Aktualności
-
Wesołych Świąt oraz szczęśliwego nowego roku! 23 grudnia 2015 Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia chcemy życzyć Państwu, aby wszystkie chwile spędzone w rodzinnym gronie były radosne i spokojne, a każdy dzień nowego roku był pełen szczęścia i nadziei.
Zarząd oraz Pracownicy RESO Europa Service
-
Uwaga na drodze w okresie świątecznym 21 grudnia 2015 Jak wynika ze statystyk Komendy Głównej Policji, podczas okresu świątecznego jesteśmy bardziej narażeni na nieprzewidziane sytuacje drogowe. W tym czasie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu, a także często ze słabszymi warunkami pogodowymi i pijanymi kierowcami, co w konsekwencji powoduje większe prawdopodobieństwo wystąpienia kolizji. Podpowiadamy, jak można zabezpieczyć się przed ewentualnym niebezpieczeństwem lub zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka.
W 2014 roku podczas trzech świątecznych dni doszło do 229 wypadków, w których zginęło 30 osób, a 301 zostało rannych. Wypadków było o połowę więcej niż w 2013 roku – wynika z policyjnych statystyk.
Policyjne statystyki drogowe w święta Bożego Narodzenia (24-26 grudnia)
Rok Wypadki Zabici Ranni Nietrzeźwi kierowcy 2010 125 10 176 589 2011 204 31 194 671 2012 153 17 191 455 2013 154 17 174 567 2014 229 30 301 584 Dane: Policja
Jak zwiększyć swoje bezpieczeństwo?
Przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, rozsądek za kierownicą, odpowiedzialna i uważna jazda czy zimowe opony mogą nie wystarczyć, by spokojnie pokonać trasę w okresie świątecznym. Aby zabezpieczyć siebie oraz swoich pasażerów warto zadbać o dodatkowy pakiet ubezpieczeń.
W pierwszej kolejności należy zadbać o obowiązkowe OC komunikacyjne. Jak niedawno informowaliśmy, od 1 stycznia 2016 roku wzrosną kary za brak OC. Właściciel samochodu osobowego nieposiadający tego ubezpieczenia powyżej 14 dni zapłaci 3700 zł kary. To jednak może okazać się mniejszym wydatkiem, niż ewentualny zwrot odszkodowania, który będzie konieczny, jeśli spowodujemy wypadek nie posiadając OC.
Ubezpieczenie OC chroni tylko osoby poszkodowane z naszej winy. Chcąc zapewnić również sobie odpowiednie ubezpieczenie możemy skorzystać z takich produktów jak Auto Casco, Assistance czy NNW.
Ubezpieczeniem Auto Casco objęte są szkody polegające na uszkodzeniu, zniszczeniu lub kradzieży pojazdu, jego części lub wyposażenia. Odszkodowanie z tego produktu przysługuje właścicielowi pojazdu, który doznał szkody. W przypadku wypadku z naszej winy to właśnie dzięki Auto Casco naprawimy nasz pojazd nie ponosząc przy tym kosztów.
Assistance to pomoc podczas podróży. W jego zakres wchodzi organizacja i pokrycie kosztów holowania i parkowania ubezpieczonego pojazdu na terytorium Polski, koniecznych z powodu jego uszkodzenia. Produkt ten zapewnia całodobową pomoc w przypadku kolizji lub awarii naszego samochodu na terenie całego kraju.
Ubezpieczenie NNW kierowców i pasażerów zapewnia wypłatę odszkodowania za uszczerbek na zdrowiu. Produkt ten obejmuje świadczenie w razie powstania całkowitego lub częściowego trwałego uszczerbku na zdrowiu albo w razie śmierci ubezpieczonego. Dzięki NNW możemy liczyć między innymi na zwrot kosztów leczenia, jeśli będzie ono konieczne.
Kolejnym produktem ubezpieczeniowym, o którym warto pamiętać nabywając polisę, jest Auto Szyby, dzięki któremu możemy liczyć na zwrot kosztów naprawy lub wymiany szyb w naszym pojeździe, gdy zostaną one uszkodzone.
Poszczególne produkty możemy kupić osobno, jednak najbardziej opłacalne będzie wykupienie kompleksowego pakietu ubezpieczeń komunikacyjnych. Posiadając szeroki zakres ubezpieczenia z pewnością nasze święta będą spokojniejsze i bezpieczniejsze.
-
Dobry wynik BTA w Raporcie Rzecznika Finansowego 04 grudnia 2015 Kilka dni temu Rzecznik Finansowy opublikował raport pt. „Skargi kierowane do Rzecznika Ubezpieczonych dotyczące problematyki ubezpieczeń gospodarczych oraz zabezpieczenia emerytalnego w okresie 01.01.2015 r. – 10.10.2015 r.”. Na tle innych zakładów ubezpieczeniowych „BTA Insurance Company” SE Oddział w Polsce prezentuje się okazale. Za nieprawidłowości w działalności naszego Partnera wpłynęło jedynie 8 skarg, co stanowi 0,095% ogólnej liczby skarg.
W okresie od 01.01.2015 r. do 10.10.2015 r. Rzecznik Ubezpieczonych otrzymał 11612 pisemnych skarg zgłaszanych w indywidualnych sprawach z zakresu problematyki ubezpieczeń gospodarczych. Tradycyjnie najliczniejsza grupa skarg odnosiła się do ubezpieczeń komunikacyjnych – 5370 skarg, co stanowiło 46,2% ogółu spraw. Wśród nich najwięcej spraw odnotowano na obowiązkowe ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych – 4419 skarg (38,1%). 688 spraw (5,9%) dotyczyło skarg w zakresie autocasco, 89 skarg (0,8%) wiązało się z roszczeniami regresowymi zakładów ubezpieczeniowych. Część skarg dotyczyła Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego: odmowy uznania w całości lub w części zasadności zgłaszanych roszczeń odszkodowawczych – 29 skarg (0,2%) oraz nakładania opłat tytułem niedopełnienia obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (47 skarg, tj. 0,4% ogółu).
