Aktualności
-
Jaki wybrać wariant ubezpieczenia assistance? 08 sierpnia 2018 Polacy coraz chętniej decydują się na zakup polisy assistance komunikacyjnego. Wynika to z coraz większej świadomości oraz przekonania, że dobra polisa może okazać się dużym ułatwieniem podczas podróży. Przed zakupem ubezpieczenia assistance warto zastanowić się, który wariant będzie dla nas optymalny.
Ubezpieczenie assistance komunikacyjne zapewnia pomoc techniczną w przypadku problemów z autem. Jest dopełnieniem ubezpieczenia OC lub Auto Casco, w pakiecie z którymi cenowo prezentuje się bardzo korzystnie.
Ochroną ubezpieczeniową – w zależności od wariantu ubezpieczenia – objęte są zdarzenia wynikające z wypadku, awarii lub unieruchomienia. Zakres wybranego przez nas wariantu assistance decyduje o tym, na jaką pomoc możemy liczyć w przypadku wystąpienia zdarzenia.
Gdy zatem stoimy przed wyborem oferty, należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań: jakie dystanse pokonujemy autem w skali roku, czy planujemy dalszą podróż, czy wyjeżdżamy także poza granice kraju, a także w jakim stanie technicznym jest nasz pojazd. Przeanalizowanie tych kwestii ułatwi nam wybór wariantu ubezpieczenia assistance, który będzie odpowiadał naszym potrzebom.
Przy wyborze wariantu pomogą nam pośrednicy ubezpieczeniowi, którzy od 1 października będą prawnie zobowiązani do właściwej identyfikacji i analizy rzeczywistych potrzeb swoich klientów. Wówczas w życie wejdzie dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń, której głównym celem jest zapewnienie odpowiedniej ochrony klientom zawierającym umowę ubezpieczenia. Krótko mówiąc – polisa i zakres ubezpieczenia mają być uszyte na miarę konkretnego klienta. Zawarcie umowy ubezpieczenia będzie poprzedzone uzyskaniem przez dystrybutora istotnych informacji od klienta.
W ofercie RESO Europa Service Sp. z o. o. znajdują się trzy warianty ubezpieczenia assistance: podstawowy, rozszerzony i maksymalny. Na który powinniśmy się zdecydować?
Wariant podstawowy
Jeżeli korzystamy z pojazdu sporadycznie lub przemieszczamy się na krótkich odcinkach (np. z domu do pracy lub na zakupy), wówczas powinien nam wystarczyć assistance w wariancie podstawowym. Dzięki niemu możemy liczyć na pomoc w przypadku kolizji drogowej polegającą m. in. na naprawie na miejscu zdarzenia czy holowaniu z limitem 100 km auta oraz przyczepy, jeżeli była ciągnięta przez pojazd. Poza tym w ramach ochrony ubezpieczeniowej klienci mogą liczyć na transport osób z miejsca zdarzenia, czynności przygotowujące pojazd do holowania (np. wyciągnięcie z rowu), na usługi informacyjne oraz złomowanie pojazdu.
Wariant podstawowy jest zatem przeznaczony dla osób, które nie pokonują na co dzień wymagających tras, jednak chcą zapewnić sobie elementarną pomoc w przypadku kolizji drogowej. Suma ubezpieczenia w tym wariancie wynosi 6 tys. zł.
Wariant rozszerzony
Kolejną opcją jest wariant rozszerzony, który zawiera zakres wariantu podstawowego powiększony o dodatkowe udogodnienia. Główną różnicą jest fakt, że z wariantu rozszerzonego można skorzystać zarówno w przypadku awarii, wypadku, jak i unieruchomienia.
Klient posiadający ten wariant może wezwać pomoc w przypadku problemów z akumulatorem, urządzeniami przeciwkradzieżowymi, pęknięciem lub stłuczeniem szyby czołowej, zatrzaśnięcia wewnątrz pojazdu kluczy czy ich uszkodzenia, zagubienia bądź kradzieży. Holowanie auta i przyczepy jest możliwe z limitem 500 km od miejsca zdarzenia. Gdy pojazd został uszkodzony w wypadku, ubezpieczony może skorzystać z pojazdu zastępczego do 5 dni. Suma ubezpieczenia w wariancie rozszerzonym wynosi 12 tys. zł.
Wariant rozszerzony jest odpowiednim rozwiązaniem dla osób, które częściej podróżują po kraju. Wyjazdy w góry, nad morze, na mazury czy suwalszczyznę oznaczają większe ryzyko wystąpienia zdarzeń drogowych. Nad rozszerzoną wersją assistance powinny również zastanowić się osoby, których pojazdy mają słabszy stan techniczny. W takim aucie po przejechaniu nawet kilku kilometrów może zdarzyć się awaria uniemożliwiająca dalszą podróż.
Wariant maksymalny
Opcją dla najbardziej wymagających klientów jest wariant maksymalny. W jego zakresie są wszystkie warunki z wariantu rozszerzonego oraz dodatkowo m. in. pomoc w przypadku uszkodzenia stacyjki lub zamka drzwi, problemów z oponami, światłami lub z paliwem (brak, zamarznięcie lub niewłaściwe paliwo). Najistotniejszą zmianą jest zakres terytorialny – obejmuje on Europę z wyłączeniem Rosji, Ukrainy, Białorusi, Albanii, Mołdawii oraz azjatyckiej części Turcji.
W wariancie maksymalnym holowanie odbywa się z limitem 800 km, a na pojazd zastępczy (do 10 dni) ubezpieczony może liczyć zarówno po wypadku, jak i w przypadku awarii. W ramach tej opcji assistance zapewnione jest również zakwaterowanie do 3 dób w hotelu trzygwiazdkowym.
Wariant maksymalny jest zalecany dla osób, które przede wszystkim podróżują poza granice Polski, a także tych, którzy cenią sobie komfort i spokój. W tym wariancie suma ubezpieczenia wynosi 40 tys. zł.
Powyższa oferta powoduje, że każdy klient powinien znaleźć coś dla siebie. Należy tylko przeanalizować swoje potrzeby i wybrać adekwatny wariant.
-
Ubezpiecz dom przed wyjazdem wakacyjnym! 25 lipca 2018 W okresie wakacyjnym nasze domy są w większym stopniu narażone na wystąpienie szkód z powodu nawałnic, powodzi czy kradzieży z włamaniem. Z kolei przebywając w ośrodku turystycznym sami niezamierzenie możemy wyrządzić szkodę, za którą będziemy odpowiedzialni. Jak w takich sytuacjach uchronić się przed stratami materialnymi?
Zagrożenia w czasie wakacji
Podczas letnich miesięcy jesteśmy narażeni na wiele zagrożeń. Jednym z nich jest pogoda, która zwłaszcza w ostatnich latach potrafi być nieprzewidywalna i może wyrządzić wiele szkód. Występujące coraz częściej nawałnice sieją spustoszenie. Wichury, silne burze czy powodzie przyczyniły się do wielu nieszczęść i strat materialnych. Rok 2017 był pod tym kątem rekordowy.
Kolejnym zagrożeniem jest ryzyko włamania i kradzieży. Włamywacze bardzo chętnie wykorzystują moment, gdy mieszkańcy upatrzonego domu lub mieszkania wyjeżdżają na wakacje. Dlatego ważne, by nie ułatwiać złodziejom zadania i odpowiednio zabezpieczyć nieruchomość. Pamiętajmy o dokładnym zamknięciu drzwi, okien oraz rolet antywłamaniowych, a także o uruchomieniu instalacji alarmu i monitoringu, o ile takowe posiadamy. Warto również poinformować sąsiadów lub kogoś z rodziny o naszym wyjeździe, by co jakiś czas pojawili się w naszych czterech kątach. Powyższe czynności oczywiście mogą pomóc w spłoszeniu złodzieja, ale nigdy nie chronią nas w stu procentach.
