Aktualności
-
Jak bezpiecznie podróżować podczas wakacji? 11 lipca 2019 Od trzech tygodni trwają wakacje. Lipiec i sierpień to okres najintensywniejszego ruchu na polskich drogach. W tym czasie dochodzi do relatywnie większej ilości zdarzeń drogowych. Co zrobić, aby nasza podróż była bezpieczna, a wakacyjny czas wspominać z zadowoleniem? Oto kilka wskazówek.
Przygotowania do wyjazdu
Bardzo ważnym elementem wyjazdu wakacyjnego jest jego przygotowanie. Na tym etapie nie powinniśmy niczego bagatelizować i skrupulatnie zadbać o ważność dokumentów oraz stan pojazdu.
Przed wyjazdem sprawdźmy, czy wszystkie dokumenty są aktualne – mowa zwłaszcza o badaniu technicznym pojazdu oraz obowiązkowym ubezpieczeniu OC. Od kilku miesięcy nie mamy obowiązku posiadania przy sobie polisy OC oraz dowodu rejestracyjnego w Polsce, jednak należy pamiętać, że oba dokumenty będą nam potrzebne podczas wyjazdu zagranicznego.
Ważne jest również sprawdzenie stanu auta – płynów eksploatacyjnych i ciśnienia w oponach, a także stanu hamulców w pojeździe. Pamiętajmy również o weryfikacji sprawności żarówek (zapasową żarówkę zawsze warto mieć w schowku) czy piór do wycieraczek. Komfort jazdy poprawi nam sprawna i odgrzybiona klimatyzacja. W samochodzie powinien znaleźć się także obowiązkowy zestaw: apteczka, gaśnica, trójkąt ostrzegawczy oraz kamizelka odblaskowa.
Ubezpieczenie pojazdu i pomoc na drodze
Oprócz wspomnianego obowiązkowego ubezpieczenia OC ppm należy rozważyć nabycie innych ubezpieczeń, takich jak assistance czy auto casco.
Ten pierwszy produkt zapewni nam niezbędną pomoc na drodze w przypadku kolizji, awarii, wypadku czy unieruchomienia pojazdu. W ofercie RESO dostępne jest assistance w trzech wariantach – podstawowym, rozszerzonym i maksymalnym, który jest zalecany dla osób podróżujących zagranicą.
Z kolei auto casco to ubezpieczenie, które obejmuje szkody polegające na uszkodzeniu, zniszczeniu lub kradzieży pojazdu, jego części lub wyposażenia. Ten produkt uchroni nas przed dużymi stratami materialnymi w przypadku, gdy sami uszkodzimy auto lub gdy zostanie nam skradzione. W ofercie RESO zakres terytorialny AC obejmuje Polskę lub Europę.
Technika bezpiecznej jazdy
Jednym z warunków bezpiecznej jazdy jest zachowanie dobrej kondycji psychofizycznej. Kierowca powinien być wypoczęty oraz wyspany. Zaleca się robić przerwy w trasie, podczas których można odpocząć, rozprostować nogi czy wykonać kilkanaście przysiadów. Utrzymując dobrą kondycję łatwiej będzie nam uniknąć błędu i przewidzieć decyzję innych kierowców. Pamiętajmy również o zasadzie ograniczonego zaufania oraz dostosowywania prędkości do warunków pogodowych.
Nadmierna prędkość, nieudzielenie pierwszeństwa pojazdom i pieszym oraz niezachowanie odpowiedniej odległości na drodze to najczęstsze przyczyny zdarzeń. Warto przy tym pamiętać o zasadzie 3 sekund – określa ona w sekundach minimalny odstęp, jaki należy zachować od poprzedzającego pojazdu. Reguła jest uniwersalna dla każdej prędkości, a bezpieczna odległość, jaką należy utrzymać między pojazdami, rośnie wraz z rozwijaną prędkością. Możemy wykorzystać przy tym dowolny nieruchomy obiekt, na przykład znak drogowy, przy którym jadący przed nami pojazd się znajduje. Jeśli miniemy wybrany znacznik trzy sekundy później, taki odstęp zapewni bezpieczeństwo oraz komfort ruchu i zarazem umożliwi zareagowanie w razie gwałtownego i niespodziewanego hamowania pojazdu przed nami.
Na drodze powinniśmy unikać gwałtownych manewrów oraz zachować spokój i rozsądek.
Dostosowując się do powyższych zasad na pewno przyczynimy się do tego, aby nasza podróż była spokojna i bezpieczna, a wakacje szczęśliwe.
-
Żegnamy się z „Suwalską ćwiartką”. Zawody RESO Suwałki 10,5 odbyły się po raz ostatni 09 lipca 2019 Podczas minionego weekendu odbyła się ostatnia edycja RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania. Wzięła w niej udział rekordowa liczba ponad 1200 uczestników z jedenastu krajów. Już za rok Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach przy wsparciu RESO Europa Service zorganizuje półmaraton.
RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania to festiwal biegów odbywający się od 2015 roku. RESO Europa Service po raz czwarty była sponsorem generalnym wydarzenia. Wraz ze wzrostem mody na bieganie, rosła popularność zawodów. W 2015 roku w „Suwalskiej ćwiartce” wzięło udział 121 biegaczy. W tym roku na starcie biegu głównego stanęło 550 zawodników z jedenastu państw (m. in. Polski, krajów sąsiadujących, Francji, Danii czy Norwegii), a łącznie we wszystkich biegach podczas tegorocznej edycji wzięło udział ponad 1200 uczestników.
Zwycięzcą „Suwalskiej Ćwiartki” okazał się Robert Głowala z Wilgi Garwolin, aktualny wicemistrz Polski w biegu na 5000 m, który pokonał dystans 10,5 km w czasie 0:31:43. Poprawił tym samym o 28 sekund dotychczasowy rekord trasy należący do Kenijczyka Nelsona Cheruticha.
W „Suwalskich Debiutach”, czyli biegu na 3,5 km, zwyciężył Białorusin Henadz Verkhavodkin z czasem 0:11:07.
Oprócz biegów głównych w ramach RESO Suwałki 10,5 odbył się charytatywny Bajkowy bieg oraz Biegi pełne energii, w których rywalizowały dzieci na dystansach 150 m, 600 m i 900 m.
Tegoroczny Festiwal biegów zakończył niedzielny happeningowy Bieg na Wyspę. Grupa ponad stu osób (na zdjęciu) wystartowała o godz. 9:00 z Placu im. M. Konopnickiej. Meta znajdowała się na wyspie Zalewu Arkadia, gdzie na wszystkich czekało smaczne śniadanie.
#PomaganiePrzezBieganie
Podczas ostatniej edycji RS10,5 każdy przebiegnięty kilometr miał ogromną moc! RESO Europa Service przed zawodami zapowiedziała, że przekaże na rzecz Niepublicznej Terapeutycznej Szkoły Podstawowej „Bajka” w Suwałkach 1 zł za każdy przebiegnięty kilometr przez wszystkich uczestników biegów „Suwalskie Debiuty” (3,5 km) oraz „Suwalska Ćwiartka” (10,5 km), którzy ukończą trasę.
Zgodnie z danymi datasport bieg „Suwalskie Debiuty” ukończyło 120 zawodników. Z kolei bieg główny pokonało 522 biegaczy. Oznacza to, że na konto „Bajki” trafi 5901 zł!
To jednak nie wszystko. Do powyższej kwoty należy doliczyć 5 zł za każdego, kto przejechał 5 km na rowerze stacjonarnym znajdującym się w namiocie RESO. Ta sztuka udała się 370 osobom, co daje dodatkowe 1850 zł.
– Łączna kwota, którą przekażemy Bajce, to 7751 zł. Wszystko dzięki fantastycznym biegaczom oraz suwalczanom, którzy bardzo aktywnie włączyli się do naszej rowerowej akcji. W imieniu całej firmy wszystkim serdecznie dziękuję i już teraz zapraszam do udziału w przyszłorocznym festiwalu biegów, podczas którego odbędzie się półmaraton – powiedział Tomasz Szyszko, rzecznik prasowy RESO Europa Service.
Tegoroczna edycja RESO Suwałki 10,5 była ostatnią w dotychczasowej formule. W 2020 roku ćwierćmaraton zostanie zastąpiony przez półmaraton, natomiast trasa „Suwalskich Debiutów” zostanie wydłużona z 3,5 do 5 km.
-
Już za tydzień RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania 28 czerwca 2019 W dniach 6-7 lipca odbędzie się największe biegowe wydarzenie roku w północno-wschodniej Polsce – RESO Suwałki 10,5. Będą to historyczne, bo ostatnie zawody na dystansie ćwierćmaratonu. Poza tym rywalizacja odbędzie się na innych dystansach. Z pewnością nie zabraknie dobrej zabawy, wysokiego poziomu sportowego, dynamicznej muzyki oraz świetnej atmosfery.
Harmonogram zawodów
Zawody RESO Suwałki 10,5 rozpoczną się o godz. 16:00 od rywalizacji dzieci w ramach ZWM Dojnikowscy Biegi Pełne Energii. Zaczniemy od Biegu Krasnoludków (przedszkolaków z rodzicami, roczniki 2012-2016) oraz biegów uczniów szkół podstawowych (dystans 600 m dla roczników 2009-2011 oraz 900 m dla roczników 2004-2008).Następnie o godz. 17:30 odbędzie się Bajkowy bieg charytatywny na dystansie 1 km, w którym mogą wziąć udział absolutnie wszyscy. W tym biegu liczy się przede wszystkim integracja uczestników: dzieci, dorosłych, seniorów, osób pełnosprawnych i z dysfunkcjami.
Od godz. 18:00 na chwilę odpoczniemy od sportowej rywalizacji, a czas umili wszystkim Witek Muzyk Ulicy – charyzmatyczny artysta, który swoją dynamiczną muzyką pozytywnie nastroi wszystkich uczestników wydarzenia przed decydującymi biegami.