Ogółem w dziale II odnotowano 8387 skarg odnoszących się do nieprawidłowości, co stanowiło 72,2% wszystkich spraw. Na działalność poszczególnych zakładów ubezpieczeń działu II z siedzibą w Polsce wpłynęło 7245 skarg, a 885 spraw odnosiło się do działalności Oddziałów zagranicznych zakładów ubezpieczeń w Polsce.
Jak w Raporcie Rzecznika Finansowego prezentuje się BTA?
BTA prezentuje się okazale – posiada ok. 0,9% udziału w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, a na jej działalność wpłynęło jedynie 8 skarg, co stanowi 0,095% ogólnej liczby skarg z zakresu działu II.
– Raport potwierdza bardzo wysoką jakość obsługi likwidowanych szkód przez RESO Europa Service Sp. z o. o. Cieszę się, że włożona praca nad doskonaleniem jakości naszych działań jest widoczna na rynku. Jednak na tym nie poprzestajemy. Dążymy do tego, aby jeszcze bardziej poprawić jakość naszych usług. Dlatego jednym z wytyczonych celów na przyszły 2016 rok, jest dążenie do sukcesywnego zmniejszania ilości skarg zgłaszanych przez naszych Klientów – powiedziała Anna Szukiłowicz, Dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód RESO Europa Service Sp. z o. o.
11 października 2015 roku urząd Rzecznika Ubezpieczonych został przekształcony w urząd Rzecznika Finansowego. Niezakończone dotychczas postępowania Rzecznika Ubezpieczonych będą kontynuowane przez Rzecznika Finansowego.
-
V Mikołajkowy Turniej o Puchar Wojciecha Kowalewskiego 04 grudnia 2015 Najbliższy weekend będzie prawdziwą frajdą dla sympatyków piłki nożnej w Suwałkach. 4 grudnia startuje RESO Suwałki Football League, natomiast 5 i 6 grudnia odbędzie się V Mikołajkowy Turniej Piłki Nożnej o Puchar Wojciecha Kowalewskiego. RESO Europa Service jest sponsorem obu sportowych wydarzeń.
Turniej organizowany przez Stowarzyszenie „Akademia2012” w Suwałkach, którego Prezesem jest wielokrotny reprezentant Polski w piłce nożnej Wojciech Kowalewski. W zawodach wezmą udział drużyny piłkarskie rocznika 2007 takich klubów jak: Lechia Gdańsk, Varsovia Warszawa, Jagiellonia Białystok, Tauras Kowno, BAP Wilno, AP Czereś Sport Olsztyn, Akademia 2012 oraz AP Wigry Suwałki.
Patronat honorowy zawodom udzielili między innymi Minister Sportu i Turystyki, Prezydent Miasta Suwałk oraz Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek.
Gościem specjalnym na Turnieju będzie Marcin Dorna – trener Reprezentacji Polski U-21.
RESO Europa Service została sponsorem Turnieju.
Serdecznie zapraszamy na rozgrywki, które odbędą się w Hali Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach przy ul. Wojska Polskiego 2 oraz w hali I Liceum Ogólnokształcącego w Suwałkach przy ul. Pl. Mickiewicza 3. Zawody rozpoczną się w sobotę, 5 grudnia br., o godz. 9:00.
-
Wyższe kary za brak OC 03 grudnia 2015 Od 1 stycznia 2016 roku wzrosną kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Wiąże się to z podniesienie płacy minimalnej w kraju.
Kary za brak ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych są ustalane na podstawie minimalnej pensji w kraju. Podstawowa kara dla właściciela auta osobowego to dwukrotność minimalnego wynagrodzenia, a dla ciężarówek – trzykrotność.
Od początku 2016 roku minimalne wynagrodzenie wzrośnie do 1850 zł brutto, zatem w przypadku, gdy właściciel pojazdu spóźni się do 3 dni z opłaceniem składki za OC – wówczas Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ukarze go w wysokości 740 zł (obecnie jest to 700 zł). Gdy spóźnienie wyniesie 3-14 dni – kara będzie opiewać na 1850 zł (obecnie 1750 zł), zaś w sytuacji, gdy właściciel spóźni się więcej niż dwa tygodnie – kara zwiększy się do 3700 zł (obecnie 3500 zł).
W przypadku właścicieli ciężarówek kary za brak ubezpieczenia OC wynosić będą odpowiednio: 1100 zł (obecnie 1050 zł), 2780 zł (obecnie 2630 zł) oraz 5550 zł (obecnie 5250 zł).
W przypadku pozostałych pojazdów (np. motorów) od przyszłego roku za brak ubezpieczenia OC do trzech dni kara wyniesie 120 zł (bez zmian), od 3 do 14 dni 310 zł (obecnie 290 zł), powyżej dwóch tygodni 620 zł (obecnie 580 zł).
Jak zatem widać, warto zadbać o terminowy zakup polisy ubezpieczenia OC. Z ofertą RESO, dotyczącą ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, można zapoznać się tutaj.
-
Startuje RESO Suwałki Football League 02 grudnia 2015 W najbliższy piątek, 4 grudnia 2015 roku, odbędzie się inauguracja Suwałki Football League – amatorskich rozgrywek w piłce nożnej halowej, w których weźmie udział 14 drużyn. Wszystkie mecze zostaną rozegrane w hali Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach. RESO Europa Service została Sponsorem Generalnym zawodów, które od sezonu 2015/2016 będą się nazywać RESO Suwałki Football League.
