Sprawdzony partner - w ubezpieczeniach

Sprawdzony partner

w ubezpieczeniach

Aktualności

  • Spotkanie z rzeczoznawcami 30 czerwca 2017

    Standardy pracy rzeczoznawcy, zmiany w podatku VAT oraz spowodowane nimi modyfikacje w umowach współpracy pomiędzy RESO Europa Service a rzeczoznawcami były głównym tematem szkolenia, które suwalska spółka zorganizowała w dniu 23 czerwca w Hotelu Ossa. W spotkaniu wzięło udział niemal 50 rzeczoznawców z całej Polski.

    Szkolenie zostało zorganizowane przez RESO Europa Service we współpracy z Balcia Insurance SE. Jednym z powodów spotkania było omówienie zmian legislacyjnych dotyczących podatku VAT, które wchodzą w życie w dniu 1 lipca 2017 roku. Szkolenie było również doskonałą okazją do prezentacji obu firm, wymiany opinii na temat współpracy RESO z rzeczoznawcami, a także omówienia zmian przepisów oraz wynikających z nich modyfikacji umów współpracy suwalskiej spółki ze swoimi partnerami.

    Standardy pracy rzeczoznawcy

    Spotkanie rozpoczął Grzegorz Powichrowski od prezentacji RESO Europa Service oraz Balcia Insurance SE. Dzięki temu rzeczoznawcy zapoznali się z historią firm, ich wynikami finansowymi, współpracą Balcia z jej Partnerem Generalnym w Polsce – RESO, a także statystykami dotyczącymi likwidacji szkód. Następnie Piotr Lutyński, Kierownik Działu Wycen Szkód RESO, skrupulatnie omówił procedury i standardy realizacji zleceń przez rzeczoznawców. Uczestnicy szkolenia krok po kroku mogli zapoznać się z procesem likwidacji szkód, który obowiązuje w RESO, począwszy od odebrania zlecenia w systemie, poprzez prowadzenie kontaktu z Klientami, dokonanie oględzin, wykonanie dokumentacji fotograficznej, skończywszy na zebraniu dodatkowych informacji niezbędnych przy finalizacji procesu likwidacji szkody.

    Spotkanie oceniam bardzo pozytywnie. Udało nam się omówić z rzeczoznawcami wszystkie wątpliwe kwestie, na czym zależało obu stronom – powiedział Piotr Lutyński, kierownik działu wycen szkód RESO Europa Service. Cieszę się, że poruszyliśmy tematy bardzo ważne z naszego punktu widzenia, jak na przykład procedury prowadzenia kontaktu z klientami. Poza tym przypomnieliśmy o naszych standardach działania, a także analizowaliśmy tzw. szkody „wątpliwe” czy najczęściej popełniane błędy – dodał Lutyński.

    Zmiany w prawie

    Druga część szkolenia dotyczyła zmian legislacyjnych, które dotkną wielu podatników z branży wspomagającej usługi finansowe i ubezpieczeniowe.

    Dotychczas część usług związanych z czynnościami pomocniczymi do usług ubezpieczeniowych i finansowych była zwolniona z podatku. Od 1 lipca 2017 roku ust. 13 z art. 43 ustawy o VAT przestanie obowiązywać. Oznacza to, że od tego czasu usługi likwidacji szkód na rzecz zakładów ubezpieczeń, usługi assistance, usługi rzeczoznawców i orzeczników medycznych będą opodatkowane 23-procentową stawką VAT.

    Szczegóły zmian w prawie omówiła Marta Sarnowska, Dyrektor rachunkowości i finansów Balcia Insurance SE Oddział w Polsce. Uczestnicy spotkania prowadzili dyskusję na temat przyczyn zmian w przepisach podatkowych, konsekwencjach podatkowych dla podmiotów świadczących usługi likwidacji szkód oraz możliwych rozwiązaniach w celu optymalizacji kosztów oraz VAT.

    Zmiany w prawie oznaczają konieczność zmodyfikowania zapisów umów współpracy RESO z rzeczoznawcami, co w swoim wystąpieniu zreferował Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.

  • Awans jest nasz! RESO Akademia 2012 w II lidze! 08 czerwca 2017

    Zawodniczki RESO Akademii 2012 awansowały do II ligi piłkarskiej! Suwalczanki wskoczyły na pierwsze miejsce w tabeli po ostatniej kolejce, w której pokonały bezpośredniego rywala w walce o awans Tura Bielsk Podlaski 4:2.

    RESO Akademia 2012 to jedyna suwalska drużyna piłkarska kobiet. Zespół został powołany w sierpniu 2016 roku i w sezonie 2016/2017 występował w III lidze piłkarskiej województwa podlaskiego. Odpowiedzialność za prowadzenie drużyny wzięło na siebie stowarzyszenie „Akademia 2012”, a sponsorem tytularnym zespołu jest RESO Europa Service.

    Cel główny – zdobycie doświadczenia

    Nasze piłkarki przystępowały do sezonu z jednym głównym celem – zdobycia cennego doświadczenia na ligowych boiskach w rywalizacji z występującymi od wielu lat drużynami Ekosportu Białystok, Włókniarza Białystok i spadkowicza z II ligi – Tura Bielsk Podlaski. Przed rozpoczęciem sezonu nikt nie spodziewał się, że ekipa z Suwałk będzie walczyć jak równy z równym ze swoimi rywalkami. Jakież było zaskoczenie, gdy okazało się, że RESO Akademia wygrała dwa pierwsze mecze i zajmowała pozycję lidera. W trzeciej kolejce przyszła pierwsza porażka z faworytkami z Bielska Podlaskiego. Następnie kolejna wygrana z Ekosportem i dwie przegrane z Turem oraz Włókniarzem. Bilans po rundzie jesiennej to 3 wygrane oraz 3 porażki, co dało 9 punktów i drugie miejsce ze stratą 9 punktów do Tura, który wygrał wszystkie swoje spotkania.

    Wiosenna pogoń

    Przystępując do rundy wiosennej trudno było realnie myśleć o awansie, bowiem 9-punktowa strata do Tura wydawała się nie do odrobienia. Jednak wiosna była zupełnie inna w wykonaniu zarówno RESO Akademii, jak i naszych bezpośrednich rywalek w walce o awans.

    9 kwietnia Tur niespodziewanie przegrał z teoretycznie słabszym Włókniarzem, z kolei RESO Akademia pokonała Ekosport Białystok. Dzięki temu strata suwalczanek do Tura zmalała do 6 punktów. W następnej kolejce obie faworyzowane ekipy pokonały swoje rywalki, a 30 kwietnia doszło do bezpośredniej konfrontacji obu drużyn. Tym razem lepsze okazały się suwalczanki, które wygrały 2:0.

    Zwycięstwo dodało pewności siebie piłkarkom RESO Akademii, które coraz głośniej zaczęły mówić o awansie. Ten stał się bardzo realny, bowiem strata do lidera wynosiła już tylko 3 punkty, a przed suwalczankami był jeszcze jeden bezpośredni mecz z Turem (w III lidze drużyny grają systemem każdy z każdym dwa razy u siebie i dwa razy na wyjeździe). Jednak Karolowi Piaścikowi, trenerowi zespołu, zależało na chłodnych głowach piłkarek i studził emocje: Jesteśmy prawdziwymi debiutantami, a nasz cel przed inauguracją rozgrywek był i na jej finiszu pozostaje jeden: w każdym meczu gramy o trzy punkty i zdobywamy doświadczenie, które będzie procentowało w następnych sezonach.

    W następnej kolejce RESO Akademia i Tur solidarnie wygrały swoje spotkania odpowiednio z Ekosportem i Włókniarzem. W przedostatniej kolejce suwalczanki zmierzyły się z Włókniarzem. Aby liczyć się w walce o awans, trzeba było pokonać rywalki. Ta sztuka się udała. Zawodniczki RESO Akademii zdobyły 4 gole, rywalki odpowiedziały dwoma. W drugim meczu tej kolejki outsider Ekosport Białystok, ku uciesze suwalskich kibiców, pokonał Tura 2:1.

    Decydujący mecz

    Przed decydującym starciem RESO Akademii z Turem Bielsk Podlaski obie drużyny miały po 24 punkty. Suwalczanki do awansu potrzebowały zwycięstwa, Tur z kolei przynajmniej remisu. Działo się tak, ponieważ przy takiej samej ilości zdobytych punktów, o kolejności zajmowanego miejsca w tabeli decydował bilans bezpośrednich meczów obu drużyn, a ten był na korzyść Tura (2 wygrane, 1 porażka, bilans bramek 2:2).

    Najważniejszy mecz w sezonie rozpoczął się w środę, 7 czerwca o godz. 18:00. Licznie zgromadzona publiczność miała przyjemność obejrzenia ofensywnie grającej ekipy RESO Akademii. Suwalczanki poradziły sobie zarówno z rywalkami, jak i z presją, która im towarzyszyła. Pewne zwycięstwo 4:2 przypieczętowało awans do II ligi piłkarskiej!

    II Liga

    Za nami fenomenalny sezon z dużą dawką pozytywnych emocji. Z kolei przed RESO Akademią wiele wyzwań. II liga to wyższy poziom oraz większa ilość drużyn, a co za tym idzie – więcej meczów do rozegrania i dalsze podróże. II liga obejmuje swoim zasięgiem województwo podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie i łódzkie.

    Karol Piaścik oraz Grzegorz Twarowski, trenerzy suwalskiej drużyny, już zapowiedzieli, że niebawem ogłoszą nabór do zespołu. Skład trzeba będzie wzmocnić. Dzięki RESO Akademii 2012 każda wyróżniająca się suwalczanka będzie miała okazję regularnie trenować piłkę nożną.

    Z sukcesu RESO Akademii 2012 cieszy się również sponsor tytularny drużyny, na czele z Bronisławem Woźnialisem, Prezesem Zarządu RESO Europa Service:

    Serdecznie gratulujemy awansu do II ligi zawodniczkom oraz całemu sztabowi RESO Akademii 2012 – powiedział Bronisław Woźnialis. Szczególne słowa uznania należą się drużynie za spektakularną rundę wiosenną, przez którą przeszły jak burza. 6. kolejnych zwycięstw nie pozostawiło złudzeń, że suwalczankom należy się ten awans. Cieszymy się, że nasza drużyna została Mistrzem III ligi i w przyszłym roku będzie reprezentowała nas w II lidze – dodał Prezes RESO.

    fot. sudawcy.blogspot.com

  • RESO Suwałki 10,5 już niebawem! 06 czerwca 2017

    Już w sobotę 17 czerwca odbędzie się druga edycja Miejskiego Święta Biegania – „RESO Suwałki 10,5”. Uczestnicy imprezy startować będą w trzech dyscyplinach – w „Suwalskiej ćwiartce”, czyli biegu głównym na 10,5 km, w biegu sztafetowym „Pogodne Suwałki Team” oraz w „Suwalskich debiutach”. Pula nagród w tegorocznej edycji przekroczy 20 tysięcy złotych.

