Sprawdzony partner - w ubezpieczeniach

Sprawdzony partner

w ubezpieczeniach

Aktualności

  • 2 lata współpracy RESO i BTA z Bacca 02 listopada 2016

    W październiku minęły dwa lata, odkąd RESO Europa Service oraz „BTA Insurance Company” SE nawiązały współpracę z firmą Bacca, której efektem jest innowacyjny sposób ratalnej sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Po 24 miesiącach widać, że wspólna oferta okazała się sukcesem biznesowym – przypis wzrasta w zawrotnym tempie, a dzięki ratom klienci chętniej decydują się na szerszy zakres ochrony ubezpieczeniowej.

    Oferta BTA, RESO i Bacca

    Oferta łotewskiego zakładu ubezpieczeniowego „BTA Insurance Company” SE oraz jej Partnera Generalnego w Polsce – RESO Europa Service z firmą Bacca dotyczy płatności ratalnych przy nabyciu ubezpieczeń komunikacyjnych BTA. Wszystkie płatności obsługuje Bacca – lider finansowania składek ubezpieczeniowych na polskim rynku.

    Uruchomienie ratalnej sprzedaży jest możliwe po jednym kliknięciu w kalkulatorze sprzedaży online w Panelu Agenta. System automatycznie przygotowuje polisę oraz odpowiednią dokumentację. Składka jest rozłożona na dwie, cztery lub jedenaście rat. Dzięki uruchomieniu polecenia zapłaty klienci nie muszą martwić się o dokonywanie wpłat, ponieważ są one automatycznie pobierane z rachunku bankowego klienta lub innej wskazanej osoby. Harmonogram spłat określa termin płatności pierwszej raty dopiero po 20 dniach od dnia zawarcia polisy. Co więcej – polecenie zapłaty może zostać przerwane w każdym momencie – wówczas klient wpłaca kolejne raty bezpośrednio na rachunek bankowy Bacca przypisany do konkretnej polisy.

    Czym się różni oferta BTA, RESO i Bacca od smart11?

    Wspólna oferta BTA, RESO i Bacca jest zgoła odmienna od smart11, bowiem polega ona na zintegrowaniu rat z produktem ubezpieczeniowym na mocy umowy między BTA i Bacca. Z punktu widzenia klienta i agenta, jest to rozwiązanie proste i łatwe. Ogranicza się do podpisania przez klienta dwóch dokumentów: oświadczenia o poinformowaniu o cesji praw z wierzytelności BTA na rzecz Bacca oraz zgody na uruchomienie automatycznego polecenia zapłaty z rachunku klienta. Z kolei smart11 – flagowy projekt firmy Bacca – to typowa umowa pożyczkowa, której przedmiotem jest składka z zawartej polisy. W tym zakresie Bacca współpracuje z agentami ubezpieczeniowymi, którzy proponują swoim klientom zawarcie dodatkowej umowy smart11, umożliwiającej im rozłożenie na raty płatności za polisę.

    Co to oznacza dla klientów i pośredników ubezpieczeniowych? Główna różnica pomiędzy dwoma schematami płatności polega na tym, że w projekcie BTA-Bacca są zachowane wszystkie zasady dotyczące zawarcia i obsługi ubezpieczeń obowiązkowych, jak również dobrowolnych. Oznacza to, że jeżeli klient sprzeda samochód i w terminie powiadomi o tym BTA, wówczas polecenie zapłaty zostanie natychmiast anulowane i zakończone. Pozostałe prawa i obowiązki z tytułu ubezpieczenia pojazdu przejdą w takiej sytuacji na nowego właściciela. Natomiast w przypadku smart11 sprzedaż auta nie jest równoznaczna z zakończeniem spłat, ponieważ nie ma prawnych możliwości przeniesienia rat na nowego nabywcę. Klient musi spłacać składkę ubezpieczeniową zgodnie z harmonogramem do samego końca lub może spłacić jednorazowo wcześniej.

    Jeżeli zaś chodzi o rolę agentów ubezpieczeniowych przy sprzedaży produktów ubezpieczeniowych za pomocą płatności ratalnej w obu ww. formach, w projekcie smart11 agent jest pośrednikiem kredytowym. Co za tym idzie – pośredniczy on przy weryfikacji klienta, a następnie pilnuje czy umowa i pozostałe dokumenty zostały prawidłowo podpisane przez klienta. Z kolei przy sprzedaży produktu ubezpieczeniowego BTA w systemie ratalnym Bacca, agent nie musi dokonywać dodatkowych czynności. Jego jedynym zadaniem jest uzyskanie podpisu klienta na dwóch krótkich dokumentach, które zostaną automatycznie wygenerowane w Panelu Agenta.

    Wyniki sprzedażowe BTA i RESO w systemie ratalnym

    Od października 2014 roku, gdy BTA i RESO przy współpracy z firmą Bacca wprowadziły do swojej oferty innowacyjny sposób ratalnej sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych, mamy do czynienia z bardzo dynamicznym rozwojem tej formy płatności. W ciągu ostatnich 24 miesięcy można zaobserwować kilkukrotny wzrost zebranego przypisu z polis sprzedanych w systemie ratalnym, a także kilkukrotny wzrost ilości wystawionych polis. Świadczy to o tym, że nie tylko zyskaliśmy nowych klientów w zakresie sprzedaży w systemie ratalnym, ale również decydowali się oni na droższe polisy, czyli szerszy zakres ubezpieczenia. Potwierdza to również średnia składka z polis zawartych w systemie ratalnym – powiedziała Inga Powichrowska, p. o. Dyrektora Departamentu Sprzedaży RESO Europa Service.

    W pierwszym miesiącu funkcjonowania systemu ratalnego, RESO sprzedała 46 polis BTA ze średnią składką w wysokości 657,44 zł, co dało łącznie 30.242,14 zł zebranego przypisu. Od tego czasu wszystkie wskaźniki systematycznie rosły i w październiku 2015 roku prezentowały się następująco: 334 wystawionych polis ze średnią składką 665,16 zł i 222.163,81 zł zebranego przypisu. W ciągu roku BTA i RESO odnotowały olbrzymią dynamikę sprzedaży: 734,62% według przypisu oraz 726,09% według ilości polis.

    Już po pierwszych dwunastu miesiącach funkcjonowania ratalnego systemu sprzedaży dało się odczuć pozytywny odbiór tej formuły. Wartości może nie były jeszcze imponujące, natomiast bardziej zależało nam na systematycznym wzroście sprzedażowym, a to udało się osiągnąć w każdym kolejnym miesiącu – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.

    Kolejny rok okazał się jeszcze lepszy. Wydawało się, że o ile łatwo będzie utrzymać wzrost sprzedaży polis w systemie ratalnym, o tyle utrzymanie wskaźników wzrostu na poziomie z pierwszych dwunastu miesięcy obowiązywania oferty, będzie bardzo trudne do osiągnięcia. Jednak i w tym aspekcie mieliśmy do czynienia z pozytywnym zaskoczeniem. W każdym kolejnym miesiącu, począwszy od października 2015 roku, skończywszy na wrześniu 2016 roku, RESO i BTA odnotowały kilkukrotny wzrost zebranego przypisu, jak również ilości wystawionych polis. We wrześniu 2015 roku udało się zebrać 218.554,82 zł dzięki 311 wystawionym polisom, z kolei dokładnie rok później przypis wyniósł 1.775.762,62 zł, a ilość polis – 1.921. Podsumowując cały ten okres – w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy przypis wzrósł średnio o 613,61%, zaś ilość polis o 512,57%. Średnia składka wzrosła średnio o 119,71%, jednak w porównaniu września 2016 roku do września 2015 roku wzrost wyniósł aż 131,54% (z 702,75 zł do 924,39 zł).

    Realizuje się prognoza, o której mówiliśmy już na początku roku: klienci coraz chętniej korzystają z miesięcznych rat i coraz wyższa jest kwota, którą przeznaczają na ubezpieczenie. Pomimo wzrostu cen OC, nie rezygnują z szerszego zakresu polisy. Szczególnie widoczne zmiany obserwujemy w III kwartale 2016 roku w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z BTA i RESO. Planujemy wdrażać innowacje, które sprawią, że nasza wspólna oferta będzie jeszcze atrakcyjniejsza dla klientów i agentów – powiedział Cezary Świerszcz, Prezes Bacca.

    Obecnie RESO i BTA w ciągu jednego miesiąca zbiera przypis o równowartości całorocznego przypisu z pierwszego roku obowiązywania oferty płatności ratalnej. Od października 2014 roku do września 2015 roku wystawiono 2.665 polis, a przypis wyniósł 1.766.605,16 zł, natomiast od października 2015 roku do września 2016 roku – udało się wystawić 13.660 polis z przypisem wynoszącym 10.840.031,71zł.

  • Jubileusz 65-lecia ZPiT „Suwalszczyzna” 31 października 2016

    Zespół Pieśni i Tańca „Suwalszczyzna” podczas minionego weekendu hucznie świętował jubileusz 65-lecia swojej działalności. Jeden z najstarszych zespołów folklorystycznych w Polsce zaprezentował się suwalskiej publiczności podczas dwóch dni – w piątek i sobotę, wykonując fragmenty swoich najlepszych programów. Swoim występem „Suwalszczyzna” potwierdziła, że jest najlepszym propagatorem suwalskiej tradycji, kultury i historii.

    Zespół Pieśni i Tańca „Suwalszczyzna” został założony w 1951 roku w Suwałkach. Od tego czasu przez zespół przewinęło się kilkuset tancerzy, odbyto dziesiątki koncertów, a ich świadkami były tysiące osób. Obecnie można stwierdzić, że nie ma w Suwałkach rodziny, która nie miała kiedyś swego przedstawiciela w „Suwalszczyźnie” – tancerza, śpiewaka lub muzyka. Zespół rozsławił Suwałki w całej Polsce, a także w większości państw w Europie. Duża w tym zasługa Małgorzaty Wojdełko – wybitnej choreografki, która kieruje „Suwalszczyzną” od 35 lat.

    Jubileusz 65-lecia „Suwalszczyzny” był obchodzony przez dwa dni – 28 i 29 października 2016 roku, podczas których zespół odbył dwa koncerty dla łącznie niemal półtoratysięcznej publiczności. W wypełnionej po brzegi sali im. Andrzeja Wajdy w Suwalskim Ośrodku Kultury „Suwalszczyzna” zaprezentowała fragmenty swoich najlepszych programów: „Kochajmy się”, „W podsuwalskiej oberży”, „Żar Bułgarii”, „Bar w Resursie Obywatelskiej 1914 r.”, a także „Regiony” – fragmenty repertuaru z dawnych lat – wykonywanego przez „Dinozaury” – tak nazwali siebie członkowie pierwszego, reaktywowanego w 1978 r. składu „Suwalszczyzny”.