O godz. 19:30 rozpocznie się bieg na dystansie 3,5 km – „Suwalskie Debiuty”. Podczas tej rywalizacji równolegle wystartuje Bieg na cztery łapy (bieg z czworonogami organizowany we współpracy z Fundacją Zwierzęta Niczyje) oraz Suwałki Marsz! (nordic walking na dystansie 2 km).
Kulminacyjny moment wydarzenia, a zarazem bieg główny „Suwalska ćwiartka” rozpocznie się o godz. 21:00. Wówczas na linii startu zbierze się kilkuset uczestników historycznego, bo ostatniego biegu w Suwałkach na tym dystansie. Przypomnijmy, że od 2020 r. zawody odbywać się będą na dystansie 21 km pod nazwą RESO Suwałki Półmaraton.
W niedzielę (7 lipca) o godz. 9:00 odbędzie się bieg śniadaniowy pn. „Bieg na wyspę”. Linię startu wyznaczono na Placu im. M. Konopnickiej w Suwałkach, natomiast meta znajdzie się na wyspie Zalewu Arkadia, gdzie na wszystkich uczestników czekać będzie przepyszna jajecznica.
Strefa Kibica RESO
RESO Suwałki 10,5 to nie tylko rywalizacja sportowa! Osoby, które z różnych powodów nie mogą wziąć udziału w biegach, będą mogły dopingować pozostałych biegaczy. Co więcej – również mogą zwyciężyć, bowiem organizatorzy przygotują konkurs kibiców RS10,5.Pracownicy RESO chcą włączyć się do walki o tytuł mistrzów kibicowania! Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do Strefy Kibica RESO, która będzie się znajdować w firmowym namiocie zlokalizowanym na Placu im. M. Konopnickiej tuż przy linii startu.
#PomaganiePrzezBieganie
Zawody RESO Suwałki 10,5 po raz drugi przyjmą charakter charytatywny. W zeszłym roku podczas wydarzenia była prowadzona zbiórka pieniędzy na rzecz Niepublicznej Terapeutycznej Szkoły Bajka, a oprócz tego odbył się Bajkowy bieg charytatywny. W tym roku placówka może liczyć na jeszcze większą pomoc, a wszystko za sprawą RESO Europa Service!Podczas tegorocznej edycji RS10,5 nasza firma przekaże na rzecz Bajki jedną złotówkę za każdy przebiegnięty kilometr przez wszystkich uczestników Suwalskich Debiutów (dystans 3,5 km) oraz Suwalskiej Ćwiartki (10,5 km). Zatem im więcej osób weźmie udział w biegach, tym większa kwota trafi na rzecz Bajki!
Każdy przebiegnięty kilometr będzie miał ogromną moc!
Co więcej, w Strefie RESO, która będzie zlokalizowana przy Placu im. M. Konopnickiej, będzie stał stacjonarny rower. Jest to atrakcja dla osób, które z różnych powodów nie mogą wziąć udziału w biegach, jednak korzystać z niej będą mogli oczywiście także biegacze. Za przejechanie 5 kilometrów zapłacimy 5 złotych na rzecz Bajki!
Każdy, kto pokona ten dystans, otrzyma piękną opaskę z wyjątkowym hasłem – Pomaganie przez Bieganie. Opaska jest przepustką do wzięcia udziału w Biegu śniadaniowym na wyspę, który odbędzie się w niedzielę (7 lipca).
Opaskę będzie można również nabyć. Jej koszt to 5 złotych. Całkowity dochód ze sprzedaży zostanie oczywiście przekazany Bajce.
Więcej informacji na stronie zawodów – www.resosuwalkibieg.pl.
Foto: Krzysztof Karpiński
-
Balcia integruje się z TubaPay 17 czerwca 2019 Balcia Insurance SE rozszerza dotychczasową współpracę z Bacca. Agenci RESO Europa Service skorzystają z terminali płatniczych TubaPay. Ich klienci wygodnie opłacą składki za pomocą kart płatniczych.
TubaPay – wygoda i bezpieczeństwo transakcji
TubaPay to inteligentny i zintegrowany terminal płatniczy stworzony specjalnie dla agentów ubezpieczeniowych. Pozwala im na bezgotówkowe rozliczanie się z ubezpieczycielem i klientami, a także na wygodne raportowanie oraz przeglądanie i analizę wszystkich transakcji. Terminal umożliwia klientom opłacenie składki kartą, Blikiem, GooglePay lub ApplePay.
– Gdy po raz pierwszy usłyszeliśmy o TubaPay, wiedzieliśmy, że na pewno z czasem rozszerzymy naszą współpracę z Bacca o tę nową funkcjonalność. Obecnie opłacanie jakichkolwiek zakupów kartą płatniczą lub telefonem jest standardem, którego oczekują także nasi klienci. Jest to niewątpliwe udogodnienie dla wszystkich stron: klientów, pośredników ubezpieczeniowych, jak również zakładów – powiedział Artur Stępień, dyrektor Balcia Insurance SE Oddział w Polsce.
Integracja systemu z siecią sprzedaży RESO
Zintegrowany terminal płatniczy TubaPay przyjmuje płatności za każdą polisę od zakładów ubezpieczeń, które dołączyły do systemu. Oznacza to, że jeśli agent posiada już taki terminal, to od lipca będzie mógł z niego korzystać także przy pobieraniu płatności za ubezpieczenia Balcia. Natomiast jeśli jeszcze nie jest posiadaczem terminala, kierownicy sprzedaży RESO wyjaśnią, co należy zrobić, aby móc korzystać z terminala TubaPay.
– Obecnie prowadzimy ostatnie prace integracyjne naszych systemów z TubaPay. Już w lipcu agenci RESO będą mogli korzystać z tego rozwiązania przy sprzedaży produktów ubezpieczeniowych Balcia – powiedziała Inga Powichrowska, dyrektor departamentu sprzedaży RESO Europa Service Sp. z o. o. Nasi kierownicy sprzedaży regionów będą spotykać się z agentami i służyć im pomocą, zwłaszcza pod kątem technicznym. Liczymy na to, że większość naszych pośredników zdecyduje się na rozwiązanie TubaPay – dodała.
Wyższy poziom współpracy
Terminal TubaPay to ułatwienie nie tylko dla klientów, którzy mogą wygodnie opłacać polisy kartą płatniczą lub telefonem. System jest także dużym udogodnieniem dla towarzystw ubezpieczeniowych.
– Integracja z TubaPay nie zajmuje dużo czasu, wspieramy ubezpieczyciela na każdym etapie. Korzyści z dołączenia do systemu są bezdyskusyjne. Dzięki TubaPay zakłady ubezpieczeń wchodzą w nowy etap rozliczeń bezgotówkowych z agentami. Minimalizują zatory płatnicze i eliminują ryzyko błędów w rozliczeniach. To wszystko przekłada się na dobre relacje i budowanie wzajemnego zaufania, które są bezcenne w dzisiejszych czasach – zauważył Cezary Świerszcz, prezes Bacca.
-
Czy warto nabyć home assistance? 06 czerwca 2019 Home assistance to usługa dostępna wraz z Dom Pakietem, czyli ubezpieczeniem domów i mieszkań. Czym jest i co daje ubezpieczonemu? Kiedy można z niej skorzystać? I czy warto ją nabyć?
Home assistance to dodatkowa usługa, którą możemy nabyć przy zakupie ubezpieczenia domu lub mieszkania. Polega ona na organizacji i pokryciu kosztów napraw w naszej nieruchomości i dotyczy awarii instalacji wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, centralnego ogrzewania, alarmowej czy monitoringu, urządzeń grzewczych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych oraz sprzętu AGD, RTV i komputerowego.
Assistance domowy jest coraz popularniejszy. Zdecydowana większość posiadaczy ubezpieczenia Dom Pakiet zdecydowała się na wzbogacenie swojej polisy o tę usługę. Wraz ze wzrostem świadomości klientów zwiększa się także ilość interwencji specjalistów delegowanych przez ubezpieczycieli.
Dzięki home assistance za relatywnie niskie pieniądze zapewniamy sobie pomoc fachowca w nieprzewidzianych sytuacjach. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że ubezpieczyciel zawsze musi odpowiedzieć na nasze wezwanie. Nie przejmujemy się zatem dostępnością specjalistów, zwłaszcza, gdy awaria przytrafi się w weekend lub święta. Co ważne – nie ponosimy przy tym kosztów za dojazd i usługę fachowca, a jedynie za część, którą trzeba wymienić.
– Posiadanie home assistance gwarantuje szybką i skuteczną interwencję fachowca w przypadku awarii czy uszkodzenia w naszej nieruchomości. Balcia, jako ubezpieczyciel, pokrywa koszty tej usługi – powiedział Ireneusz Drzewiecki, manager ubezpieczeń majątkowych RESO Europa Service.
Poczucie komfortu
Posiadając usługę home assistance nie musimy martwić się, gdy coś się wydarzy. Gdy mamy problem w domu, to dzwonimy do ubezpieczyciela i zgłaszamy potrzebę skorzystania z usługi assistance. Po opisaniu awarii, Balcia wysyła do nas odpowiedniego specjalistę, który błyskawicznie pomoże rozwiązać problem.
– Zdecydowanie warto nabyć home assistance, ponieważ daje nam ono poczucie komfortu. Nie musimy się niczym przejmować. W ramach usługi specjaliści są dostępni 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Możemy to sobie zapewnić za kilka złotych w skali roku – zakończył Drzewiecki.
Więcej informacji na temat ubezpieczenia Dom Pakiet i Home Assistance znajduje się tutaj.
-
RESO Suwałki 10,5 po raz ostatni. Od 2020 r. nowa formuła zawodów 07 maja 2019 W tym roku po raz ostatni odbędzie się RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania, czyli „Suwalska ćwiartka” – największa impreza biegowa na suwalszczyźnie. Zawody odbędą się w nowym terminie podczas pierwszego lipcowego weekendu (6-7 lipca), tydzień przed Suwałki Blues Festival. Od 2020 r. zmieni się formuła wydarzenia – ćwierćmaraton zostanie zastąpiony przez półmaraton. Szczegóły przedstawiono na wczorajszej konferencji prasowej.
