INFORMACJE DOTYCZĄCE AGENTA UBEZPIECZENIOWEGO
RESO Europa Service Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Suwałkach, ul. Innowacyjna 1, 16-400 Suwałki, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000243724, o kapitale zakładowym w wysokości 510.000,00 zł, posiadającą NIP: 844-219-13-72 oraz REGON: 200040559 (dalej „Agent”),
na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2017 roku o dystrybucji ubezpieczeń (Dz.U. 2017, poz. 2486 ze zm.), dalej „Ustawa”, informuje, że:
- jest agentem ubezpieczeniowym, wykonującym działalność agencyjną pod firmą: RESO Europa Service Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, adres siedziby: 16-400 Suwałki, ul. Innowacyjna 1, reso.com.pl.
- wykonuje działalność agencyjną na rzecz sześciu zakładów ubezpieczeń, które działają pod firmą:
- Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna
- Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Życie Polska Spółka Akcyjna
- Inter Partner Assistance SA Oddział w Polsce
- Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group
- Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
- Generali Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
- Towarzystwo Ubezpieczeń ZDROWIE Spółka Akcyjna
- Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group
- UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
- Signal Iduna Życie Polska Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
- SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
- INTERRISK Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group
- Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie WARTA Spółka Akcyjna
- Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA Spółka Akcyjna
- ZAVAROVALNICA TRIGLAV D.D.
- BALCIA INSURANCE' SE SPÓŁKA EUROPEJSKA ODDZIAŁ W POLSCE
- Wefox Insurance AG spółka akcyjna oddział w Polsce
- Accredited Insurance (Europe) Limited
- INSURANCE COMPANY 'EUROINS' AD
- 'TUZ' Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych
- wpisana jest do Rejestru Agentów pod numerem 11160603/A, prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) z siedzibą w Warszawie, przy Placu Powstańców Warszawy 1 (tel. +48 22 262 40 91, fax +48 22 262 41 08 strona internetowa knf.gov.pl).
Informacje o wpisie dostępne są na stronie internetowej https://rpu.knf.gov.pl/search/agent.
KNF udziela informacji na temat wpisu do rejestru na wniosek zainteresowanego złożony ustnie, pisemnie, w szczególności w formie elektronicznej, lub telefonicznie. W godzinach pracy KNF zainteresowani mogą osobiście uzyskać dostęp do informacji z rejestru w formie elektronicznej na udostępnionym stanowisku komputerowym w siedzibie organu.
- otrzymuje w związku z proponowanym zawarciem umowy ubezpieczenia prowizję uwzględnioną w kwocie składki ubezpieczeniowej.
Dopuszczalny jest również inny rodzaj wynagrodzenia o charakterze finansowym lub niefinansowym (np. konkursy, loterie, upominki, wyjazdy szkoleniowe).
- nie posiada akcji i udziałów zakładu ubezpieczeń uprawniających co najmniej do 10% głosów na walnym zgromadzeniu lub zgromadzeniu wspólników.
- Zakłady ubezpieczeń nie posiadają akcji lub udziałów Agenta uprawniających co najmniej do 10% głosów na walnym zgromadzeniu albo zgromadzeniu wspólników.
- Klient ma możliwość złożenia reklamacji dotyczącej::
- udzielanej ochrony ubezpieczeniowej – reklamacja zostanie niezwłocznie przekazana do BALCIA, TUZ, EUROINS, ACCREDITED, WEFOX lub TRIGLAV i rozpatrzona zgodnie z postanowieniami właściwych ogólnych warunków ubezpieczenia;
- działań Agenta w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową – reklamacja może być złożona:
- w formie pisemnej – osobiście, w Siedzibie Agenta, albo przesyłką pocztową na adres: 16-400 Suwałki, ul. Innowacyjna 1,
- ustnie – telefonicznie na numer telefonu 87 565 4444 albo osobiście do protokołu podczas wizyty klienta w Siedzibie Agenta, o której mowa w punkcie i,
- pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@reso.com.pl lub za pośrednictwem elektronicznej formularza dostępnego na stronie internetowej: https://reso.com.pl/zglos-reklamacje.
Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od otrzymania przez Agenta reklamacji, a w szczególnie skomplikowanym przypadku uniemożliwiającym rozpatrzenie reklamacji w tym terminie, o czym klient zostanie powiadomiony, nie później niż w terminie 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji lub, na wniosek klienta będącego osobą fizyczną, pocztą elektroniczną.
W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji klienta, klientowi będącemu osoba fizyczną przysługuje prawo do złożenia wniosku o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego. Klientowi będącemu osoba fizyczną przysługuje, po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, prawo do wystąpienia do Rzecznika Finansowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pomiędzy klientem a podmiotem rynku finansowego, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.