Nadchodząca trzecia edycja rozgrywek niesie ze sobą kilka ważnych zmian. Najistotniejszą jest zaangażowanie się RESO, która została Sponsorem Generalnym zawodów. Stąd też liga przyjęła nazwę RESO Suwałki Football League. Kolejną zmianą jest miejsce rozgrywania spotkań. Od teraz wszystkie meczę odbędą się w największej sali sportowej w Suwałkach – hali Ośrodka Sportu i Rekreacji.
Mecze rozgrywane będą w piątkowe wieczory – z wyjątkiem dwóch kolejek, które toczyć się będą w sobotę. Rozgrywki będą prowadzone w systemie ligowym, tj. „każdy z każdym” bez rundy rewanżowej. Drużyna, która zdobędzie największą liczbę punktów, otrzyma nagrodę główną o wartości 2000 zł, okazały puchar oraz tytuł Mistrza RESO Suwałki Football League.
– Przed nami 13 ekscytujących kolejek piłkarskich. Poprzednie edycje pokazały, że pomimo, iż są to rozgrywki amatorskie, drużyny prezentują bardzo wysoki poziom. Wspieramy to przedsięwzięcie suwalskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, ponieważ doceniamy jego wkład w sport amatorski w Suwałkach – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.
27 listopada br. odbyło się spotkanie organizacyjne w Sali konferencyjnej suwalskiego Aquaparku, gdzie dokonano losowania par w poszczególnych kolejkach.
Poniżej zestawienie par 1 kolejki RESO Suwałki Football League:
- 19:30 ALP MATRIX – UKS RUTKA-TARTAK SUWALKING
- 20:00 AUTOLAND – BIO-PROFIL SPA
- 20:30 PEC SP. Z O.O. – EURO OKNO
- 21:00 AUTO-WIGRY – EUROMASTER
- 21:30 COMMERCE – AGRODEALER
- 22:00 AZS PWSZ SUWAŁKI – SALAG
- 22:30 AR-TIR – RODZICE AP WIGRY SUWAŁKI
-
Zmiana godzin pracy Departamentu Rozliczeń RESO 01 grudnia 2015 Od 1 grudnia 2015 roku nastąpi zmiana godzin pracy Departamentu Rozliczeń RESO Europa Service Sp. z o. o. Od wtorku Departament będzie pracować w godzinach 8:00-16:00.
Dotychczas pracownicy Departamentu Rozliczeń RESO wykonywali swoje obowiązki w trybie zmianowym: od 6:00 do 14:00 oraz od 14:00 do 22:00. Od 1 grudnia cały Departament będzie pracował w stałych godzinach od 8:00 do 16:00.
Zmiana wynika z chęci zapewnienia bardziej komfortowych warunków pracy dla Pracowników Departamentu Rozliczeń RESO i była możliwa dzięki polepszeniu warunków infrastrukturalnych w siedzibie RESO.
-
RESO nagrodzona podczas Gali „Polska Przedsiębiorczość” 30 listopada 2015 RESO Europa Service została nagrodzona podczas Wielkiej Gali „Polska Przedsiębiorczość 2015”, która odbyła się 28 listopada 2015 roku w Warszawie. Suwalska spółka otrzymała dwie nagrody. Wyróżnienia odebrał Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO.
Podczas ostatniej soboty, w jednym z warszawskich hoteli, odbyła się uroczysta Gala „Polska Przedsiębiorczość 2015”, podczas której wyróżniono najlepsze firmy z poszczególnych branż. Wśród laureatów znalazła się również RESO Europa Service, która otrzymała nagrody w dwóch kategoriach.
Pierwszym wyróżnieniem była I Nagroda w plebiscycie Orły Polskiej Przedsiębiorczości w kategorii Usługi Ubezpieczeniowe. Tytuł „Firmy Roku 2015” przyznano decyzją Rady Programowej i Kapituły Plebiscytu.
Drugim wyróżnieniem okazała się Nagroda Specjalna w plebiscycie Orły Polskiej Przedsiębiorczości w kategorii Firma. Nominację w tej kategorii otrzymały firmy, które działają na polskim rynku przynajmniej od 10 lat.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z obu wyróżnień. Każdego dnia ciężko pracujemy, aby rozwijać spółkę i odnosić sukcesy. Takie nagrody to potwierdzenie tego, że efekty naszej pracy są dostrzegane i doceniane – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.
Organizatorami plebiscytów byli Ogólnopolska Federacja Przedsiębiorców i Pracodawców – Przedsiębiorcy.pl oraz Mazowieckie Zrzeszenie Handlu, Przemysłu i Usług. Konkursy zostały zrealizowane w ramach Narodowego Programu Promocji Polska Przedsiębiorczość. Nad wydarzeniem Patronat Honorowy objęły m. in. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
-
Sprzedaż ubezpieczeń na raty coraz popularniejsza 23 listopada 2015 Podczas Jubileuszu 10-lecia RESO Cezary Świerszcz, Prezes Zarządu BACCA przypomniał, że urodziny naszej firmy nie były jedyną rocznicą, którą obchodziliśmy w październiku 2015 roku. Rok temu RESO, BTA oraz BACCA rozpoczęły współpracę, której efektem jest innowacyjny sposób zakupu ubezpieczeń. Po dwunastu miesiącach nadszedł czas, aby dokonać podsumowania dotychczasowej kooperacji trzech partnerów.