    Jak powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service oraz uczestnik jubileuszowych wydarzeń: Przez tyle lat zespół rozsławiał Suwałki i cały nasz region, dbał o tradycję. Wartość tańca i muzyki dla pielęgnowania duszy narodu jest bezcenna. Są one elementami, które wpływają na nasz charakter narodowy i naszą świadomość. To bardzo ważne, dlatego tym bardziej cieszymy się, że RESO mogła uczestniczyć w tym pięknym jubileuszu.

    RESO Europa Service była Mecenasem Kultury Jubileuszu 65-lecia ZPiT „Suwalszczyzna”.

    Fot. Marcin Tylenda (niebywalesuwalki.pl).

  • 11 lat RESO Europa Service 24 października 2016

    20 października 2005 roku dwóch suwalskich przedsiębiorców zarejestrowało spółkę, której głównym celem była sprzedaż produktów ubezpieczeniowych. Od tego czasu wiele się zmieniło: skład udziałowców i zarządu, ilość zatrudnionych osób, siedziba firmy czy brand. Nie zmieniło się jednak jedno – RESO Europa Service nadal chce odnosić sukcesy i zdobywać coraz mocniejszą pozycję na polskim rynku ubezpieczeniowym.

    RESO Europa Service Sp. z o. o. została powołana do życia 20 października 2005 roku, a jej pierwsza siedziba znajdowała się przy ul. Pułaskiego 73 w Suwałkach. Założycielami spółki byli Mirosław Wasilewski oraz Bronisław Woźnialis, który od początku pełni funkcję Prezesa Zarządu. Pierwotnie spółka współpracowała z innym towarzystwem ubezpieczeniowym – ADB RESO Europa, stąd przyjęta nazwa nowego przedsiębiorstwa. W 2008 roku doszło jednak do zmiany właściciela ADB, który nie był już zainteresowany działalnością w Polsce. Był to czas wielkiej niepewności, bowiem RESO traciła partnera, bez którego nie mogłaby spełnić własnych aspiracji.

    Na szczęście pod koniec 2008 roku rozpoczęła się współpraca z łotewskim zakładem ubezpieczeniowym „BTA Insurance Company” SE. Jak przy okazji Jubileuszu 10-lecia RESO mówił Bronisław Woźnialis: Tak naprawdę to BTA znalazła RESO. Słuchy o rezygnacji ADB RESO Europa ze współpracy z nami szybko rozeszły się na Litwie. W czasie współpracy zdążyliśmy wypracować markę sumiennego partnera, dlatego w momencie, gdy pojawiła się nisza, dyrektor BTA Draudimas na Litwie, Ignas Panka, zdobył mój telefon i zadzwonił.

    Był to przełomowy moment w funkcjonowaniu firmy. Lauris Boss, który dołączył wówczas do zespołu RESO jako przedstawiciel BTA, podczas wywiadu z października zeszłego roku przyznał: żyliśmy w spartańskich warunkach i pracowaliśmy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Według Prezesa, Lauris Boss wniósł wiele pozytywnych praktyk z BTA, które następnie były realizowane w strukturze RESO: niestandardowe myślenie i podejście do załatwiania spraw, wykonywanie zadań w maksymalnie wysokiej jakości, osiągnięcie efektywności strukturalnej w firmie czy zaszczepienie w pracownikach przekonania, że mogą osiągnąć więcej, wznosząc się na wyżyny własnych możliwości. Zresztą współpraca obu Panów od początku układała się bardzo dobrze. Z natury jestem idealistą i maksymalistą, a Bronisław pragmatykiem. W rezultacie tworzy się dobra symbioza i wspólnie znajdujemy dobre rozwiązanie dla osiągnięcia wyznaczonych celów – mówił Lauris Boss, obecnie Prezes Zarządu „BTA Insurance Company” SE.

    W 2009 roku w RESO pracowało 27 osób, zaś po 7 latach jest już 120 pracowników. Wzrosła ilość wypisanych polis, znacznie wzrósł zebrany przypis, który w ciągu 11 lat przekroczył barierę 600 mln złotych. Z roku na rok rośnie także sieć sprzedaży – obecnie z RESO współpracuje niemal 4800 pośredników ubezpieczeniowych w całej Polsce. W tym momencie RESO dysponuje szeroką ofertą ubezpieczeń zarówno dla klientów indywidualnych, jak również biznesowych i instytucjonalnych. Na przestrzeni lat zmieniła się również siedziba firmy, która znajduje się teraz w Parku Naukowo-Technologicznym w Suwałkach. Spółka jest coraz bardziej znana także poprzez swoją działalność sponsoringową. Wszystkie sfery działalności spółki wskazują, że RESO jest prężnie rozwijającym się podmiotem na polskim rynku ubezpieczeniowym.

  • Podpisano Porozumienie – 5 listopada odbędzie się „RESO Gala Karate” 11 października 2016

    Na 25 dni przed Jubileuszem 25-lecia Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin nastąpiło podpisanie Porozumienia pomiędzy klubem a RESO Europa Service Sp. z o. o., na mocy którego spółka została Złotym Sponsorem Ogólnopolskich Mistrzostw Karate „RESO Gala Karate”.

    We wtorek, 11 października 2016 roku, w siedzibie suwalskiej firmy w Parku Naukowo-Technologicznym nastąpiło podpisanie Porozumienia pomiędzy Suwalskim Klubem Karate Kyokushin oraz RESO Europa Service. Dzięki nawiązaniu współpracy spółka została Złotym Sponsorem „RESO Gali Karate”. Wydarzenie będzie miało rangę Ogólnopolskich Mistrzostw Karate, a okazją do jego zorganizowania jest Jubileusz 25-lecia Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin.

    „RESO Gala Karate” odbędzie się w pierwszą sobotę listopada w hali Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ul. Wojska Polskiego 2 w Suwałkach. Podczas wydarzenia fani sportu będą mieli okazję zobaczyć siedem walk na najwyższym poziomie, które stoczą najlepsi zawodnicy karate z całej Polski. Na macie zobaczymy zmagania medalistów Mistrzostw Europy i Mistrzostw Polski. Co istotne – w każdym pojedynku wystąpi zawodnik z Suwałk lub wychowanek Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin. Poza walkami zaprezentowane zostaną wszystkie grupy szkoleniowe suwalskiego klubu, począwszy od pięciolatków, skończywszy na seniorach, którzy specjalnie na Galę przygotowują pokaz swoich umiejętności. „RESO Gala Karate” jest wydarzeniem objętym Honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Suwałk, Czesława Renkiewicza.

    Porozumienie parafowali Marek Krejpcio, Prezes Zarządu Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin oraz Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service.

    Cieszę się, że tak utytułowany klub został naszym kolejnym partnerem – rozpoczął Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service. Sukcesy Suwalskiego Klubu Karate, które rozsławiły nasze miasto w Polsce i Europie, są imponujące. Medale na mistrzostwach Europy czy Polski z pewnością są bardzo cenne, jednak najcenniejsze są wartości, których trenerzy klubu uczą na każdym treningu. Karate odgrywa niebagatelną rolę w wychowaniu dzieci i młodzieży, uczy zasad, szacunku do rywala, hierarchii oraz pokory. Karate to sztuka samoobrony, która nie toleruje agresji, a wręcz przeciwnie – pokazuje, jak należy jej unikać – powiedział Woźnialis. 25-lecie tak bogatej historii zobowiązuje, aby odpowiednio uczcić ten Jubileusz, dlatego tym bardziej cieszymy się, że RESO będzie mogła dołożyć do tego swoją cegiełkę – zakończył Prezes RESO.

    Podczas uroczystego podpisania Porozumienia głos zabrał również Marek Krejpcio, Prezes Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin:

    Na wstępie dziękuję Panu Bronisławowi Woźnialisowi, Prezesowi RESO Europa Service, za zainteresowanie Naszym Jubileuszem i Galą Karate. Jubileusz 25-lecia pokazuje naszą długoletnią pracę w Suwałkach. Pokazuje także nasz rozwój, od małego, niekoniecznie znanego, klubu na peryferiach Polski, do Klubu Sportowego, którego zawodnicy zdobywają medale na Mistrzostwach Polski i Europy. Nasza praca wychowawcza przez te 25 lat przełożyła się na wysoką jakość. Nasi zawodnicy z dumą propagują „Suwalską Szkołę Karate” w całej Europie – powiedział Marek Krejpcio. Dziś ja jestem dumny, że do realizacji następnego przedsięwzięcia pozyskałem tak ważnego partnera jak firma RESO. Dzięki wsparciu złotego sponsora – „RESO Gala Karate” będzie imprezą na godnym i wysokim poziomie. Suwalczanie będą mogli zobaczyć to na własne oczy już 5 listopada w hali OSiR – dodał Krejpcio.

    Suwalski Klub Karate Kyokushin powstał 20 listopada 1991 roku z inicjatywy Marka Krejpcio, który od początku pełni funkcję Prezesa Zarządu organizacji. Klub funkcjonuje w ramach stowarzyszenia, którego głównym celem jest prowadzenie treningów karate i ogólnorozwojowych dla dzieci od piątego roku życia, młodzieży i dorosłych, a także wychowywanie dzieci i młodzieży w zgodzie z wartościami, tradycją i zasadami tej japońskiej dyscypliny sportu.

    SKKK zrzesza obecnie około 150 członków, głównie dzieci i młodzież. Przez wszystkie lata działalności zawodnicy Klubu zdobyli medale na zawodach o randze Mistrzostw Wojewódzkich, Makroregionu, Pucharu Polski i Mistrzostw Polski, a także na turniejach międzynarodowych i Mistrzostwach Europy. W 2015 roku Suwalski Klub Karate Kyokushin po raz pierwszy w historii został jednocześnie drużynowym Mistrzem Polski seniorów oraz drużynowym Mistrzem Polski juniorów.

  • RESO wzmacnia współpracę z SALOS Suwałki i Akademią 2012 03 października 2016

    Podczas czwartkowego spotkania prasowego w naszej firmie prezesi RESO Europa Service, Stowarzyszenia SALOS Suwałki oraz Stowarzyszenia Akademia 2012 podsumowali dotychczasową współpracę i podpisali aneksy do umów sponsoringowych, które RESO zawarła z dwoma organizacjami w stycznie tego roku. Zarząd RESO postanowił zwiększyć swój wkład w wychowanie dzieci i młodzieży.

    RESO od wielu lat wspierała działalność Akademii 2012 oraz SALOS-u Suwałki, a od początku tego roku została oficjalnym sponsorem obu stowarzyszeń, wspierające je systematycznie środkami finansowymi. Jak podczas spotkania powiedział Bronisław Woźnialis – osiągnięcia stowarzyszeń spowodowały, że postanowiliśmy im jeszcze bardziej pomóc. Bez dodatkowej pomocy praca i wychowywanie młodzieży nie będzie możliwe.

    Zadowolenia z podpisania aneksu nie kryli prezesi Akademii oraz SALOS-u.