    „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” to największa impreza biegowa organizowana na terenie Suwalszczyzny. W ramach całego wydarzenia organizowane są trzy biegi – „Suwalska ćwiartka”, a więc bieg główny na 10,5 km, bieg sztafetowy „Pogodne Suwałki Team”, w którym każdy z trzech członków drużyny biegnie dystans po 3,5 km, a także „Suwalskie debiuty” – bieg na 3,5 km skierowany do osób, które rozpoczynają swoją przygodę z bieganiem. Nowością w tegorocznej edycji „RESO Suwałki 10,5” będzie rywalizacja w ramach „Suwałki Marsz!”, czyli nordic walking na dystansie 1.825 m.

    Tak jak w roku poprzednim, zawody rozpoczną się biegami „Od Krasnoludka do Gimludka”, w których wezmą udział przedszkolaki oraz dzieci i młodzież szkolna. Najmłodsi uczestnicy „RESO Suwałki 10,5” wystartują na dystansie 150 m, 600 m oraz 900 m.

    Zgłoszenia

    Impreza ma charakter otwarty, a zatem udział w biegu mogą wziąć wszyscy zainteresowani (od osób niepełnoletnich wymagana jest zgoda przedstawiciela ustawowego).

    Do 11 czerwca zapisy do biegów odbywają się poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy. W dniach 12-14 czerwca oraz 16-17 czerwca zapisy odbywać się będą w biurze zawodów.

    W dniach 12-14 czerwca biuro zawodów znajdować się będzie w Dziale Sportu, Rekreacji i Marketingu OSiR w Suwałkach ul. Wojska Polskiego 2, z kolei w dniach 16-17 czerwca zostanie przeniesione do Urzędu Miejskiego w Suwałkach przy ul. Noniewicza 71A, czyli bezpośrednio przy Placu im. M. Konopnickiej.

    Trasa

    Trasa biegu będzie wiodła m. in. przez ulicę Kościuszki, a więc historyczny trakt Petersburg-Warszawa, wzdłuż którego znajduje się mnóstwo zabytkowych kamienic. Start oraz meta znajdować się będzie na odnowionym Placu im. M. Konopnickiej. Poza tym trasa przebiegnie ulicami Wigierską oraz Narutowicza. „RESO Suwałki 10,5” charakteryzuje się przede wszystkim tym, że biegi główne rozpoczynają się wieczorem, a zawodnicy rywalizują w pięknej scenerii, w świetle ulicznego oświetlenia.

    Pula nagród

    W tegorocznej edycji organizatorzy przeznaczyli ponad 20 tys. zł na nagrody finansowe. Ponad 14 tysięcy zł przypadnie najlepszym uczestnikom „Suwalskiej ćwiartki”. Najszybszy mężczyzna oraz najszybsza kobieta otrzymają 1.500 zł. Drugie miejsce w obu kategoriach zostanie nagrodzone kwotą 1.200 zł, z kolei trzecie miejsce – 1.000 zł. Nagrodę finansową otrzymają także zdobywcy miejsc 4-10 zarówno w kategorii mężczyzn, jak i kobiet.

    W „Pogodne Suwałki Team” organizatorzy nagrodzą 5 najlepszych sztafet w kategorii Open. Zwycięzcy otrzymają 1.500 zł, drugiej drużynie przypadnie 1.200 zł, a trzecie miejsce zainkasuje 900 zł. Czwarte oraz piąte miejsce w biegu sztafetowym otrzyma odpowiednio 600 zł i 300 zł. Ponadto organizatorzy nagrodzą najlepszą sztafetę kobiet dodatkowo kwotą 900 zł.

    Na nagrody finansowe mogą liczyć najszybsi mieszkańcy Suwałk. Zarówno w biegu indywidualnym, jak i sztafetowym organizatorzy przewidzieli dodatkowe nagrody w kategorii „Najlepszy suwalczanin”, „Najlepsza suwalczanka” oraz „Najlepsze drużyny z Suwałk”.

    Orientacyjny program zawodów:

    Bieg Krasnoludków:

    16:00 – Bieg przedszkolaków z rodzicami (chłopcy i dziewczęta) – dystans 150 m

    Biegi szkolne:

    16:15 – Bieg uczniów szkół podstawowych (chłopcy i dziewczęta, kl. I – III) – dystans ok. 600 m

    16:30 – Bieg uczniów szkół podstawowych (chłopcy i dziewczęta, kl. IV – VI) – dystans ok. 900 m

    16:45 – Bieg uczniów szkół gimnazjalnych (chłopcy i dziewczęta, kl. I – III) – dystans ok. 900 m

    17:00 – 18:15 – uroczystość wręczenia stypendiów sportowych, nagród i wyróżnień Miasta Suwałk za osiągnięcia i działalność sportową w 2016 r. (opcjonalnie podsumowanie Miejskiej Rywalizacji Sportowej – etap miejski)

    18:15 – 19:30 – koncert

    19:30 – 20:00 – przygotowania do biegów wieczornych, rozgrzewka przed biegiem

    20:00 – 21:00

    • Suwalskie Debiuty – bieg indywidualny na dystansie 3.516,25 m
    • Bieg Akademicki – bieg indywidualny studentów na dystansie 3.516,25 m
    • Suwałki Marsz! – nordic walking na dystansie ok. 1.825 m
    • wręczenie nagród

    21:00 – 21:30 – przygotowanie do biegu głównego

    21:30 – 23:00

    • Suwalska Ćwiartka – bieg indywidualny na dystansie ćwierć maratonu (10.548,75 m)
    • Pogodne Suwałki Team – sztafetowy bieg uliczny na dystansie ćwierć maratonu (3 x 3.516,25 m)
    • ceremonia wręczenia nagród
    • zakończenie imprezy

  • Dom Pakiet w nowej odsłonie 25 kwietnia 2017

    Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, rozszerzenie ochrony ubezpieczeniowej podczas remontu, nadbudowy czy rozbudowy, ubezpieczenie przenośnego sprzętu elektronicznego poza miejscem ubezpieczenia czy OC za szkody wyrządzone w ośrodkach turystycznych – to tylko niektóre nowe elementy zmodyfikowanego Dom Pakietu. Ubezpieczenie domów i mieszkań przeszło metamorfozę i od 25 kwietnia jest dostępne w nowej odsłonie. Dzięki zmianom klienci mogą się spodziewać większej ochrony ubezpieczeniowej.

    Coraz więcej Polaków nabywa ubezpieczenie dla swoich domów i mieszkań. Popularność produktu stale rośnie, a wraz z tym rosną oczekiwania klientów. Choć wielu nadal zaspokaja własne potrzeby zwykłym ubezpieczeniem swojej nieruchomości – rozszerzonym co najwyżej o ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym, to jednak rośnie grupa osób, której zależy na niestandardowym zakresie ubezpieczenia. Odpowiadając na potrzeby i wymagania klientów, RESO Europa Service wprowadziła do swojej oferty zmodyfikowaną formułę Dom Pakietu – ubezpieczenia domów i mieszkań Balcia Insurance SE.

    Ubezpieczenie od wszystkich ryzyk

    Jedną z najistotniejszych modyfikacji Dom Pakietu jest wprowadzenie zakresu ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk.

    W podstawowym zakresie nowego Dom Pakietu znajdują się te ryzyka, które w innych tego typu produktach są dostępne w opcjach dodatkowych. Mowa tu chociażby o przepięciu czy ubezpieczeniu szyb i przedmiotów szklanych od stłuczenia i pęknięcia – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service.

    Oprócz przepięcia czy ubezpieczenia szyb, nowy produkt obejmuje zakresem również dewastację, graffiti czy rozmrożenie artykułów spożywczych. Ponadto posiada rozszerzoną ochronę ubezpieczeniową podczas remontu, nadbudowy czy rozbudowy mieszkania lub domu. W standardzie znajduje się również ubezpieczenie przenośnego sprzętu elektronicznego poza miejscem ubezpieczenia, roślinność ogrodowa, przedmioty osobiste gości, mienie służbowe czy elementy odnawialnych źródeł energii – kolektory słoneczne i ogniwa fotowoltaiczne.

    OC w życiu prywatnym

    Przełomową zmianą w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej jest wprowadzenie odpowiedzialności na zasadzie ryzyka za szkody związane z zalaniem nieruchomości. W takiej sytuacji nie ma konieczności wykazywania winy ubezpieczonego. Biorąc pod uwagę, że „zalania sąsiedzkie” są najczęstszymi szkodami występującymi w budynkach wielokondygnacyjnych, nowy zapis Dom Pakietu powinien zapewnić większy spokój wśród ubezpieczonych.

    Dotychczas w ramach OC w życiu prywatnym wypłacane były odszkodowania za szkody wyrządzone przez domowników, dzieci, a nawet zwierzęta domowe. Obecnie ubezpieczający będzie mógł również ubezpieczyć pomoc domową. Ponadto w nowym zakresie OC znalazła się odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez ubezpieczonego w związku z użytkowaniem przez niego pomieszczeń podczas wyjazdów turystycznych lub rekreacyjnych trwających nie dłużej niż 30 dni. Dotyczy to zatem pobytu ubezpieczonego w hotelach, motelach, pensjonatach, zajazdach, gospodarstwach agroturystycznych lub innych tego rodzaju podmiotach. Co ważne – ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym w ramach Dom Pakietu jest ważne na terytorium nie tylko Polski, ale także pozostałych krajów Europy.

    Nowy zakres NNW i assistance

    Nowy zakres NNW nie przewiduje limitów wiekowych i obejmuje świadczenia będące następstwem nieszczęśliwego wypadku z tytułu m. in. trwałego uszczerbku na zdrowiu, śmierci, kosztów leczenia, kosztów rehabilitacji, kosztów nabycia protez lub środków pomocniczych, kosztów przeszkolenia zawodowego inwalidów czy skutków zawału serca lub udaru mózgu. Odpowiedzialność ubezpieczenia NNW obowiązuje na terenie całego świata, a suma ubezpieczenia może wynieść maksymalnie 50 tys. zł.

    W przypadku ubezpieczenia assistance w nowym zakresie oprócz Home assistance znajdziemy również Medical assistance i usługi informacyjne.

    Home assistance polega na zapewnieniu pomocy specjalisty domowego, a więc tak zwanej „złotej rączki”, a także pomocy specjalisty w zakresie sprzętu elektronicznego. Jeżeli w przypadku zaistnienia awarii lub wypadku nieruchomość została zniszczona w stopniu uniemożliwiającym dalsze zamieszkanie, ubezpieczony ma zapewnione zakwaterowanie w hotelu, transport mienia czy dozór mienia w miejscu ubezpieczenia przez okres 24 godzin.

    Z kolei w ramach Medical assistance ubezpieczony może liczyć na wizytę lekarza pierwszego kontaktu oraz pielęgniarki, dostawę leków, transport medyczny, opiekę domową po hospitalizacji czy opiekę nad osobami niesamodzielnymi.

    System sprzedaży ratalnej Bacca

    Po wprowadzeniu modyfikacji, Dom Pakiet będzie dostępny w systemie sprzedaży ratalnej Bacca. Ubezpieczający będzie miał zatem możliwość rozłożenia składki na 2, 4 lub 11 rat bez konieczności wpłaty pierwszej raty u Agenta. Wygodną funkcjonalnością systemu jest również opcja polecenia przelewu na rzecz Bacca, dzięki której nie trzeba będzie kontrolować harmonogramu płatności kolejnych rat. Do zawarcia umowy sprzedaży ratalnej wystarczy posiadanie dowodu osobistego ubezpieczającego oraz wskazanie numeru rachunku bankowego. Ponadto klient będzie mógł opłacać jedną ratę za więcej niż jedno ubezpieczenie.