Wspólna oferta RESO, BTA i BACCA dotyczy płatności ratalnych przy nabyciu ubezpieczeń komunikacyjnych BTA. Wszystkie płatności obsługuje BACCA – lider rynku finansowania ubezpieczeń w Polsce. Uruchomienie ratalnej sprzedaży jest możliwe po jednym kliknięciu w kalkulatorze sprzedaży online w Panelu Agenta. System automatycznie przygotowuje polisę oraz odpowiednią dokumentację. Korzystając z oferty ubezpieczeń na raty Klienci nie muszą wpłacać składki przy zawieraniu polisy. Harmonogram spłat określa termin płatności pierwszej raty dopiero po 20 dniach od dnia zawarcia polisy, natomiast polecenie przelewu powoduje, że Klienci nie muszą martwić się o dokonywanie wpłat – te są uiszczane automatycznie z konta bankowego. W dowolnym czasie można również przerwać polecenie zapłaty i bezpośrednio wpłacać kolejne raty na rachunek bankowy BACCA.
Możliwość zakupu produktów ubezpieczeniowych na raty jest świetną opcją zwłaszcza dla osób, dla których jednorazowa zapłata wysokiej składki za polisę mogłaby nadszarpnąć domowy budżet.
W ciągu roku przypis polis sprzedanych w systemie ratalnym BACCA powiększył się ponad siedmiokrotnie. W październiku 2014 roku wyniósł on 31.267,96 zł, zaś rok później 221.457,93 zł. W szczytowym momencie osiągnął wartość ponad ćwierć miliona złotych (lipiec 2015 roku). Liczba sprzedanych polis wzrosła z 48 w październiku 2014 roku do 331 polis w październiku 2015 roku. Przybyło również Agentów, którzy proponują tę dogodną formę płatności swoim Klientom.
– Cieszymy się, że pomimo trudnych początków, udało nam się wzbudzić zainteresowanie sprzedażą ratalną BACCA sporą liczbę naszych Klientów i Sprzedawców. Agenci, których przekonaliśmy do projektu „ubezpieczeń na 11 rat”, coraz aktywniej oferują produkty ubezpieczeniowe BTA w płatności ratalnej. Jednocześnie swoim optymizmem „zarażają” kolejnych Sprzedawców. Między innymi dlatego cały czas wdrażamy nowe produkty do oferty – ostatnio dołączyliśmy Auto Casco. Korzystanie z opcji płatności w systemie ratalnym BACCA umożliwiamy wszystkim, którzy chcą efektywnie planować swoje wydatki i nie nadwyrężać rodzinnego portfela. Mamy nadzieję, że w dalszym ciągu będziemy rozwijać tę formę sprzedaży produktów ubezpieczeniowych tak dynamicznie, jak miało to miejsce przez ostatnich 12 miesięcy – powiedziała Inga Powichrowska, p. o. Dyrektora Departamentu Sprzedaży RESO Europa Service.
RESO rozpoczęła kampanię informacyjną dotyczącą współpracy z BACCA w zakresie sprzedaży produktów ubezpieczeniowych BTA. Na początku października br. do Kierowników Sprzedaży Regionów trafiły nowe plakaty informujące o partnerstwie RESO, BTA oraz BACCA, które docelowo mają pojawić się u naszych Agentów na terenie całej Polski. Ponadto do każdego agenta trafi również instrukcja sprzedaży polisy Auto Pakiet w systemie ratalnym BACCA, której prace są na ukończeniu.
-
RESO uruchamia nowy numer telefonu 19 listopada 2015 RESO Europa Service Sp. z o. o. uruchomiła nowy numer telefonu. Wszystko po to, aby ułatwić kontakt z Departamentem Obsługi Klienta oraz zminimalizować koszty Klientów związane z połączeniami.
+48 57 595 4444 to numer telefonu komórkowego, po wybraniu którego można zgłosić szkodę, uzyskać informacje na temat przebiegu procesu likwidacji szkody, poznać ofertę sprzedażową, jak również wyjaśnić wszelkie wątpliwości związane z produktami czy usługami w zakresie ubezpieczeń.
Uruchomienie numeru komórkowego wiąże się z tym, że niektórzy abonenci sieci komórkowych mają bezpłatne połączenia jedynie na numery komórkowe, a zatem telefonując na stacjonarny numer RESO ponosili zbędne koszty – powiedziała Ewa Ulikowska, p. o. Dyrektora Departamentu Obsługi Klienta RESO Europa Service. Od teraz mamy pewność, że ze swojej strony zrobiliśmy wszystko, aby zminimalizować koszty u telefonujących do centrali RESO Klientów – dodała.
Dotychczasowy numer infolinii 87 565 44 44 będzie obowiązywał jednocześnie z nowym numerem. Oznacza to, że osoby dzwoniące zarówno pod numer + 48 87 565 4444, jak i +48 57 595 4444, uzyskają połączenie.
Aktywacja nowego numeru telefonicznego to kolejny krok ku ulepszeniu kanałów komunikacji w RESO Europa Service. Na przełomie lipca oraz sierpnia nastąpiła modernizacja całego systemu obsługi klienta. Dzięki zmianom w znaczący sposób została poprawiona jakość i szybkość obsługi oraz łatwość w kontakcie telefonicznym z firmą. Został również skrócony czas oczekiwania na połączenie – obecnie 74% Klientów telefonujących na infolinię RESO, dodzwania się w czasie poniżej 25 sekund.
-
Zgłaszanie reklamacji do BTA 15 października 2015 Wraz z wejściem w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, „BTA Insurance Company” SE Oddział w Polsce oraz jej partner generalny – RESO Europa Service Sp. z o. o. dostosowały swoje kanały komunikacji, w celu ułatwienia zgłoszenia reklamacji.
Poniżej publikujemy procedurę zgłaszania oraz rozpatrywania reklamacji kierowanych do „BTA Insurance Company” SE Oddział w Polsce.