    Cieszy nas fakt, że wspólnie możemy stwarzać dobre warunki do rozwoju pasji i wychowania kolejnych pokoleń dzieci i młodzieży. Dzięki takim firmom jak RESO, Moje Małe Mistrzostwa czy Turniej Mikołajkowy będą mogły być kontynuowane – powiedział Wojciech Kowalewski, prezes i założyciel Stowarzyszenia Akademii 2012, który był szczególnie wdzięczny RESO za wsparcie pierwszej żeńskiej drużyny piłki nożnej w Suwałkach, czyli „RESO Akademia 2012”. Zawodniczki nowej drużyny od września rozpoczęły rozgrywki na poziomie trzeciej ligi i w dwóch pierwszych kolejkach zgromadziły komplet punktów.

    Obaj prezesi sportowych stowarzyszeń zwracali uwagę na priorytetową działalność kierowanych przez siebie organizacji, czyli wychowywania dzieci i młodzieży przez sport. Podpisany dziś aneks do umowy sponsoringowej jest dla nas wielkim wyróżnieniem. Cieszymy się, że firma jeszcze bardziej będzie nas wspierała. Nas, czyli młodzież, bo głównym naszym celem od 23 lat jest wychowanie młodzieży przez sport – powiedział Dariusz Ułanowicz, prezes SALOS-u. Podczas Ogólnopolskich Igrzysk Młodzieży Salezjańskiej w Łodzi, oprócz różnych medali za osiągnięcia sportowe, zdobyliśmy puchar dla drużyny o największych walorach moralno-kulturowych. To jest nasz główny cel, a jeśli przy okazji znajdziemy perełki sportowe, wychowamy, a potem przekażemy do innych klubów, to z tego także bardzo się cieszymy – dodał Ułanowicz.

    Zapytany o genezę polityki sponsoringowej suwalskiej spółki, Bronisław Woźnialis odpowiedział:

    Praca z młodzieżą wpisuje się w koncepcję naszej firmy wychowywania młodzieży. Jest to także swoista inwestycja na przyszłość. A jeśli dodatkowo możemy przy tym zyskać wizerunkowo, ocieplić swój wizerunek, to są to także korzyści dla naszej firmy – podsumował Bronisław Woźnialis, który zapowiedział przy tym, że RESO zamierza przedłużyć umowę z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Suwałkach dotyczącej organizacji „Miejskiego Święta Biegania – RESO Suwałki 10,5”. Otrzymałem zgodę na przedłużenie gwarancji finansowania wydarzenia do 2020 roku – poinformował podczas spotkania prezes RESO.

    Na zdjęciu od lewej: Dariusz Ułanowicz, Prezes Stowarzyszenia Lokalnego Salezjańskiej Organizacji Sportowej SL SALOS w Suwałkach, Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service Sp. z o. o. oraz Wojciech Kowalewski, Prezes Stowarzyszenie Na Rzecz Promocji Sportu i Rekreacji „Akademia 2012”.

  • Bardzo dobre wyniki sprzedażowe w I półroczu 2016 roku 19 września 2016

    RESO Europa Service Sp. z o. o. oraz „BTA Insurance Company” SE zanotowały bardzo dobre wyniki sprzedażowe w pierwszych sześciu miesiącach 2016 roku. W porównaniu do I połowy 2015 r., odnotowano dużą dynamikę wzrostu. Zmieniła się również struktura portfela, gdzie znacząco zwiększył się udział ubezpieczeń dobrowolnych – głównie Biznes Pakiet oraz Auto Pakiet.

    OC komunikacyjne: dynamika wzrostu i udział w rynku

    W ostatnim czasie Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny przedstawił sprawozdanie za I półrocze 2016 roku. Na podstawie przychodów UFG ze składek wnoszonych przez ubezpieczycieli, Dziennik Ubezpieczeniowy dokonał wyliczeń dotyczących przypisu, jaki uzyskały poszczególne zakłady ubezpieczeniowe ze sprzedaży ubezpieczenia OC komunikacyjnego. Z wyliczeń tych wynika, że „BTA Insurance Company” SE jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się firm ubezpieczeniowych.

    Zgodnie z danymi za I półrocze br. przypis ze sprzedaży ubezpieczenia OC komunikacyjnego zebrany przez BTA wzrósł o 86% i wyniósł 66,51 mln zł (przy 35,79 mln zł w I półroczu 2015 r.).

    Jeszcze większa dynamikę wzrostu odnotowano w II kwartale br., gdy BTA zebrała ponad 40 mln zł, czyli o 127% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej – wówczas zebrany przypis wyniósł 17,71 mln zł.

    Wraz z lepszą sprzedażą BTA zwiększyła swój udział w rynku ubezpieczenia OC komunikacyjnego, który po pierwszych sześciu miesiącach 2016 roku wynosi 1,2%, co oznacza wzrost aż o połowę w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku, gdy wyniósł on 0,8%. Z kolei w drugim kwartale br. udział BTA w rynku wyniósł 1,4% (+0,6% r/r).

    Powyższe wyniki skomentował Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service Sp. z o. o., która jest odpowiedzialna za sprzedaż produktów ubezpieczeniowych „BTA Insurance Company” SE w Polsce: W poprzednich latach udział BTA w rynku ubezpieczeń OC komunikacyjnych oscylował w granicach 1%, a dynamika wzrostu sprzedaży była na poziomie +4%. Ostatnie miesiące pokazują, że sprzedaż naszego produktu wzrosła bardzo dynamicznie, przy jednoczesnych podwyżkach cen. Mamy nadzieję, że ten trend utrzyma się jak najdłużej – powiedział Woźnialis.

    Pozostałe produkty również ze zwiększoną sprzedażą

    Spośród wszystkich dostępnych w ofercie RESO i BTA produktów, największą dynamiką sprzedaży może pochwalić się Biznes Pakiet. Biznesowe ubezpieczenia majątkowe stanowią coraz większy udział w portfelu spółek. Duży wzrost sprzedaży zanotował również produkt Auto Pakiet, z którego największą dynamikę uzyskały Assistance oraz Auto Casco. Ten pierwszy produkt od stycznia br. jest dostępny z szerokim zakresem w trzech wariantach: podstawowym, rozszerzonym i maksymalnym. Auto Casco zaś opiera się o konstrukcję all risks, co czyni go szczególnie atrakcyjnym produktem na rynku. Wzrost sprzedaży odnotowano także w przypadku pozostałych produktów, takich jak NNW czy Auto Szyby.

  • RESO WAKE CUP 2016 za nami 09 sierpnia 2016

    Ekwilibrystyczne wyskoki, zawrotna prędkość, fantastyczne pokazy oraz moc atrakcji i wiele zabawy – tego wszystkiego można było doświadczyć podczas zawodów wakeboardowych RESO WAKE CUP 2016, które odbyły się minionej soboty na szczecińskim Floating Park Głębokie. To już druga edycja Pucharu Związku Wakeboardu na wyciągu 2.0, który został zorganizowany przez klub sportowy X-Boarders przy współpracy z RESO Europa Service.

    Tegoroczne zawody RESO WAKE CUP rozpoczęły się 6 sierpnia w sobotę o godz. 10:00, a pierwsze treningi odbyły się już o godz. 8:00. Chociaż pogoda od początku nie rozpieszczała, w wydarzeniu wzięło udział wielu czołowych zawodników z całego kraju.

    Rywalizacja odbywała się w 6 różnych kategoriach: Młodzik (2004-2006), Junior Młodszy Women (2001-2003), Junior Młodszy Men (2001-2003), Junior (1998-2000) oraz Open Women, gdzie zwyciężyła druga w zeszłorocznych zawodach Sandra Keller, a także Open Men, gdzie tytuł obronił Piotr Pawelczyk, zwycięzca męskiej kategorii RESO WAKE CUP 2015.

    RESO WAKE CUP to nie tylko snowboard na wodzie, ale także wiele atrakcji towarzyszących. W tym roku na fanów czekały pokazy, jak również możliwość czynnego uczestnictwa w zajęciach bokserskich i fitness (zumba), a także tor skimboardowy i wiele atrakcji dla dzieci (m. in. trampoliny, kule wodne czy darmowe przejścia w parku linowym).

    Największą atrakcją towarzyszącą zawodom była jednak wieża Blob Jump o wysokości 6m służąca do ekspresowych skoków do wody. Cała zabawa polegała na jak najefektowniejszym „wpadnięciu” do wody. Podczas gdy jedna osoba znajduje się na końcu wielkiej dmuchanej poduchy, kolejna osoba skacze z wieży na drugi koniec, co powoduje niekontrolowane wybicie pierwszej osoby do wody.

    W trakcie zawodów nie mogło zabraknąć znanych z uczestnictwa w dużych międzynarodowych eventach szczecińskich Dj’ów: Da Break, Sin Sensor, Laax, Teoem oraz Dj Olah, która zagrała muzykę reggae. Występ na żywo miał również raper SAGE wraz z Dj Ane, którzy podczas zawodów nakręcili teledysk do nowego utworu.

    RESO WAKE CUP to przede wszystkim świetna zabawa dla osób zafascynowanych wakeboardem. Pomimo niesprzyjającej pogody zawody zostały przeprowadzone bardzo sprawnie i z tego powodu należą się wielkie gratulacje organizatorom – Panu Adamowi Walukiewiczowi oraz klubowi sportowemu X-Boarders – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.

    Oficjalne wyniki RESO WAKE CUP:

    Młodzik (2004-2006)

    I miejsce: Klaudiusz Gwiazda

    II miejsce: Gaspar Dzwoniarek

    III miejsce: Marcel Sawicki

    IV miejsce: Bartłomiej Kryk

    Junior Młodszy Women (2001-2003)

    I miejsce: Marta Witkowska

    II miejsce: Julia Maciejewska

    III miejsce: Aleksandra Pieprzyn

    IV miejsce: Ewa Bucichowska

    Junior Młodszy Men (2001-2003)

    I miejsce: Jakub Dąbrowski

    II miejsce: Dawid Dzwoniarek

    III miejsce: Andrzej Krystowski

    IV miejsce: Sebastian Wojewódzki

    Junior (1998-2000)

    I miejsce: Karol Gołuński

    II miejsce: Oskar Gwiazda

    III miejsce: Emil Borskowicz

    Open Women

    I miejsce: Sandra Keller

    II miejsce: Natalia Grabowska

    III miejsce: Ksenia Kołodziej

    Open Men

    I miejsce: Piotr Pawelczyk

    II miejsce: Kuba Konefał

    III miejsce: Karol Gołuński

    Wszystkim zawodnikom serdecznie gratulujemy!

    fot. Jerzy Miszuk

  • Jak zadbać o bezpieczeństwo przed wakacyjnym wyjazdem? 23 czerwca 2016

    Już w sobotę rozpoczynają się wakacje, a więc czas nasilonego ruchu na polskich drogach. Niestety w okresie lipca i sierpnia dochodzi do wielu przykrych zdarzeń drogowych. Jak temu zaradzić? Jak zapewnić sobie spokojne i bezpieczne wakacje?