    Nowy Dom Pakiet został gruntownie przebudowany. Udogodnienia znalazły się zarówno w ubezpieczeniu mienia, jak również ubezpieczeniu OC w życiu prywatnym, NNW oraz assistance. W podstawowym wariancie możemy znaleźć bardzo ciekawy zakres. Ponadto będzie można oczywiście skorzystać z opcji dodatkowych. Jesteśmy przekonani, że nowy Dom Pakiet sprosta oczekiwaniom Klientów – dodał Prezes RESO.

  • Balcia Insurance SE w Sprawozdaniu RF 24 kwietnia 2017

    Rzecznik Finansowy opublikował sprawozdanie swojej działalności za 2016 roku, w którym znalazły się m. in. informacje dotyczące liczby i sposobu rozpatrzenia reklamacji oraz sporów sądowych. Według danych Balcia Insurance SE dobrze wypadła na tle całego rynku.

    Sprawozdanie dotyczy pierwszego pełnego roku działalności Rzecznika Finansowego obejmującej zarówno sektor bankowo-kapitałowy, jak również rynek ubezpieczeniowo-emerytalny. Ze względu na ponad 21-letnią aktywność Rzecznika na rynku ubezpieczeniowym, większość działań dotyczyła właśnie ubezpieczeń.

    Rzecznik Finansowy pozytywnie ocenił wprowadzenie wymogu złożenia reklamacji do podmiotu rynku finansowego przed złożeniem wniosku o interwencję Rzecznika lub postępowanie polubowne. Określenie zasad procedury reklamacyjnej poprawiło poziom ochrony klienta, a także zobowiązało podmioty rynku do ujawniania statystyk dotyczących m. in. liczby i sposobu rozpatrzenia reklamacji czy sporów sądowych.

    Przed skorzystaniem z usług danej firmy warto zajrzeć do tych zestawień, szczególnie porównując to, jaki odsetek reklamacji dana firma uznaje, a jaki odrzuca. Rozbieżności są olbrzymie, bo są instytucje, które uwzględniają nawet prawie 90% reklamacji, ale są też takie, które mają taki odsetek reklamacji nieuznanych zgodnie z wolą klienta. Jakość usług dobrze też pokazuje liczba spraw sądowych i wartość sporów. Oczywiście trzeba pamiętać o naturalnym zjawisku, że większy bank czy ubezpieczyciel będzie miał te wartości większe – mówi Aleksandra Wiktorow.

    Reklamacje w Dziale II

    W 2016 roku klienci zakładów ubezpieczeń zgłosili 225.332 reklamacji dotyczących produktów z Działu II, z których ubezpieczyciele uznali 50.177 zgodnie z wolą klientów (22,3% zgłoszonych reklamacji), a 169.878 nie uwzględnili.

    Balcia Insurance SE, w imieniu której procesem likwidacji szkód zajmuje się RESO Europa Service Sp. z o. o., otrzymała 1584 reklamacji, co stanowi 0,7% udziału w reklamacjach ogółem. Ponad 98% złożonych reklamacji dotyczyła ubezpieczeń komunikacyjnych, a w tym segmencie łotewski ubezpieczyciel posiada obecnie ok. 2% udziału rynku. Balcia uznała 325 reklamacji zgodnie z wolą klienta, co stanowi 20,5% zgłoszonych spraw. 1181 reklamacji zostało nieuwzględnionych.

    Postępowania sądowe w Dziale II

    Balcia i RESO mogą pochwalić się również dobrymi statystykami dotyczącymi postępowań sądowych.

    Całkowita liczba wystąpień klientów na drogę postępowania sądowego przeciwko ubezpieczycielom w 2016 roku wyniosła 28.567, a wartość roszczeń zgłoszonych we wszystkich pozwach przekroczyła kwotę 754,9 mln zł. Wartość kwot zasądzonych prawomocnymi orzeczeniami sądów na rzecz klientów wyniosła 80,78 mln zł.

    Przeciwko Balcia Insurance SE skierowano 334 wystąpień na drogę postępowania sądowego. Wartość roszczeń zgłoszonych w pozwach przeciwko Balcia wyniosła 4.15 mln zł (czyli 0,55% wartości roszczeń zgłoszonych przeciwko wszystkim zakładom ubezpieczeń w Polsce), z kolei wartość kwot zasądzonych prawomocnymi orzeczeniami sądów na rzecz klientów wyniosła 61,2 tys. zł.

    Statystyki dotyczące postępowania sądowego są dla nas jeszcze lepsze od danych dotyczących reklamacji. Wartość kwot zasądzonych orzeczeniami na rzecz klientów wyniosła 61 tys. zł, co stanowi 0,07% wszystkich zasądzonych kwot w postępowaniach prowadzonych przeciwko zakładom ubezpieczeń – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service. Oczywiście chcielibyśmy, aby liczby zgłoszonych reklamacji czy toczących się postępowań sądowych były jak najmniejsze, aczkolwiek zdajemy sobie sprawę, że nigdy nie będą one równe zeru. Nie mniej jednak cieszy nas fakt, że nasze statystyki dotyczące likwidacji szkód dobrze prezentują się na tle całego rynku – dodał Prezes RESO.

  • Wesołych Świąt! 14 kwietnia 2017

    Z okazji Świąt Wielkiej Nocy składamy wszystkim najlepsze życzenia.

    Niech ten wyjątkowy czas napełni Państwa serca otuchą i nadzieją oraz pozwoli przezwyciężyć nawet największe trudności.

    Wesołych Świąt życzą Państwu Zarząd oraz Pracownicy RESO Europa Service.

  • Mamy największą dynamikę sprzedaży! 24 marca 2017

    Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny opublikował wyniki za IV kwartał 2016 roku. Wynika z nich, że bezwzględnie największą dynamikę sprzedaży na polskim rynku w segmencie ubezpieczeń OC komunikacyjnego zanotowała Balcia Insurance SE. W porównaniu do IV kwartału 2015 roku dynamika wyniosła 384%, z kolei w perspektywie całego roku 2016 odnotowaliśmy 262-procentową dynamikę w porównaniu do 2015 r.

    Polski rynek ubezpieczeniowy zawsze z niecierpliwością wyczekuje na sprawozdania UFG, gdyż są one prawdopodobnie najlepszym źródłem rynkowych statystyk związanych z ubezpieczeniem OC komunikacyjnym oraz OC rolnika. W swoich sprawozdaniach bowiem UFG publikuje wartości wpłat, które otrzymał od zakładów prowadzących w Polsce działalność w zakresie ubezpieczeń obowiązkowych. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 13 marca 2013 roku, zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości procentu składki wnoszonej przez zakłady ubezpieczeń na rzecz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz terminów uiszczania tej składki, wysokość odpisu składki wynosi 1,3% składki przypisanej brutto z ubezpieczeń OC komunikacyjnego oraz OC rolnika. Zatem na podstawie przychodów ze składek z ubezpieczeń obowiązkowych wnoszonych przez zakłady ubezpieczeń na rzecz UFG możemy wyliczyć, na jaką wartość poszczególne zakłady sprzedały produkty ubezpieczeniowe OC.

    Z danych UFG wynika, że w 2016 r. Balcia Insurance SE sprzedała polisy ubezpieczenia OC komunikacyjnego o łącznej wartości 199,83 mln zł, podczas gdy w 2015 r. zebrany przypis za ten produkt wyniósł 76,17 mln zł. Dynamika sprzedaży wyniosła 262% przy średniej rynkowej 136%.

    Jeszcze lepsze wskaźniki procentowe dotyczące sprzedaży OC odnotowano w IV kwartale 2016 roku. Wówczas Balcia zebrała 77,85 mln zł – a zatem więcej niż w całym poprzednim roku – a dynamika sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. wyniosła aż 384% (przy średniej rynkowej 152%). Był to największy wzrost sprzedaży spośród wszystkich zakładów ubezpieczeń prowadzących działalność w Polsce.

    Za sprzedaż produktów ubezpieczeniowych Balcia Insurance SE na terenie Polski jest całkowicie odpowiedzialna RESO Europa Service Sp. z o. o.

    W 2016 roku odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Udało się nam podwoić swój udział w segmencie ubezpieczeń OC komunikacyjnego, a co istotniejsze – równolegle wzmacniamy swoją pozycję w segmencie ubezpieczeń majątkowych. Sprzedaż Biznes Pakietu rozwija się w zawrotnym tempie, a niebawem wprowadzimy na rynek nowy Dom Pakiet z zakresem na wszystkie ryzyka, co powinno przyczynić się do wzmocnienia pozycji tego produktu – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.

    Dyrektor polskiego Oddziału Balcia Insurance SE podkreśla, że dopełnieniem sukcesu sprzedaży ubezpieczenia OC komunikacyjnego był jeszcze jeden, niezwykle istotny aspekt: Wzrost przypisu udało się osiągnąć jednocześnie przy znaczącym wzroście średniej składki – powiedział Artur Stępień. W 2016 roku średnia składka za OC wzrosła u nas blisko o 50% w porównaniu do 2015 roku, co zasadniczo poprawia rentowność tego produktu.

    Dynamika wzrostowa sprzedaży produktów ubezpieczeniowych Balcia nie dotyczy jednak wyłącznie obowiązkowego OC. Zarówno produkty Auto Casco, Auto Szyby, jak i Biznes Pakiet, Dom Pakiet czy gwarancje ubezpieczeniowe odnotowały wysoki wzrost dynamiki sprzedaży, co jest potwierdzeniem konsekwentnie realizowanej strategii spółki – dodał Dyrektor Stępień.

  • RESO Suwałki Football League 2016/2017 za nami 22 lutego 2017

    Zakończyły się już rozgrywki RESO Suwałki Football League 2016/2017 – amatorskiej ligi halowej piłki nożnej. Mistrzem rywalizacji została drużyna Salagu, która wyprzedziła 14 Dywizjon oraz ekipę Euromaster Gniedziejko. Ostatnia, a zarazem decydująca o mistrzostwie kolejka odbyła się w czwartek, 16 lutego, zaś dzień później podczas Gali Mistrzów nastąpiło uroczyste podsumowanie ligi oraz wręczenie nagród i wyróżnień.

    RESO Suwałki Football League to amatorskie rozgrywki piłki nożnej halowej, które odbywają się każdej zimy w hali Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach. Od dwóch sezonów sponsorem tytularnym ligi jest RESO Europa Service. Podczas rozgrywek, które się właśnie zakończyły, rywalizowało 12 drużyn. Mecze odbywały się w systemie każdy z każdym, bez rewanżu, zatem kibice mieli przyjemność obejrzenia 11 kolejek, w których padło 299 goli.

    17 lutego 2017 roku odbyła się Gala Mistrzów RESO Suwałki Football League, podczas której nastąpiła ceremonia wręczenia nagród i pucharów – zarówno drużynowych, jak i indywidualnych. Na początku spotkania głos zabrał Czesław Renkiewicz, Prezydent Miasta Suwałk, który objął rozgrywki Patronatem Honorowym. Następnie ligę w kilku zdaniach podsumował Waldemar Borysewicz, Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji. Obaj podziękowali również sponsorowi tytularnemu rozgrywek, w imieniu którego wystąpił Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.