Możliwe formy zgłaszania reklamacji:
- pisemnie – drogą pocztową na adres: „BTA Insurance Company” SE Oddział w Polsce, Al. Jerozolimskie 136, 02-305 Warszawa lub RESO Europa Service Sp. z o. o., ul. Innowacyjna 1, 16-400 Suwałki,
- osobiście – w siedzibie „BTA Insurance Company” SE Oddział w Polsce lub RESO Europa Service Sp. z o.o. w formie pisemnej lub ustnej,
- wypełniając formularz internetowy, który jest dostępny na stronie internetowej bta.pl oraz reso.com.pl,
- mailowo na adres: reklamacje@bta.pl lub reklamacje@reso.com.pl,
- telefonicznie pod numerem 87 565 44 44 lub 57 595 44 44.
Możliwe jest także zgłoszenie sprawy (po wyczerpaniu drogi reklamacji) do Rzecznika Finansowego albo zwrócenie się o pomoc do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
Terminy rozpatrzenia reklamacji:
Reklamacja jest rozpatrywana w terminie do 30 dni kalendarzowych licząc od daty jej otrzymania. W uzasadnionych przypadkach, gdy rozpatrzenie reklamacji nie będzie możliwe we wskazanym powyżej terminie, Towarzystwo poinformuje osobę składającą reklamację o przyczynach opóźnienia oraz o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi. Ostateczny termin udzielenia odpowiedzi nie może przekroczyć 60 dni kalendarzowych.
Informacje ogólne:
Przysługuje Państwu także prawo do złożenia reklamacji do Komisji Nadzoru Finansowego, a także do Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumenta lub Rzecznika Finansowego. Sposób i tryb rozpatrywania reklamacji złożonych do przywołanych instytucji regulują odpowiednie przepisy.
Aby złożyć reklamację należy podać dane, które umożliwią nam identyfikację klienta oraz zgłaszanego problemu:
- imię i nazwisko/nazwę firmy zgłaszającego/cą reklamację,
- adres zameldowania/siedziby firmy,
- nr polisy/nr szkody,
- nr telefonu/adres e-mail,
- opis przedmiotu reklamacji,
- uzasadnienie reklamacji – z podaniem ewentualnych dowodów.
Reklamacje składane anonimowo, bez możliwości identyfikacji autora, nie będą rozpatrywane.
-
Jubileusz 10-lecia RESO 14 października 2015 W minioną sobotę, 10.10.2015 roku, RESO Europa Service świętowała 10-lecie swojej działalności. Jubileusz był doskonałą okazją do zaprezentowania historii firmy, podsumowania dotychczasowych wyników oraz podziękowań. Gościom suwalskiej spółki czas umilił występ zespołu Brathanki.
Oficjalna część Jubileuszu 10-lecia RESO rozpoczęła się w Auli Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Suwałkach od zaprezentowania filmu, który został nagrany specjalnie na tę okazję. Dzięki jego obejrzeniu Goście zostali zapoznani z kulisami założenia RESO, a także imponującymi wynikami rozwoju firmy, która w 2005 roku zatrudniała 4 osoby, a obecnie jest jednym z największych pracodawców z sektora prywatnego na Suwalszczyźnie. W ciągu 10 lat RESO zaufało ponad 1,9 mln Klientów, a zebrany przypis wyniósł ponad 0,5 mld złotych. W tym czasie spółka powiększyła również swoją sieć sprzedaży, współpracując obecnie z niemal 3,3 tys. pośrednikami ubezpieczeniowymi. Po emisji filmu głos zabrali członkowie zarządu RESO Europa Service: Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu oraz Lauris Boss, Członek Zarządu. W swoich przemówieniach skupili się głównie na podziękowaniach kierowanych do partnerów, klientów oraz pracowników, których wkład w rozwój firmy docenili szczególnie. Jak zauważył Prezes Zarządu RESO: Najważniejszą rzeczą w ciągu 10-letniej działalności RESO było i jest trzymanie się przyjętych w 2005 roku zasad. Aby biznes był stabilny – patrząc ze strony RESO – to muszą być zadowoleni wszyscy uczestnicy procesu: Klient – bo kupił dobry produkt w konkurencyjnej cenie, BTA – bo osiągnęło oczekiwany zysk z działalności w Polsce, i RESO, które dzięki temu mogło się rozwijać i odnosić sukcesy.
Po wystąpieniach Zarządu swój najlepszy repertuar zaprezentowała muzyczna gwiazda sobotniego wieczoru – zespół Brathanki. Po koncercie Jubileusz RESO był kontynuowany w jednym z suwalskich hoteli, w którym oddano głos dla Gości. Podziękowań, gratulacji oraz życzeń nie było końca.
-
Bronisław Woźnialis ze Srebrnym Krzyżem Zasługi dla rozwoju gospodarki RP 09 października 2015 Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service, został wczoraj wyróżniony przez Janusza Piechocińskiego, Wicepremiera RP oraz Ministra Gospodarki, odznaczeniem Srebrnego Krzyża Zasługi dla rozwoju gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej.
Okazją do wręczenia ministerialnych odznaczeń oraz dyplomu uznania było spotkanie suwalskich przedsiębiorców zrzeszonych w ramach Izby Przemysłowo-Gospodarczej w Suwałkach. Wśród uhonorowanych osób znalazło się 10 osób prowadzących działalność gospodarczą na terenie Suwałk i okolic.
To miłe wyróżnienie – mówił tuż po spotkaniu Bronisław Woźnialis. Jest to kolejny dowód na to, że RESO zmierza w dobrym kierunku, a efekty naszej pracy są zauważalne nawet dla takich osób, jak Minister Gospodarki RP.
Jest to kolejne wyróżnienie Bronisława Woźnialisa. Przypomnijmy, że w październiku 2014 roku Prezes RESO został uhonorowany dyplomem Wicepremiera i Ministra Gospodarki oraz Prezydenta Suwałk za aktywne propagowanie idei i ducha przedsiębiorczości w środowisku lokalnym oraz zaangażowanie i wkład w rozwój polskiej gospodarki.