    Polacy coraz częściej podróżują. Zdecydowana większość decyduje się na urlop w naszym kraju, natomiast ci, którzy wybierają wyjazdy zagraniczne, najchętniej obierają sobie za cel Hiszpanię, Chorwację i Włochy. Nadal najpopularniejszym środkiem lokomocji podczas wyjazdu na urlop w kraju jest własny samochód – z takiej formy transportu korzysta 7 na 10 podróżujących. Wzmożony ruch na drodze oznacza niestety większą liczbę wypadków. Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że w 2015 roku w 32701 wypadkach zginęły 2904 osoby, a 39457 zostało rannych. W porównaniu do 2014 roku odnotowano 7 proc. spadek ilości wypadków drogowych (2269 mniej r/r), około 10 proc. spadek ilości ofiar śmiertelnych (298 mniej r/r) oraz ponad 7 proc. spadek ilości rannych (3088 mniej r/r). Mimo, że z roku na rok polscy kierowcy powodują mniej zdarzeń drogowych, to nadal jesteśmy niemal na samym końcu klasyfikacji krajów UE pod względem liczby ofiar wypadków na 100 tys. mieszkańców. O czym warto pamiętać?

    Przede wszystkim powinniśmy odpowiednio przygotować się do wyjazdu. Należy pamiętać o sprawdzeniu stanu auta i zabraniu niezbędnych dokumentów. Sprawdzenie płynów eksploatacyjnych i ciśnienia w oponach to podstawa. Poza tym warto zadbać o czystość szyb, lusterek i świateł pojazdu, a także o zabranie obowiązkowego zestawu: apteczki, sprawnej gaśnicy, kamizelki odblaskowej oraz trójkąta ostrzegawczego. Nie wolno zapomnieć również o zabraniu dokumentów: prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego z aktualnymi badaniami technicznymi oraz aktualnego obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego OC. Dobrze mieć w samochodowym schowku formularz oświadczenia o zdarzeniu drogowym w dwóch egzemplarzach.

    Podczas jazdy należy zachowywać szczególną ostrożność i czujność. Do najczęstszych przyczyn zdarzeń drogowych należy nadmierna prędkość, nieudzielenie pierwszeństwa pojazdom oraz pieszym i niezachowanie odpowiedniej odległości na drodze. Pamiętajmy, że warto zachować rozsądek i uniknąć niebezpiecznych manewrów. Oczywiście zanim wyruszymy w drogę powinniśmy wypocząć i być wyspani. Dopiero wówczas łatwiej nam będzie uniknąć błędu i przewidzieć decyzje innych kierowców. Nie zapominajmy o zasadzie ograniczonego zaufania oraz dostosowywania prędkości do warunków pogodowych. W niektórych krajach (np. w Niemczech) na drogach występują znaki ograniczające prędkość w przypadku mokrej nawierzchni. W Polsce od roku obowiązuje przepis, na podstawie którego możemy stracić prawo jazdy, jeżeli w terenie zabudowanym dwukrotnie przekroczymy dozwoloną prędkość. Powinniśmy brać to pod uwagę.

    A co jeśli przytrafi się nam zdarzenie drogowe? Podstawą jest zachowanie spokoju oraz wykonanie pewnych czynności, które ułatwią nam wyjście z trudnej sytuacji. Po pierwsze należy zabezpieczyć miejsce wypadku oraz sprawdzić, czy nikt nie potrzebuje pomocy medycznej. Jeśli nikt nie ucierpiał, wówczas możemy usunąć nasz pojazd z drogi, by nie utrudniał ruchu. Jeśli ktoś doznał obrażeń – należy zawiadomić pomoc medyczną oraz wezwać policję. Numer 997 można również wybrać, jeśli prowadzący pojazdem jest pod wpływem alkoholu lub nie ma wymaganych dokumentów. Oczywiście zdarzają się sytuacje, gdy nie trzeba fatygować mundurowych. Wówczas wystarczy spisać wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym. Po kolizji lub wypadku zaleca się zrobić zdjęcia pojazdów i otoczenia, które przydadzą się do oceny szkody przez ubezpieczyciela. Z pewnością ułatwi nam to przeprowadzenie procesu likwidacji szkody. Jakiekolwiek zdarzenie drogowe uświadamia, że opłaca się posiadać odpowiednią polisę ubezpieczenia komunikacyjnego. Oprócz obowiązkowego OC pomocne mogą się okazać Auto Casco oraz Assistance. Awaria auta może nam pokrzyżować plany urlopowe, a dzięki dobrej polisie ubezpieczyciel zapewni nam samochód zastępczy.

    Wyjeżdżając na urlop warto pamiętać także o tym, co zostawiamy na miejscu. Dom lub mieszkanie to dorobek naszego życia, który często pozostawiamy bez opieki. Włamywacze doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego też właśnie w okresie wakacji dochodzi do wielu kradzieży lub dewastacji. Jak uniknąć stresujących sytuacji? Wystarczy nabyć odpowiednią polisę Dom Pakiet, która pomoże nam zniwelować ewentualne straty w naszej nieruchomości.

    Uważna, ostrożna jazda, przestrzeganie powyższych zasad bezpieczeństwa oraz nabycie odpowiedniego ubezpieczenia powinny zapewnić nam prawdziwie spokojne, szczęśliwe i bezpieczne wakacje.

  • Ambitna praca na wakacje 22 czerwca 2016

    Wakacje to okres wzmożonego zapotrzebowania na rynku pracy. Zainteresowani mogą przebierać w ofertach, ponieważ ogłoszeń o pracę jest dużo i dotyczą niemal każdej branży. Oczekiwania kandydatów są coraz wyższe, zwłaszcza wśród osób młodych, dla których samo „podreperowanie swego budżetu” już nie wystarcza. Młodzi chcą zaspokajać własne ambicje poprzez realizację ciekawych projektów, a także zbieranie wartościowego doświadczenia zawodowego. Jedną z suwalskich firm, która da im taką możliwość, jest RESO Europa Service. Suwalska firma czeka na zgłoszenia kandydatów do końca czerwca.

    Jak co roku, RESO rozpoczyna rekrutację przed zbliżającymi się wakacjami. Spółka zamierza zatrudnić od kilku do kilkunastu młodych studentów i absolwentów szkół wyższych. Oprócz możliwości podreperowania swego budżetu, RESO oferuje ciekawe i ambitne zadania, pozytywną atmosferę oraz przyjazną kulturę organizacji w międzynarodowym składzie pracowników, komfortowe warunki pracy, możliwość bezpłatnego korzystania z karnetu na siłownię oraz zajęcia sportowe, a przede wszystkim możliwość zdobycia bardzo cennego doświadczenia w rozwijającej się firmie z branży ubezpieczeniowej.

    Rekrutacja obejmie większość obszarów działalności firmy. Nowi pracownicy znajdą zatrudnienie w departamencie finansowo-księgowym, rozliczeń, likwidacji szkód czy sprzedaży.

    Co istotne – każdy, kto zakwalifikuje się do pracy w okresie wakacyjnym w RESO, będzie miał duże szanse na uzyskanie stałego zatrudnienia. Obecnie w RESO pracuje na stałe 6 osób, które dołączyły do nas podczas ostatnich wakacji. To połowa spośród wszystkich osób, które pierwotnie miały być z nami tylko w okresie lipca i sierpnia – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service. Najlepsze osoby, które podjęły u nas pracę w okresie wakacyjnym, zawsze mają drzwi szeroko otwarte na ewentualny powrót do RESO po ukończeniu edukacji – dodał.

    Praca w firmie z branży ubezpieczeniowej na pewno okaże się praktycznym uzupełnieniem teorii, z którą młode osoby mają do czynienia na studiach. Dzięki temu można nabyć cenne doświadczenie i realny zawód. Kierując się wyborem miejsca pracy w okresie wakacyjnym warto zastanowić się, jakie korzyści osiągniemy decydując się na daną firmę. Doświadczenie w branży ubezpieczeniowej z pewnością będzie dobrym krokiem dla ambitnych osób, które wchodzą na rynek pracy i rozpoczynają swoje kariery – powiedziała Monika Kossakowska, starszy specjalista ds. kadr i płac w RESO Europa Service.

    Zainteresowanych kandydatów prosimy o przesłanie swoich aplikacji do 30 czerwca br. na maila praca@reso.com.pl .

    RESO Europa Service to spółka prowadząca działalność w zakresie sprzedaży produktów ubezpieczeniowych i likwidacji szkód. Jest Partnerem Generalnym „BTA Insurance Company” SE w Polsce – łotewskiego zakładu ubezpieczeniowego, z którym współpracuje od 2009 roku. Główna siedziba RESO znajduje się w Parku Naukowo-Technologicznym w Suwałkach, gdzie na co dzień pracuje ponad 100 wykwalifikowanych profesjonalistów. O RESO było ostatnio głośno w kontekście I Festiwalu Biegowego w Suwałkach, czyli „RESO Suwałki 10,5”. Suwalska spółka jest sponsorem generalnym zawodów biegowych, które są organizowane przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach w każdą pierwszą sobotę po Bożym Ciele.

  • Elektroniczny formularz szkody osobowej 14 czerwca 2016

    Kilka dni temu na stronie internetowej RESO Europa Service Sp. z o. o. pojawił się elektroniczny formularz zgłoszenia szkody osobowej. Wcześniej zgłoszenie szkody na osobie było możliwe wyłącznie po odręcznym wypełnieniu i złożeniu odpowiednich dokumentów oraz w formie telefonicznej. Dzięki nowej metodzie proces zgłoszenia szkody będzie łatwiejszy, wygodniejszy oraz szybszy.

    Dotychczas zgłoszenie szkody na osobie było możliwe wyłącznie w formie telefonicznej lub po wypełnieniu i złożeniu odpowiednich dokumentów. Zarówno w ramach ubezpieczenia OC, jak również NNW można było pobrać ze strony internetowej RESO dokumenty „Zgłoszenie szkody na osobie w przypadku uszczerbku na zdrowiu” oraz „Zgłoszenie szkody na osobie w przypadku śmierci”, które po uprzednim wypełnieniu należało zgłosić do Departamentu Obsługi Klienta RESO.

    Obecnie oprócz dwóch powyższych form, poszkodowani będą mogli skorzystać również z elektronicznego formularza zgłoszenia szkody osobowej, który od kilku dni widnieje na stronie internetowej RESO Europa Service. Dzięki nowemu narzędziu Zgłaszający będzie mógł samodzielnie podać wszystkie niezbędne informacje potrzebne do przeprowadzenia procesu likwidacji szkody. Elektroniczny formularz umożliwi Klientom przeprowadzenie operacji 24 godziny na dobę siedem dni w tygodniu, zaś pracownikom Departamentu Obsługi Klienta oraz Departamentu Likwidacji Szkód RESO usprawni pracę. Zaimplementowane w formularzu rozwiązania pomogą Klientowi wypełnić dokument poprawnie, bez pominięcia żadnych, istotnych dla procesu likwidacji szkód, informacji.