    Podczas minionego sezonu RESO Suwałki Football League rywalizacja była bardzo zacięta – losy mistrzostwa ważyły się do ostatniej kolejki, co uatrakcyjniło ligę – powiedział podczas uroczystej Gali Mistrzów Bronisław Woźnialis. Chciałbym pogratulować wszystkim zawodnikom walki do ostatniego gwizdka, a Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Suwałkach gratuluję organizacji ligi. Mogę zapewnić, że w przyszłym sezonie nadal będziemy wspierać RESO Suwałki Football League – dodał Prezes RESO.

    Po przemówieniach nadszedł czas na wręczanie pucharów i medali. Oprócz rozstrzygnięć drużynowych, uczestnicy Gali Mistrzów poznali piłkarzy wyróżnionych indywidualnie.

    Królem strzelców został zdobywca 19 goli Piotr Gwaj z drużyny Agrodealer, który wraz z Wojciechem Mickiewiczem (14 goli) stworzyli zabójczy atak. Razem zdobyli 33 gole, a więc więcej niż dziesięć drużyn biorących udział w RESO Suwałki Football Leauge.

    Najlepszym bramkarzem został Karol Śliwiński z drużyny UKS Rutka-Tartak, zaś najlepszym zawodnikiem RESO Suwałki Football League wybrano Adriana Łejmela. W kategorii najlepszego zawodnika wyboru dokonali sami piłkarze, a głosowanie było bardzo wyrównane – Łejmel zwyciężył jednym głosem. Zawodnik drużyny Euromaster odebrał efektowny puchar i nagrodę z rąk Bronisława Woźnialisa.

    Podczas Gali Mistrzów przyznane zostały również inne wyróżnienia. Nagrodę organizatora otrzymał Tomasz Jarząbski z 14 Dywizjonu, a nagrodę specjalną – Wojciech Mickiewicz z drużyny Agrodealer.

    Rozgrywki RESO Suwałki Football League powrócą do hali Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach jesienią tego roku. Organizatorzy już zapowiedzieli reformę ligi, która wynika z coraz większego zainteresowania rozgrywkami.

  • Balcia Insurance SE wysoko w rankingu UFG 21 lutego 2017

    Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny po raz szósty podsumował współpracę z zakładami ubezpieczeń, prowadzącymi działalność w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. W wyniku tego podsumowania powstał Ranking zakładów za 2016 rok, który wskazuje na pozycję każdego z ubezpieczycieli pod względem jakości danych przekazywanych do bazy Ośrodka Informacji UFG oraz procesów związanych z zasilaniem tej bazy. Wysokie szóste miejsce w rankingu zajęła Balcia Insurance SE.

    Jak podkreśla UFG, dbałość o jakość danych i procesów związanych z zasilaniem bazy Ośrodka Informacji UFG ma priorytetowe znaczenie. Utrzymanie wysokiej jakości danych jest bowiem w interesie całego rynku ubezpieczeniowego, ponieważ przekłada się ono bezpośrednio na wyższą jakość udostępnianych zakładom informacji zwrotnych z UFG.

    Ranking UFG

    Zakłady ubezpieczeń są pozycjonowane w Rankingu UFG według wskaźnika końcowego, stanowiącego średnią arytmetyczną wartość ośmiu wskaźników składowych: identyfikowalności, jednoznaczności, kompletności, stabilności, terminowości, uzysku, wypełnialności oraz współpracy. Poziom akceptowalny można uzyskać, gdy wartość wskaźnika końcowego wynosi powyżej 80,00%.

    W rankingu zakładów ubezpieczeń za 2016 rok Balcia Insurance SE zajęła piąte miejsce ze wskaźnikiem końcowym wynoszącym 84,06%. W porównaniu do 2015 roku Balcia poprawiła miejsce w rankingu o 4 pozycje.

    Na osiemnaście sklasyfikowanych w Rankingu zakładów ubezpieczeń, połowa z nich uzyskała poziom akceptowalny.

    Pozycja w rankingu Nazwa zakładu ubezpieczeń* Wskaźnik końcowy** Zmiana r/r
    1 PZU 90,84% 0
    2 Compensa 86,19% 0
    3 Hestia 85,46% 6
    4 Link4 85,30% 1
    5 Warta 84,93% -2
    6 Balcia 84,06% 4
    7 Interrisk 83,87% 0
    8 Concordia 82,91% 8
    9 Aviva 82,62% -5
    10 Gothaer 78,42% 3
    11 Uniqa 78,08% 0
    12 Allianz 76,81% 3
    13 Axa Ubezpieczenia 73,74% -1
    14 Generali 73,48% 0
    15 TUW 71,35% 2
    16 TUZ 70,06% 2
    17 Pocztowe 63,93% 2
    18 Axa 58,37% 2

    * w 2016 klasyfikowanych było 18 zakładów ubezpieczeń, tj. o 2 mniej (Liberty, Avanssur) niż w roku poprzednim.

    ** wartość wskaźnika końcowego powyżej 80,00% stanowi poziom akceptowalny.

    Źródło: UFG

    Balcia ubezpieczycielem „w porządku”

    14 lutego 2017 roku na Obiektywnym Forum Agentów pojawiła się „walentynkowa” ankieta, dzięki której członkowie forum mogli wybrać trzech ubezpieczycieli, którzy ich zdaniem są najbardziej „w porządku” wobec agentów. W ciągu 12 godzin oddano ponad 500 głosów.

    Wyniki ankiety na OFA

    Warta/HDI 163
    Generali 85
    Compensa 68
    Ergo Hestia 51
    Balcia 34
    Goathaer 28
    Link4 25
    Proama 17
    InterRisk 14
    PZU 14
    TUW 8
    Allianz 8
    Concordia 5
    TUZ 3
    Axa 3
    Prudential 2
    Leadenhall 2
    żaden 2
    Gefion 1
    Uniqa 1
    Aviva 0

    Balcia Insurance SE w ciągu kilku pierwszych godzin zdobyła 34 głosy, co dało jej 5 miejsce na 20 sklasyfikowanych zakładów ubezpieczeń.

  • Podsumowanie 2016 roku 27 stycznia 2017

    Za nami kolejny rok aktywnej działalności RESO Europa Service i Balcia Insurance SE na polskim rynku ubezpieczeniowym. Z pewnością był to bardzo istotny czas w historii obu spółek. RESO rozwinęła się na dużą skalę, znacząco zwiększyła zatrudnienie, a przede wszystkim osiągnęła rekordowe wyniki sprzedażowe. Z kolei zakład ubezpieczeń zmienił nazwę z „BTA Insurance Company” SE na Balcia Insurance SE, a także dokonał kilku ważnych przekształceń strategicznych.

    Wyniki sprzedażowe

    Rok 2016 okazał się rekordowym w dotychczasowej działalności RESO Europa Service. W poprzednich trzech latach zebrany przypis RESO oscylował pomiędzy 84 mln zł a 96 mln zł rocznie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy RESO zebrała ponad 236 mln zł ze sprzedanych polis, co stanowi ponad 270% przypisu z 2015 roku.

    Mamy dużą satysfakcję mogąc przyznać, że 2016 rok był dotychczas najlepszym okresem w działalności zarówno RESO, jak i Balcia Insurance SE. Udało nam się spokojnie przejść przez trudną dla rynku wojnę cenową, wykorzystując ten czas na budowę sieci sprzedaży czy wdrożenie nowych produktów ubezpieczeniowych oraz innowacyjnych systemów IT. Po kilkunastu miesiącach efekty są widoczne gołym okiem – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service.

    Rok 2016 RESO rozpoczynała z bazą niemal 3,5 tys. pośredników ubezpieczeniowych, natomiast rok później liczba partnerów spółki wyniosła 5,2 tys. w całej Polsce. Agenci i brokerzy mają ogromny wpływ na poziom sprzedaży produktów Balcia.

    Szczególne podziękowania i słowa uznania należą się przede wszystkim współpracującym z nami agentom i brokerom. Mamy szczęście, że trafiamy na prawdziwych profesjonalistów w branży ubezpieczeniowej – dodał Prezes RESO.

    Istotne znaczenie w strukturze firmy odgrywa fakt, iż coraz większą część portfela stanowią ubezpieczenia dobrowolne. Bardzo dużą dynamikę wzrostu sprzedaży odnotowały relatywnie nowe produkty, jak Biznes Pakiet, gwarancje ubezpieczeniowe, Auto Casco czy Assistance komunikacyjny. Dwa pierwsze produkty, skierowane do sektora biznesowego, były skutecznie promowane podczas spotkań z agentami i brokerami, które RESO wspólnie z Balcia zorganizowały we wszystkich dziesięciu regionach sprzedaży. Po tych owocnych spotkaniach widać, że coraz więcej budynków urzędów i instytucji, a także nieruchomości komercyjnych jest ubezpieczonych za pośrednictwem sieci RESO.

    Zatrudnienie w RESO

    Wraz z lepszymi wynikami finansowymi wzrósł stan zatrudnienia w RESO. W grudniu 2015 r. firma zatrudniała 103 osoby, natomiast rok później – 127 pracowników.

    W ciągu roku zatrudnienie w naszej firmie wzrosło o ponad 20%. Wskaźnik ten stanowi o sile przedsiębiorstwa, jednak nie ukrywamy, że wzmocnienie naszych kadr w tak krótkim czasie w Suwałkach było nie lada wyczynem – powiedział Bronisław Woźnialis.

    Praca w RESO jest zadaniem ambitnym, wymagającym znajomości skomplikowanego rynku ubezpieczeniowego. Aby przyciągnąć do firmy najlepsze talenty, RESO oferuje swoim pracownikom konkretną ścieżkę kariery oraz liczne pakiety socjalne. – Staramy się dbać o work-life balance naszych pracowników. Każdy ma szansę skorzystania z karnetów na siłownię, kursu tańca czy biletów na koncerty lub spektakle teatralne – powiedział Tomasz Szyszko, starszy specjalista ds. marketingu.

    RESO zdaje sobie sprawę również z faktu, że dla wielu osób istotnym czynnikiem motywacyjnym jest wynagrodzenie. Doceniamy wkład pracowników w rozwój firmy, dlatego też Zarząd RESO postanowił w grudniu wypłacić każdemu dodatkowe premie, które łącznie wyniosły ponad 700 tys. zł – dodała Monika Kossakowska, starszy specjalista ds. kadr i płac.

    Społeczna odpowiedzialność biznesu RESO

    Rok 2016 był dla RESO najaktywniejszym okresem w historii działalności spółki także w aspekcie społecznej odpowiedzialności biznesu i działalności sponsoringowej.

    RESO była głównym sponsorem podczas ogólnopolskich zawodów „RESO Gala Karate” oraz RESO Wake Cup, a także sponsorem generalnym jednych z najlepiej zorganizowanych zawodów biegowych w północno-wschodniej Polsce – „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania”.