-
10-lecie RESO Europa Service 15 września 2015 W tym roku RESO Europa Service obchodzi 10-lecie działalności. Na uroczystości jubileuszowej wystąpi m. in. zespół Brathanki. W związku ze swoimi urodzinami suwalska firma przewidziała liczne niespodzianki oraz nagrody.
Uroczysty jubileusz odbędzie się 10 października 2015 roku w Suwałkach. Podczas oficjalnego spotkania nie zabraknie również części rozrywkowej, o którą zadba zespół Brathanki. I to właśnie z występem tej popularnej i lubianej grupy wiążą się nagrody przygotowane przez RESO.
Z okazji swoim dziesiątych urodzin RESO postanowiło zorganizować konkurs dla swoich Klientów. Wystarczy, że w dniach od 9 września do 7 października 2015 roku zakupią Państwo polisę na ubezpieczenie domu lub mieszkania („Dom Pakiet”) lub ubezpieczenie Auto Casco dla swego samochodu, aby móc wygrać podwójne zaproszenie na koncert zespołu Brathanki, który odbędzie się w sobotę 10.10.2015 w Suwałkach.
W puli nagród jest 20 podwójnych zaproszeń na koncert. 10 zaproszeń trafi dla pierwszych 10 osób, które wykupią polisę Dom Pakiet. 10 pozostałych zaproszeń otrzyma 10 osób, które jako pierwsze wykupią polisę Auto Casco. Wszyscy pozostali Klienci, którzy pozyskają którąś z polis, otrzymają upominki – urodzinowe niespodzianki RESO.
Ogłoszenie cząstkowych wyników konkursu nastąpi w każdy piątek na profilu RESO w serwisie społecznościowym Facebook pod adresem: https://www.facebook.com/ResoEuropaService. Nagrody w postaci podwójnych zaproszeń na Koncert urodzinowy RESO zwycięzcy będą mogli odebrać w Siedzibie RESO najpóźniej do dnia 09.10.2015.
-
RESO ulepsza kanały komunikacji 07 sierpnia 2015 W ostatnim czasie RESO Europa Service zmodyfikowała kanały komunikacji. Zmiany zaszły na przełomie lipca i sierpnia. Dzięki nim zarówno sprzedaż produktów ubezpieczeniowych, jak i proces likwidacji szkód, powinny przebiegać jeszcze sprawniej niż dotychczas.
W związku z wprowadzeniem do oferty nowego produktu BTA – Auto Casco, na stronie internetowej RESO pojawiły się nowe formularze do zgłoszenia szkody. Dotychczasowy Formularz Zgłoszenia Szkody w Pojeździe dawał możliwość zgłoszenia szkody tylko w ramach produktu OC. Obecnie, po jego modyfikacji i uzupełnieniu o dodatkowe pytania, umożliwia on również zgłoszenie szkody w ramach produktu AC. Dzięki temu mamy jeden uniwersalny dokument zgłoszenia szkody w pojeździe. Z kolei z uwagi na specyfikację zdarzenia, jakim jest kradzież pojazdu, jego części lub wyposażenia, został sporządzony odrębny formularz, który umożliwia zgłoszenie szkody w pojeździe w przypadku kradzieży.
Ponadto na stronie internetowej jest już dostępny Elektroniczny Formularz Zgłoszenia Szkody w ramach ubezpieczeń komunikacyjnych. Dzięki niemu poszkodowany będzie mógł samodzielnie podać wszystkie niezbędne informacje potrzebne do przeprowadzenia procesu likwidacji szkody. W znaczący sposób ułatwi to pracę Departamentowi Obsługi Klienta oraz Departamentowi Likwidacji Szkód, a Klientom umożliwi zgłaszanie szkody bezpośrednio z naszej strony internetowej przez 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia. Zaimplementowane w formularzu rozwiązania pomogą Klientowi wypełnić dokument poprawnie, bez pominięcia żadnych, istotnych dla procesu likwidacji szkód, informacji.
– Jesteśmy przekonani, że udostępnienie internetowego formularza, jako alternatywnego sposobu zgłaszania szkody, wpłynie korzystnie na wzrost satysfakcji Klientów z procesu obsługi szkody – mówi Anna Szukiłowicz, Dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód RESO Europa Service.
Po wysłaniu zgłoszenia, Klient otrzyma automatycznie informację potwierdzającą przekazanie szkody do rejestracji. Po zarejestrowaniu szkody w systemie, Dep. Obsługi Klienta poinformuje Zgłaszającego wiadomością SMS o przyjęciu zgłoszenia szkody oraz przekaże informacje o numerze rejestracji szkody. W przypadku nieścisłości informacji w formularzu, pracownik Dep. Obsługi Klienta skontaktuje się ze Zgłaszającym szkodę, w celu skorygowania danych.
W ślad za elektronicznym formularzem zgłoszenia szkody w pojeździe z tytułu OC i AC, w planach mamy również stworzenie kolejnych tego typu formularzy, służących do zgłoszenia szkód majątkowych i osobowych – dodała Anna Szukiłowicz.
Zmiany zaszły również w centrali telefonicznej RESO Europa Service. W dniach 5-6 sierpnia br. nastąpiła modernizacja systemu całej centrali.
– W tych dniach kontakt z naszą infolinią był ograniczony. Przepraszamy wszystkich za utrudnienia – powiedziała Ewa Ulikowska, Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta RESO Europa Service.
Dzięki zmianom systemu centrali telefonicznej RESO oraz nowym formularzom zgłoszenia szkody, proces likwidacji szkód, a także kontakt z konsultantami naszej firmy, będą przebiegać jeszcze lepiej i sprawniej.