W konferencji uczestniczył m. in. Czesław Renkiewicz, Prezydent Miasta Suwałk, który podkreślił społeczny wymiar projektu. W RESO Suwałki 10,5 wzięło udział dotychczas 3,5 tysiąca biegaczy – dzieci w wieku przedszkolnym, młodzież szkolna, dorośli, a także seniorzy. Wydarzenie integrowało różne grupy wiekowe, społeczne i zawodowe, wszak do rywalizacji stawali także przedstawiciele przedsiębiorstw. Bieg cieszył się rosnącym zainteresowaniem wśród kibiców, których z roku na rok pojawiało się coraz więcej.
Konieczne zmiany
Wzrost zainteresowania zawodami spowodował, że dotychczasowa trasa stała się niewydolna. Ustalony na niej limit uczestników był niższy od ilości osób zgłaszających gotowość do startu. Jak się również okazało, analiza preferencji biegaczy jednoznacznie wskazała, że interesują ich dłuższe dystanse niż ćwierćmaraton (10,5 km).
– Po pierwszej edycji RESO Suwałki 10,5 powiedziałem, że Suwałki stać na imprezę biegową, w której weźmie udział 2 tysiące osób. Okazało się jednak, że na obecnym dystansie nie jesteśmy w stanie zorganizować biegu dla kilku tysięcy osób. Zmiana formuły i przekształcenie ćwiartki w półmaraton pomoże nam w osiągnięciu tego celu – powiedział podczas konferencji Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.
Zmiana terminu zawodów i nowy partner
Dotychczasowe edycje RS10,5 odbywały się w pierwszą sobotę po Bożym Ciele. W tym roku wydarzenie rozpocznie się 6 lipca, a zakończy dzień później śniadaniowym biegiem na wyspę, gdzie na wszystkich biegaczy będzie czekać smaczna jajecznica.
– Cieszę się, że termin biegu został przesunięty na początek wakacji. W tym okresie więcej osób może podróżować i skorzystać z okazji, by przyjechać do Suwałk na dwie największe imprezy w naszym regionie: biegi RESO oraz odbywający się kilka dni później Suwałki Blues Festival – dodał prezes suwalskiej spółki, która jest sponsorem obu wydarzeń.
Podczas konferencji prasowej podpisano porozumienie pomiędzy Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Suwałkach a Suwalskim Ośrodkiem Kultury, organizatorem Suwałki Blues Festival. SOK dołączył do grona partnerów RESO Suwałki 10,5. Obie miejskie jednostki chcą wspólnie promować dwa organizowane przez siebie wydarzenia. Na mocy zawartej współpracy na trasie biegu powstanie specjalna muzyczna strefa kibicowania Suwałki Blues Festival, w której zagra zespół bluesowy. Będzie to świetna okazja do promocji największej imprezy bluesowej w Polsce, która odbędzie się tydzień później (11-14 lipca br.).
RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania odbędzie się 6 i 7 lipca 2019 r. W sobotę odbędą się biegi w ramach rywalizacji sportowej (wezmą w nich udział wszystkie grupy wiekowe – począwszy od przedszkolaków, skończywszy na seniorach). Dzień później odbędzie się bieg śniadaniowy pn. „Bieg na wyspę”, który będzie miał charakter happeningu, a zakończy go wspólne śniadanie i integracja środowiska biegowego na wyspie na zalewie Arkadia w Suwałkach.
-
Wesołych Świąt! 19 kwietnia 2019 Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy Państwu dużo prawdziwego spokoju, zaczerpnięcia nowych sił oraz nadziei na lepsze jutro
Zarząd oraz Pracownicy RESO Europa Service
-
RESO z własnym biurem detektywistycznym 10 kwietnia 2019 Od początku kwietnia 2019 r. RESO Europa Service prowadzi biuro detektywistyczne, które zostało utworzone w dziale bezpieczeństwa wewnętrznego. Obecnie w biurze jest zatrudnionych czterech detektywów, którzy oprócz walki z przestępczością ubezpieczeniową w przyszłości będą zajmować się także wyjaśnianiem spraw spoza branży.
W ciągu ostatnich kilku lat dział bezpieczeństwa wewnętrznego rozrastał się, a zatrudnione w nim osoby rozwijały swoje kompetencje. Każdy z pracowników działu ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w działalności dochodzeniowej i kryminalnej, a ich wiedzę udokumentowała zdobyta w zeszłym roku licencja detektywistyczna.
W 2015 roku suwalska spółka rozpoczęła wdrażanie nowych dobrowolnych produktów ubezpieczeniowych Balcia Insurance SE (m. in. Auto Casco i Biznes Pakiet). Rok później rozpoczął się okres, podczas którego RESO odnotowywała bardzo wysoką dynamikę sprzedaży. Obie sytuacje spowodowały wzrost zgłaszanych roszczeń, które były uznawane przez spółkę za wątpliwe. Analizą takich spraw zajmuje się dział bezpieczeństwa wewnętrznego RESO Europa Service, który w zeszłym roku był jedną z najskuteczniejszych komórek spółki.
– Wiele spraw udało nam się skutecznie rozwiązać i udowodnić próbę wyłudzenia odszkodowania. W takich sytuacjach nie jest wypłacane odszkodowanie, a my składamy zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa – powiedział Andrzej Bałazy, kierownik działu bezpieczeństwa wewnętrznego RESO Europa Service.
Skuteczność działania, doświadczenie i wiedza pracowników DBW są na tak satysfakcjonującym poziomie, że władze RESO postanowiły wydzielić biuro detektywistyczne, które docelowo w przyszłości będzie zajmowało się także wyjaśnianiem spraw spoza branży ubezpieczeniowej.
– Nasz dział bezpieczeństwa wewnętrznego ma duży potencjał. Grzechem byłoby z tego nie skorzystać. Praca naszych detektywów może pomóc wielu osobom, które poszukują profesjonalistów w tym zakresie. Dlatego będziemy przygotowywać się do tego, aby niebawem otworzyć się na nowych klientów z zewnątrz – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.
-
Ubezpieczenia ryzyk w podróży dostępne w Panelu Agenta 01 kwietnia 2019 RESO Europa Service wprowadzi kolejny produkt ubezpieczeniowy do sprzedaży w Panelu Agenta. Od 2 kwietnia w elektronicznym systemie sprzedaży dostępne będzie ubezpieczenie ryzyk w podróży dla wyjeżdżających na terytorium Białorusi oraz Rosji. Dzięki temu wystawienie polisy będzie znacznie szybsze i wygodniejsze.
Ubezpieczenie ryzyk w podróży dla wyjeżdżających na terytorium Białorusi oraz Rosji to dwa spośród trzech ubezpieczeń turystycznych, które w swojej ofercie ma RESO Europa Service. Trzecim produktem jest ubezpieczenie cudzoziemców, które od początku było sprzedawane poprzez Panel Agenta.
Przedmiotem ubezpieczenia ryzyk w podróży jest zdrowie i życie ubezpieczonego, który wyjechał na terytorium Białorusi lub Rosji. Zakres ubezpieczenia obejmuje skutki zdarzeń, jakie mogą nastąpić podczas podróży: nagłe zachorowanie, zaostrzenie chronicznego zachorowania, nieszczęśliwy wypadek lub śmierć ubezpieczonego. Umowa ubezpieczenia może obowiązywać na okres jednej podróży (czas zaplanowany) lub podczas wielokrotnych podróży (3 miesiące, 6 miesięcy, 12 miesięcy – dotyczy obu krajów – i dodatkowo 24 miesięcy w przypadku Rosji).
Ubezpieczony ma do wyboru dwie sumy ubezpieczenia. Podróżując do Rosji można wybrać sumę 30 tys. euro lub 50 tys. euro, zaś wybierając się na Białoruś – 10 tys. euro lub 20 tys. euro.
– Sprzedaż ubezpieczeń turystycznych w Panelu Agenta przyspieszy pracę pośredników ubezpieczeniowych. Nasz system sprzedaży jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze. Poza tym posiada kilka istotnych udogodnień, takich jak na przykład automatyczne pobranie z baz danych klienta, o ile wcześniej zawierał już umowę ubezpieczenia – powiedział Mateusz Bartosiewicz, starszy specjalista w departamencie sprzedaży RESO Europa Service.
W ciągu najbliższych kilku miesięcy do elektronicznej sprzedaży w Panelu Agenta zostaną dodane kolejne produkty – m. in. ubezpieczenie gwarancji spełnienia zobowiązań finansowych przewoźników drogowych.
-
RESO rozpoczęła kampanię plakatową 28 lutego 2019 Dom Pakiet, Biznes Pakiet oraz ubezpieczenia komunikacyjne – to trzy oferty produktowe, które w najbliższym czasie będą promowane poprzez kampanię plakatową przygotowaną przez departament marketingu i komunikacji RESO. Trzy różne grafiki systematycznie będą dostarczane przez kierowników regionalnych do agentów z sieci RESO w całej Polsce.
Kampania plakatowa została przygotowana we współpracy z agentami ubezpieczeniowymi, którzy zgłaszali potrzebę zamieszczenia w swoich biurach tego typu grafik z produktami oferowanymi przez RESO. Celem akcji jest przede wszystkim promocja trzech głównych rodzajów produktów ubezpieczeniowych Balcia, które w swojej ofercie ma RESO. Są to ubezpieczenia, na które decydują się klienci indywidualni (Dom Pakiet, ubezpieczenia komunikacyjne), jak również biznesowi i instytucjonalni (Biznes Pakiet, ubezpieczenia komunikacyjne flotowe). Celem pośrednim jest także promocja marek RESO i Balcia.