    W styczniu 2016 roku RESO rozpoczęła stałą współpracę sponsoringową z dwoma suwalskimi stowarzyszeniami sportowymi – Salos Suwałki i Akademia 2012, których jednym z celów statutowych jest wychowanie dzieci i młodzieży poprzez sport.

    Ponadto podczas minionego roku RESO współpracowała z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji przy organizacji amatorskiej ligi halowej piłki nożnej – RESO Suwałki Football League, z Suwalskim Ośrodkiem Kultury przy organizacji Jubileuszu 65-lecia ZPiT „Suwalszczyzna” oraz XIII Ogólnopolskich Spotkaniach z Monodramem „O Złotą Podkowę Pegaza” czy z Izbą Przemysłowo-Gospodarczą przy organizacji spotkania świąteczno-noworocznego połączonego z koncertem Golec uOrkiestra.

    Zmiany w Balcia Insurance SE

    Kluczowe zmiany u łotewskiego partnera RESO rozpoczęły się w kwietniu 2016 roku, gdy Prezesem Zarządu Balcia Insurance SE (wówczas jeszcze „BTA Insurance Company” SE) został dotychczasowy Dyrektor polskiego oddziału zakładu – Lauris Boss. W polskim oddziale na stanowisku Dyrektora zastąpił go ówczesny Zastępca – Artur Stępień. W tym samym czasie Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service, został wybrany na Członka Rady Nadzorczej Balcia Insurance SE.

    Miniony rok zapamiętamy pod znakiem rebrandingu i zmiany nazwy spółki. W dniu 2 listopada 2016 r. w Rejestrze Przedsiębiorstw Republiki Łotewskiej została zarejestrowana nowa nazwa łotewskiego zakładu ubezpieczeń – Balcia Insurance SE. W Polsce nowa nazwa obowiązuje od 9 grudnia 2016 r., natomiast wszystkie procedury związane z rebrandingiem zakończą się na początku lutego 2017 roku.

    Zmiana nazwy „BTA Insurance Company” SE na Balcia Insurance SE była wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii związanej z reorganizacją spółki oraz sprzedaży portfela łotewskiego, litewskiego i estońskiego. Tym samym polski rynek stał się największą częścią portfela Balcia Insurance SE.

  • RESO przedłużyła współpracę z Salosem 24 stycznia 2017

    RESO Europa Service przedłużyła umowę sponsoringową ze Stowarzyszeniem Lokalnym Salezjańskiej Organizacji Sportowej Salos w Suwałkach. Porozumienie zostało zawarte na czas nieokreślony, a symboliczna wymiana dokumentów nastąpiła w dniu 23 stycznia 2017 roku podczas jednego z prowadzonych przez Salos treningów piłkarskich.

    Nowa umowa pomiędzy RESO a Salosem jest kontynuacją dotychczasowych działań. RESO od kilku lat wspierała suwalskie stowarzyszenie przy organizacji poszczególnych projektów, jednak umowa sponsoringowa oparta na stałej współpracy została podpisana w styczniu 2016 roku. Wówczas zawarto porozumienie na 12 miesięcy. We wrześniu 2016 roku sporządzono aneks do umowy, na mocy którego RESO zwiększyła swój wkład finansowy przeznaczany na funkcjonowanie Salosu. Tym razem podpisano umowę na czas nieokreślony.

    Cieszymy się, że RESO może wspierać działalność suwalskiego Salosu. Wszyscy w naszej firmie jesteśmy pełni podziwu temu, co robi dla suwalskiej młodzieży Salos na czele z Prezesem Dariuszem Ułanowiczem – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service. Miło się patrzy na tych młodych ludzi, którzy uczęszczają na treningi i owocnie spędzają swój czas. Dzięki takim zajęciom znacząco zmniejsza się prawdopodobieństwo, że młodzież popadnie w niebezpieczne środowisko czy po prostu zmarnuje czas spędzając go nieefektywnie przed telewizorem czy komputerem. Należy przy tym docenić pracę i oddanie całego sztabu trenerów Salosu, który poświęca się dla swoich podopiecznych, nie osiągając przy tym korzyści majątkowych – dodał Prezes RESO, który na spotkaniu przekazał piłkarzom Salosu kilkanaście piłek do gry.

    Obecnie w ramach suwalskiego Salosu funkcjonuje kilka drużyn młodzieżowych w takich dyscyplinach sportowych jak: piłka nożna, piłka siatkowa dziewcząt, lekkoatletyka, tenis stołowy oraz Salos Kids. Wszystkie zajęcia są całkowicie bezpłatne – jedyny koszt uczestników spotkań sportowych to opłata członkowska stowarzyszenia, która wynosi 20 zł rocznie.

    Stowarzyszenie Lokalne Salezjańskiej Organizacji Sportowej Salos w Suwałkach zostało zarejestrowane 13 stycznia 1993 roku. Głównym propagatorem założenia stowarzyszenia był ks. Andrzej Kurto SDB oraz Andrzej Turowski, którzy zafascynowani włoskim modelem wychowawczym dzieci i młodzieży wykorzystywanym w PGS, postanowili wykorzystać doświadczenia i założyć Salos w Suwałkach.

  • Jakie zmiany czeka Panel Agenta? 23 stycznia 2017

    Dwa miesiące temu Panel Agenta RESO został bardzo dobrze oceniony przez agentów, którzy wzięli udział w ankiecie zorganizowanej na Obiektywnym Forum Agentów na jednym z portali społecznościowych. RESO nie spoczywa jednak na laurach i zamierza permanentnie rozwijać stworzony przez siebie system sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Co nowego pojawi się w nim w 2017 roku?

    Ocena Panelu Agenta na OFA

    2 listopada 2016 roku agenci zgromadzeni na Obiektywnym Forum Agentów (OFA) ocenili systemy sprzedażowe ubezpieczycieli. Pytanie administratorów OFA brzmiało: „Który z dostępnych systemów sprzedażowych oceniacie najlepiej, na którym się Wam najprzyjemniej pracuje? Który daje najwięcej możliwości?”. W ciągu kilkunastu godzin oddano niemal tysiąc głosów. Następnego dnia Dziennik Ubezpieczeniowy przedstawił wyniki uwzględniając obecność poszczególnych ubezpieczycieli w agencjach w Polsce. Oceny dokonano na bazie badania Ogmy z początku 2016 roku, które obejmowało zarówno agentów wyłącznych, jak i multiagencje. W zestawieniu tym wygrał Panel Agenta RESO, który został najwyżej oceniony przez agentów na forum. Wyróżnienie tym cenniejsze, bo wynikające bezpośrednio z opinii użytkowników systemu sprzedaży.

    Co nowego?

    Dobra ocena i pozytywne komentarze bynajmniej nie spowodowały, że Panel Agenta pozostanie w niezmienionym kształcie przez dłuższy czas. Dział IT, Departament Sprzedaży oraz underwriterzy cały czas pracują nad udoskonaleniem systemu sprzedaży RESO, co ma nastąpić poprzez wprowadzenie nowych możliwości i zmodyfikowanie dotychczasowych funkcji.

    Oferto-Polisy

    Od lutego 2017 roku w Panelu Agenta pojawi się nowa funkcjonalność do generowania Oferto-Polis związanych z obowiązkowym ubezpieczeniem OC komunikacyjnym.

    System działania Oferto-Polis połączy trzy działające obecnie procesy: wysyłania do klientów ofert dotyczących kontynuacji ubezpieczenia OC w Balcia Insurance SE, wznawiania polis na podstawie wysłanych ofert przez agentów ubezpieczeniowych lub bezpośrednio przez RESO oraz wystawiania polis w trybie klauzuli prolongacyjnej w przypadku wystąpienia określonych do tego przesłanek.

    Nowy system ma na celu zminimalizowanie ilości wysyłanych do klientów dokumentów. Jednocześnie proces rozliczeń Oferto-Polis będzie maksymalnie zautomatyzowany, co zmniejszy koszty obsługi polisy.

    Pierwotnie Oferto-Polisa spełnia funkcję Oferty – jest informacją wysłaną zgodnie z ustawowym obowiązkiem o kończącej się polisie OC. Następnie – o ile poprzednia umowa ubezpieczenia OC została opłacona w całości i nie została wypowiedziana z końcem jej obowiązywania – dokument staje się Polisą zawartą w trybie klauzuli prolongacyjnej. Zgodnie z przepisami, w polisach zawartych w trybie klauzuli prolongacyjnej nie jest wymagany podpis Ubezpieczającego. Zatem wystarczy, że klient opłaci zaoferowaną mu składkę ubezpieczeniową i Polisa będzie obowiązywać przez kolejne 12 miesięcy. Z kolei ze strony Balcia Insurance SE oraz RESO Europa Service w takiej sytuacji nie ma obowiązku generowania i wysyłania do klienta kolejnych dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia.

    Biznes Pakiet w Panelu Agenta

    Kolejnym novum w systemie sprzedaży RESO będzie umożliwienie sprzedaży online Biznes Pakietu. Ubezpieczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw jest jednym z tych produktów, którego dynamika sprzedaży w ostatnich kilkunastu miesiącach pozytywnie zaskoczyła. Produkt biznesowy stanowi coraz większą część w portfelu RESO i Balcia Insurance. Z tego też powodu zdecydowano się umożliwić agentom jego sprzedaż za pomocą Panelu Agenta.

    Dotychczas sprzedaż produktu Biznes Pakiet odbywała się za pośrednictwem Działu Obsługi Brokerskiej RESO. Pracownicy Działu oraz underwriterzy przygotowywali ofertę korzystając ze specjalnego kalkulatora. Pierwszy etap wdrożenia ubezpieczenia biznesowego do Panelu Agenta, który odbędzie się na przełomie lutego i marca br., będzie polegać właśnie na uruchomieniu w systemie kalkulatora Biznes Pakietu. Zostanie on udostępniony agentom, którzy dotychczas pośredniczyli w sprzedaży tego produktu.

    Przebudowa Dom Pakiet

    Dużo zmian pojawi się przy produkcie Dom Pakiet, z którego korzystają właściciele domów i mieszkań.

    Przede wszystkim wprowadzona będzie możliwość ubezpieczenia nieruchomości od wszystkich ryzyk. Zmianie ulegną również rozszerzenia zakresów ubezpieczenia mienia, m. in. o sprzęt elektroniczny poza miejscem ubezpieczenia czy OC za szkody wyrządzone na terytorium krajów Europy. Dodane zostaną nowe obiekty ubezpieczenia, m. in. roślinność ogrodowa, a także będzie możliwość ubezpieczenia udziału w nieruchomości. Poza tym zwiększona będzie liczba ubezpieczonych domów letniskowych do trzech na jednej polisie.

    Ponadto udostępniona zostanie sprzedaż skróconej wersji polisy, która ma służyć jedynie zabezpieczeniu kredytodawcy. Aby wystawić taką polisę, agent będzie musiał wypełnić 4 strony formularza zamiast standardowych 7.

    Istotną zmianą będzie również umożliwienie ubezpieczenia nieruchomości będącej w budowie, nadbudowie lub podczas remontu, a także umożliwienie ubezpieczenia nieruchomości osobom niebędącym obywatelami Polski.