-
Modernizacja centrali telefonicznej RESO 05 sierpnia 2015 W związku z modernizacją centrali telefonicznej RESO Europa Service, w dniu 06.08.2015 r. mogą nastąpić utrudnienia w dodzwonieniu się do biura.
W sprawach pilnych dotyczących likwidacji szkód prosimy o kontakt mailowy na adres dok@reso.com.pl .
Za utrudnienia najmocniej przepraszamy.
-
Auto Casco dostępne w ofercie RESO 06 lipca 2015 Po intensywnych pracach Oddziału „BTA Insurance Company” SE w Polsce oraz RESO Europa Service, proces wprowadzenia do oferty nowego produktu ubezpieczeniowego – Auto Casco, jest już na ostatnim etapie. Od dzisiaj, tj. 6 lipca 2015 roku, produkt trafił do sprzedaży.
– Zgodnie z zapowiedziami w lipcu tego roku wprowadzamy do naszej oferty ubezpieczenie Auto Casco. Dzięki temu nasza oferta ubezpieczeń komunikacyjnych stanie się kompletna – powiedział Artur Stępień, zastępca dyrektora Oddziału BTA w Polsce. Produkt Auto Casco został skonstruowany w oparciu o konstrukcję all risks. Oznacza to, że ochroną ubezpieczeniową BTA obejmuje wszystkie szkody, które nie zostały wyraźnie wyłączone w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU), a które polegają na uszkodzeniu, zniszczeniu lub kradzieży pojazdu, jego części lub wyposażenia.
– Nasz produkt daje możliwość dopasowania ochrony ubezpieczeniowej do potrzeb klienta – dodał Dyrektor Stępień. Zapewni to m. in.:
- wybór wariantu ubezpieczenia między: KOSZTORYS lub SERWIS;
- wybór zakresu terytorialnego spośród trzech opcji: wyłącznie terytorium RP, Europa z wyłączeniem Białorusi, Mołdawii, Ukrainy i Europejskiej części Rosji lub Europa z włączeniem Białorusi, Mołdawii, Ukrainy i Europejskiej części Rosji;
- rozszerzenie zakresu ochrony ubezpieczeniowej między innymi o: zniesienie franszyzy integralnej, amortyzacji części lub redukcji sumy ubezpieczenia oraz o wybór dodatkowej opcji ochrony – „kluczyki”, „lusterka” czy „gwarantowanej sumy ubezpieczenia”.
Przedmiotem ubezpieczenia mogą być pojazdy mechaniczne zarejestrowane w RP lub niepodlegające rejestracji, a dopuszczone do ruchu na terenie RP, o wartości powyżej 7.000 zł, których okres eksploatacji nie przekroczył 13 lat. Ponadto ubezpieczeniem może zostać objęte wyposażenie dodatkowe o wartości nie przekraczającej 10.000 zł i 15% sumy ubezpieczenia pojazdu.
– Przez pierwsze dwa tygodnie, począwszy od 6 lipca, będziemy testować Auto Casco z ograniczoną liczbą użytkowników – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service, która zajmuje się sprzedażą produktów łotewskiego ubezpieczyciela BTA. Po tym czasie produkt będzie dostępny w ofercie dla całej sieci sprzedaży agentów ubezpieczeniowych – dodał Prezes Woźnialis.
-
Rodzina z Ukrainy już w Suwałkach 30 czerwca 2015 Iryna Popova oraz jej sześcioletni syn Makar są już w Suwałkach. Wczoraj z rąk Prezydenta Miasta otrzymali klucze do mieszkania. Niebawem dołączy do nich również mąż Pani Iryny. Jest to pierwsza ukraińska rodzina polskiego pochodzenia, która opuściła ogarnięty wojną Donbas i zamieszkała na terenie województwa podlaskiego.
Oprócz mieszkania rodzina otrzymała również obietnicę zatrudnienia. Pani Iryna, absolwentka Uniwersytetu Petersburskiego, będzie choreografem w Suwalskim Ośrodku Kultury, zaś jej mąż znajdzie zatrudnienie w jednej z suwalskich firm jako elektryk. Młody Makar od września tego roku rozpocznie naukę w szkole podstawowej.
Przed przekazaniem mieszkania zostało ono całkowicie odremontowane przez Zarząd Budynków Mieszkalnych w Suwałkach. Wyposażenie, wraz z meblami i podstawowym sprzętem RTV i AGD, zostało sfinansowane dzięki wsparciu przedsiębiorców, członków Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Suwałk. Ponadto kilkuletni Makar otrzymał laptop w prezencie od Bronisława Woźnialisa, Prezesa RESO Europa Service i Wiceprzewodniczącego Rady Gospodarczej.
-
Bezpieczne wakacje samochodem 26 czerwca 2015 Dzień 26 czerwca to dla wielu uczniów prawdopodobnie najszczęśliwszy dzień w 2015 roku. Tego dnia rozpoczyna się dla nich sielankowy okres wakacyjny, a więc czas wypoczynku i wyjazdów rodzinnych. Coraz częściej spędzamy go poza domem, dlatego też podczas wakacji mamy do czynienia ze wzmożonym ruchem na drogach. Oznacza to niestety także większą liczbę wypadków. Polska Izba Ubezpieczeń podpowiada na co zwracać uwagę przygotowując się do podróży oraz co zrobić, gdy dojdzie do wypadku lub kolizji.
Jak wynika z badań Polacy coraz częściej podróżują. W ostatnich latach nastąpił znaczący wzrost odsetka wyjeżdżających. Jeszcze więcej osób planuje wyjechać poza miejsce zamieszkania w 2015 roku. W opublikowanym przez CBOS na początku roku sondażu wynika, że 58% ankietowanych wyraża taką chęć. Najczęściej podróżujemy autem, dlatego warto zachować czujność na drodze.