Kiedy wypoczywamy w ośrodku turystycznym, może nam się przytrafić zdarzenie, za które to my będziemy odpowiedzialni. Pech i niefortunne zachowania często doprowadzają do tego, że niezamierzenie wyrządzimy szkodę, za którą odpowiadamy materialnie.
Zapewnij sobie spokojne wakacje
Aby przykre wydarzenia nie doprowadziły do strat materialnych, należy zabezpieczyć się w postaci polisy ubezpieczeniowej z odpowiednim zakresem. W przypadku wystąpienia zniszczeń związanych z pogodą lub kradzieżą, a także wyrządzonych przez nas szkód w ośrodkach turystycznych, ubezpieczenie pokryje skutki finansowe.
– Warto ubezpieczyć własną nieruchomość i cieszyć się wakacjami. Dobra polisa to przede wszystkim brak stresu w czasie urlopu, podczas którego powinniśmy wypoczywać. Oferowane przez nas ubezpieczenie Dom Pakiet możemy dodatkowo rozszerzyć o ubezpieczenie OC w życiu prywatnym, dające także ochronę w ośrodkach turystycznych – mówi Ireneusz Drzewiecki, manager ubezpieczeń majątkowych w RESO Europa Service.
Wykupienie polisy nie zwalnia nas oczywiście z obowiązku jak najlepszego zabezpieczenia domu. – Co więcej, każda dodatkowa ochrona domu w postaci alarmu, monitoringu czy drzwi antywłamaniowych przyczyni się do zmniejszenia składki za polisę – dodaje Ireneusz Drzewiecki.
Eksperci zwracają uwagę, aby zakres ubezpieczenia był szeroki i zgodny z naszymi potrzebami. Pamiętajmy również o ubezpieczeniu swojego majątku, który możemy utracić na skutek włamania. Jeżeli wyjeżdżając zostawiamy w domu cenne rzeczy, warto zadbać, by ochrona ubezpieczeniowa była kompletna. W wyborze zakresu powinni pomóc nam agenci ubezpieczeniowi.
-
RESO wydaje bluesową płytę i zaprasza na koncert RESO Blues Night 04 lipca 2018 RESO Europa Service Sp. z o. o. wydała drugą na przestrzeni ostatnich miesięcy płytę muzyczną. Krążek „RESO Blues&Ballads” został nagrany przez zespół Art Blues Band, którego liderem jest Artur Stępień, członek zarządu suwalskiej spółki. Fani bluesa będą mogli wysłuchać na żywo występów grupy podczas Suwałki Blues Festival 2018. Pierwszy koncert pn. „RESO Blues Night” odbędzie już w czwartek 5 lipca o godz. 23:00 w Austerii Rozmarino.
Suwałki są miastem bluesa! Przekonał się o tym każdy, kto choć raz spędził tu drugi lipcowy weekend w ciągu ostatnich 10 lat. W tym okresie odbywa się Suwałki Blues Festival – największy plenerowy festiwal bluesowy w Polsce, a muzyka rozbrzmiewa na suwalskich ulicach niemal całą dobę.
Organizatorem festiwalu jest Suwalski Ośrodek Kultury, który przy wsparciu miasta oraz lokalnych firm od lat promuje bluesa w regionie. Od pewnego czasu pomaga mu w tym RESO Europa Service, spółka z branży ubezpieczeniowej oraz znany Mecenas Kultury w Suwałkach.
Udana współpraca SOK i RESO wsparta muzyczną pasją Artura Stępnia, dyrektora Balcia Insurance SE i zarazem członka zarządu RESO, zaowocowała powstaniem nowego zespołu Art Blues Band, powołanego specjalnie z myślą o SBF2018. W składzie grupy znajdują się dawni przyjaciele ze sceny. Część z nich występowała wspólnie m. in. na Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu oraz za granicą: w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Austrii, Szwecji, Norwegii, Czechach, Słowacji oraz Rosji.
RESO Blues Night
Zespół Art Blues Band zagra dwa koncerty podczas tegorocznej edycji Suwałki Blues Festival. Pierwszy koncert odbędzie się w ramach projektu RESO Blues Night w czwartek o godz. 23:00 w Austerii Rozmarino. Zespół wykona program, w którym znajdą się zarówno własne kompozycje, jak i covery znanych standardów bluesowych (polskich i zagranicznych).
RESO Blues Night będzie podzielony na dwa bloki koncertowe zespołu Art Blues Band. W przerwie zaprezentują się młodzi radomscy muzycy z zespołu Yate. Po występie obu zespołów tradycyjnie możemy spodziewać się jam session do samego rana.
Drugi występ Art Blues Band odbędzie się w piątek o godz. 15:00 na Placu im. Marii Konopnickiej.
Wygraj płytę „RESO Blues&Ballads”
Na obu koncertach Art Blues Band zagra utwory ze swojej nowej płyty pt. „RESO Blues&Ballads”. Krążek jest kompilacją utworów bluesowych i akustycznych ballad, wykonywanych przez zespoły Art Blues Band oraz Pod Strzechą, w których występuje Artur Stępień. Wydawcą płyty została firma RESO Europa Service.
Płyta nie trafi do otwartej sprzedaży, jednak można ją pozyskać biorąc udział w naszym konkursie. Wystarczy odpowiedzieć na jedno pytanie na profilu RESO na facebooku. Płytę wyślemy dla pierwszych 20 osób, które w komentarzu napiszą poprawną odpowiedź.
-
RESO umacnia współpracę z „Bajką” 28 czerwca 2018 RESO Europa Service Sp. z o. o. oraz NTSP „Bajka” w dalszym ciągu rozwijają zapoczątkowaną w styczniu 2018 roku współpracę. W czerwcu oba podmioty wraz z OSiR Suwałki zorganizowały Bajkowy bieg pt. „Razem dla autyzmu” w ramach „RESO Suwałki 10,5” – największego tegorocznego wydarzenia sportowego Suwałkach. W dniu 26 czerwca Bronisław Woźnialis przekazał szkole czek o wartości 10 tys. zł na remont szkoły branżowej dla młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera.
Szkoła branżowa
Od kilku miesięcy Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa „Bajka” własnymi siłami realizuje duże przedsięwzięcie, jakim jest remont nieruchomości przy ul. Paca 4 w Suwałkach. Docelowo w budynku będzie znajdować się szkoła branżowa dla młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera. Dzięki nowej inwestycji absolwenci „Bajki” będą mogli kontynuować edukację, która ma ich nauczyć samodzielnego funkcjonowania w dorosłym życiu.
„Bajka” stanęła przed ogromnym wyzwaniem. Na przeprowadzenie inwestycji potrzebne były znaczące środki finansowe. W związku z tym szkoła zorganizowała akcję 1000×100, chcąc zachęcić 1000 osób do wpłaty 100 zł. Jednocześnie poszukiwała mecenasów wśród lokalnych firm, dla których los uczniów nie jest obojętny.
W taki sposób rozpoczęła się współpraca „Bajki” z RESO Europa Service Sp. z o. o. W styczniu suwalska spółka podpisała porozumienie ze Szkołą, stając się stałym Mecenasem „Bajki”.
Bajkowy bieg
W kwietniu RESO Europa Service wraz z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Suwałkach zaprosili „Bajkę” do udziału w zawodach „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania”. Dzięki temu podczas największego tegorocznego wydarzenia sportowego w Suwałkach, w którym aktywnie uczestniczyło 1500 osób, odbył się Bajkowy bieg pt. Razem dla autyzmu. Celem akcji była integracja uczniów i ich rodziców z lokalną społecznością.