    Nowy Dom Pakiet uelastyczni sumy ubezpieczenia NNW i OC – klient będzie mógł samodzielnie wybrać sumę ubezpieczenia, która go interesuje (zostaną zachowane granice maksymalne). Zwiększone będą również możliwości podwyższenia limitów odpowiedzialności za dewastację i przepięcie.

    Z punktu widzenia klienta ważną zmianą będzie umożliwienie nabycia polisy Dom Pakiet poprzez sprawdzony system ratalny Bacca oraz automatyczne naliczanie zniżek za posiadanie innych ubezpieczeń komunikacyjnych i majątkowych w Balcia Insurance SE.

    Nowe produkty

    RESO Europa Service zamierza sukcesywnie wdrażać kolejne produkty ubezpieczeniowe do Panelu Agenta. Jednym z większych wyzwań z pewnością będzie wprowadzenie ubezpieczenia turystycznego na cały świat. Prace nad tym produktem już trwają i powinny zakończyć się jeszcze w pierwszej połowie 2017 roku.

  • RESO została sponsorem Suwalskiego Klubu Karate 11 stycznia 2017

    RESO Europa Service została sponsorem Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin. Stosowny dokument został podpisany w dniu 10 stycznia 2017 roku w siedzibie suwalskiej spółki. Na mocy porozumienia RESO będzie wspierać klub przez najbliższy rok.

    Suwalski Klub Karate Kyokushin (SKKK) dołączył do grona wspieranych przez RESO stowarzyszeń, których jednym z celów jest wychowanie dzieci i młodzieży poprzez sport. Dzięki podpisanemu porozumieniu RESO zobowiązała się do wsparcia finansowego działalności klubu do końca 2017 roku. Porozumienie parafowali Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service oraz Marek Krejpcio, Prezes Zarządu Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin.

    Klub karate jest jedną z najbardziej utytułowanych organizacji sportowych w Suwałkach, jednak znany jest przede wszystkim z przywiązywania ogromnej wagi w wychowanie dzieci w zgodzie z wartościami i zasadami karate. Hasło Karate ni sente nashi („Karate nie jest sztuką agresji”) przyświeca działalności suwalskiego klubu i było jednym z powodów zaangażowania się RESO w Jubileusz 25-lecia SKKK.

    Nasze spotkanie i podpisanie porozumienia jest efektem bardzo dobrej kooperacji pomiędzy naszą firmą a klubem podczas organizacji „RESO Gali Karate”, która odbyła się z okazji 25-lecia Suwalskiego Klubu Karate – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service. – Ponadto działalność klubu wpisuje się w idee zawarte w naszej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Większość członków klubu stanowią młodzi adepci tej japońskiej sztuki walki, którzy dzięki pasji i zaangażowaniu kompetentnych trenerów i wychowawców mają szansę osiągać duże sukcesy w dorosłym życiu – dodał Prezes RESO.

    Zadowolenia z podpisania porozumienia nie krył Marek Krejpcio, Prezes Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin, który wsparcie ze strony RESO traktuje jako dodatkową motywację do realizacji kolejnych celów.

    Podczas Jubileuszu 25-lecia Klubu firma RESO Europa Service była naszym głównym sponsorem. Cieszę się, że dzisiaj nastąpiła kontynuacja naszej dobrej współpracy poprzez podpisanie umowy sponsorskiej – powiedział Shihan Marek Krejpcio. – Tak jak „RESO Gala Karate” była podsumowaniem 25 lat pracy nad wychowaniem dzieci i młodzieży w duchu rywalizacji sportowej i pracy nad rozwojem samego siebie, tak dzisiejsza umowa jest dodatkowym bodźcem do wytężonej pracy w następnych latach naszej działalności – dodał Prezes Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin.

    Suwalski Klub Karate Kyokushin powstał 20 listopada 1991 roku z inicjatywy Marka Krejpcio, który od początku pełni funkcję Prezesa Zarządu organizacji. Klub funkcjonuje w ramach stowarzyszenia, którego głównym celem jest prowadzenie treningów karate i ogólnorozwojowych dla dzieci od piątego roku życia, młodzieży i dorosłych, a także wychowywanie dzieci i młodzieży w zgodzie z wartościami, tradycją i zasadami tej japońskiej dyscypliny sportu.

    SKKK zrzesza obecnie około 150 członków, głównie dzieci i młodzież. Przez wszystkie lata działalności zawodnicy Klubu zdobyli medale na zawodach o randze Mistrzostw Wojewódzkich, Makroregionu, Pucharu Polski i Mistrzostw Polski, a także na turniejach międzynarodowych i Mistrzostwach Europy. W 2015 roku Suwalski Klub Karate Kyokushin po raz pierwszy w historii został jednocześnie drużynowym Mistrzem Polski seniorów oraz drużynowym Mistrzem Polski juniorów.

    W listopadzie 2016 roku odbyła się „RESO Gala Karate” z okazji 25-lecia Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin. RESO Europa Service była głównym sponsorem tego wydarzenia.

  • Balcia Insurance SE nie ogłosi upadłości 03 stycznia 2017

    Wbrew pojawiającym się komentarzom w sieci, jakoby zakład ubezpieczeń, który ubezpieczył uczestniczące w niedzielnym zdarzeniu drogowym złote lamborghini, miał ogłosić upadłość, informujemy, iż Balcia Insurance SE ma się dobrze i poradzi sobie z noworoczną szkodą.

    Do kolizji lamborghini z hondą doszło na skrzyżowaniu Nowego Światu z ul. Świętokrzyską w Warszawie w dniu 1 stycznia br. Jak wynika z relacji świadków oraz nagrań dostępnych w internecie, kierowca złotego lamborghini wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle i pomimo prób nie udało mu się wyhamować, przez co zderzył się z nadjeżdżającą z prawej strony hondą accord.

    Wydarzenie przyciągnęło uwagę wielu internautów oraz mediów. Niektórzy wróżyli nawet karierę celebryty kierowcy lamborghini, który za dobę wypożyczenia auta zapłacił 10 tys. zł oraz wpłacił 100 tys. zł kaucji. Wśród komentarzy można było znaleźć przewidywania, że “ubezpieczyciel ogłosi upadłość”.

    Jak się okazało, lamborghini z amerykańskimi tablicami rejestracyjnymi było ubezpieczone w Balcia Insurance SE.

    Lamborghini posiada u nas aktualną polisę ubezpieczenia granicznego, co oznacza, że RESO wypłaci odszkodowanie w imieniu Balcia Insurance SE za naprawę… hondy. Zatem wbrew pojawiającym się komentarzom w sieci, nie grozi nam upadłość – żartował Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service.

    RESO Europa Service posiada znaczący udział na polskim rynku ubezpieczeń granicznych.

    Balcia Insurance SE nie ubezpieczała lamborghini w zakresie AC.

    Proces likwidacji szkody hondy już się rozpoczął. RESO ma 30 dni na jego sprawne zakończenie.

    Foto: tvnwarszawa.pl

  • Wesołych Świąt oraz szczęśliwego nowego roku! 22 grudnia 2016

    Zdrowych, pogodnych i niezapomnianych Świąt Bożego Narodzenia, przepełnionych spokojem i rodzinnym ciepłem, a także dużo radości oraz sukcesów w nowym roku życzą Państwu Zarząd oraz Pracownicy RESO Europa Service.

  • Zapraszamy na VI Mikołajkowy Turniej Piłki Nożnej 30 listopada 2016

    VI Mikołajkowy Turniej Piłki Nożnej o Puchar Wojciecha Kowalewskiego odbędzie się w dniach 3-4 grudnia 2016 r. w hali sportowej Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. M. Konopnickiej w Suwałkach. W Turnieju weźmie udział 12 drużyn z Polski, Litwy i Łotwy, w składzie których znajdą się dzieci urodzone w roku 2008 i młodsze. Oprócz gier młodych piłkarzy nie zabraknie również innych atrakcji.

    Turniej rozpocznie się w sobotę, 3 grudnia o godz. 9.00 (oba obiekty: OSiR i I LO). Ceremonię otwarcia Turnieju zaplanowano na godz. 16.00 w hali OSiR w Suwałkach. W niedzielę 04.12.2016 r. rozgrywki potrwają od godz. 9.00 do 16.00, a ceremonia zakończenia Turnieju przewidywana jest na godz. 16.15 w hali OSiR w Suwałkach.

    Oprócz zmagań młodych piłkarzy, na małych kibiców czekają liczne atrakcje: pokazy karate kyokushin i taekwondo, występy przedszkolaków, animacje oraz Mikołaj z workiem upominków. Ponadto w trakcie Turnieju rozegrany zostanie mikołajkowy mecz charytatywny, w którym żeńska drużyna „RESO Akademia 2012” zmierzy się z gwiazdy polskiej piłki nożnej. W drużynie „Gwiazd” wystąpią m. in. Józef Młynarczyk, Andrzej Juskowiak czy Marcin Dorna.

    VI Mikołajkowy Turniej Piłki Nożnej o Puchar Wojciecha Kowalewskiego odbędzie się pod honorowym patronatem Ministra Sportu i Turystyki oraz honorowym patronatem Prezydenta Miasta Suwałk, Pana Czesława Renkiewicza. Sportowy patronat nad imprezą objął Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, Pan Zbigniew Boniek.

    Sponsorem wydarzenia jest RESO Europa Service Sp. z o. o.

    Serdecznie zapraszamy!

  • BTA Insurance Company SE zmieniła nazwę na Balcia Insurance SE 24 listopada 2016

    BTA Insurance Company SE zmieniła nazwę na Balcia Insurance SE. Nowa nazwa została zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorstw Republiki Łotewskiej w dniu 2 listopada 2016 r., jednak w Polsce będzie obowiązywała dopiero, gdy zostanie zarejestrowana przez polski sąd. Wynika to z tego, że spółka działa w Polsce w ramach oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń. Do czasu rejestracji nowej nazwy ubezpieczyciel w dalszym ciągu będzie funkcjonował jako BTA Insurance Company SE.

    Zmiana nazwy BTA Insurance Company SE na Balcia Insurance SE jest wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii związanej z reorganizacją spółki oraz późniejszej sprzedaży portfela w krajach bałtyckich spółce Vienna Insurance Group (VIG).

    Przekształcenia, których dokonano w ostatnich miesiącach, powinny w znaczący sposób przyczynić się do rozwoju łotewskiego zakładu ubezpieczeń w naszym kraju. Reorganizacja grupy BTA spowodowała, że polski oddział BTA Insurance Company SE ma dużo większe znaczenie w całej grupie ubezpieczyciela. Późniejsza sprzedaż portfela łotewskiego, litewskiego i estońskiego w istotny sposób wzmocniła kapitałowo zakład ubezpieczeń.

    Polski oddział Balcia Insurance SE może skorzystać na tej sytuacji najbardziej, bowiem jest obecnie największą jednostką organizacyjną w całej grupie łotewskiego ubezpieczyciela, osiąga coraz lepsze wyniki na krajowym rynku, a ponadto posiada odpowiedni kapitał na wprowadzenie nowych produktów i struktur oraz systemów wspierających sprzedaż – powiedział Artur Stępień, Dyrektor polskiego oddziału BTA Insurance Company SE.

    Przed spółką Balcia Insurance SE pojawiły się nowe możliwości, które skutecznie realizowane mogą przyczynić się do jej rozwoju i wzmocnienia pozycji w Polsce i pozostałych krajach europejskich.