    Po wysłaniu zgłoszenia, Klient otrzyma automatycznie informację potwierdzającą przekazanie szkody do rejestracji. Po zarejestrowaniu szkody w systemie, Dep. Obsługi Klienta poinformuje Zgłaszającego o przyjęciu zgłoszenia szkody oraz przekaże informacje o numerze rejestracji szkody. W przypadku nieścisłości informacji w formularzu, pracownik Dep. Obsługi Klienta skontaktuje się ze Zgłaszającym szkodę, w celu skorygowania danych. Korzystając z elektronicznego formularza będzie można zgłosić szkodę zarówno z ubezpieczenia OC komunikacyjnej, jak również NNW.

    Tak jak zapowiadaliśmy przy aktywowaniu elektronicznego formularza zgłoszenia szkody w pojeździe z tytułu OC i AC, wprowadzamy kolejny formularz, tym razem dotyczący szkód osobowych – powiedziała Ewa Ulikowska, Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta RESO Europa Service. Widząc, jak chętnie jest wykorzystywana elektroniczna forma zgłoszenia szkody w ramach ubezpieczeń OC i AC, sądzimy, że podobnie będzie także przy szkodach osobowych – dodała.

    Elektroniczny formularz zgłoszenia szkody osobowej jest kolejnym narzędziem w działalności RESO, który ma usprawnić i ułatwić komunikację oraz wymianę informacji z Klientami. Formularz jest dostępny tutaj.

  • RESO Personal Scanner – nowa jakość sprzedaży w Panelu Agenta 07 czerwca 2016

    RESO Europa Service Sp. z o. o. oraz IP Cars Sp. z o. o. podpisały dziś umowę o współpracy, dzięki której agenci RESO będą mogli korzystać z najbardziej zaawansowanej technologii na polskim rynku ubezpieczeniowym. Panel Agenta wzbogaci aplikacja RESO Personal Scanner, czyli innowacyjny i unikalny system mobilny, za pomocą którego sprzedaż polisy komunikacyjnej zajmie niespełna jedną minutę. Proces wdrożenia systemu rozpocznie się 15 czerwca u najlepszych agentów RESO.

    IP Cars Sp. z o. o. to suwalska firma, która rozpoczęła działalność jako start-up w Parku Naukowo-Technologicznym przy ulicy Innowacyjnej 1 w Suwałkach. Spółka istnieje od grudnia 2015 r., a RESO Personal Scanner to jeden z jej nowatorskich projektów, który realizuje we współpracy z RESO Europa Service.

    RESO Personal Scanner to innowacja Panelu Agenta – systemu sprzedaży RESO Europa Service, która czyni go obecnie najbardziej rozwiniętym technologicznie narzędziem sprzedaży na polskim rynku ubezpieczeniowym. Nowatorska aplikacja na smartfony i tablety umożliwia zeskanowanie kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu, a następnie przetwarza i eksportuje dane do Panelu Agenta. Agenci po jednym kliknięciu mają dostęp do danych i nie muszą ich każdorazowo ręcznie wprowadzać. Czas niezbędny do przeprowadzenia tej operacji to około 30 sekund. Aplikacja daje pewność, że dane będą wygenerowane prawidłowo, bez pomyłek czy literówek, co może się zdarzyć, gdy są one wprowadzane ręcznie. Szybkość pracy nowej aplikacji niewątpliwie uszczęśliwi zarówno klientów, którzy nabywają polisę ubezpieczeniową, jak również agentów RESO.

    Nowy system mobilny RESO jest wielofunkcyjny – oprócz skanowania kodu Aztec i generowania danych z dowodu rejestracyjnego, aplikacja umożliwia również wykonanie wszystkich wymaganych dla ubezpieczenia Auto Casco i Auto Szyby zdjęć, automatycznie przesyła je do Panelu Agenta i przyporządkowuje do danego pojazdu. Aplikacja jest intuicyjna i prosta w obsłudze, na każdym kroku podpowiada agentowi, co powinien w danej chwili zrobić.

    RESO Personal Scanner jest oparta na trzech głównych systemach operacyjnych: Android, Windows Phone oraz iOS. 90% smartfonów i tabletów użytkowanych w Polsce pracuje na tych systemach. Dzięki temu mamy możliwość dotarcia do jak najszerszej grupy agentów.

    Do największych zalet RESO Personal Scanner należą szybkość pracy, oszczędność czasu i mobilność – praca na telefonie komórkowym lub tablecie o każdej porze i w każdym możliwym miejscu, gdzie znajduje się dostęp do internetu, a także prosta obsługa i funkcjonalność, co powinno przyczynić się do wzrostu sprzedaży produktów ubezpieczeń komunikacyjnych BTA.

    Proces wdrożenia nowoczesnego mobilnego asystenta sprzedaży RESO Personal Scanner rozpocznie się 15 czerwca. Od tego dnia możliwość korzystania z aplikacji będą mieli najlepsi agenci RESO Europa Service.

  • Nowa świetlica dla dzieci w suwalskim szpitalu 01 czerwca 2016

    1 czerwca odbyło się uroczyste otwarcie świetlicy na Oddziale Pediatrycznym w Szpitalu Wojewódzkim im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach. Świetlica została odremontowana i unowocześniona dzięki zaangażowaniu Kamila i Małgorzaty Laurynów, którzy zainicjowali zbiórkę funduszy na ten cel. Swoją cegiełkę w wyposażenie ulubionego miejsca dzieci w suwalskim szpitalu dołożyła RESO Europa Service.

    W ostatnich kilku latach Szpital Wojewódzki im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach przeszedł dużą metamorfozę. Budynek został odremontowany na zewnątrz, jak również wewnątrz. Zdecydowana większość oddziałów została zmodernizowana, w estetycznych pomieszczeniach pojawił się nowy sprzęt. Duże zmiany zaszły również na oddziale pediatrycznym, który w zeszłym roku przeszedł gruntowny, warty 6 mln złotych remont. Szpital uzyskał pełne finansowanie inwestycji z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, jednak prace nie obejmowały wówczas remontu i wyposażenia świetlicy dla dzieci, na którą trzeba było czekać do 1 czerwca 2016 roku.

    Właśnie dziś udało się oddać do użytku ulubione miejsce dzieci na oddziale pediatrycznym w suwalskim szpitalu. Dzięki inicjatywie Kamila i Małgorzaty Laurynów udało się zebrać finansowanie na przeprowadzenie remontu. Na apel odpowiedziało wiele firm, w tym RESO Europa Service, które dołożyły swoją cegiełkę i finansowo wsparły inwestycję. Dziś mogliśmy zobaczyć efekty prac.

    – Remont i wyposażenie szpitalnej świetlicy dla dzieci to szczytny cel, który udało się zrealizować. Pomieszczenie prezentuje się rewelacyjnie, bije z niego pozytywna energia. Na twarzach dzieci, które już dziś bawiły się w tym miejscu, widać było ogromną radość. I właśnie to jest w tym wszystkim najważniejsze – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service, który odwiedził nowe pomieszczenie na oddziale pediatrycznym w suwalskim szpitalu.

  • Wywiad z Arturem Stępniem, Dyrektorem Oddziału Balcia w Polsce 31 maja 2016

    1 maja został Pan szefem polskiego Oddziału Balcia Insurance SE. Czy zadomowił się już Pan na nowym stanowisku?

    Myślę, że tak. Było to o tyle łatwiejsze, że w praktyce kierowałem pracami operacyjnymi Oddziału od momentu rozpoczęcia pracy w spółce, tj. od września 2014.

    Jakie było Pana pierwsze odczucie, gdy dowiedział się Pan o swojej nominacji na stanowisko Dyrektora Oddziału Balcia? Naturalny obrót spraw czy może zaskoczenie?

    Było to poczucie wewnętrznej satysfakcji. Tuż po wyborze na stanowisko Zastępcy Dyrektora dowiedziałem się, że moja ścieżka kariery w strukturach Balcia może właśnie tak wyglądać, więc nie mogę mówić o zaskoczeniu. Ta nominacja jest dla mnie potwierdzeniem pozytywnej oceny mojej pracy i zaufania, którym obdarzyli mnie moi przełożeni, co jest dla mnie bardzo ważne i budujące.

    Czy Pana obraz firmy zmienił się, gdy patrzy Pan na nią z perspektywy głównodowodzącego?

    Ze względu na pewną kontynuację, o której mówiłem, nie ma tu istotnej zmiany. Zależy mi również na tym, aby po zmianie stanowiska nie zmieniła się ocena mojej osoby przez Zarząd i Akcjonariuszy Spółki oraz zespół, którym kieruję – to również jest dla mnie bardzo istotne.

    Czym się różni praca na stanowisku Dyrektora Oddziału od pełnienia funkcji Zastępcy Dyrektora? Jakie nowe zadania stoją teraz przed Panem?

    Na pewno większa odpowiedzialność, prestiż, ale również dodatkowe obowiązki i wyzwania. Poza underwritingiem, produktami, taryfikacją i organizacją pracy biura w Warszawie doszły mi tak istotne i ważne departamenty, jak Likwidacja Szkód, Dział Prawny, Finanse, Aktuariat – o Marketingu nie wspomnę. Nie sposób znać się w szczegółach na wszystkich tych obszarach, jednak pracując z tak dobrym zespołem jestem przekonany, że wspólnie „Damy radę”.

    Jaki jest Pana pomysł na Balcia?

    W związku ze zmianami organizacyjnymi i personalnymi na stanowiskach kierowniczych – raz jeszcze gratulacje dla Laurisa – Balcia wypracowuje aktualnie nową strategie na lata 2017-19 i nasza strategia, jako największego Oddziału Zagranicznego, musi być spójna z założeniami dla całej Spółki. Jednak jeśli miałbym podzielić się moimi przemyśleniami na temat działalności w Polsce, to myślę, że powinniśmy koncentrować się na organicznym wzroście portfela oraz zmianie jego struktury, w kierunku zwiększania udziału ubezpieczeń dobrowolnych. To powinno być kluczem do poprawy rentowności. Na szczęście po trzech latach wojny cenowej, rynek wreszcie sprzyja wzrostom cen w ubezpieczeniach OC komunikacyjnej, jednak udział tego ubezpieczenia w naszym portfelu powinien sukcesywnie maleć. Moim celem jest również, aby nasza spółka było w większym stopniu rozpoznawalne na rynku zarówno w segmencie klienta detalicznego, jak i nowym dla nas segmencie ubezpieczeń dla biznesu – liczę w tym zakresie na wiele pomysłów i dobrą współpracę z działem Marketingu RESO. Chciałbym również, aby Balcia była postrzegane na rynku jako atrakcyjny pracodawca i deklaruję, że w miarę możliwości będę dokładał wszelkich starań, aby tak było.

    Czy przewiduje Pan duże zmiany w działalności spółki?

    Na tym etapie nie przewiduję istotnych zmian w działalności Oddziału. O pewnych zmianach nieco już mówiłem. Mogę dodać, że na pewno będę starał się na bieżąco reagować na zmieniające się otoczenie i uzasadnione zmiany będą wprowadzane w miarę potrzeb i możliwości.