W trakcie zawodów odbyła się zbiórka pieniędzy na rzecz budowy szkoły branżowej. Ponadto kadra „Bajki” zorganizowała liczne zabawy i animacje dla przybyłych osób. Nie zabrakło dmuchańców dla najmłodszych, malowania twarzy i paznokci, kolorowych tatuaży, zabaw oraz kiermaszu domowych ciast i wyrobów rękodzielniczych.
Tegoroczna edycja „RESO Suwałki 10,5” trwała dwa dni. W niedzielę odbył się „Bieg na Wyspę” nad Zalewem Arkadia, gdzie na mecie na wszystkich biegaczy czekało pyszne śniadanie w postaci jajecznicy przygotowanej na ogromnej patelni. Tam również pojawiło się środowisko z „Bajki”, które dopingowało biegaczy.
Czek od RESO
Determinacja dyrekcji, nauczycieli i rodziców uczniów „Bajki” została ponownie zauważona i doceniona przez RESO Europa Service. Kilka dni temu odbyło się szkolenie, w którym wzięli udział pracownicy suwalskiej spółki oraz grupy Balcia z całej Europy. Podczas spotkania udało się zebrać pokaźną kwotę na rzecz szkoły branżowej. We wtorek (26 czerwca br.) Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service, przekazał symboliczny czek przedstawicielkom Szkoły, na konto której trafi 10 tysięcy złotych.
-
Rada Agentów RESO 25 maja 2018 W maju swoją działalność rozpoczęła Rada Agentów RESO. Jest to organ składający się z kilkunastu najskuteczniejszych agentów ubezpieczeniowych RESO Europa Service, którego główną działalnością jest doradztwo spółce i reprezentowanie sieci sprzedaży w regularnych spotkaniach pomiędzy agentami a pracownikami RESO. Pierwsze spotkanie odbyło się 18 maja w Suwałkach. Kadencja członków Rady Agentów trwać będzie przez najbliższe 3 lata.
Dialog z agentami
Rada Agentów RESO powstała w celu zwiększenia komunikacji oraz umocnienia relacji pomiędzy najskuteczniejszymi agentami ubezpieczeniowymi RESO a pracownikami spółki. Do Rady zostali zaproszeni agenci, którzy mogą pochwalić się największym udziałem sprzedaży w reprezentowanym przez siebie regionie sieci sprzedaży RESO. Skład Rady został powołany przez prezesa zarządu RESO, po uprzednim pozytywnym zaopiniowaniu przez kierownika sprzedaży regionu. Kadencja Członka Rady Agentów trwa 3 lata począwszy od dnia pierwszego spotkania Rady.
Władze RESO liczą na to, że regularne spotkania z członkami Rady umożliwią częstszą wymianę spostrzeżeń na temat przebiegu współpracy i spraw organizacyjnych, a także konsultacji w zakresie implementacji nowych przepisów prawa w procesie sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, zmian obowiązujących procedur czy modyfikacji dotyczących elektronicznych narzędzi sprzedaży w Panelu Agenta.
– Zależy nam na umocnieniu dialogu z naszymi strategicznymi partnerami, których głos dotyczący funkcjonowania RESO jest bardzo istotny – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service Sp. z o. o. Do Rady zaprosiliśmy najskuteczniejszych i najaktywniejszych agentów, którzy dobrze znają nasze produkty, procedury i systemy sprzedaży. Liczymy na to, że ich wiedza i doświadczenie, a także chęć konstruktywnej dyskusji przyczynią się do umocnienia pozycji RESO na polskim rynku ubezpieczeniowym – dodał.
Regularne spotkania
Rada Agentów składa się z kilkunastu agentów, którzy będą cyklicznie i regularnie spotykać się z pracownikami RESO. Każde spotkanie odbywać się będzie na terenie innego regionu sprzedaży RESO.
Inauguracja Rady odbyła się w dniu 18 maja br. w Suwałkach. Podczas spotkania agenci omówili wiele interesujących tematów, a także odwiedzili siedzibę RESO Europa Service w Parku Naukowo-Technologicznym przy ul. Innowacyjnej 1.
Najbliższe spotkanie przewidziano w połowie czerwca w województwie warmińsko-mazurskim.
-
Rozpoczynamy „Moje Małe Mistrzostwa” 2018 18 kwietnia 2018 Już za kilka dni rozpocznie się piąta edycja „Moich Małych Mistrzostw”. Inauguracja cyklu pikników o charakterze sportowo-rekreacyjnym odbędzie się w najbliższą niedzielę w Ełku. W tym roku zasięg imprezy jest znacznie większy – w zawodach weźmie udział ok. 1350 osób. Akademia 2012 zorganizuje turnieje w ośmiu miastach, w tym m. in. w Warszawie i Olsztynie. RESO Europa Service została sponsorem głównym wydarzenia.
„Moje Małe Mistrzostwa” są sztandarowym projektem Stowarzyszenia na Rzecz Promocji i Rekreacji „Akademia 2012”. Główną atrakcją każdej imprezy jest turniej piłki nożnej skierowany do ośmiolatków – dziewczynek i chłopców. Wydarzenie zyskało uznanie Ministra Sportu i Turystyki oraz Prezesa Polskiego Związku Piłki Nożnej, który objął cykl turniejów patronatem sportowym.
W dotychczasowych czterech edycjach „Moich Małych Mistrzostw” podczas 19 turniejów wzięło udział niemal 2000 młodych piłkarzy. Rozegrano 540 spotkań, w których łącznie zdobyto ponad 6600 bramek.
Większy zasięg wydarzenia
Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej przedstawiciele Akademii 2012 zaprezentowali szczegóły dotyczące tegorocznej edycji „Moich Małych Mistrzostw”.
– „Moje Małe Mistrzostwa” na dobre wpisały się w kalendarz imprez sportowych w północno-wschodniej Polsce. W tym roku zorganizujemy aż 8 turniejów, a do grona naszych miast partnerskich dołączyły Olsztyn i Warszawa. Dzięki temu w tegorocznym cyklu weźmie udział ok. 1350 osób – powiedział Wojciech Kowalewski, prezes zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Promocji i Rekreacji „Akademia 2012”.
Wsparcie podmiotów zewnętrznych
Cykl turniejów „Moje Małe Mistrzostwa” cieszy się uznaniem nie tylko Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiego Związku Piłki Nożnej, ale także prywatnych firm. Wiele przedsiębiorstw wspiera organizację wydarzenia od kilku lat, a wśród nich prym wiedzie RESO Europa Service. Suwalska spółka z branży ubezpieczeniowej po raz czwarty została głównym sponsorem cyklu „Moich Małych Mistrzostw”.
– Moje Małe Mistrzostwa idealnie wpisują się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu RESO Europa Service. Turnieje mają bardzo pozytywny wydźwięk. W dotychczasowych edycjach padło niemal 7000 bramek, a każdy gol to radość na twarzach młodych adeptów piłki nożnej – powiedział Tomasz Szyszko, rzecznik prasowy RESO Europa Service.
Terminarz turniejów
Pierwszy turniej w ramach „Moich Małych Mistrzostw” odbędzie się w najbliższą niedzielę, 22 kwietnia w Ełku. W maju zostaną rozegrane dwa turnieje: 5 maja w Olecku oraz 27 maja w Warszawie. Czerwiec to najintensywniejszy okres, ponieważ w tym miesiącu odbędą się aż cztery turnieje: 3 czerwca w Wydminach, 9 czerwca w Suwałkach, 16 czerwca w Bakałarzewie oraz 23 czerwca w Olsztynie. Ostatnim przystankiem będzie Grajewo, gdzie spotkamy się 8 września.