    Zmiana nazwy BTA Insurance Company SE na Balcia Insurance SE nie spowoduje jakichkolwiek zmian w dotychczasowej działalności zakładu ubezpieczeń w Polsce. Wszelkie umowy i porozumienia zawarte przez BTA Insurance Company SE pozostają ważne, a ich postanowienia będą kontynuowane przez Balcia Insurance SE. Nie zmienią się również numery licencji, dane teleadresowe oraz numery rachunków bankowych.

    Partnerem Generalnym Balcia Insurance SE w Polsce, odpowiedzialnym m. in. za sprzedaż produktów ubezpieczeniowych i likwidację szkód, będzie w dalszym ciągu RESO Europa Service Sp. z o. o.

    Zmiana nazwy naszego partnera nie wpłynie na model naszej pracy. RESO pozostaje Partnerem Generalnym Balcia Insurance SE w Polsce, który nadal będzie wprowadzał kolejne produkty ubezpieczeniowe, zwiększał sieć sprzedaży, a także skutecznie likwidował szkody. Zmienić się może jednak nasza pozycja w grupie ubezpieczyciela, ponieważ po reorganizacji spółki polski rynek stał się priorytetem w działalności Balcia Insurance SE – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service Sp. z o. o.

    Balcia Insurance SE będzie na bieżąco informowała o procesie rejestracji nowej nazwy w Polsce.

  • „RESO Suwałki 10,5” przynajmniej do 2020 roku! 17 listopada 2016

    „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” odbywać się będzie przynajmniej do 2020 roku. Dziś podpisano aneks do Porozumienia zawartego w dniu 18 lutego 2016 r. pomiędzy Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Suwałkach a RESO Europa Service Sp. z o. o. – sponsorem generalnym zawodów. Suwalska spółka zobowiązała się zapewnić finansowanie czterech kolejnych edycji jednej z najlepiej zorganizowanych imprez biegowych w północno-wschodniej Polsce.

    Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Czesław Renkiewicz, Prezydent Miasta Suwałk, a także przedstawiciele Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach oraz firmy RESO Europa Service Sp. z o. o. mogli przekazać bardzo dobrą wiadomość miłośnikom biegania. Suwalska spółka zobowiązała się finansować zawody „RESO Suwałki 10,5” do 2020 roku włącznie, kiedy to odbędzie się piąta edycja „Miejskiego Święta Biegania”. Z inicjatywą przedłużenia Porozumienia wyszedł Zarząd RESO, który jednocześnie znacząco zwiększył swój wkład finansowy w organizację całego przedsięwzięcia. Dzięki temu mamy pewność, że przez 4 kolejne lata, w pierwszą sobotę po Bożym Ciele w Suwałkach odbywać się będą zawody biegowe na najwyższym możliwym poziomie.

    Pierwsza edycja „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” odbyła się 28 maja 2016 roku i od razu okazała się wielkim sukcesem sportowym. Tegoroczny festiwal biegowy był świetną formą promocji sportu i zdrowego trybu życia. W imprezie wzięło udział kilkaset osób, a wśród zawodników rywalizujących ze sobą nie zabrakło przedstawicieli m. in. Kenii, Etiopii, Litwy, Łotwy, Białorusi, Ukrainy, Węgier czy Niemiec. Pierwsza edycja „RESO Suwałki 10,5” wpłynęła na ambicję zarówno organizatorów, jak i sponsorów. Bardzo dobry odbiór społeczny wydarzenia zmotywował RESO do jeszcze większego zaangażowania w przygotowanie imprezy, a dzisiejsze podpisanie aneksu jest tego najlepszym potwierdzeniem. Dzięki parafowanemu dokumentowi OSiR zapewnił sobie stabilizację finansową oraz pewność, że organizacja „Miejskiego Święta Biegania” nie będzie zagrożona przynajmniej do 2020 roku.

    Dla miasta to bardzo ważne, że mamy takiego partnera, który nie boi się współpracy z nami, a wręcz chce ją rozwijać. Dziękuję za odpowiedzialne podejście do rozwoju tej współpracy. Wierzę, że wspólnie uda nam się zrealizować kolejne projekty, nie tylko sportowe, z których będą mogli skorzystać nasi mieszkańcy oraz goście odwiedzający Suwałki – powiedział w trakcie konferencji prasowej Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk – Współpraca samorządu z prywatnym przedsiębiorcą to dowód na to, że w Suwałkach istnieje dobry klimat dla rozwoju biznesu. Takie porozumienia o współpracy są najlepszym tego dowodem – dodał Prezydent Suwałk.

    Zarząd RESO postanowił zwiększyć swoje zaangażowanie w organizację „RESO Suwałki 10,5”. Doceniamy pracę Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach przy pierwszej edycji zawodów. Uważamy, że „Miejskie Święto Biegania” ma duży potencjał, aby stać się kultową imprezą w tej części Polski. Ponadto chcemy wspierać różnego rodzaju wydarzenia w Suwałkach, ponieważ jest to miasto, w którym działa nasza firma, stąd pochodzi i tu mieszka większość naszych pracowników – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service Sp. z o. o.

    Cieszę się z efektów, które przyniosły zrealizowane dotąd projekty. Doceniam udzielone wsparcie finansowe, dzięki któremu zarówno mieszkańcy Suwałk jak i goście z kraju i zagranicy mogli być uczestnikami wydarzeń sportowych zorganizowanych na wysokim poziomie. Jednocześnie deklaruję, że jednym z naszych głównych celów jest stałe podnoszenie jakości organizowanych wydarzeń, co będzie możliwe w przypadku „RESO Suwałki 10,5 – Miejskiego Święta Biegania”, dzięki wsparciu udzielonemu przez Sponsora Generalnego – powiedział Waldemar Borysewicz, Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach. Jestem przekonany, że dzięki podpisanemu dziś aneksowi, będziemy mogli budować markę wydarzenia, które w przyszłości stanie się rozpoznawalne nie tylko w regionie, ale i w kraju – dodał Dyrektor OSiR-u.

    „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” odbywa się zawsze w pierwszą sobotę po Bożym Ciele. Oznacza to, że kolejna edycja odbędzie się 17 czerwca 2017 roku. W 2018 zawody odbędą się 2 czerwca, rok później – 22 czerwca, zaś w 2020 roku „RESO Suwałki 10,5” zostanie zorganizowane 13 czerwca.

    Ośrodek Sportu i Rekreacji przedłużył Porozumienie ze sprawdzonym partnerem – RESO Europa Service, z którym współpracuje nie tylko przy organizacji „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święta Biegania”, ale także cyklu treningowego poranków biegowych „Biegaj z RESO”, które odbywają się w każdą niedzielę o godz. 9:00 na Stadionie Lekkoatletycznym w Suwałkach oraz RESO Suwałki Football League, czyli amatorskiej lidze halowej piłki nożnej, w której co roku bierze udział kilkanaście drużyn. Rozpoczęcie nowego sezonu RESO Suwałki Football League odbędzie się już jutro, 18 listopada o godz. 18:30 w hali OSiR przy ul. Wojska Polskiego 2 w Suwałkach.

  • 25 lat Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin – RESO Gala Karate 08 listopada 2016

    Za nami wieczór pięknych sportowych wrażeń, emocji i niesamowitych przeżyć związanych z Jubileuszem 25-lecia Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin. 5 listopada w hali Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach odbyła się „RESO Gala Karate”. Przed wspaniałą suwalską publicznością zaprezentowali się niemal wszyscy członkowie Suwalskiego Klubu Karate, począwszy od pięciolatków, skończywszy na seniorach. Oprócz nich wystąpiło 14 topowych zawodników karate kyokushin w Polsce. RESO Europa Service była Złotym Sponsorem wydarzenia.

    „RESO Gala Karate” była widowiskiem zorganizowanym z okazji jubileuszu 25-lecia Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin. Podczas sobotniego wieczoru w siedmiu walkach zaprezentowało się 14 topowych zawodników karate kyokushin w Polsce. Byli wśród nich medaliści mistrzostw Polski i Europy. W każdym pojedynku wystąpił zawodnik suwalskiego Klubu Karate, z drugiej zaś strony walczyli przedstawiciele klubów z całej Polski – z Ełku, Konstancina Jeziornej, Krosna, Krakowa, Wrocławia i Szczytna.

    W przerwie walk publiczność miała okazję zobaczyć liczne pokazy karate, w których wystąpili członkowie i instruktorzy Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin: walki reżyserowane, pokazy kata, a także Tameshiwari, czyli pokaz łamania desek i pustaków.

    Po czwartej walce wieczoru rozpoczęła się część jubileuszowa, podczas której każda osoba z ponad tysięcznego tłumu zebranego w hali OSiR została poczęstowana tortem. Były gratulacje, słowa uznania oraz życzenia od gości Gali.

    W Suwałkach karate to nie tylko sport, to nie tylko dyscyplina sportowa, ale coś więcej. Karate w wykonaniu rodziny Państwa Krejpcio to również wychowanie poprzez sport. Jak widzimy, tyle lat przepracowanych pięknie z dziećmi i młodzieżą przynosi pewne owoce – powiedział Czesław Renkiewicz, Prezydent Miasta Suwałk, który objął Patronat Honorowy nad „RESO Galą Karate”.

    Podczas sobotniego wieczoru w siedmiu walkach wzięli udział: Damian Biłbak z Suwalskiego Klubu Karate Kyokushin (SKKK) i Patryk Karpiński z Ełku, Daniel Biłbak z SKKK i Daniel Sternik z Konstancina-Jeziornej, Michał Karpowicz z SKKK i Filip Szeller z Krosna, Sebastian Biłbak z SKKK i Krzysztof Krupa z Dzierżoniowa, Wojciech Żytkiewicz z SKKK i Tomasz Wloczyk z Wrocławia, Mateusz Muczyński z SKKK i Adrian Staszewski ze Szczytna oraz Mateusz Krejpcio z SKKK i Marcin Krupa z Dzierżoniowa. Swoje walki wygrali Daniel Biłbak, Wojciech Żytkiewicz oraz Mateusz Krejpcio. Pozostałe pojedynki zakończyły się remisem. Oznacza to, że podczas „RESO Gali Karate” suwalscy karatecy byli niepokonani.

    Suwalski Klub Karate Kyokushin został założony w listopadzie 1991 roku. Od tego momentu klub zdobył 21 medali Mistrzostw Europy i 117 Mistrzostw Polski. Założycielem, prezesem oraz głównym trenerem klubu jest Marek Krejpcio, któremu pomagają sensei Dariusz Anuszkiewicz, wiceprezes i instruktor, sempai Beata Krejpcio, sekretarz klubu, a także pozostali instruktorzy: sensei Marcin Wasilewski oraz sempai Natalia Kinga Krejpcio, która – jak sama określiła – szkoli „dumę i nadzieję klubu”, a więc dzieci od 5 do 7 roku życia. W Suwalskim Klubie Karate trenuje obecnie około 200 osób.