    W poprzednich wypowiedziach mówił Pan, że „Balcia nadal będzie chciała podążać drogą rozwoju poprzez wdrażanie nowych, innowacyjnych produktów oraz budowanie odpowiednich relacji z partnerami”. Na początku zapytam o pośredników ubezpieczeniowych. Jaki ma Pan plan na zachęcenie najskuteczniejszych agentów i brokerów w Polsce do aktywnej sprzedaży produktów Balcia?

    W ostatnim czasie przygotowaliśmy wiele nowych produktów w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych, majątkowych i finansowych. Teraz nadszedł czas na ich wdrażanie, promocję i sprzedaż. Realizacji tych celów służy cykl spotkań z pośrednikami (agentami i brokerami), które organizujemy od kwietnia. Spotkań jest naprawdę dużo. Myślę, że do wakacji uda nam się przedstawić naszą nową ofertę ok. 500 pośrednikom. Dotychczas wykazywali oni duże zainteresowanie, przejawiające się ogromną ilością zapytań, które dzielnie i terminowo obsługują nasi underwriterzy i pracownicy departamentu obsługi brokerskiej RESO – z tego miejsca składam duże podziękowania.

    Jakie nowe produkty zamierzacie wprowadzić w najbliższym czasie?

    Tak jak mówiłem, aktualnie pracujemy nad zwiększeniem sprzedaży produktów wdrożonych w okresie ostatniego roku. Jednocześnie planujemy stałe udoskonalanie obecnej oferty. Mamy również w planach poszerzenie palety produktów o nowe ubezpieczenia turystyczne oraz rolne, jednak na tym etapie wolałbym nie mówić o szczegółach.

    Obecnie spółka posiada w swojej ofercie kompleksowe ubezpieczenie komunikacyjne, które – jak pokazują dane rynkowe – nie zawsze jest rentowne. Oprócz tego w ostatnim czasie firma zintensyfikowała swoją obecność na rynku ubezpieczeń biznesowych. Jest oczywiście również „DOM PAKIET” dla klientów indywidualnych i kilka mniejszych produktów. Na której gałęzi rynku ubezpieczeniowego Balcia chciałaby się najbardziej skupić? Co jest w tej chwili priorytetem firmy?

    Działalność Balcia w Polsce była, jest i w najbliższej przyszłości będzie oparta na ubezpieczeniach detalicznych (głównie komunikacyjnych), jednak naszym celem jest istotne wzmocnienie naszej obecności w sektorze biznesowym oraz instytucjonalnym, co określiłbym jako priorytet biznesowy.

    Co Pan sądzi o wprowadzeniu „podatku Religi”? Jego powrót wydaje się wielce prawdopodobny. Chciał tego prof. Zembala, minister zdrowia w rządzie Ewy Kopacz. Chce tego również obecny minister, Konstanty Radziwiłł. Czy nowe świadczenie będzie miało istotny wpływ na składkę OC komunikacyjnej?

    Ewentualne wprowadzenie tego podatku na pewno przełoży się na dalszy wzrost cen za polisy OC. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem ryczałtowych rozwiązań w tym zakresie, ale ponieważ na jakiekolwiek decyzje polityczne nie mamy żadnego wpływu, więc będziemy się musieli do tego dostosować.

    W ostatnich miesiącach widzimy permanentny wzrost za składki OC komunikacyjnej. Zakładając, że trend się utrzyma, kiedy Pana zdaniem ten produkt stanie się dochodowy?

    Wzrost jest rzeczywiście zauważalny, choć nastąpił przynajmniej o rok za późno. Liczę, że do poziomu rentowności możemy dojść jeszcze w tym roku – o ile nie nastąpi jakiś nieoczekiwany zwrot.

    Zdaniem Polskiej Izby Ubezpieczeń głównym problemem dla rynku jest nieprzewidywalność poziomu wypłat za szkody osobowe. Obecnie trwają prace nad stworzeniem kryteriów, które ujednoliciłyby wysokość świadczeń. PIU zakłada, że dzięki temu uda się zmniejszyć liczbę procesów sądowych oraz przyspieszyć wypłatę odszkodowań. Jak Pan ocenia ten pomysł? Czy utworzenie takich kryteriów rzeczywiście pozwoli na realizację wspomnianych celów? Nie obawia się Pan, że przyjęcie kryteriów może faworyzować jedną ze stron procesu likwidacji szkód?

    To temat bardzo złożony. Liczę na to, że wprowadzenie pewnych kryteriów będzie służyło większej przewidywalności roszczeń i zmniejszeniu liczby procesów. Z drugiej jednak strony może ograniczyć zasadę indywidualnej oceny, która z założenia powinna być stosowana w szkodach osobowych. Nie jestem prawnikiem, więc wolałbym nie wchodzić w szczegóły w tej kwestii.

    27 maja został Pan Członkiem Zarządu RESO Europa Service. Czy z tego powodu możemy się Pana częściej spodziewać w siedzibie firmy w Suwałkach?

    Zdecydowanie tak. Założenie jest takie, abym był w siedzibie RESO przynajmniej 1-2 dni co 2 tygodnie. W tej chwili nie jest to możliwe ze względu na liczne wyjazdy na spotkania z pośrednikami, jednak już wkrótce będę starał się to nadrobić.

    Bardzo dziękuję za rozmowę!

  • „Moje Małe Mistrzostwa” 2016 za nami 31 maja 2016

    Trzecia edycja „Moich Małych Mistrzostw” za nami. W tym roku Stowarzyszenie na Rzecz Promocji Sportu i Rekreacji „Akademia 2012” w Suwałkach zorganizowało turnieje w trzech miastach: Ełku, Olecku i Suwałkach, w których wzięło udział niemal 500 dzieci z 12 drużyn z województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. W tegorocznej edycji został pobity rekord strzelonych goli w całej historii „Moich Małych Mistrzostw”!

    „Moje Małe Mistrzostwa” to cykl imprez organizowanych od 2014 roku w formie pikniku rodzinnego na terenie województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Pomysłodawcą projektu jest były bramkarz reprezentacji Polski, Wojciech Kowalewski, obecnie Prezes Zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Promocji Sportu i Rekreacji „Akademia 2012” w Suwałkach.

    Głównym wydarzeniem każdej z imprez jest turniej dla 8-letnich piłkarzy i piłkarek, w którym uczestniczy 12 dwunastoosobowych drużyn. Turniej przeprowadzany jest w systemie FUNino, stworzonym przez Horsta Weina, który polega na grze dwóch 3-osobowych drużyn na boisku o wymiarach 25x25m, na cztery bramki 1,8×1,2m, ze zmianami w systemie hokejowym. Celem gier w tym systemie jest przede wszystkim rozwijanie inteligencji piłkarskiej u dzieci. Dzięki uproszczonym zasadom oraz małej ilości graczy na boisku oraz stosunkowo małej przestrzeni gry, gracze uczą się dużo łatwiej, szybciej, a przede wszystkim odbywa się to bez zbytniej ingerencji trenera. W grze Funino to gracz jest najważniejszy, a istotą są jego osobiste decyzje oraz sposób rozumienia gry na boisku.

    W tym roku „MMM” odbyły się w Ełku (14 maja), Olecku (21 maja) oraz w Suwałkach (28 maja). We wszystkich trzech miastach pojawili się przedstawiciele RESO. Miło się patrzy na młodych zawodników, którym gra w piłkę daje tyle radości i satysfakcji – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service Sp. z o. o. Powodów do zadowolenia było wiele, ponieważ w tegorocznej edycji „Moich Małych Mistrzostw” padło ponad 1000 goli, co jest rekordem w całej historii turnieju!

    „Moje Małe Mistrzostwa – 2016” były współfinansowane ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach programu dofinansowania zadań z zakresu promocji aktywności fizycznej i sportu dla wszystkich, w tym dzieci i młodzieży. Patronat sportowy nad projektem objął Zbigniew Boniek, Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej. Projekt był również współfinansowany z budżetów miasta Ełku i Suwałk. Ponadto swoje wsparcie zapewniły lokalne firmy. RESO Europa Service Sp. z o. o. była sponsorem głównym całego wydarzenia.

  • „RESO Suwałki 10,5” prawdziwym świętem biegania 30 maja 2016

    Festiwal biegowy „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” okazał się wielkim sukcesem sportowym. W sobotniej imprezie wzięło udział kilkaset osób, wśród których znaleźli się m. in. zawodnicy z Kenii, Etiopii, Litwy, Łotwy, Białorusi, Ukrainy, Węgier czy Niemiec. Nie zawiedli również kibice, którzy licznie zebrali się na Placu im. M. Konopnickiej w Suwałkach. Wszyscy byli zgodni, że „RESO Suwałki 10,5” było prawdziwym świętem biegania.

    Festiwal „RESO Suwałki 10,5” rozpoczął się już o godz. 15:30 w sobotnie popołudnie, a jako pierwsze wystartowały dzieci. W biegach „Od krasnoludka do gimludka” wzięli udział uczniowie przedszkoli (na dystansie 200 m), szkół podstawowych (klasy I-III na dystansie ok. 450 m, klasy IV-VI dziewczęta na dystansie ok. 450 m oraz klasy IV-VI chłopcy na dystansie ok. 900 m), a także gimnazjów (dziewczęta na dystansie ok. 900 m oraz chłopcy na dystansie ok. 1350 m). We wszystkich biegach dla dzieci i młodzieży wzięło udział łącznie ok. 300 osób.

    Następnie odbyły się trzy biegi dla dorosłych: „Suwalskie debiuty” na dystansie 3,5 km, bieg sztafetowy na dystansie 3×3,5 km oraz bieg główny – „Suwalska ćwiartka” na dystansie 10,5 km. Przyjęta forma zawodów dała możliwość wybrania najlepszego dla siebie dystansu, co było niewątpliwym atutem. Początkujący biegacze decydowali się na dystans 3,5 km, natomiast bardziej doświadczeni wybrali bieg główny. Wiele osób uczestniczyło w dwóch konkurencjach – biegach indywidualnym oraz sztafetowym.

    Zwycięzcą „Suwalskich debiutów” okazał się Rafał Wronowski (czas 00:11:22), który na ostatnich metrach wyprzedził Kristiansa Potasovsa z Litwy (czas 00:11:43). Na podium znalazł się również suwalczanin Piotr Wasilewski, który dystans 3,5 km pokonał w czasie 00:12:08. W kategorii kobiet najlepsza okazała się 13-letnia Anita Cichocka, która wbiegła na metę z czasem 00:14:57. Tuż za nią uplasowały się Weronika Sienkiewicz (czas 00:15:05) oraz Anna Dąbkowska (czas 00:15:21).

    W biegu sztafetowym zaciętą rywalizację stoczyły między sobą drużyny BENEDEK TEAM z Węgier oraz GRODNOOBLSPORT z Białorusi. Ostatecznie prowadzący w biegu przez ponad 20 minut nasi wschodni sąsiedzi ulegli drużynie węgierskiej, w której składzie znajdowali się biegacze z Afryki. Zwycięzcy pokonali dystans 10,5 km w czasie 00:31:03, Białorusini byli na mecie 3 sekundy później. Trzecie miejsce podium zdobyła drużyna PODLASIE Team z czasem 00:33:13.