Foto: radio5.com.pl
-
Szkoła „Bajka” partnerem RESO Suwałki 10,5! 06 kwietnia 2018 Zawody „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” pozyskały nowego partnera! W piątek, 6 kwietnia, zostało podpisane trójstronne porozumienie pomiędzy Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Suwałkach, RESO Europa Service a Niepubliczną Terapeutyczną Szkołą Podstawową „Bajka”. Na mocy dokumentu „Bajka” zaangażuje się w organizację wydarzenia i zostanie beneficjentem akcji charytatywnej przeprowadzonej podczas zawodów.
„RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” to cykliczna impreza sportowa, która od 2016 r. odbywa się dwa dni po Bożym Ciele. Pomysłodawcą i organizatorem wydarzenia jest Ośrodek Sportu i Rekreacji w Suwałkach, który w tegorocznej edycji zawodów postanowił wprowadzić kilka zmian:
– Suwalski festiwal biegów to z założenia projekt sportowy i jednocześnie społeczny, bowiem głównym celem, który przyświecał nam przy tworzeniu Miejskiego Święta Biegania było zachęcenie mieszkańców naszego miasta do biegania, czyli do naturalnej i najbardziej popularnej aktywności ruchowej. W tym roku poszerzamy nasz projekt o cel charytatywny, którego beneficjentami będą uczniowie Niepublicznej Terapeutycznej Szkoły Podstawowej „Bajka” – powiedział Waldemar Borysewicz, dyrektor suwalskiego OSiR-u.
Podczas zawodów zostanie przeprowadzona zbiórka pieniędzy na rzecz „Bajki”, które zostaną przeznaczone na adaptację pomieszczeń pod nową szkołę.
– Biegacze mają nie tylko „mocne” serca, ale przede wszystkim wrażliwe, co wielokrotnie udowadniali podczas akcji charytatywnych organizowanych w ramach zawodów biegowych w innych miastach – dodał dyrektor OSiR.
Drugą ze zmian jest wydłużenie RESO Suwałki 10,5 – Miejskiego Święta Biegania do dwóch dni. W niedzielę 3 czerwca o godz. 9:00 odbędzie się bieg śniadaniowy pn. „Bieg na wyspę”.
– W tym roku chcielibyśmy także zaprosić wszystkich biegaczy nad Zalew Arkadia, a konkretnie na znajdującą się tam wyspę. Miejsce niezwykle urokliwe, które dzięki wybudowanej kładce od ubiegłego roku jest dostępne dla suwalczan i odwiedzających nasze miasto turystów. W niedzielę uczestnicy RESO Suwałki 10,5 pokonają spokojnym tempem trasę ok. 3,5 km z Pl. Marii Konopnickiej nad Zalew Arkadia by zakończyć tegoroczne Miejskie Święto Biegania wspólnym śniadaniem w tym „Bajkowym” miejscu. To będzie z pewnością biegowy „Bajkowy” weekend – podsumował Borysewicz.
RESO integruje środowisko
Duży wpływ na rozmowy dotyczące porozumienia z „Bajką” miała firma RESO Europa Service, sponsor generalny zawodów. W styczniu br. Bronisław Woźnialis, prezes spółki, podpisał umowę sponsoringową z Urszulą Dudą, dyrektor NTSP „Bajka”. Kolejnym krokiem umocnienia partnerstwa było zaproszenie szkoły do udziału w „RESO Suwałki 10,5”.
– Cieszę się, że „Bajka” przyjęła nasze zaproszenie do udziału w Miejskim Święcie Biegania. To cenne, gdy nasi partnerzy nie zamykają się na dalszą współpracę i chętnie angażują się w kolejne, proponowane przez nas projekty. Podpisane porozumienie jest korzystne dla każdej ze stron, choć mamy nadzieję, że najbardziej skorzysta na tym „Bajka”. Liczymy, że dzięki akcji przeprowadzonej podczas zawodów, ułatwimy stworzenie szkoły branżowej – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes RESO.
Szkoła branżowa „Bajki”
W lipcu ubiegłego roku Podlaskie Stowarzyszenie Terapeutów, organ prowadzący NTSP „Bajka”, wynajęło budynek przy ul. Paca 4 w Suwałkach. W tym miejscu ma powstać szkoła branżowa dla młodzieży z autyzmem i Zespołem Aspergera. Będzie ona kolejnym etapem edukacyjnym dla podopiecznych „Bajki”.
– Generalny remont pomieszczeń, wymiana okien i instalacji, wykonanie projektu klap oddymiających, ich montaż oraz wydzielenie powierzchni bezpiecznej niezbędnej w przypadku dostosowania budynku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami jest ogromnym wyzwaniem i udział w takiej akcji przyspieszy ukończenie remontu. Bardzo nas cieszy, że możemy być partnerem w przedsięwzięciu na tak duża skalę, jakim jest „RESO 10,5 – Miejskie Święto Biegania”. To ogromne wyróżnienie – mówi Urszula Duda, dyrektor Niepublicznej Terapeutycznej Szkoły Podstawowej „Bajka” w Suwałkach. – Wierzymy, że nasze zaangażowanie oraz współpraca z RESO Europa Service, Miastem Suwałki, rodzicami i darczyńcami umożliwi stworzenie szkoły, w której nasi uczniowie będą czuli się bezpiecznie i będą mogli się w niej uczyć „samodzielności” – dodaje.
Foto: M. Paruch
-
Wesołych Świąt Wielkanocnych! 30 marca 2018 Zdrowych, spokojnych i wesołych Świąt Wielkanocnych
życzą
zarząd i pracownicy RESO Europa Service.
-
Balcia z drugą największą dynamiką sprzedaży na rynku OC ppm 29 marca 2018 Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny opublikował wyniki za IV kwartały 2017 roku. Na ich podstawie możemy porównać udział poszczególnych ubezpieczycieli na rynku OC ppm oraz dynamikę sprzedaży w ciągu całego roku. Balcia jest obecnie jedenastą siłą na rynku z drugą największą dynamiką sprzedaży.
Co trzy miesiące polski rynek ubezpieczeniowy ekscytuje się wynikami UFG. Dzięki nim możemy obliczyć przypis poszczególnych zakładów ubezpieczeń ze sprzedaży ubezpieczenia OC ppm.
Długofalowy wzrost Balcia
Balcia Insurance SE od kilku lat zdobywa coraz większą część polskiego rynku OC ppm. W perspektywie ostatnich dwóch lat łotewski ubezpieczyciel był najdynamiczniej rozwijającym się zakładem w Polsce. W 2015 roku spółka oraz jej Partner generalny RESO Europa Service zebrały 76,17 mln zł. Rok później przypis za sprzedaż ubezpieczenia OC ppm wyniósł niemal 200 mln zł, natomiast w 2017 r. było to 284,9 mln zł (wyliczenie na podstawie danych UFG). Dynamika sprzedaży w tym okresie wyniosła 374%.
Obecnie Balcia posiada ok. 2% udziału w rynku OC ppm, co czyni ją jedenastą siłą w Polsce. Oznacza to awans o 3 pozycje w porównaniu do 2016 r.
-
Dobre miejsca RESO w rankingach Gazety Finansowej 29 marca 2018 RESO Europa Service po raz pierwszy znalazła się w rankingu 100 największych instytucji finansowych w Polsce. Raport przygotowała Gazeta Finansowa. Suwalska spółka zajmuje 55 pozycję. W drugim rankingu Gazety, wskazującym 50 najbardziej dynamicznych instytucji finansowych, RESO plasuje się na wysokim 5 miejscu.