Każdy z plakatów przedstawia grafikę, a także nazwę produktu z hasłem:
Dom Pakiet – Twój dom w bezpiecznych rękach
Ubezpieczenia komunikacyjne – Obierz właściwy kierunek
Biznes Pakiet – Produkt z myślą o Twoim biznesie
Dom Pakiet to ubezpieczenie domów i mieszkań, które w standardzie oferuje szeroki zakres ochrony ubezpieczeniowej. Ubezpieczenia komunikacyjne to dostępne w ofercie RESO OC ppm., Auto Casco, Assistance, Auto Szyby, NNW, ubezpieczenie graniczne i Zielona Karta. Natomiast Biznes Pakiet to ubezpieczenie majątkowe przeznaczone dla przedsiębiorstw oraz podmiotów instytucjonalnych, które charakteryzuje się dużą elastycznością i dostosowaniem zakresu do konkretnego klienta.
– Na plakatach znalazł się również kod QR, po zeskanowaniu którego zostaniemy przekierowani na stronę internetową dedykowaną danemu produktowi – powiedziała Joanna Szeraszewicz, starszy specjalista ds. marketingu RESO Europa Service, autorka projektów.
Osobami odpowiedzialnymi za dystrybucję materiałów graficznych są kierownicy regionalni, którzy osobiście odwiedzą agentów ubezpieczeniowych z sieci sprzedaży RESO.
-
14. Dywizjon obronił tytuł mistrzowski RESO Suwałki Football League 26 lutego 2019 Drużyna 14. Suwalskiego Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego obroniła tytuł sprzed roku i ponownie zwyciężyła w rozgrywkach RESO Suwałki Football League. W miniony piątek odbyła się ostatnia kolejka amatorskiej ligi piłki nożnej halowej. Podsumowanie niemal czteromiesięcznych zmagań odbyło się w sobotę, 23 lutego, podczas Gali Mistrzów.
RESO Europa Service już po raz czwarty była sponsorem tytularnym amatorskich rozgrywek halowej piłki nożnej w Suwałkach. W sezonie 2018/2019 w RESO Suwałki Football League wzięło udział 14 drużyn, czyli o dwie więcej niż rok wcześniej. Podczas trzynastu kolejek łącznie rozegrano 91 spotkań, w których wystąpiło ok. 170 zawodników.
Kibice nie zawiedli
Miniona edycja RSFL cieszyła się większą popularnością także wśród kibiców. Rekordową frekwencję odnotowano 22 lutego 2019 r., gdy swój mecz rozgrywały zespoły 14. Dywizjonu oraz Elektromilu Rutki Tartak. Obie drużyny przystępowały do spotkania z szansą na końcowy triumf w rozgrywkach. Ta emocjonująca rywalizacja przyciągnęła na halę OSiR w Suwałkach kilkuset kibiców, którzy gorąco dopingowali swoich ulubieńców.
O zaangażowaniu kibiców świadczyła również ich aktywność na profilu RSFL na jednym z portali społecznościowych, gdzie co tydzień głosowali na najlepszego zawodnika minionej kolejki.
Zadecydowała ostatnia kolejka
O końcowym układzie tabeli RSFL zadecydowały rozstrzygnięcia z ostatniej kolejki. W najciekawszym meczu całego sezonu 14. Dywizjon zremisował z Elektromilem Rutka Tartak 1:1, dzięki czemu utrzymał dwupunktową przewagę nad swoim bezpośrednim rywalem w walce o tytuł. Wojskowi okazali się niepokonani w całych rozgrywkach, potwierdzając, że zasługują na mistrzostwo.
We wszystkich poprzednich edycjach rozgrywek mieliśmy do czynienia z tzw. klątwą mistrza, gdy zwycięzcy poprzednich edycji nie zgłaszali się do udziału w kolejnym sezonie. W sezonie 2018/2019 udało się zakończyć tę nieszczęsną tradycję.
– Za nami kolejny sezon RESO Suwałki Football League, który z kilku powodów był wyjątkowy. Po pierwsze w końcu udało się zakończyć klątwę mistrza. Tym razem 14. Dywizjon stanął do walki, a co więcej – udało mu się obronić tytuł, co z pewnością było trudniejsze, niż pierwszy triumf. Wyjątkowe były również okoliczności zdobycia tego tytułu. Terminarz nas rozpieścił, w ostatniej kolejce zmierzyły się dwie drużyny, które przystępując do meczu miały szanse na końcowe zwycięstwo w lidze. Do ostatnich chwil towarzyszyły nam ogromne emocje – powiedział Tomasz Szyszko, rzecznik prasowy RESO Europa Service Sp. z o. o. RESO Suwałki Football League stała się sportową marką na Suwalszczyźnie. Cieszę się, że spółka RESO Europa Service uczestniczyła w tym projekcie już po raz czwarty jako sponsor tytularny – zakończył Szyszko.
Tabela oraz szczegółowe informacje dotyczące rozgrywek RESO Suwałki Football League znajdują się na stronie www.footballsuwalki.pl.
Kolejna edycja RESO Suwałki Football League rozpocznie się w połowie listopada 2019 r.
-
Prezes RESO Przewodniczącym Rady Gospodarczej w Suwałkach 17 stycznia 2019 Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service, został powołany do Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Suwałk i jednocześnie wybrany na Przewodniczącego Rady obecnej kadencji.
Rada Gospodarcza przy Prezydencie Miasta Suwałk jest organem opiniodawczo-doradczym. W jej składzie znajdują się osoby reprezentujące przedsiębiorców i instytucje okołobiznesowe, którym bliski jest rozwój społeczno-gospodarczy Miasta Suwałk. Rada powoływana jest na okres kadencji Prezydenta Suwałk.
Głównym zadaniem Rady jest zintegrowanie środowiska przedsiębiorców i instytucji okołobiznesowych poprzez zapewnienie płaszczyzny dla współdziałania i wymiany doświadczeń. Poza tym Rada inicjuje i wspiera rozwój społeczno-gospodarczy Suwałk, opiniuje działania i rozstrzygnięcia problemów związanych z funkcjonowaniem miasta proponowanych przez Prezydenta, wspiera promocję inwestycyjną Miasta, reprezentuje środowiska suwalskich przedsiębiorców, opiniuje i uzgadnia kierunki działań wynikające z dokumentów strategicznych Miasta Suwałk oraz inicjuje działania mające na celu rozwój i aktywizację suwalskiej przedsiębiorczości.
Nowa kadencja, nowa Rada
Czesław Renkiewicz, Prezydent Miasta Suwałk, zarządzeniem nr 449/2018 z dnia 27 grudnia 2018 roku powołał Radę Gospodarczą na rozpoczętą w 2018 roku kadencję. W składzie gremium znalazło się 14 osób – przede wszystkim przedsiębiorców, ale także prezesów spółek miejskich i wojewódzkich, rektor PWSZ w Suwałkach oraz przedstawiciele samorządów biznesowych w regionie.
Na pierwszym posiedzeniu Rady, które odbyło się 14 stycznia 2019 roku, w głosowaniu jawnym wybrano Przewodniczącego Rady i Zastępcę Przewodniczącego Rady.
Bronisław Woźnialis, który w poprzedniej kadencji Prezydenta Miasta Suwałk pełnił funkcję Zastępcy Przewodniczącego Rady Gospodarczej, został wybrany na nowego Przewodniczącego. Jego Zastępcą została zaś Marta Wiszniewska, rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Suwałkach.
– Dziękuję Prezydentowi za zaproszenie mnie do Rady oraz powołanie na Przewodniczącego organu. Przed nami wiele pracy na rzecz rozwoju gospodarczego Suwałk. W składzie Rady znajduje się kilkanaście przedsiębiorczych osób, z których każda ma ciekawe pomysły. Mam nadzieję, że uda się wykorzystać potencjał członków Rady, a miasto będzie nadal tak prężnie się rozwijać – powiedział Bronisław Woźnialis.
Formami działania Rady Gospodarczej są okresowe posiedzenia zwoływane przez Prezydenta lub Przewodniczącego w porozumieniu z Prezydentem Miasta.
-
Rozmowa z Bronisławem Woźnialisem 16 stycznia 2019 O tym jaki był 2018 rok, o branży ubezpieczeniowej i jej wynikach, o zmianie struktury portfela RESO i Balcia oraz Radzie Agentów, nowych produktach i aktywności sponsoringowej RESO z Bronisławem Woźnialisem, prezesem zarządu RESO Europa Service, rozmawia Tomasz Szyszko.
Panie Prezesie, za nami niezwykle intensywny 2018 rok. Jak Pan go wspomina? Co najbardziej utkwiło w Pana pamięci z ostatnich 12 miesięcy zarówno z kwestii zawodowych, jak i życia prywatnego?
Na pewno spać nie dawały dwie dyrektywy – RODO i IDD. Wiedzieliśmy, że będzie to rok techniczny. Mieliśmy ograniczone możliwości IT. Kiedy niemal wszystkie zasoby trzeba skierować w kierunku technicznym, to wiadomo było, że za dużo nowych rzeczy się nie wykona. Nie mieliśmy górnolotnych planów. Zamierzaliśmy wprowadzenie dwóch produktów, a udało się wdrożyć jeden.
Największym wyzwaniem były dyrektywy, które wiązały się z przeglądem wszystkich procesów technologicznych. Oprócz tego musieliśmy dostosować się do zmian wprowadzonych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, które były spowodowane zniesieniem obowiązku posiadania przez kierowcę dowodów rejestracyjnych i potwierdzenia zawarcia polisy OC. To wiązało się z kolejną modyfikacją naszych procesów, ponieważ musieliśmy przyspieszyć raportowanie o polisach, aby dane trafiały do bazy UFG. Te trzy sprawy – RODO, IDD i UFG – rozłożyły się czasowo w całym roku, więc cały czas mieliśmy co robić.