    Najwięcej emocji wzbudziła „Suwalska ćwiartka” z dystansem 10,5 km, w której wzięło udział 269 osób. Niepowtarzalny klimat nadał rywalizacji fakt, że rozpoczęła się ona wieczorem o godz. 21:00. W biegu głównym faworyci nie zawiedli. Pierwszy na metę wbiegł Wycliffe Biwot z Kenii (czas 00:33:35), natomiast kolejne dwa miejsca zdobyli jego koledzy z teamu BENEDEK: Henry Kemboi (czas 00:33:39) i Samson Mungai Kagia (czas 00:33:45). W kategorii kobiet trasę najszybciej pokonała Kenijka Hellen Kimutai (czas 00:39:16). Drugie miejsce zdobyła Białorusinka Olga Krautsova (czas 00:40:03), a trzecia była Węgierka Zita Kacser (czas 00:42:27).

    W biegu głównym nie zabrakło przedstawicieli RESO oraz BTA. 53. miejsce zajął Jerzy Kowalczyk, underwriter „BTA Insurance Company” SE, który dystans 10,5 km pokonał w czasie 00:48:26, a 223. z czasem 1:03:28 była Anna Kurzyna, specjalista ds. gwarancji ubezpieczeniowych RESO Europa Service.

    Gratuluję wszystkim biegaczom, którzy wzięli udział w zawodach. Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu festiwalu biegowego. „RESO Suwałki 10,5” było wspaniałym wydarzeniem sportowym. Impreza przyciągnęła kilkuset zawodników oraz wielu kibiców – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service Sp. z o. o. Zawody były idealną formą promocji sportu i zdrowego trybu życia. Na organizacji „RESO Suwałki 10,5” skorzysta na pewno również nasze miasto, które może na stałe pojawić się na mapie imprez biegowych w Polsce – dodał.

    Wyniki „RESO Suwałki 10,5” są dostępne tutaj.

    RESO Europa Service Sp. z o. o. była Sponsorem Generalnym całego wydarzenia. Następna edycja Festiwalu „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” odbędzie się 17 czerwca 2017 roku.

  • „RESO Suwałki 10,5” już jutro! 27 maja 2016

    Już jutro odbędzie się Festiwal Biegów „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania”. Przygotowania do imprezy są na ostatniej prostej. W biurze zawodów jest jeszcze możliwość zapisania się do biegów.

    „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” to największa tegoroczna impreza biegowa, która odbędzie się w północno-wschodniej Polsce. Do 22 maja drogą elektroniczną do biegu zapisało się ponad 400 osób: 295 osób do głównego biegu „Suwalska Ćwiartka – 10,5 km”, 42 osoby do biegu sztafetowego „Pogodne Suwałki Team – 3×3,5 km” oraz 70 osób do biegu „Suwalskie Debiuty – 3,5 km”. Od poniedziałku zapisy do biegu odbywają się w Biurze Zawodów, które w dniach 23-27 maja znajduje się w siedzibie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach przy ulicy Wojska Polskiego 2. W sobotę Biuro Zawodów zostanie przeniesione do budynku przy ul. Noniewicza 71A, w pobliżu Placu M. Konopnickiej, gdzie rozpoczną i zakończą się wszystkie biegi.

    Ważne informacje dla zawodników

    Biuro Zawodów będzie otwarte w następujących terminach:

    Piątek (27 maja) – godz. 8:00 – 15:00, siedziba Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach przy ul. Wojska Polskiego 2.

    Sobota (28 maja) – godz. 13:00 – 20:00, Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Teofila Noniewicza 71A (przy Placu im. Marii Konopnickiej – 100 m od startu).

    Weryfikacja i odbiór pakietów startowych odbędzie się 28 maja 2016 r. w Biurze Zawodów w godz. 15:00 – 20:00. Podczas weryfikacji, osoba zgłoszona do udziału w biegach zobowiązana jest okazać ważny dokument tożsamości ze zdjęciem (dowód osobisty, prawo jazdy, paszport, legitymacja szkolna/studencka). Osoby, który nie ukończyły 18. roku życia mogą wziąć udział w biegu jedynie za zgodą opiekuna, złożoną w formie pisemnej w Biurze Zawodów.

    Weryfikacja będzie zamykana na godzinę przed każdym z zaplanowanych biegów: „Suwalskie Debiuty” – zamknięcia zapisów/weryfikacji o godz. 17:30, „Pogodne Suwałki Team” – zamknięcie zapisów/weryfikacji o godz. 18:30, „Suwalska Ćwiartka” – zamknięcie zapisów/weryfikacji o godz. 20:00.

    Zanim rozpoczną się biegi dla dorosłych, odbędzie się rywalizacja „Od krasnoludka do gimludka – biegi dla dzieci i młodzieży”. Weryfikacja zgłoszeń dokonanych przez poszczególne przedszkola/szkoły odbędzie się w Biurze Zawodów w godzinach 13:00 – 15:00. W tych samych godzinach będą przejmowane dodatkowe zapisy do biegów dla dzieci i młodzieży (osoby nie zgłoszone przez szkoły).

    Program zawodów

    Od krasnoludka do gimludka – biegi dla dzieci i młodzieży szkolnej:

    15:30 – przedszkola (dziewczęta) – dystans 200 m

    15:40 – przedszkola (chłopcy) – dystans 200 m

    15:50 – szkoły podstawowe klasy I-III (dziewczęta) – dystans ok. 450 m (klasy I – III)

    16:00 – szkoły podstawowe klasy I – III (chłopcy) – dystans ok. 450 m

    16:10 – szkoły podstawowe klasy IV – VI (dziewczęta) – dystans ok. 450 m

    16:20 – szkoły podstawowych klasy IV – VI (chłopcy) – dystans ok. 900 m

    16:30 – gimnazja (dziewczęta) – dystans ok. 900 m

    17:00 – gimnazja (chłopcy) – dystans ok. 1350 m

    17:30 – 18:30 – Uroczystość wręczenia stypendiów sportowych, nagród i wyróżnień Miasta Suwałki za osiągnięcia i działalność sportową w 2015 r.

    Biegi dla dorosłych:

    18:30 – Suwalskie Debiuty – bieg indywidualny na dystansie 3.516,25 m

    19:30 – Pogodne Suwałki Team – sztafetowy bieg uliczny na dystansie ćwierć maratonu (3 x 3.516,25 m)

    21:00 – Suwalska ćwiartka – dystans 10.548,75m (bieg główny)

    22:30 – 22:45 – dekoracje w biegu Suwalska ćwiartka

    Bezpośrednio po każdym biegu odbędzie się ceremonia wręczenia nagród (scena Plac Marii Konopnickiej).

    Trasa biegu dla dorosłych jest dostępna tutaj.

  • Biegnij w “RESO Suwałki 10,5”! 27 kwietnia 2016

    Trwają zapisy do „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania”. Na liście zgłoszeniowej widnieje już niemal 150 nazwisk. Do wydarzenia pozostało jeszcze 31 dni, ale już teraz warto zapewnić sobie start w zawodach.

    „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” to największa tegoroczna impreza biegowa, która odbędzie się w północno-wschodniej Polsce. Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach zadeklarował, że suwalski bieg będzie wydarzeniem cyklicznym i będzie się zawsze odbywać w pierwszą sobotę po Bożym Ciele. W tym roku przypadnie w dniu 28 maja. W 2017 roku będzie to 17 czerwca, zaś w 2018 – 2 czerwca. Do tego czasu zawody będą się nazywać „RESO Suwałki 10,5”. Podpisując stosowne porozumienie z OSiR Suwałki, RESO zapewniła sobie miano sponsora generalnego na najbliższe trzy lata.

    Suwalski event wyróżnia bez wątpienia wyjątkowa sceneria wydarzenia, bowiem rywalizacja będzie odbywać się od późnych godzin popołudniowych do nocy. Atestowana przez Polski Związek Lekkiej Atletyki trasa będzie wiodła historycznym traktem Petersburg-Warszawa, wzdłuż którego rozwinął się zabytkowy układ przestrzenno-urbanistyczny miasta.

    Podczas „RESO Suwałki 10,5″ odbędzie się rywalizacja przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, a także biegi dla debiutantów (Suwalskie debiuty – 3,5 km), biegi drużynowe i bieg główny na dystansie 10,5 km. W tej ostatniej dyscyplinie ujrzymy Jana Huruka, olimpijczyka z Barcelony, jednego z najlepszych zawodników w historii polskiego męskiego maratonu.

    Przewidywana pula nagród w tegorocznej edycji „RESO Suwałki 10,5″ wynosi 10.000 PLN.

    Całe wydarzenie zakończy koncert, podczas którego nie zabraknie przeboju „We are the champions” dedykowanego dla wszystkich uczestników „RESO Suwałki 10,5″.

    Na stronie zawodów – www.resosuwalkibieg.pl można dokonywać zapisów. Tutaj jest dostępny formularz zgłoszeniowy. Mamy możliwość wyboru trzech konkurencji: Suwalska Ćwiartka 10.5 (bieg główny), Pogodne Suwałki Team (sztafeta biznesowa, trzy osoby po 3,5 km) oraz Suwalskie Debiuty (dystans 3,5 km).

    Serdecznie zapraszamy!

  • Relacja ze spotkania z partnerami 26 kwietnia 2016

    RESO Europa Service oraz „BTA Insurance Company” SE kontynuują cykl prezentacji nowych produktów ubezpieczeniowych dla brokerów i agentów ubezpieczeniowych. W kwietniu odbyły się kolejne spotkania. Tym razem przedstawiciele obu firm odwiedzili swoich partnerów z województw kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego oraz pomorskiego.

    Spotkania przyjęły zbliżoną formę do tych sprzed miesiąca, które odbyły się w Białymstoku. Na wstępie w formie prezentacji przedstawiono ogólne informacje dotyczące „BTA Insurance Company” SE oraz jej Partnera Generalnego – RESO Europa Service. Następnie szczegółowo omówiono nowe produkty – Gwarancje ubezpieczeniowe, o których mówił Artur Stępień, Dyrektor „BTA Insurance Company” SE, oraz Biznes Pakiet, który prezentował Ireneusz Drzewiecki, Manager Ubezpieczeń Majątkowych RESO Europa Service.

    Po prezentacji produktów rozpoczęła się dyskusja na temat zakresu ubezpieczenia, kluczowych definicji, zalet, a także wyłączeń obu produktów.