Złota Setka to sztandarowy projekt Gazety Finansowej. Co kwartał prezentowane są dane finansowe największych banków, ubezpieczycieli, firm leasingowych, domów maklerskich, PTE i innych przedsiębiorstw świadczących usługi z zakresu finansów. Analizując trzy kwartały 2017 r. i porównując je do analogicznego okresu 2016 r., Gazeta zwróciła się z zapytaniem do RESO o dane sprzedażowe.
W 2016 r. w ciągu pierwszych 9 miesięcy RESO sprzedała produkty ubezpieczeniowe o wartości 145,48 mln zł, natomiast rok później w analogicznym okresie przypis wyniósł 272,7 mln zł.
Efekt pracy analityków Gazety Finansowej poznaliśmy na początku marca. W projekcie Złota Setka – 100 największych instytucji finansowych w Polsce, RESO Europa Service zajęła 55 miejsce. Pierwsze miejsce zajął bank PKO BP, następne miejsca należały do PZU, PZU Życie, Banku Zachodniego WBK i Banku Pekao.
W rankingu 50 najbardziej dynamicznych instytucji finansowych RESO uplasowała się na wysokim 5 miejscu. Przed suwalską spółką były TUW Medicum, Axa Ubezpieczenia TUiR, Uniqa TUNŻ i TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych. W tym rankingu o kolejności decydowała dynamika sprzedaży w porównaniu r/r.
Ranking Gazety Finansowej dostępny jest tutaj.
-
Zakończyły się rozgrywki RESO Suwałki Football League 01 marca 2018 W miniony piątek zakończyły się rozgrywki amatorskiej ligi piłkarskiej RESO Suwałki Football League. Od połowy listopada przez trzy miesiące towarzyszyły nam ogromne emocje, które mogliśmy przeżywać w piątkowe wieczory w hali OSiR w Suwałkach. Zwycięzcą ligi został 14 Dywizjon, a podium uzupełniły zespoły Commerce oraz Szkarnulis Team. Gala Mistrzów, podczas której odbyło się nagrodzenie zespołów, odbyła się dzień później.
RESO Suwałki Football League to amatorskie rozgrywki piłki nożnej halowej. W ostatniej edycji o końcowy triumf rywalizowało 12 drużyn, rozegrano 66 spotkań i strzelono 293 goli, co daje średnią 4,44 na mecz. We wszystkich spotkaniach wzięło udział 143 zawodników. RESO Europa Service po raz trzeci była sponsorem generalnym ligi.
W miniony piątek odbyła się ostatnia kolejka rozgrywek, która wyłoniła zwycięzcę. Najlepszą drużyną okazał się 14 Dywizjon, który z przewagą 4 punktów wyprzedził Commerce oraz Szkarnulis Team. Tegoroczna edycja była bardzo wyrównana, czego potwierdzeniem jest fakt, że aż 5 drużyn zdobyło 22 punkty i do ostatnich sekund walczyło o podium. Ogromne emocje towarzyszyły do samego końca rozgrywek, a gol mający wpływ na ostateczny kształt tabeli padł na 30 sekund przed końcem ostatniego meczu. Publiczność zgromadzona na trybunach z wypiekami na twarzy obserwowała poczynania swoich kolegów na hali.
Uroczysta Gala Mistrzów, podczas której zostały wręczone nagrody indywidualne oraz puchary i medale dla drużyn biorących udział w rozgrywkach, odbyła się dzień później w sobotę.
– Od 2015 roku śledzimy rozgrywki RESO Suwałki Football League i z satysfakcją mogę stwierdzić, że z roku na rok widoczny jest wzrost poziomu zarówno sportowego, jak i organizacyjnego. Ostatnia kolejka minionego sezonu jest wizytówką całych rozgrywek. Dziękuję wszystkim zawodnikom za fantastyczne emocje. Gratuluję drużynom udziału w rozgrywkach, a Ośrodkowi Sportu i Rekreacji świetnej organizacji ligi. Do zobaczenia w listopadzie na otwarciu kolejnej edycji RESO Suwałki Football League – powiedział podczas Gali Tomasz Szyszko, rzecznik prasowy RESO Europa Service.
Tabelę, końcowe wyniki oraz nagrody indywidualne znajdują się na stronie www.footballsuwalki.pl.
-
Assistance odpowiedzią na mrozy 28 lutego 2018 Od kilku dni w całej Polsce mamy do czynienia z dużymi mrozami. Niskie temperatury są często przyczyną zdarzeń drogowych czy awarii pojazdów, które uniemożliwiają podróż. W takiej sytuacji pomocna będzie polisa ubezpieczenia assistance.
Siarczysty mróz daje się we znaki niemal w całej Polsce – w niektórych miejscach przekraczając temperaturę poniżej -20 stopni Celsjusza. Nie wszystkie auta są w stanie poradzić sobie z taką pogodą. Oprócz najczęściej spotykanego problemu, jakim jest rozładowany akumulator, kierowcy napotykają na takie utrudnienia jak zamarznięte paliwo, zamki, drzwi, wycieraczki czy uszczelki. Co zrobić, aby samochód był gotowy do jazdy w każdych warunkach pogodowych?
Niezbędny serwis
Powinnością każdego kierowcy jest wykonanie serwisu przedzimowego, podczas którego należy wymienić opony na zimowe, sprawdzić układ odpowiedzialny za rozruch silnika i ładowanie akumulatora. Każda bateria wymaga przeprowadzenia konserwacji, a późna jesień jest ostatnim gwizdkiem, aby tego dokonać. Poza tym warto sprawdzić układ hamulcowy i kierowniczy, zawieszenie oraz wszystkie światła. Proste zabiegi konserwacyjne, takie jak pokrycie uszczelek środkiem zapobiegającym zamarzaniu czy uzupełnienie zbiornika zimowym płynem do szyb, możemy wykonać samodzielnie.
Assistance
Jednak nawet jeśli wykonamy wszystkie serwisowe czynności, nie mamy pewności, że nasz pojazd pozostanie bezawaryjny przez całą zimę. Niska temperatura potrafi spłatać figle i doprowadzić do wypadku, kolizji, awarii czy unieruchomienia auta. Ubezpieczenie assistance z dobrym zakresem pomoże w każdej tego typu sytuacji.
– Pozyskując polisę jest ważne, aby zakres produktu ubezpieczeniowego był dostosowany do ewentualnych zdarzeń stricte zimowych. Nasz produkt w wariancie maksymalnym zawiera wiele rozwiązań, które w sposób kompleksowy pomogą ubezpieczonemu – powiedział Andrzej Ruszewski, manager produktu Auto Pakiet RESO Europa Service.
RESO oferuje ubezpieczenie Assistance w trzech wariantach: podstawowym, rozszerzonym oraz maksymalnym, który zawiera najszerszy zakres z sumą ubezpieczenia w wysokości 40 tys. zł.
Wariant rozszerzony i maksymalny zapewniają m. in. pomoc w przypadku rozładowanego akumulatora, niewłaściwego działania urządzeń przeciwkradzieżowych czy pęknięcia lub stłuczenia szyby. Ponadto dostępny w Polsce i niemal całej Europie wariant maksymalny działa, gdy uszkodzeniu uległy stacyjka lub zamek drzwi, nie ma możliwości zamknięcia pojazdu, uszkodzona została opona, zamarzło paliwo czy nastąpiła awaria świateł i przednich wycieraczek, a więc wszystkie pozostałe zdarzenia, których prawdopodobieństwo wystąpienia w okresie zimy jest znacznie większe.
Więcej informacji o produkcie Assistance znajduje się tutaj.