Po świetnym roku 2017, który był łatwym okresem dla firmy, gdy przy dynamice cen nie trzeba zbytnio zachęcać agentów do sprzedaży OC – wówczas walczyliśmy tylko o produkty dobrowolne – to w 2018 r. tendencje się odwróciły. Ceny idą w dół. To spowodowali między innymi politycy, którzy nie rozumieją istoty ubezpieczeń. Mamy do czynienia z zachłyśnięciem wynikiem technicznym towarzystw ubezpieczeniowych, który się poprawia, natomiast nikt nie zwraca uwagi na specyfikę biznesu. W ubezpieczeniach nie powinno się patrzeć na bieżący wynik, tylko perspektywicznie. Jeżeli teraz będzie tendencja spadkowa składek polis, to za kilka lat możemy zaobserwować krachy towarzystw, a nie żadne plusy, o których dziś mówimy.
Rok 2019 będzie jeszcze trudniejszy. Widać, że ceny stoją, co oznacza, że ten dumping będzie się pogłębiał, bo wszyscy będą chcieli zdobyć jakieś cyfry.
Jeżeli chodzi o moje życie prywatne to na pewno wydarzeniem było wydanie za mąż mojej młodszej córki i cały cykl przygotowań. To był bardzo ważny moment dla całej rodziny, scalający wszystkich w jednym wspólnym celu. W 2018 roku skończyłem 50 lat. Z jednej strony to niedużo, ale z drugiej daje satysfakcję, że udało się w dobrej kondycji przeżyć te 50 lat i patrzeć daleko w przyszłość w momencie, gdy zdrowie jest jeszcze mocne.
Czy był to najtrudniejszy rok w dotychczasowej działalności RESO?
Nie, dużo trudniejszy był 2014, a najtrudniejszy był 2015, ponieważ mieliśmy wówczas porównywalny przychód jak w latach poprzednich, a koszty zdecydowanie większe. Kiedy jest zastój, a zarazem nie robi się redukcji, nie zwalnia ludzi i nie robi się roszad, to koszty rosną. Analogicznie jeżeli 2019 rok okaże się bardzo trudny, to najtrudniejszy z założenia będzie 2020 r. Dlatego że trzeba utrzymać stany, a wszystko wokół drożeje.
Zawsze porównuję firmę do statków. Gdy ktoś zakłada działalność gospodarczą, to ma łódeczkę. Gdy przyjdzie większa fala, to przewraca i można się utopić. Natomiast im większa łódź, tym stabilniej. My jesteśmy na etapie dobrego jachtu, który już pływa na morzu, ale nadal jeszcze nie jest superfrachtowcem. Ten poziom gwarantuje nam spokój.
Prowadzenie firmy, to nieustanne odczuwanie na plecach ludzi, którzy zaufali i pracują. To nie jest tak, że szef pracuje dla siebie oraz dla dobra właścicieli i nie przejmuje się tym, co dzieje się wokół niego. Wręcz przeciwnie. Człowiek jest świadomy, że wielu ludzi wiąże swój budżet domowy z firmą, że utrata przez nich pracy może znacząco przełożyć się na ich życie rodzinne. Odczucie potrzeb innych jest bardzo istotne.
Zarządzanie jest szukaniem kompromisów. Plusem zarządzania dużą firmą jest to, że nie trzeba wchodzić w detale na każdej płaszczyźnie działalności. Teraz wystarczy orientować się w całości, znaleźć odpowiednich ludzi, zaufać im i w ten sposób rozwijać przedsiębiorstwo.
Brak zwolnienia z VAT usług likwidacji szkód, RODO oraz IDD czy rosnące wartości odszkodowań i wynagrodzeń pracowników to coraz większe koszty dla podmiotów z branży ubezpieczeniowej. Czy prowadzenie działalności stało się w ostatnich miesiącach mniej opłacalne?
Zdecydowanie. Natomiast należy przy tym rozdzielić pewne kwestie. Podatek VAT za usługi likwidacji szkód dotyczy firm okołorynkowych. W naszym przypadku to milion kilkaset tysięcy złotych w skali roku. Wartość wypłaconych odszkodowań zaś to kwestia zakładów ubezpieczeń. Koszty związane z RODO, IDD i wzrost wynagrodzeń dotyczą wszystkich graczy z branży ubezpieczeniowej. Samo wykonywanie zapisów RODO kosztuje nas dodatkowo 1,5 mln zł rocznie.
Co do samych wynagrodzeń to trzeba patrzeć jeszcze inaczej. Nie zważywszy na tendencje rynkowe, płace w RESO stale rosną. Tak mamy sporządzony regulamin pracy, którego integralnym składnikiem jest dodatek stażowy. Koszty rosną także ze względu na pracowniczy program emerytalny.
Rozmawiając z pracownikami na temat wynagrodzeń często podkreślam jak bardzo ważny jest w tym zakresie kompromis. Łatwiej się daje, niż zabiera. Trzeba być świadomym, że jeżeli raz coś się komuś dało, to nie można tego odebrać za pół roku, gdy staje się to wówczas ekonomicznie nieuzasadnione lub firmy na to nie stać. Znam takie przypadki, gdy po podwyżkach wynagrodzeń nagle szefostwo zaproponowało niższe płace. Pytanie co jest lepsze? Jak poczułby się pracownik, gdyby nagle usłyszał, że sytuacja w firmie zmusza do obniżenia pensji na przykład o 20%? To nie jest takie proste z punktu widzenia pracownika, który na pewno nie spodziewa się takich sytuacji. Dlatego pracodawca musi być bardzo ostrożny w swoich działaniach, aby nigdy nie musiał robić takich rzeczy.
W przypadku RESO dodatek stażowy zapewnia podwyżkę inflacyjną.
Taki był zamiar, gdy wprowadzaliśmy dodatek stażowy. Chcieliśmy uniknąć sytuacji, że pracownicy przychodzili po podwyżki mówiąc o inflacji. To się obroniło.
Zgodnie z danymi KNF po trzech kwartałach 2018 r. wynik dotyczący rentowności technicznej w „komunikacji” (OC+AC) wyniósł ponad miliard zł, co oznacza wzrost o ponad 99% w porównaniu do 2017 r. Wygląda na to, że w tym względzie nie jest aż tak źle i to pomimo spadku cen za polisy OC. Czy według Pana rynek ma się dobrze?
Nie można patrzeć na rynek ubezpieczeniowy w perspektywie jednego roku. To nie jest sprzedaż bułek, gdzie piekarnia może dokonać bilansu po danym dniu sprzedażowym.
Na ten wynik trzeba patrzeć w perspektywie wielu lat. Wszyscy lubią liczyć zyski ubezpieczycieli. W branży finansowej wszyscy chcieliby patrzeć w kieszeń, kto ile zarabia, a następnie drążyć w niej. Możemy wspomnieć o opłatach od aktywów zakładów ubezpieczeń. Co ciekawe ubezpieczyciele płacą dwa razy więcej od aktywów niż banki. To sytuacja niezrozumiała, ponieważ banki są w lepszej sytuacji, one zarabiają przecież także na aktywach zakładów ubezpieczeń – pieniądze zakładów są lokowane w bankach.
Musimy też pamiętać, że gdy będzie dumping i zbyt niskie ceny, to będzie słaby serwis. I odwrotnie – gdy ceny będą dobre, to nikt nie będzie musiał na siłę szukać rentowności swego biznesu poprzez oszczędności na serwisie. Tak jak odbywa się to w każdym biznesie. Ubezpieczenia są wyjątkową branżą bardzo dużego zaufania społecznego. Takie szukanie oszczędności jest nie do pojęcia. Dlatego im szybciej politycy przestaną ingerować w nasz rynek, tym będzie lepiej.
W minionym roku odnotowaliśmy 13-procentowy spadek sprzedaży w segmencie ubezpieczeń OC ppm w porównaniu do 2017 roku, gdzie o wyborze oferty decyduje przede wszystkim cena. Jaka jest strategia naszej polityki cenowej? Czy skoncentrowaliśmy się na konkretnej grupie klientów czy po prostu nie chcemy zdobywać nowych klientów za wszelką cenę?
Nigdy nie staraliśmy się być najtańszym ubezpieczycielem i nigdy nie będziemy. Powodów jest kilka, m. in. fakt, że co jakiś czas na rynku pojawia się jakiś nowy gracz, który chcąc zdobyć udział w rynku dumpinguje ceny.
Zrobiliśmy kilka głębokich analiz dotyczących naszego portfela i pewne kwestie zmieniliśmy świadomie. Z punktu widzenia Balcii chcemy mieć jak najlepszą kondycję, aby mądrze budować portfel. Głównym zadaniem, który stawiają przed nami nasi partnerzy z Balcii, nie jest udział w rynku czy wielkość obrotu, tylko rentowność. Naszym zadaniem jest szukanie kompromisu pomiędzy objętością a rentownością zakładu. Nie oznacza to, że oddamy cały portfel, ale chcemy pracować mądrze i korzystać z nadarzających się szans.
Tę zmianę struktury portfela widać wyraźnie, gdy analizujemy wyniki sprzedażowe produktów dobrowolnych, gdzie z roku na rok sprzedajemy coraz więcej polis. Popularnością cieszy się przede wszystkim Biznes Pakiet, który kończy kolejny rok z dużą dynamiką sprzedaży.
Biznes Pakiet to bardzo dobry produkt. Myślę, że jeden z najlepszych na rynku. Mówię to bez przechwalania się, obiektywnie. Wzrost sprzedaży Biznes Pakietu odzwierciedla również coraz lepsze relacje z brokerami. Widać, że nie boją się już lokować swoich klientów w portfelu Balcia. Rozpoznawalność marki RESO i Balcia wśród nich jest coraz większa.
Po wprowadzeniu elektronicznych narzędzi sprzedaży Biznes Pakietu, więcej spodziewałem się po naszych agentach. Jednak na razie nie widzimy ich znaczącej roli w zakresie sprzedaży tego produktu, nad czym ubolewam. Zobaczymy, co będzie w przyszłości.
Nie mniej jednak dynamika sprzedaży Biznes Pakietu wskazuje, że idziemy w dobrym kierunku. Oby te trendy udało się utrzymać w 2019 roku.