    Spotkania mają na celu przede wszystkim zaprezentowanie agentom i brokerom ubezpieczeniowym nowych produktów BTA oraz upewnienie ich w przekonaniu, że jesteśmy stabilnym partnerem również dla klientów z obszaru biznesowego. Zdobyliśmy doświadczenie w obsłudze indywidualnych klientów, jesteśmy merytorycznie i technicznie przygotowani do tego, aby ubezpieczać również firmy, szpitale, stowarzyszenia, itd. – powiedziała Inga Powichrowska, p. o. Dyrektora Departamentu Sprzedaży RESO Europa Service – Cieszymy się, że zainteresowanie uczestników nie gaśnie po zakończeniu spotkań, a wręcz przeciwnie. Śmiało możemy pochwalić się nawiązaniem nowych relacji z brokerami ubezpieczeniowymi oraz aktywną współpracą w zakresie sprzedaży produktów Biznes Pakiet i Gwarancji ubezpieczeniowych nie tylko przez naszych agentów, ale również za pośrednictwem brokerów ubezpieczeniowych – dodała Inga Powichrowska.

    W obu spotkaniach uczestniczyło łącznie ponad stu agentów i brokerów ubezpieczeniowych. W ostatnich dniach kwietnia odbędzie się wyjazd do agentów i brokerów z województw zachodnio-pomorskiego i wielkopolskiego.

  • Bronisław Woźnialis Członkiem Rady Nadzorczej Balcia Insurance SE 20 kwietnia 2016

    Bronisław Woźnialis został wybrany na Członka Rady Nadzorczej Balcia Insurance SE. Prezes RESO Europa Service dołączył tym samym do najważniejszych struktur łotewskiego zakładu ubezpieczeniowego.

    Walne Zgromadzenie Balcia uchwałą z dnia 11 kwietnia 2016 roku powołało Bronisława Woźnialisa na Członka Rady Nadzorczej Balcia Insurance SE. Komisja Finansów i Rynków Kapitałowych (FKTK) na Łotwie – odpowiednik polskiej Komisji Nadzoru Finansowego – zatwierdziła tę decyzję w dniu 19 kwietnia br. Od tego dnia Bronisław Woźnialis należy do najważniejszych struktur spółki, która funkcjonuje w 6 krajach: Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Hiszpanii.

    Bronisław Woźnialis jest założycielem oraz wieloletnim Prezesem RESO Europa Service Sp. z o. o. Spółka zajmuje się pośrednictwem w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, a także likwidacją szkód. Od 2009 roku RESO współpracuje z łotewskim zakładem ubezpieczeniowym Balcia, pełniąc rolę Partnera Generalnego na terenie Polski. W ciągu swojej działalności suwalska Spółka pozyskała i obsłużyła ponad 1,9 mln Klientów, a zebrany przypis wyniósł ponad 0,5 mld złotych. W tym czasie rozwinęła również swoją sieć sprzedaży do ponad 3,5 tys. pośredników ubezpieczeniowych. Obecnie w RESO zatrudnionych jest ponad 100 wykwalifikowanych pracowników, co czyni ją jednym z największych nieprodukcyjnych pracodawców z sektora prywatnego w północno-wschodniej Polsce.

    Powołanie Bronisława Woźnialisa do Rady Nadzorczej Balcia jest kolejną zmianą, która pokazuje jak bardzo akcjonariusze łotewskiego ubezpieczyciela doceniają pracę swoich przedstawicieli w Polsce. Przypomnijmy, że wcześniej na stanowisko Prezesa Zarządu Balcia Insurance SE został powołany Lauris Boss, dotychczasowy Dyrektor Oddziału Balcia w Polsce, zaś jego miejsce w polskim Oddziale zajął Artur Stępień – dotychczasowy Zastępca Dyrektora.

    Tak decyzję Walnego Zgromadzenia Balcia skomentował nowo powołany Członek Rady Nadzorczej:

    Ostatnie zmiany w zarządzie Balcia Insurance SE, jej Oddziale w Polsce, a także zaproszenie mojej osoby do Rady Nadzorczej oznaczają, że właściciele Balcia spostrzegli i docenili pracę polskiego tandemu, ludzi pracujących dla rozwoju biznesu spółki w Polsce – powiedział Bronisław Woźnialis. Doceniono przyjętą przez nas strategię rozwoju, jej realizację oraz to, jak przeprowadziliśmy firmę przez okres szaleńczej wojny cenowej. Wychodzimy z niej z twardym kręgosłupem, z nowymi produktami ubezpieczeniowymi oraz innowacyjnymi systemami informatycznymi, a także z bogatym doświadczeniem, które będziemy mogli wykorzystać nie tylko w Polsce, ale także w całej Europie – dodał Prezes RESO.

  • BTA i Europ Assistance wspólnie dla przedsiębiorców 06 kwietnia 2016

    „BTA Insurance Company” SE wspólnie z Europ Assistance przygotowały pakiet pomocy dla przedsiębiorców. W ramach programu ubezpieczeni otrzymują kompleksową pomoc w sytuacji awarii instalacji w siedzibie firmy lub awarii sprzętu biurowego, a także dostęp do całodobowej infolinii prawnej, gospodarczej lub infolinii dotyczącej sieci usługodawców. Ponadto pakiet przewiduje pomoc medyczną w razie nieszczęśliwego wypadku w firmie lub w czasie podróży służbowej dla przedsiębiorcy i jego pracowników.

    Szeroki zakres świadczeń, zarówno technicznych, jak i medycznych czy nawet ubezpieczenia na czas podróży służbowej, chroni przedsiębiorców w nieprzewidzianych sytuacjach, ale także wspiera w codziennym prowadzeniu działalności.

    Problemy techniczne w biurze

    W ramach office assistance klienci mają do dyspozycji pakiet świadczeń zawierający pomoc w przypadku awarii instalacji wodnej, kanalizacyjnej, elektrycznej, alarmowej lub centralnego ogrzewania/pieca grzewczego, których naprawa wykracza poza odpowiedzialność zarządcy, administracji budynku lub służb miejskich. Ubezpieczony może w takim przypadku skorzystać trzy razy z pomocy specjalisty w trakcie trwania umowy ubezpieczenia. Natomiast w sytuacji uszkodzenia sprzętu biurowego i IT tj. kserokopiarki, drukarki, skanera, faxu, niszczarki dokumentów, jednostki centralnej komputera i monitora czy laptopa, ubezpieczony może liczyć na pomoc specjalisty dwa razy w trakcie trwania ubezpieczenia. Dodatkowo, jeżeli w ramach awarii lub wypadku siedziba firmy została zniszczona w stopniu uniemożliwiającym prowadzenie w niej dotychczasowej działalności, klienci mogą skorzystać z przechowania, transportu lub dozoru mienia (świadczenia wymienne).

    Pomoc medyczna dla przedsiębiorcy i jego pracowników

    Pakiet świadczeń assistance został wzbogacony o pomoc medyczną w razie nieszczęśliwego wypadku w firmie lub w czasie podróży służbowej dla przedsiębiorcy i jego pracowników. W ramach tej oferty mogą oni w trakcie trwania umowy ubezpieczenia trzy razy skorzystać z wizyty lekarza pierwszego kontaktu, wizyty pielęgniarki i transportu medycznego. W sytuacji, gdy wypadek podczas podróży służbowej miał miejsce powyżej 50 km od stałego miejsca pracy i konieczne jest zorganizowanie zastępstwa służbowego, przedsiębiorca może liczyć na organizację i pokrycie kosztów podróży pracownika wyznaczonego na zastępstwo. Z kolei w przypadku trwającej dłużej niż 7 dni hospitalizacji ubezpieczonego może on skorzystać z organizacji i pokrycia kosztów opieki domowej po hospitalizacji przez maksymalnie 5 dni.

    Z naszych doświadczeń w obsłudze podmiotów z sektora MSP wynika, że największą popularnością cieszą się świadczenia związane z interwencją informatyka, pomocą hydraulika, ślusarza, czy serwisem RTV i AGD. Posiadanie pakietu office assistance daje przedsiębiorcom realne oszczędności. Koszty poszczególnych interwencji mogą wynosić nawet kilkaset złotych w zależności od rodzaju szkody. Dodatkowo szukanie specjalisty na własną rękę odrywa przedsiębiorców od ich głównej działalności biznesowej – mówi Urszula Szwarc, Zastępca Dyrektora Handlowego w Europ Assistance Polska.

    Od czasu nawiązania współpracy z Europ Assistance odnotowaliśmy znaczne zwiększenie sprzedaży produktów Assistance, co świadczy o wysokim zainteresowaniu i pozytywnej ocenie klientów – mówi Artur Stępień, Zastępca Dyrektora Oddziału „BTA Insurance Company” SE w Polsce.

    Programy office assistance zawierają ponadto całodobowy, nielimitowany dostęp do infolinii o sieci usługodawców, eko-infolinii i infolinii gospodarczej. Ta ostatnia usługa jest szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, którzy poszukują informacji przydatnych do prowadzenia działalności gospodarczej. Ponadto ubezpieczony w trakcie trwania umowy ubezpieczenia będzie mógł sześć razy skorzystać z infolinii prawnej, gdzie uzyska informacje obejmujące prawo cywilne, administracyjne, pracy, podatkowe, gospodarcze, a także będzie mógł otrzymać drogą elektroniczną aktualne akty czy wzory umów cywilno-prawnych.

Ustawienia plików cookies

Drodzy Użytkownicy,

Wykorzystujemy pliki cookie niezbędne, analityczne i marketingowe do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony, spersonalizowania treści i reklam, analizowania ruchu w naszej witrynie oraz w celach statystycznych. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Jeśli zgadzasz się abyśmy wykorzystywali wszystkie wskazane powyżej pliki cookie do celów powyżej wymienionych prosimy o kliknięcie „Zgadzam się”. Jeżeli chciałbyś/chciałabyś zdecydować, które z plików cookie będą mogły być wykorzystywane prosimy o wejście w Ustawienia szczegółowe i dokonanie wyboru. Szczegółowe informacje możesz znaleźć w naszej polityce. Pamiętaj, że w  każdej chwili możesz zmienić zdanie odnośnie ustawień plików cookie.

Zgadzam się Ustawienia

Niezbędne

Zarówno te pliki cookie, jak i podobne rozwiązania są nam potrzebne, aby zapewnić działanie podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Powyższe obejmuje na przykład zapisywanie tych ustawień.

(zawsze aktywne)

Analityczne

Ponadto chcielibyśmy lepiej poznać, w jaki sposób korzystasz z naszej strony internetowej, aby zoptymalizować ją dla Ciebie i innych użytkowników. W tym celu
wykorzystujemy pliki cookie i podobne rozwiązania, które umożliwiają mapowanie zachowań użytkowników, a tym samym pozwolą nam udoskonalić przedstawianą Tobie ofertę.

Marketingowe, remarketingowe, udostępnianie danych stronom trzecim

Aby zapewnić nam możliwość dostosowania naszych kampanii marketingowych do Twoich potrzeb, zbieramy informacje o tym, w jaki sposób trafiasz na naszą witrynę internetową i w jaki sposób korzystasz reagujesz na nasze reklamy. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej ulepszyć nie tylko nasze reklamy, ale także treści na naszej stronie. Nasi partnerzy marketingowi także wykorzystują te informacje do własnych celów, np. do personalizacji kont użytkowników lub profili na swojej platformie.

Zamknij ustawienia