-
Ponad 340 mln zł przypisu w 2017 roku 31 stycznia 2018 Ponad 340 mln zł przypisu zebrała RESO Europa Service w 2017 roku. Jest to najlepszy wynik sprzedażowy w dotychczasowej działalności firmy. Ponadto utrzymana została wysoka dynamika sprzedaży, która w porównaniu do 2016 r. wyniosła 144%.
Rekordowy przypis, wysoka dynamika
Rok 2017 jest drugim z kolei, gdy RESO Europa Service i Balcia Insurance odnotowują wyraźne wzrosty sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. W poprzednich latach zebrany przypis oscylował pomiędzy 84 mln zł a 96 mln zł rocznie. 2016 rok przyniósł ożywienie na polskim rynku ubezpieczeniowym i 236 mln zł przypisu RESO z dynamiką sprzedaży wynoszącą ponad 270%. W 2017 roku padł kolejny rekord – ponad 340 mln zł z dynamiką 144%.
– Za nami niezwykle pracowity rok, w którym RESO i Balcia zanotowały rekordowe wyniki. Wzrost jest widoczny zarówno przy sprzedaży produktów obowiązkowych, jak i dobrowolnych – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.
Zdecydowanie największą część portfela nadal stanowi ubezpieczenie OC ppm., na sprzedaży którego RESO uzyskała 291,5 mln zł w 2017 roku (dynamika 141% r/r). Duży wzrost z dynamiką wynoszącą niemal 170% zanotowano przy ubezpieczeniu granicznym: w zeszłym roku RESO zebrała 16,37 mln zł składki na sprzedaży tego produktu, podczas gdy rok wcześniej było to 9,63 mln zł.
Wartość składki z ubezpieczeń dobrowolnych wyniosła 32,1 mln zł w 2017 roku przy 20,9 mln zł w roku poprzednim (dynamika 153%).
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Balcia wystawiła ponad 615 tys. polis dla blisko 850 tys. ryzyk.
Agenci i brokerzy RESO
Niebagatelne znaczenie przy sprzedaży produktów Balcia mieli agenci RESO, których z miesiąca na miesiąc jest coraz więcej. W ostatnim dniu 2017 roku sieć sprzedaży RESO tworzyło 7,6 tys. agentów i OFWCA, podczas gdy rok wcześniej było to 5,2 tys. pośredników.
– Bardzo nas cieszy, że nasza oferta jest coraz popularniejsza wśród pośredników ubezpieczeniowych – widać to zarówno po wzroście naszej sieci sprzedaży, jak i wzroście sprzedaży produktów Balcia u pośredników, z którymi współpracujemy od wielu lat – zakończył Bronisław Woźnialis.
Od dwóch lat RESO stawia na rozwój współpracy z brokerami, czego efektem jest wyraźny wzrost sprzedaży głównie dwóch produktów: Biznes Pakiet i gwarancji ubezpieczeniowych. Na początku 2017 r. spółka powołała w swoich strukturach trzy sekcje: gwarancji ubezpieczeniowych, mienia oraz ubezpieczeń komunikacyjnych (flotowych), których celem jest udoskonalenie jakości obsługi sprzedaży kluczowych produktów zarówno przez kanał brokerski, jak i agencyjny.
RESO i Balcia zamierzają w dalszym ciągu rozwijać oba kanały dystrybucji i zwiększać swój udział na polskim rynku ubezpieczeniowym. W planach obu spółek na 2018 rok jest m. in. wprowadzenie nowych produktów ubezpieczeniowych oraz kolejnych projektów i usprawnień w Panelu Agenta, czyli elektronicznym systemie sprzedaży RESO.
-
RESO Mecenasem „Bajki” 24 stycznia 2018 Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa „Bajka” z oddziałami przedszkolnymi w Suwałkach dołączyła do grona partnerów RESO Europa Service. W dniu 23 stycznia 2018 r. suwalska spółka zawarła porozumienie ze Szkołą, stając się jej Mecenasem. Dokument podpisali Urszula Duda, dyrektor Szkoły oraz Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO.
Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa „Bajka” z oddziałami przedszkolnymi funkcjonuje w Suwałkach od 8 lat, a jej organem prowadzącym jest Podlaskie Stowarzyszenie Terapeutów w Suwałkach. W 2013 r. Stowarzyszenie otworzyło Niepubliczne Terapeutyczne Gimnazjum „Prolog”. Nauka w obu placówkach jest bezpłatna i przeznaczona dla dzieci z autyzmem oraz Zespołem Aspergera. Rozpoczynając działalność, „Bajka” miała 4 uczniów. Obecnie regularnie na zajęcia uczęszcza ponad 60 uczniów, a wśród nich są osoby dowożone z sąsiednich miast oddalonych od Suwałk nawet o 40 km.
Działalność szkoły opiera się na edukacji oraz terapii dzieci i młodzieży, a także ich rodzin. Oprócz standardowych zajęć edukacyjnych realizowane są również indywidualne terapie, takie jak logopedia, logorytmika, integracja sensoryczna, gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, nauka pływania czy trening umiejętności społecznych, które mają na celu usamodzielnianie młodych ludzi oraz grupa wsparcia dla rodziców podopiecznych.
– Zależy nam, aby nasi uczniowie odnaleźli się w społeczeństwie, mogli pracować oraz czuli się ważni i potrzebni – powiedziała Urszula Duda, dyrektor Szkoły.
Stowarzyszenie oraz prowadzone przez nie szkoły mają kolejny ambitny cel, którym jest stworzenie szkoły branżowej dla osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
– Ze względu na trudności w funkcjonowaniu społecznym i porozumiewaniu się z innymi ludźmi, udział osób z autyzmem w życiu społecznym kończy się często z chwilą ukończenia szkoły. Zdani na siebie, nie radzą sobie na rynku pracy. Należy podkreślić, że dorosłe osoby z autyzmem mogą i chcą pracować. A jeśli otrzymają odpowiednią pomoc, mają szansę dobrze i samodzielnie żyć – tłumaczy Duda.
„Bajka” już wynajęła w Suwałkach budynek, w którym będzie tworzyć taką placówkę. Nieruchomość wymaga jednak kapitalnego remontu i przystosowania dla osób niepełnosprawnych.
– Wspieramy pomysł utworzenia szkoły branżowej i chcemy dołożyć swoją cegiełkę do remontu budynku, doceniamy również dotychczasową działalność „Bajki”. Szkoła próbuje stworzyć jak najlepsze warunki do startu w dorosłe życie dla osób z autyzmem i Zespołem Aspergera, co jest godne najwyższej pochwały – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.
Suwalska spółka we wtorek zawarła porozumienie ze Szkołą, stając się jej Mecenasem.
– Jest to najważniejsza umowa, jaką kiedykolwiek podpisałam, ponieważ jest docenieniem tego, co robimy dla osób z niepełnosprawnościami – powiedziała po podpisaniu dokumentu Urszula Duda.
Na zakończenie prezes RESO namawiał pozostałe osoby, przedsiębiorstwa i podmioty do wspierania działalności „Bajki” i Podlaskiego Stowarzyszenia Terapeutów w Suwałkach: Zachęcamy wszystkich do wspierania działalności „Bajki” i jej projektów, ponieważ widzimy w tym bardzo cenny gest społeczny.
-
Wesołych Świąt oraz szczęśliwego nowego 2018 roku! 22 grudnia 2017 Wesołych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia
oraz szczęśliwego nowego 2018 rokużyczą Zarząd i pracownicy RESO Europa Service
-
RESO wydaje świąteczną płytę suwalskich artystek 19 grudnia 2017 „Witaj Gwiazdko…!” to nowa świąteczna płyta, którą nagrali utalentowani muzycy pochodzący z Suwalszczyzny. Natalia Ołów, Wiktoria Krużyk oraz Klaudia Korycka w towarzystwie Mariusza Dubrawskiego i Tomasza Bielskiego skorzystali z propozycji firmy RESO Europa Service i stworzyli piękny projekt, którego efektem jest płyta z dwunastoma kolędami.