W 2018 r. RESO powołała Radę Agentów i zaprosiła do jej grona kilkunastu najaktywniejszych agentów ubezpieczeniowych. Jakie są najbliższe plany tego gremium?
Najpóźniej do końca lutego zorganizujemy spotkanie. Istotą działania Rady jest wzajemne wpływanie na relacje i biznes. W zeszłym roku odbyliśmy dwa spotkania, z których jedno było typowo robocze. Wymieniliśmy się poglądami dotyczącymi aspektów biznesowych. Agenci doradzili nam, co moglibyśmy zmienić, jakie ulepszenia produktów wprowadzić.
Każda zmiana w naszej działalności zawsze wiąże się z IT. W 2018 r. nasz dział IT był bardzo zaangażowany w inne procesy, dlatego uznaliśmy, że w tamtym czasie nie ma sensu organizować więcej spotkań z Radą Agentów, ponieważ nie mielibyśmy możliwości wdrożyć ich propozycji, pokazać ich wpływu na rozwój naszego biznesu. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy zorganizujemy spotkanie, aby pokazać im, na jakie decyzje mieli wpływ dotychczas, co zrobiliśmy tak, jak nam proponowali oraz aby zapytać ich o kolejne propozycje.
Za każdym razem spotkanie odbywa się w innej części Polski. Gremium spotyka się pod koniec tygodnia. Dwa dni są typowo robocze, natomiast ostatni dzień jest integracyjny i relaksacyjny. Uczestnictwo w Radzie jest bezpłatne – agenci nie pobierają za to wynagrodzeń.
W tym roku RESO planuje wprowadzić do swojej oferty dwa nowe produkty ubezpieczeniowe. Jakie to będą ubezpieczenia i kiedy możemy spodziewać się ich w sprzedaży?
W 2019 r. chcemy wprowadzić do naszej oferty ubezpieczenie podróży na cały świat oraz ubezpieczenie OC biur rachunkowych. Zamierzamy skoncentrować się na przygotowaniu ubezpieczeń OC zawodowych. W planach jest także ubezpieczenie dla pracowników administracji państwowej.
W ostatnich latach RESO stała się liderem suwalskiego sponsoringu – mecenasem kultury i sportu. Projektów jest coraz więcej. Czy RESO będzie chciała utrzymać swój poziom wsparcia? Czy spółka planuje zaangażować się również w projekty ogólnopolskie?
Jesteśmy już na takim poziomie biznesu, że będziemy chcieli otworzyć się na inne regiony kraju. Pierwszym elementem realizacji strategii było budowanie rozpoznawalności w naszym regionie. Udało już się to osiągnąć. Następnym planem jest rozpoznawalność w naszym województwie. Kolejnym krokiem będzie budowanie naszej pozycji na terenie całego kraju.
Im będziemy mocniejsi w Suwałkach, tym łatwiej będzie nam się sprzedawało w pozostałych częściach Polski. Pierwsze pytanie, które otrzymujemy, to co to za firma, skąd pochodzi itp. Dzięki naszej aktywności sponsoringowej częściej pojawiają się informacje na temat naszej firmy w mediach.
Czy 2019 rok będzie otwarciem na większy sponsoring? Raczej nie spodziewałbym się tego. Jeżeli przychodzi okres trudniejszy, nie można zwiększać nakładów na marketing. To wszystko jest związane z zawartością kieszeni. Nie wyeliminujemy jednak naszego zaangażowania całkowicie. Jestem zwolennikiem koncepcji, że jeśli jest gorzej, to redukujemy mądrze wydatki związane z całym przekrojem biznesu, a nie tylko jednej dziedziny. Zredukowanie marketingu pogłębia kryzys.
W tym momencie na pewno będziemy walczyli, aby utrzymać wszystkie projekty, które dotychczas wspieraliśmy. Jednak na pewno będziemy też bardziej się im przyglądać. Teraz nie ma dnia, aby ktoś – zwłaszcza z rynku lokalnego – nie przychodził z jakąś propozycją czy prośbą o wsparcie. Skoro wszyscy słyszą, że się angażujemy, to liczą na to, że także uzyskają wsparcie. Czasami nie ma oczywistych argumentów, dlaczego jednym się pomaga, a innym trzeba odmówić. Sztuką jest bycie pierwszym, który przekona jakiegoś szefa do wsparcia, a nie liczyć na pomoc od przedsiębiorstwa, które wspiera kilka czy kilkanaście innych projektów. Nikt przecież nie będzie wymieniał jednego podmiotu po to, aby wesprzeć kogoś innego. Pomaganie nie jest łatwe, taki jest wniosek tego wszystkiego.
Dziękuję za rozmowę.
-
Podsumowanie 2018 roku 15 stycznia 2019 Przystosowanie do nowych regulacji prawnych, poprawa struktury portfela dzięki dynamicznemu rozwojowi ubezpieczeń dobrowolnych, wdrożenie nowego produktu oraz procedur, powołanie Rady Agentów, a także wzrost wartości wypłaconych odszkodowań oraz liczby pracowników – z tym wszystkim mieliśmy do czynienia w 2018 roku. RESO Europa Service oraz Balcia Insurace SE podsumowują minione 12 miesięcy.
RODO i IDD
Rok 2018 stał pod znakiem przede wszystkim zmian legislacyjnych, które były związane z wdrożeniem do polskiego prawa dwóch unijnych dyrektyw – RODO oraz IDD.
Wdrożenie RODO wymusiło na branży ubezpieczeniowej dokonanie przeglądu wszystkich procesów, w których odbywa się przetwarzanie danych osobowych.
– Podjęliśmy działania o charakterze proceduralnym, technologicznym i organizacyjnym prowadzące do zapewnienia zgodności z przepisami prawa. Przy okazji udało nam się zoptymalizować nasze procesy biznesowe – powiedział Artur Stępień, dyrektor Balcia Insurance SE Oddział w Polsce.
Z kolei ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, która wdrożyła przepisy unijnej dyrektywy IDD, nałożyła na dystrybutorów szereg obowiązków. Najważniejszym z nich jest zbadanie wymagań i potrzeb klienta oraz zaproponowanie produktu odpowiadającego jego oczekiwaniom. W tym celu Balcia i RESO przygotowały ankietę potrzeb klienta oraz karty produktów, a także dostosowały narzędzia elektronicznej sprzedaży.
– RODO i IDD wymusiły na nas przegląd całego modelu biznesowego: począwszy od umów z partnerami, poprzez zmiany w produktach ubezpieczeniowych, po zmiany w systemach informatycznych. W modyfikację procesów zaangażowanych było niemal 100% pracowników po stronie RESO, jak i Balcii. Cieszę się, że z wyzwaniem tym świetnie sobie poradziliśmy – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.
Poprawa struktury portfela
W 2018 roku nastąpiła znacząca poprawa struktury portfela RESO i Balcia. Wszystkie ubezpieczenia dobrowolne zanotowały łączną dynamikę sprzedaży w wysokości 122% w porównaniu do 2017 roku. Łącznie RESO i Balcia zebrały w 2018 roku 327 mln zł przypisu.
– W minionym roku mocno pracowaliśmy nad poprawą struktury naszego portfela ubezpieczeniowego. Wskaźniki sprzedażowe wykazują dużą dynamikę składki w ubezpieczeniach dobrowolnych, zatem cel udało się osiągnąć – dodał prezes RESO.
Ubezpieczenie cudzoziemców
Nowym produktem ubezpieczeniowym Balcia, wprowadzonym do oferty RESO w ostatnim czasie, było ubezpieczenie cudzoziemców, które swoim zakresem obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia, OC w życiu prywatnym oraz NNW. Produkt jest przeznaczony dla osób fizycznych nieposiadających obywatelstwa polskiego, które przebywają na terenie Polski. Umowę można zawrzeć na okres jednego dnia do maksymalnie 12 miesięcy w formie ubezpieczenia indywidualnego lub ubezpieczenia grupowego.
Wprowadzenie tego ubezpieczenia do oferty było odpowiedzią na potrzeby rynku i ukłonem przede wszystkim w stronę Ukraińców i Białorusinów, którzy przybywając do Polski, chętnie nabywają ubezpieczenie graniczne Balcia.
Rada Agentów RESO
Jednym z kluczowych zadań w 2018 roku było budowanie i utrwalanie pozytywnych relacji biznesowych z agentami i brokerami ubezpieczeniowymi. W tym celu RESO powołała Radę Agentów, której główną działalnością jest doradztwo spółce i reprezentowanie sieci sprzedaży w regularnych spotkaniach pomiędzy agentami a pracownikami RESO.
– W składzie Rady Agentów znalazło się kilkunastu kluczowych agentów współpracujących z RESO. Łącznie stanowią oni ok. 30% naszego biznesu, dlatego ich opinie są dla nas bardzo ważne – powiedziała Inga Powichrowska, dyrektor departamentu sprzedaży RESO Europa Service.
Likwidacja szkód
W minionym roku wzrosła wartość wypłaconych odszkodowań w porównaniu do 2017 r. Łącznie departament likwidacji szkód RESO, działający w imieniu Balcia, wypłacił ponad 107 mln zł odszkodowań (101,3% r/r). W 2018 r. uregulowanych zostało 21200 szkód (o 465 więcej niż w roku poprzednim).
– Likwidacja szkód odgrywa bardzo ważną rolę w ubezpieczeniach. Nasza praca polega na sprzedaży obietnicy, że będziemy zawsze wtedy, gdy poszkodowani będą potrzebować nas najbardziej, gdy coś pójdzie nie tak. RESO i Balcia starają się pokazać, że realizujemy tę obietnicę efektywnie, z należnym współczuciem i szacunkiem – powiedział Wayne Hattingh, kierownik działu szkód międzynarodowych RESO Europa Service.