    W ciągu 25 lat z Suwalskiego Klubu Karate wyszło wielu mistrzów, ale jeszcze więcej wychowano tam przyzwoitych i uczciwych ludzi. Jest to bardzo ważny aspekt klubu, bowiem odgrywa on ogromną rolę w życiu społecznym wielu suwalczan – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service. Całemu Suwalskiemu Klubowi Karate należą się duże słowa uznania za sukcesy sportowe oraz wychowawcze. Ponadto chciałbym pogratulować samej Gali, która moim zdaniem była najlepiej zorganizowaną galą sportów sztuki walki, jaka kiedykolwiek odbyła się w tej części Polski – zakończył Prezes RESO.

    Fot. Marcin Tylenda (niebywalesuwalki.pl).

  • 2 lata współpracy RESO i BTA z Bacca 02 listopada 2016

    W październiku minęły dwa lata, odkąd RESO Europa Service oraz „BTA Insurance Company” SE nawiązały współpracę z firmą Bacca, której efektem jest innowacyjny sposób ratalnej sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Po 24 miesiącach widać, że wspólna oferta okazała się sukcesem biznesowym – przypis wzrasta w zawrotnym tempie, a dzięki ratom klienci chętniej decydują się na szerszy zakres ochrony ubezpieczeniowej.

    Oferta BTA, RESO i Bacca

    Oferta łotewskiego zakładu ubezpieczeniowego „BTA Insurance Company” SE oraz jej Partnera Generalnego w Polsce – RESO Europa Service z firmą Bacca dotyczy płatności ratalnych przy nabyciu ubezpieczeń komunikacyjnych BTA. Wszystkie płatności obsługuje Bacca – lider finansowania składek ubezpieczeniowych na polskim rynku.

    Uruchomienie ratalnej sprzedaży jest możliwe po jednym kliknięciu w kalkulatorze sprzedaży online w Panelu Agenta. System automatycznie przygotowuje polisę oraz odpowiednią dokumentację. Składka jest rozłożona na dwie, cztery lub jedenaście rat. Dzięki uruchomieniu polecenia zapłaty klienci nie muszą martwić się o dokonywanie wpłat, ponieważ są one automatycznie pobierane z rachunku bankowego klienta lub innej wskazanej osoby. Harmonogram spłat określa termin płatności pierwszej raty dopiero po 20 dniach od dnia zawarcia polisy. Co więcej – polecenie zapłaty może zostać przerwane w każdym momencie – wówczas klient wpłaca kolejne raty bezpośrednio na rachunek bankowy Bacca przypisany do konkretnej polisy.

    Czym się różni oferta BTA, RESO i Bacca od smart11?

    Wspólna oferta BTA, RESO i Bacca jest zgoła odmienna od smart11, bowiem polega ona na zintegrowaniu rat z produktem ubezpieczeniowym na mocy umowy między BTA i Bacca. Z punktu widzenia klienta i agenta, jest to rozwiązanie proste i łatwe. Ogranicza się do podpisania przez klienta dwóch dokumentów: oświadczenia o poinformowaniu o cesji praw z wierzytelności BTA na rzecz Bacca oraz zgody na uruchomienie automatycznego polecenia zapłaty z rachunku klienta. Z kolei smart11 – flagowy projekt firmy Bacca – to typowa umowa pożyczkowa, której przedmiotem jest składka z zawartej polisy. W tym zakresie Bacca współpracuje z agentami ubezpieczeniowymi, którzy proponują swoim klientom zawarcie dodatkowej umowy smart11, umożliwiającej im rozłożenie na raty płatności za polisę.

    Co to oznacza dla klientów i pośredników ubezpieczeniowych? Główna różnica pomiędzy dwoma schematami płatności polega na tym, że w projekcie BTA-Bacca są zachowane wszystkie zasady dotyczące zawarcia i obsługi ubezpieczeń obowiązkowych, jak również dobrowolnych. Oznacza to, że jeżeli klient sprzeda samochód i w terminie powiadomi o tym BTA, wówczas polecenie zapłaty zostanie natychmiast anulowane i zakończone. Pozostałe prawa i obowiązki z tytułu ubezpieczenia pojazdu przejdą w takiej sytuacji na nowego właściciela. Natomiast w przypadku smart11 sprzedaż auta nie jest równoznaczna z zakończeniem spłat, ponieważ nie ma prawnych możliwości przeniesienia rat na nowego nabywcę. Klient musi spłacać składkę ubezpieczeniową zgodnie z harmonogramem do samego końca lub może spłacić jednorazowo wcześniej.

    Jeżeli zaś chodzi o rolę agentów ubezpieczeniowych przy sprzedaży produktów ubezpieczeniowych za pomocą płatności ratalnej w obu ww. formach, w projekcie smart11 agent jest pośrednikiem kredytowym. Co za tym idzie – pośredniczy on przy weryfikacji klienta, a następnie pilnuje czy umowa i pozostałe dokumenty zostały prawidłowo podpisane przez klienta. Z kolei przy sprzedaży produktu ubezpieczeniowego BTA w systemie ratalnym Bacca, agent nie musi dokonywać dodatkowych czynności. Jego jedynym zadaniem jest uzyskanie podpisu klienta na dwóch krótkich dokumentach, które zostaną automatycznie wygenerowane w Panelu Agenta.

    Wyniki sprzedażowe BTA i RESO w systemie ratalnym

    Od października 2014 roku, gdy BTA i RESO przy współpracy z firmą Bacca wprowadziły do swojej oferty innowacyjny sposób ratalnej sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych, mamy do czynienia z bardzo dynamicznym rozwojem tej formy płatności. W ciągu ostatnich 24 miesięcy można zaobserwować kilkukrotny wzrost zebranego przypisu z polis sprzedanych w systemie ratalnym, a także kilkukrotny wzrost ilości wystawionych polis. Świadczy to o tym, że nie tylko zyskaliśmy nowych klientów w zakresie sprzedaży w systemie ratalnym, ale również decydowali się oni na droższe polisy, czyli szerszy zakres ubezpieczenia. Potwierdza to również średnia składka z polis zawartych w systemie ratalnym – powiedziała Inga Powichrowska, p. o. Dyrektora Departamentu Sprzedaży RESO Europa Service.

    W pierwszym miesiącu funkcjonowania systemu ratalnego, RESO sprzedała 46 polis BTA ze średnią składką w wysokości 657,44 zł, co dało łącznie 30.242,14 zł zebranego przypisu. Od tego czasu wszystkie wskaźniki systematycznie rosły i w październiku 2015 roku prezentowały się następująco: 334 wystawionych polis ze średnią składką 665,16 zł i 222.163,81 zł zebranego przypisu. W ciągu roku BTA i RESO odnotowały olbrzymią dynamikę sprzedaży: 734,62% według przypisu oraz 726,09% według ilości polis.

    Już po pierwszych dwunastu miesiącach funkcjonowania ratalnego systemu sprzedaży dało się odczuć pozytywny odbiór tej formuły. Wartości może nie były jeszcze imponujące, natomiast bardziej zależało nam na systematycznym wzroście sprzedażowym, a to udało się osiągnąć w każdym kolejnym miesiącu – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.

    Kolejny rok okazał się jeszcze lepszy. Wydawało się, że o ile łatwo będzie utrzymać wzrost sprzedaży polis w systemie ratalnym, o tyle utrzymanie wskaźników wzrostu na poziomie z pierwszych dwunastu miesięcy obowiązywania oferty, będzie bardzo trudne do osiągnięcia. Jednak i w tym aspekcie mieliśmy do czynienia z pozytywnym zaskoczeniem. W każdym kolejnym miesiącu, począwszy od października 2015 roku, skończywszy na wrześniu 2016 roku, RESO i BTA odnotowały kilkukrotny wzrost zebranego przypisu, jak również ilości wystawionych polis. We wrześniu 2015 roku udało się zebrać 218.554,82 zł dzięki 311 wystawionym polisom, z kolei dokładnie rok później przypis wyniósł 1.775.762,62 zł, a ilość polis – 1.921. Podsumowując cały ten okres – w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy przypis wzrósł średnio o 613,61%, zaś ilość polis o 512,57%. Średnia składka wzrosła średnio o 119,71%, jednak w porównaniu września 2016 roku do września 2015 roku wzrost wyniósł aż 131,54% (z 702,75 zł do 924,39 zł).

    Realizuje się prognoza, o której mówiliśmy już na początku roku: klienci coraz chętniej korzystają z miesięcznych rat i coraz wyższa jest kwota, którą przeznaczają na ubezpieczenie. Pomimo wzrostu cen OC, nie rezygnują z szerszego zakresu polisy. Szczególnie widoczne zmiany obserwujemy w III kwartale 2016 roku w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z BTA i RESO. Planujemy wdrażać innowacje, które sprawią, że nasza wspólna oferta będzie jeszcze atrakcyjniejsza dla klientów i agentów – powiedział Cezary Świerszcz, Prezes Bacca.

    Obecnie RESO i BTA w ciągu jednego miesiąca zbiera przypis o równowartości całorocznego przypisu z pierwszego roku obowiązywania oferty płatności ratalnej. Od października 2014 roku do września 2015 roku wystawiono 2.665 polis, a przypis wyniósł 1.766.605,16 zł, natomiast od października 2015 roku do września 2016 roku – udało się wystawić 13.660 polis z przypisem wynoszącym 10.840.031,71zł.

Ustawienia plików cookies

Drodzy Użytkownicy,

Wykorzystujemy pliki cookie niezbędne, analityczne i marketingowe do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony, spersonalizowania treści i reklam, analizowania ruchu w naszej witrynie oraz w celach statystycznych. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Jeśli zgadzasz się abyśmy wykorzystywali wszystkie wskazane powyżej pliki cookie do celów powyżej wymienionych prosimy o kliknięcie „Zgadzam się”. Jeżeli chciałbyś/chciałabyś zdecydować, które z plików cookie będą mogły być wykorzystywane prosimy o wejście w Ustawienia szczegółowe i dokonanie wyboru. Szczegółowe informacje możesz znaleźć w naszej polityce. Pamiętaj, że w  każdej chwili możesz zmienić zdanie odnośnie ustawień plików cookie.

Zgadzam się Ustawienia

Niezbędne

Zarówno te pliki cookie, jak i podobne rozwiązania są nam potrzebne, aby zapewnić działanie podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Powyższe obejmuje na przykład zapisywanie tych ustawień.

(zawsze aktywne)

Analityczne

Ponadto chcielibyśmy lepiej poznać, w jaki sposób korzystasz z naszej strony internetowej, aby zoptymalizować ją dla Ciebie i innych użytkowników. W tym celu
wykorzystujemy pliki cookie i podobne rozwiązania, które umożliwiają mapowanie zachowań użytkowników, a tym samym pozwolą nam udoskonalić przedstawianą Tobie ofertę.

Marketingowe, remarketingowe, udostępnianie danych stronom trzecim

Aby zapewnić nam możliwość dostosowania naszych kampanii marketingowych do Twoich potrzeb, zbieramy informacje o tym, w jaki sposób trafiasz na naszą witrynę internetową i w jaki sposób korzystasz reagujesz na nasze reklamy. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej ulepszyć nie tylko nasze reklamy, ale także treści na naszej stronie. Nasi partnerzy marketingowi także wykorzystują te informacje do własnych celów, np. do personalizacji kont użytkowników lub profili na swojej platformie.

Zamknij ustawienia