RESO Europa Service postanowiła wesprzeć młode muzyczne talenty z Suwalszczyzny i zaproponowała trzem artystkom nagranie profesjonalnej płyty z kolędami. Mezzosopranistka Natalia Ołów, klarnecistka Wiktoria Krużyk oraz skrzypaczka Klaudia Korycka z entuzjazmem przyjęły propozycję i zabrały się do pracy nad tworzeniem unikalnego projektu. W nagraniu suwalszczankom towarzyszyło dwóch muzyków: Mariusz Dubrawski (fortepian) oraz Tomasz Bielski (saksofon). Efektem wysiłku artystów oraz sztabu ludzi jest płyta „Witaj Gwiazdko…!” z dwunastoma kolędami.
RESO Europa Service Sp. z o. o. jest wydawcą płyty, natomiast współwydawcą zostali Park Naukowo-Technologiczny Polska-Wschód Sp. z o. o. oraz Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Suwałkach.
Inicjatorem i pomysłodawcą projektu jest Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service. – Zdecydowaliśmy się na wydanie płyty, ponieważ zależało nam na promocji trzech utalentowanych artystek z Suwalszczyzny. Natalia, Wiktoria i Klaudia koncertują po całej Polsce, a także Europie, a w Suwałkach nadal nie wszystkim są znane – powiedział Bronisław Woźnialis. Ponadto co roku przed świętami wręczamy naszym pracownikom oraz partnerom coś unikalnego, a zarazem związanego z regionem. Uznaliśmy, że płyta „Witaj Gwiazdko…!” będzie doskonałym prezentem na tegoroczne święta – dodał Prezes RESO.
Muzycy, którzy brali udział w nagraniu wspominają, że dzięki wzajemnemu zrozumieniu udało się stworzyć ciekawą płytę.
– Projekt był bardzo dynamiczny. Moim zadaniem było dobranie odpowiedniego składu instrumentalistów. Dwóch fenomenalnych warszawskich muzyków zdecydowało się podjąć z nami współpracę w tworzeniu wspólnego projektu. Powstała niesamowicie zgrana i rozumiejąca się grupa – powiedziała Natalia Ołów, mezzosopranistka i kierownik artystyczny projektu. Pracowało nam się wspaniale, mimo że mieliśmy na to tylko miesiąc. Płyta jest dedykowana nie tylko miłośnikom muzyki operowej – została stworzona w nieco lżejszym stylu, więc myślę, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie – podsumowała śpiewaczka.
Płyta nie trafi do otwartej sprzedaży, jednak będzie ją można zdobyć pozyskując bilety na koncert, który odbędzie się 20 stycznia 2018 r. w Suwalskim Ośrodku Kultury. W tym dniu o godz. 19:00 w Sali im. A. Wajdy rozpocznie się Koncert Noworoczny WITAJ GWIAZDKO ZŁOTA…! w wykonaniu Suwalskiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją Krzysztofa Jakuba Kozakiewicza oraz zespołu solistów, którzy nagrali płytę wydaną przez RESO. Krążek będzie stanowić miły upominek dla gości koncertu.
-
RESO, Balcia i Bacca podsumowują 3 lata współpracy 30 listopada 2017 30 mln zł przypisu ze sprzedanych polis i ponad 28,5 tys. sprzedanych ubezpieczeń od października 2016 r. do września 2017 r. Tak przedstawiają się rekordowe wyniki w trzecim roku współpracy między RESO Europa Service i Balcia Insurance SE z firmą Bacca. Zintegrowanie usług trzech partnerów pozwoliło ponadto na zwiększenie sieci aktywnych sprzedawców i wzrost liczby klientów.
Z systemu sprzedaży ratalnej Bacca mogą skorzystać klienci RESO, którzy nabywają produkty Balcia. Od trzech lat kwitnie sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych, które stanowią największą część sprzedanych na raty polis, natomiast od kwietnia 2017 r. z płatności ratalnej mogą korzystać również osoby, które nabyły ubezpieczenie domów i mieszkań – Dom Pakiet.
System sprzedaży ratalnej opracowany we współpracy przez RESO, Balcia i Bacca jest dostępny w kalkulatorach sprzedaży online w Panelu Agenta i daje możliwość rozłożenia płatności składki w dwóch, czterech lub jedenastu ratach. Decydując się na uruchomienie polecenia zapłaty, klienci nie muszą martwić się o dokonywanie wpłat, ponieważ są one pobierane automatycznie z rachunku bankowego.
Oferta RESO, Balcia i Bacca polega na zintegrowaniu rat z produktem ubezpieczeniowym. Aby zdecydować się na system ratalny Bacca przy nabyciu ubezpieczenia Balcia wystarczy, że klient podpisze dwa dokumenty: oświadczenie o poinformowaniu o cesji praw z wierzytelności Balcia na rzecz Bacca oraz zgody na uruchomienie automatycznego polecenia zapłaty.
Co to oznacza w praktyce?
W ofercie RESO, Balcia i Bacca obowiązują wszystkie zasady dotyczące zawarcia i obsługi ubezpieczeń obowiązkowych i dobrowolnych. W momencie, w którym klient zdecyduje się na sprzedaż pojazdu i w odpowiednim terminie poinformuje o tym Balcia, polecenie zapłaty zostanie anulowane i zakończone. Co niezwykle istotne – w takiej sytuacji klient nie jest zobligowany do regulowania pozostałych rat, bowiem pozostałe prawa i obowiązki z tytułu ubezpieczenia pojazdu przechodzą na nowego właściciela. Należy jednak pamiętać, że zakończenie umowy ratalnej w Bacca następuje z chwilą skutecznego poinformowania o sprzedaży pojazdu, a nie samego dnia przeniesienia prawa własności.
Najlepsza oferta dla osób planujących sprzedaż auta
– Korzystając z systemu sprzedaży ratalnej Bacca nasi klienci płacą składkę ubezpieczeniową za okres, w którym są posiadaczami pojazdu. W momencie sprzedaży auta umowa sprzedaży ratalnej z Bacca wygasa, a w związku z tym polecenie zapłaty za polisę zostaje wyłączone. Co więcej – klient może otrzymać zwrot składki za okres, który z góry został opłacony, a podczas którego auto nie było już w jego posiadaniu – twierdzi Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.
W takiej sytuacji nadal jednak obowiązuje polisa OC, która w dniu sprzedaży pojazdu przechodzi na nowego właściciela. Z kolei w przypadku umów ubezpieczeń dobrowolnych – umowa zostaje rozwiązana w dniu sprzedaży ubezpieczonego mienia.
*3 lata imponujących wyników sprzedażowych
Zeszłoroczne podsumowanie sprzedaży produktów Balcia w systemie ratalnym Bacca zakończyliśmy na wrześniu 2016 r. Wtedy przypis osiągnął rekordową wartość 1,78 mln zł. W kolejnych miesiącach wartość sprzedanych przez RESO polis komunikacyjnych na raty przekraczała 2 mln zł, dobijając maksymalnie do 2,9 mln zł w grudniu 2016 r.
W październiku 2016 r. przypis z polis sprzedanych w systemie ratalnym wyniósł ponad 2,4 mln zł, co było wynikiem ponad dziesięciokrotnie lepszym od października 2015 r. Listopad 2016 r. zamknęliśmy z przypisem ponad 2,7 mln zł (dynamika 1180% r/r), natomiast grudzień – niemal 2,9 mln zł (dynamika 919% r/r).