Wzrost zatrudnienia
Rozwój firmy to z jednej strony nowe produkty oraz zwiększające się obroty i zyski, z drugiej zaś wzrost zatrudnienia. W celu utrzymania wysokiego poziomu jakości obsługi portfela, w mijającym roku Oddział Balcia zwiększył liczbę pracowników o 15%, zaś RESO o 22%.
-
Wyższe kary za brak OC 14 stycznia 2019 Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują wyższe kary za brak ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Jest to efekt podniesienia minimalnego wynagrodzenia za pracę w Polsce, z którym skorelowana jest wysokość opłat karnych.
Kary za brak ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych są ustalane na podstawie minimalnej pensji w Polsce, która od początku 2019 roku wynosi 2250 zł brutto.
Wysokość opłaty karnej za brak OC komunikacyjnego uzależnione jest jeszcze od dwóch czynników:
- rodzaju pojazdu:
– samochody osobowe – kara 4500 zł (równowartość 2-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę),
– samochody ciężarowe – kara 6750 zł (równowartość 3-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę),
– pozostałe pojazdy – kara 750 zł (równowartość 1/3 minimalnego wynagrodzenia za pracę),
- okresu pozostawania bez ochrony ubezpieczeniowej w danym roku kalendarzowym:
– do 3 dni – 20% pełnej opłaty karnej,
– 4 do 14 dni – 50% pełnej opłaty karnej,
– powyżej 14 dni – 100% opłaty karnej.
– Kary dotkną tych, którzy z różnych powodów nie zapewnili ciągłości ubezpieczenia OC. Warto o tym przypominać, aby każdy mógł się upewnić, że jego polisa jest obowiązująca. Niekiedy klienci są nieświadomi, że w konkretnym przypadku ich umowa ubezpieczenia nie przedłuża się automatycznie – na przykład gdy nabyli auto i aneksowali dotychczasową polisę – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.
Na stronie ufg.pl można sprawdzić czy i gdzie właściciel danego pojazdu ma wykupione ubezpieczenie OC ppm. Wystarczy wpisać numer rejestracyjny lub VIN auta.
Podmiotem odpowiedzialnym za ściągalność kar oraz wyszukiwanie tych, którzy zalegają ze składką i mają nieważne OC, jest Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. System wykrywania posiadaczy aut, którzy nie wywiązali się z obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia, jest coraz bardziej szczelny.
Najboleśniejszą karą za brak ubezpieczenia OC ppm jest konieczność zapłacenia z własnej kieszeni za wyrządzone szkody w przypadku spowodowania wypadku lub kolizji.
Więcej informacji na temat ubezpieczenia OC ppm znajduje się tutaj.
-
Ubezpieczenie cudzoziemców odpowiedzią na potrzeby rynku 30 listopada 2018 Obecnie w Polsce mamy rekordową ilość zatrudnionych cudzoziemców. W 2017 roku powiatowe urzędy pracy zarejestrowały ok. 1,8 mln oświadczeń o zamiarze powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom. Z myślą o obcokrajowcach przebywających w Polsce RESO Europa Service Sp. z o. o. wprowadziła do swojej oferty nowy produkt Balcia Insurance SE. Ubezpieczenie cudzoziemców swoim zakresem obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia, OC w życiu prywatnym oraz NNW.
Praca w Polsce od kilku lat cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród obcokrajowców. W 2017 roku zarejestrowano dwa razy więcej oświadczeń o zamiarze powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom niż w roku poprzednim. 1 stycznia 2018 r. weszły w życie nowe zasady dot. sezonowego zatrudniania cudzoziemców, które znacznie ułatwiły im podjęcie pracy w naszym kraju.
Najczęściej zatrudnianymi obcokrajowcami są Ukraińcy, których dotyczyło 85% wszystkich zezwoleń na pracę w 2017 roku. Z prognoz Narodowego Banku Polskiego wynika, że możemy spodziewać się napływu 200-300 tysięcy Ukraińców każdego roku. W dalszej kolejności na emigrację zarobkową do Polski decydują się Białorusini, Wietnamczycy, Mołdawianie, Hindusi, Nepalczycy, Turcy, Armeńczycy oraz Chińczycy.
Potrzeba rynku
W związku ze znaczącym napływem obcokrajowców do Polski w ostatnim czasie, RESO Europa Service wprowadziła do swojej oferty nowy produkt – ubezpieczenie cudzoziemców, które swoim zakresem obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia, OC w życiu prywatnym oraz NNW.
– Nasze nowe ubezpieczenie jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Wdrożyliśmy ten produkt przede wszystkim ze względu na Ukraińców i Białorusinów. Przybywając do Polski bardzo często decydują się na nasze ubezpieczenie graniczne – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service Sp. z o. o. Ubezpieczenie cudzoziemców z pewnością zapewni im komfort psychiczny i konkretną pomoc w przypadku wystąpienia określonego zdarzenia – dodał.
Ubezpieczenie cudzoziemców jest przeznaczone dla osób fizycznych nieposiadających obywatelstwa polskiego, które przebywają na terenie Polski. Umowę można zawrzeć na okres jednego dnia do maksymalnie 12 miesięcy w formie ubezpieczenia indywidualnego lub ubezpieczenia grupowego (wówczas wybrany zakres, suma ubezpieczenia/gwarancyjna oraz okres ubezpieczenia są takie same dla wszystkich Ubezpieczonych).
Ubezpieczenie cudzoziemców obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia (KL; dostępne sumy ubezpieczenia: 10.000 EUR, 30.000 EUR, 40.000 EUR, 50.000 EUR), ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym (OC; dostępne sumy gwarancyjne: 50.000 PLN, 100.000 PLN) oraz ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW; dostępne sumy ubezpieczenia: 10.000 PLN, 20.000 PLN).
W Panelu Agenta, systemie sprzedaży RESO Europa Service, dodano funkcjonalność, dzięki której agenci mają możliwość przygotowania polisy ubezpieczenia cudzoziemców w uproszczony sposób, korzystając z jednego z trzech wariantów. Dwa z nich zawierają maksymalne wartości sumy ubezpieczenia/gwarancyjne bez możliwości ich zmian (tzw. gotowce), natomiast wariant III jest elastyczny i można w nim samodzielnie wybrać wysokość sum ubezpieczenia.
-
RESO podpisała długofalową umowę o współpracy z Suwalskim Ośrodkiem Kultury 13 listopada 2018 We wtorek, 13 listopada Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service Sp. z o. o. podpisał długoletnią umowę o współpracy z przedstawicielkami Suwalskiego Ośrodka Kultury. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Suwałkach popularyzujące długoletnią partnerską realizację projektów pomiędzy instytucją kultury a lokalnym biznesem. Wsparcie ważnych działań artystycznych o zasięgu ponadlokalnym i międzynarodowym przez RESO – Mecenasa Kultury Suwałk i Partnera Suwalskiego Ośrodka kultury – podniesie ich rangę i poszerzy zasięg.
RESO Europa Service, w ramach współpracy, obejmie mecenatem między innymi: Koncert Noworoczny Suwalskiej Orkiestry Kameralnej, festiwal Soulwałki Gospel Workshop, Międzynarodowy Festiwal Piosenki i Tańca „Muszelki Wigier”, Międzynarodowy Festiwal Teatrów Dzieci i Młodzieży „Wigraszek”, Suwałki Blues Festival, Przegląd Zespołów Muzycznych „Na Dywaniku u Marii” oraz Międzynarodowe Spotkania z Monodramem „O Złotą Podkowę Pegaza”.
– Umowa uporządkuje relacje i zapewni komfort oraz stabilizację Suwalskiemu Ośrodkowi Kultury przy organizacji ważnych wydarzeń kulturalnych w ciągu najbliższych trzech lat. A spółce umożliwi uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych, adresowanych do ambitnych odbiorców – podkreślił Bronisław Woźnialis.
– Jest to umowa o wzajemności. Będziemy promować firmę RESO Europa Service jako Mecenasa Kultury Suwałk i Partnera Suwalskiego Ośrodka Kultury – powiedziała Alicja Andrulewicz, dyrektor Suwalskiego Ośrodka Kultury. Jest to umowa historyczna, ponieważ jeszcze nigdy Ośrodek Kultury nie podpisał z biznesem suwalskim umowy wieloletniej, długofalowej oraz wypracowanej w szczegółach jeżeli chodzi o finanse, nazwy wydarzeń i działania marketingowe, jakie będziemy wykonywać na rzecz RESO. Taka kompleksowa umowa pozwala nam na rozwój wydarzeń – dodała dyrektor SOK.
RESO Europa Service to suwalska spółka, która zajmuje się sprzedażą produktów ubezpieczeniowych oraz likwidacją szkód. W ostatnich latach spółka jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm na polskim rynku ubezpieczeniowym. RESO ponadto angażuje się w liczne inicjatywy społeczne, kulturalne czy sportowe, co zostało docenione przez Prezydenta Suwałk Czesława Renkiewicza, który w 2018 roku przyznał firmie tytuł honorowego „Mecenasa Kultury Suwałk”. Od kilku lat RESO wspiera Suwalski Ośrodek Kultury przy realizacji ważnych wydarzeń kulturalnych. Umowa podpisana we wtorek, 13 listopada jest potwierdzeniem tej znakomicie rozwijającej się współpracy.
Suwalski Ośrodek Kultury jest największą instytucją kultury na Suwalszczyźnie oraz nowoczesnym centrum życia kulturalnego Suwałk i regionu. Dysponując nowoczesną infrastrukturą, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi i świetnie przygotowaną kadrą prowadzi zróżnicowaną działalność animacyjno-edukacyjną, ułatwiając mieszkańcom kontakt ze sztuką, ale też rozwijając ich ekspresję twórczą i kreatywność. Na scenie SOK występowali światowej sławy artyści. Ośrodek jest organizatorem szeregu różnorodnych wydarzeń kulturalnych, dzięki którym Suwałki są rozpoznawalnym ośrodkiem w regionie i Polsce.