Polscy kierowcy z roku na rok powodują coraz mniej wypadków. Chociaż to dobra informacja, to nie możemy zapominać o tym, że Polska – spośród krajów Unii Europejskiej – znajduje się na 24. miejscu pod względem liczby ofiar wypadków na 100 tys. mieszkańców. W okresie wakacyjnym powinniśmy zachowywać jeszcze większą czujność. Przypominamy o kluczowych zasadach, ograniczających do minimum nerwy, które z pewnością pojawią się, jeśli weźmiemy udział w wypadku lub kolizji drogowej – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.
PIU na swojej stronie internetowej przypomina nam o kilku zasadach, które z pewnością ułatwią nam podróżowanie podczas wakacji.
Zasada 1. Pamiętaj o sprawdzeniu samochodu i zabraniu niezbędnych dokumentów. Przed wyjazdem warto sprawdzić płyny eksploatacyjne i ciśnienie w oponach, także w kole zapasowym. Należy zadbać o czystość szyb, lusterek i świateł pojazdu. Nie zapominajmy również o zabraniu w podróż prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego z aktualnymi badaniami technicznymi, aktualnego obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego OC. Na wszelki wypadek warto mieć w samochodowym schowku formularz oświadczenia o zdarzeniu drogowym w dwóch egzemplarzach.
Zasada 2. Zachowuj się rozsądnie podczas podróży i unikaj niebezpiecznych manewrów. Nadmierna prędkość, nieudzielenie pierwszeństwa pojazdom oraz pieszym i niezachowanie odpowiedniej odległości na drodze – to główne przyczyny kolizji i wypadków. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wzięcia udziału w zdarzeniu drogowym PIU przypomina, aby wsiadać za kierownicę wypoczętym i wyspanym, przewidywać decyzje innych kierowców i stosować zasadę ograniczonego zaufania, nie przekraczać dozwolonej prędkości oraz pamiętać o dostosowywaniu jej do aktualnych warunków pogodowych, a także zawsze sygnalizować manewry na drodze oraz patrzeć w lusterka przed ich wykonywaniem.
Zasada 3. Gdy doszło do zdarzenia drogowego – zachowaj spokój oraz:
- zabezpiecz miejsce wypadku, sprawdź czy samochody nie zagrażają niczyjemu zdrowiu oraz czy nikt nie potrzebuje pomocy medycznej,
- jeśli nikt nie ucierpiał, zadbaj o usunięcie pojazdów z drogi, by nie utrudniać ruchu,
- zadbaj o pomoc medyczną i zawiadom policję jeżeli ktokolwiek doznał obrażeń,
- zawiadom policję jeżeli prowadzący pojazd jest pod wpływem alkoholu lub nie ma wymaganych dokumentów,
- jeśli nie trzeba wzywać policji, warto spisać wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym,
- warto zrobić zdjęcia pojazdów i otoczenia, które mogą się przydać do oceny szkody przez ubezpieczyciela. Do tego wystarczy nam w zupełności aparat w telefonie komórkowym.
Zasada 4. Masz problem – pamiętaj, że RESO chętnie pomoże. Skontaktuj się z nami.
Departament Obsługi Klienta zawsze chętnie udzieli wsparcia, wyjaśni wątpliwości, podpowie co należy zrobić, gdy znajdziesz się w trudnej sytuacji.
Kontakt do nas:
Tel. (+48) 87 565 4444
e-mail: dok@reso.com.pl
Przestrzegając powyższych zasad nasze wakacje na pewno będą bezpieczniejsze, a co za tym idzie – również szczęśliwe, czego wszystkim podróżującym życzy RESO Europa Service.
-
Spotkanie z Agentami z Regionu 10 24 czerwca 2015 18 czerwca 2015 roku w Kompleksie wczasowych SPA Sandra w Pogorzelicy odbyło się spotkanie przedstawicieli RESO z najlepszymi Agentami z Regionu 10, obejmującego zasięgiem województwo zachodniopomorskie oraz część lubuskiego i wielkopolskiego. RESO Europa Service była reprezentowana przez Prezesa Bronisława Woźnialis oraz Kierowników Regionu – Grzegorza Powichrowskiego i Jerzego Brońskiego.
Tradycyjnie spotkanie z Agentami miało charakter szkoleniowo-integracyjny. Na początku Grzegorz Powichrowski zaprezentował firmę, jej historię oraz osiągnięcia, a następnie przedstawił dotychczasową działalność naszych partnerów oraz wyniki sprzedażowe w Regionie 10. Agenci uczestniczący w wydarzeniu byli usatysfakcjonowani ze spotkania z Prezesem Zarządu oraz możliwości otwartej i szczerej rozmowy, tym bardziej, że był to ich pierwszy bezpośredni kontakt z Prezesem Zarządu od września 2012 rok. Od ostatniego spotkania nastąpiły istotne zmiany w naszej spółce, a zwłaszcza na polskim rynku ubezpieczeniowym – powiedział Jerzy Broński, Kierownik Regionu 10 z RESO Europa Service.
Oficjalna część spotkania zakończyła się uroczystym podziękowaniem najlepszym Agentom za owocną współpracę w Regionie 10. Wyróżnienie otrzymali:
- Małgorzata Walukiewicz
- Jadwiga Kupsik
- Eleonora Więcławska
- Anna Jaroszewicz
- Mieczysław Gończar
- Henryk Kalenko
- Zbigniew Szmaja
- Tadeusz Mączyński
- Łukasz Latoszek
- Grzegorz Przybysz
Wszystkim raz jeszcze serdecznie dziękujemy oraz życzymy kolejnych sukcesów.