-
Biznes Pakiet wyróżniony Brązowym Godłem QI 31 października 2018 Brązowym Godłem QI w programie Najwyższa Jakość Quality International 2018 został wyróżniony Biznes Pakiet. Produkt łotewskiego zakładu ubezpieczeń Balcia Insurance SE został wysoko oceniony przez Kapitułę Programu, która doceniła zaangażowanie ubezpieczyciela w doskonalenie procedur zarządzania jakością oraz realizowanie skutecznej polityki jakości. Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się w piątek, 26 października w Katowicach.
Podczas Europejskiego Forum Jakości i Innowacyjności Balcia Insurance SE została nagrodzona prestiżowym tytułem Najwyższa Jakość Quality International 2018. Wyróżnienie zostało przyznane w kategorii QI PRODUCT – Produkt Najwyższej Jakości. Brązowym Godłem QI nagrodzono Biznes Pakiet, czyli ubezpieczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów instytucjonalnych.
Brązowe Godło QI to pierwsza nagroda, którą otrzymał nasz produkt. Biznes Pakiet pojawił się w ofercie Balcia niemal 3 lata temu i od tego momentu stale odnotowuje świetną dynamikę sprzedaży. Ta nagroda jest zwieńczeniem pracy wielu pracowników oraz naszej ośmiotysięcznej sieci pośredników ubezpieczeniowych – powiedział Artur Stępień, dyrektor Balcia Insurance SE Oddział w Polsce. Balcia oferuje bardzo dobrą ochronę ubezpieczeniową już w standardzie. Na tle rynku nasz produkt wyróżnia się elastycznością i szerokim zakresem ubezpieczenia za relatywnie niską cenę. Potrafi także zaspokoić potrzeby ubezpieczeniowe najbardziej wymagających klientów, a ta nagroda jest tego potwierdzeniem – zakończył dyrektor.
Produkt Balcia jest dostępny w sieci pośredników ubezpieczeniowych RESO Europa Service. Balcia to łotewski zakład ubezpieczeń z 25-letnim doświadczeniem, a RESO jest jego partnerem generalnym w Polsce, który zajmuje się sprzedażą oraz likwidacją szkód. Obie spółki stale powiększają swój udział na polskim rynku. Od 2009 roku Balcia i RESO były znane ze sprzedaży OC komunikacyjnego, a od trzech lat prowadzą ekspansję również w sektorze ubezpieczeń biznesowych.
Najważniejszą cechą ubezpieczenia Biznes Pakiet jest elastyczność, czyli możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb klienta.
Przygotowujemy produkt pod każdego klienta uwzględniając jego rzeczywiste potrzeby. Nie trzymamy się sztywno przyjętych warunków. Dajemy możliwość zniesienia franszyz we wszystkich ryzykach – zakończył Artur Stępień.
Produkt został stworzony po głębokiej analizie rynku i potrzeb docelowego klienta. Biznes Pakiet jest rozbudowany o różnego rodzaju ryzyka i klauzule dodatkowe. Stanowi również punkt wyjścia do opracowywania indywidualnych programów, warunków dla klientów różnych branż, nawet tych najbardziej wymagających.
-
RESO Personal Scanner ponownie dostępna dla Agentów 22 października 2018 Od 3 października br. RESO Europa Service ponownie uruchomiła aplikację RESO Personal Scanner. Dzięki niej sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych jest prostsza, a przede wszystkim znacznie szybsza. Wystawienie nowej polisy z pomocą aplikacji zajmuje Agentom około jednej minuty.
RESO Personal Scanner to aplikacja mobilna na smartfony i tablety, która w pełni współpracuje z Panelem Agenta. Aplikacja umożliwia zeskanowanie kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu, a następnie przetwarza i eksportuje dane do Kalkulatora ubezpieczeń komunikacyjnych w systemie sprzedaży RESO Europa Service.
Skaner zdecydowanie ułatwia pracę naszym Agentom, ponieważ dzięki niemu nie trzeba ręcznie wprowadzać do Kalkulatora danych pojazdu i jego właścicieli. Oprócz tego RESO Personal Scanner daje pewność i bezpieczeństwo, że dane są uzupełnione prawidłowo, bez pomyłek i błędów. A więc w dużej mierze wpływa na jakość i komfort pracy Agenta – powiedziała Inga Powichrowska, dyrektor departamentu sprzedaży RESO Europa Service.
Aplikacja umożliwia wykonanie wszystkich wymaganych dla ubezpieczenia Auto Casco i Auto Szyby zdjęć, które następnie są automatycznie przesyłane do Panelu Agenta i przyporządkowane do danego pojazdu. Narzędzie podpowiada Agentowi krok po kroku, jak w prawidłowy sposób przeprowadzić oględziny pojazdu i sporządzić dokumentację zdjęciową.
Darmowa aplikacja dla wszystkich Agentów RESO
RESO Personal Scanner zadebiutowała w 2016 r., będąc wówczas jednym z najbardziej rozwiniętych technologicznie narzędzi sprzedaży na polskim rynku ubezpieczeniowym. W ostatnim czasie dostępność do aplikacji była ograniczona. Po przeprowadzeniu kilku zmian na początku października mobilny asystent Panelu Agenta wrócił do użytku.
Z pewnością najistotniejszą zmianą aplikacji z punktu widzenia Agentów jest jej nieodpłatność. Wcześniej możliwość korzystania z udogodnień skanera wymagała dokonania płatności z uwagi na fakt, że należał on do zewnętrznej firmy.
Długo pracowaliśmy nad ponownym uruchomieniem aplikacji. Od jakiegoś czasu RESO Personal Scanner w pełni należy do RESO, dzięki czemu mogliśmy udostępnić aplikację naszym Agentom całkowicie bezpłatnie – dodała dyrektor departamentu sprzedaży. Na tym etapie nie kończymy jednak projektu. To nowy początek. Historia naszych Agentów z mobilnym asystentem Panelu Agenta dopiero się rozpoczyna i jesteśmy przekonani, że będzie trwać długo oraz wpłynie pozytywnie na naszą współpracę – zakończyła Inga Powichrowska.
RESO Personal Scanner jest obecnie dostępna w najpopularniejszym systemie android. Jednak w niedługim czasie zostanie dostosowana także do systemu iOS na iPhone oraz iPad.
Do największych zalet RESO Personal Scanner należą szybkość pracy, oszczędność czasu i mobilność – praca na telefonie komórkowym lub tablecie o każdej porze i w każdym możliwym miejscu, gdzie znajduje się dostęp do internetu, a także prosta obsługa i funkcjonalność.
-
Ubezpieczenie graniczne w Panelu Agenta 28 września 2018 4 września RESO Europa Service uruchomiła elektroniczną sprzedaż ubezpieczenia granicznego (OCG) w Panelu Agenta. Jednocześnie wprowadziła zakaz używania dotychczasowych ręcznych druków ścisłego zarachowania serii PL/UG49 do zawierania umów ubezpieczenia OCG. Druki ręczne mogą stosować wyłącznie agenci sprzedający polisy na granicy Polski z Białorusią, Rosją i Ukrainą.
Specjalny papier
Polisy potwierdzające zawarcie umowy ubezpieczenia OCG wygenerowane za pośrednictwem Panelu Agenta są ważne tylko w przypadku wydrukowania ich na specjalnym kolorowym papierze. Każdy agent może złożyć zamówienie na różowo-zielony papier przeznaczony do OCG wysyłając wiadomość na adres zamowienia@reso.com.pl.W zamówieniu powinna znaleźć się informacja, kogo agent upoważnia do sprzedaży OCG (i tym samym do kogo trafi papier). Dopiero wówczas wskazane przez agenta loginy otrzymają dostęp do Kalkulatora OCG w Panelu Agenta.
Zwrot ręcznych druków serii PL/UG49
W związku z uruchomieniem sprzedaży polis OCG w Panelu Agenta, wszyscy agenci RESO są zobligowani do zwrócenia dotychczasowych ręcznych druków serii PL/UG49.Kto może używać dotychczasowych druków?
Od 4 września br. agenci mogą wystawić polisę ubezpieczenia granicznego wyłącznie w Panelu Agenta. Wyjątkiem są pośrednicy, którzy sprzedają polisy na granicy Polski z Białorusią, Rosją i Ukrainą. W agencjach znajdujących się na granicy będzie możliwość sprzedaży ubezpieczeń w dotychczasowej formie na ściśle określonych warunkach, o których poszczególni agenci zostali poinformowani.Nowa funkcjonalność jest istotną zmianą dla wielu agentów, którzy specjalizują się w sprzedaży ubezpieczeń granicznych. Dzięki niej zostanie uproszczony proces sprzedaży tego ubezpieczenia – system zapisuje dane klienta, co oznacza, że przy wystawianiu kolejnej polisy agenci mogą skorzystać z funkcji pobrania danych z ostatniej polisy i ich automatycznego uzupełnienia w odpowiednich oknach Kalkulatora. Nowa forma sprzedaży OCG jest zgodna z dyrektywami RODO i IDD, a generowane przez nią dokumenty (np. klauzule informacyjne) są dostępne w trzech językach (polskim, rosyjskim i angielskim).
– Sprzedaż ubezpieczenia granicznego w Panelu Agenta cieszy się powodzeniem. W ciągu trzech tygodni stale zwiększa się ilość sprzedanych polis, jak również liczba agentów korzystających z nowej funkcjonalności – powiedział Grzegorz Powichrowski, dyrektor pionu rozwoju sieci sprzedaży i partnerów kluczowych RESO Europa Service, który jest odpowiedzialny za wdrożenie OCG w Panelu Agenta.
Ubezpieczenie graniczne to ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zarejestrowanych poza krajami Europejskie Obszaru Gospodarczego (EOG) oraz Andory, Serbii i Szwajcarii. Jest obowiązkowe dla wjeżdżających do jednego z tych krajów i nieposiadających ważnego certyfikatu Zielonej Karty.
Ubezpieczenie graniczne zawierane jest na minimum 30 dni.