Zarejestrowane wzrosty były możliwe dzięki ogólnym wynikom sprzedażowym ubezpieczeń komunikacyjnych RESO. Tylko w ostatnim kwartale poprzedniego roku w segmencie OC, Balcia i RESO odnotowały najwyższą dynamikę sprzedaży na rynku, która wyniosła 384% w porównaniu r/r.
Z kolei w styczniu 2017 r., miesięczny przypis z polis komunikacyjnych sprzedanych w systemie ratalnym Bacca wyniósł 2 mln zł, a już 9 miesięcy później odnotował kolejny wzrost i osiągnął poziom 2,7 mln zł.
W trzecim roku współpracy RESO, Balcia i Bacca, obejmującym okres od października 2016 r. do września 2017 r., przypis ze sprzedaży polis wyniósł 30 mln zł i był niemal 3-krotnie wyższy niż w analogicznym okresie w poprzednim roku. Jednocześnie, warto zauważyć, iż w ostatnich dwunastu miesiącach agenci RESO wystawili ponad 28,5 tys. polis komunikacyjnych w systemie ratalnym (ponad dwukrotny wzrost r/r). W trzecim roku współpracy trzech firm wzrosła również średnia składka (+33% r/r), a także liczba pośredników, którzy zdecydowali się na oferowanie ratalnej formy opłacenia składki polisy komunikacyjnej.
– Cieszymy się, że wspólny projekt RESO, Balcia oraz Bacca wciąż się rozwija i jest postrzegany zarówno przez klientów, jak i agentów za zaletę produktów ubezpieczeniowych Balcia – powiedziała Inga Powichrowska, dyrektor Departamentu Sprzedaży RESO Europa Service. System ratalny Grupy Bacca, będący ważnym ogniwem spajającym oferowane produkty, opiera się na wygodnych, automatycznych poleceniach zapłaty. To bezpieczne i szybkie rozwiązanie cieszy się rosnącym zaufaniem naszych klientów – dodała Powichrowska.
Coraz większa sprzedaż produktów dobrowolnych na raty
– Początkowo uruchomiliśmy system sprzedaży ratalnej Bacca tylko przy polisach OC ppm, natomiast od jakiegoś czasu sukcesywnie zwiększamy także dostępność nabycia na raty produktów dobrowolnych, np. Auto Casco i Dom Pakiet – komentuje Artur Stępień, dyrektor Balcia Insurance SE Oddział w Polsce. Dzięki temu konsekwentnie realizujemy główny cel systemu płatności ratalnej, jakim jest wzrost sprzedaży ubezpieczeń w tym segmencie – podsumowuje dyrektor Balcia.
– System ratalny Bacca jest ważnym elementem, integrującym proces sprzedażowy Balcia i RESO. Jesteśmy czołowym podmiotem w Polsce, dzięki któremu klienci mają możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia na bardzo preferencyjnych warunkach. Co ważne, nie muszą kontrolować harmonogramu płatności kolejnych rat, dzięki opcji polecenia zapłaty. Cieszymy się, że nasz mechanizm działania jest realnym wsparciem działań sprzedażowych naszych partnerów. Potwierdzają to chociażby wyniki. Tylko w ciągu pierwszych 2 lat od momentu rozpoczęcia współpracy, odnotowaliśmy bardzo wysoką dynamikę sprzedaży – komentuje Cezary Świerszcz, prezes zarządu Bacca.
__________________________________________________________________________
*Dane dotyczą polis rozliczonych.
-
Inauguracja kolejnej edycji RESO Suwałki Football League 21 listopada 2017 9 miesięcy i jeden dzień czekali piłkarscy kibice w Suwałkach na wznowienie kolejnej edycji RESO Suwałki Football League. Inauguracja nowego sezonu amatorskich rozgrywek piłki halowej odbyła się 17 listopada w hali Ośrodka Sportu i Rekreacji. RESO Europa Service już po raz trzeci została sponsorem tytularnym zawodów.
Rozgrywki piłki nożnej halowej na poziomie amatorskim to już w Suwałkach tradycja. Zawody – z krótką przerwą – odbywają się od wielu lat i cieszą się coraz większym zainteresowaniem zarówno piłkarzy-amatorów, jak i kibiców, którzy odwiedzają halę w piątkowe wieczory, aby dopingować swoje ulubione drużyny.
W tym roku do walki o Mistrzostwo RESO Suwałki Football League przystąpiło 12 drużyn, w składzie których znajduje się wielu zawodników z drugo- i trzecioligową przeszłością. Wysoki poziom sportowy przejawia się w widowiskowej grze oraz dużej ilości pięknych goli.
Nowy sezon RSFL rozpoczął się w miniony piątek. Zanim jednak przystąpiono do rywalizacji sportowej, odbyła się krótka inauguracja ligi z udziałem Waldemara Borysewicza, Dyrektora Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach – organizatora rozgrywek oraz Tomasza Szyszko, przedstawiciela RESO Europa Service – sponsora tytularnego ligi.
– RESO Europa Service już po raz trzeci wspiera amatorskie rozgrywki piłkarskie w Suwałkach, które moim zdaniem nie ustępują zaangażowaniem i determinacją zawodników oraz pięknymi golami ligom profesjonalnym. To, co z pewnością powinno odróżniać naszą ligę od zawodów profesjonalnych to dobra zabawa, rozgrywanie meczów w przyjaznej atmosferze oraz gra w duchu fair play – powiedział Tomasz Szyszko, starszy specjalista ds. marketingu RESO Europa Service. – Jak głosi hasło Polskiego Związku Piłki Nożnej – Łączy nas piłka, zatem bawmy się nią! Życzę Państwu jak najwięcej ciekawych pojedynków, wielu pięknych bramek oraz dużo pozytywnych piłkarskich emocji! – zakończył swoje przemówienie Szyszko.
Mecze w ramach RESO Suwałki Football League odbywać się będą w systemie każdy z każdym, bez rewanżu, co oznacza, że rozegranych zostanie 66 meczów w 11 kolejkach. Spotkanie trwa łącznie 24 minuty – dwie połowy po 12 minut. Rywalizacja odbywa się w hali OSiR w Suwałkach w piątkowe wieczory.
Po rozegraniu pierwszej kolejki liderem rozgrywek została drużyna Rodziców i Trenerów AP Wigry Suwałki. Poniżej przedstawiamy komplet wyników:
Wyniki I kolejki RESO Suwałki Football League:
AUTO LAND & ALP – VIZO OCIEPLANIE PIANĄ UKS RUTKA TARTAK 4:1 (3:0)
AGRODEALER – RODZICE i TRENERZY AP WIGRY SUWAŁKI 0:5 (0:2)
SZKARNULIS TEAM – AUTO WIGRY 1:1 (1:0)
ALBATROS RACZKI – FABRYKA MEBLI FORTE 2:3 (0:0)
COMMERCE – 14 DYWIZJON 0:3 (0:2)
AZS PWSZ SUWAŁKI – PEC SUWAŁKI 3:2 (2:2)
Więcej informacji na temat RESO Suwałki Football League można znaleźć na stronie www.footballsuwalki.pl.
-
RESO Europa Service ma już 12 lat! 20 października 2017 Dziś mija kolejny rok działalności RESO Europa Service. Suwalska spółka ma już 12 lat i w dalszym ciągu wiele planów do zrealizowania. Jak minęło ostatnich dwanaście miesięcy? Co przyniosą kolejne?
RESO Europa Service Sp. z o. o. została zarejestrowana w dniu 20 października 2005 r. w Suwałkach. Od początku spółka zajmowała się ubezpieczeniami: sprzedażą oraz likwidacją szkód. Od 2009 r. RESO rozpoczęła ścisłą współpracę z łotewskim zakładem ubezpieczeń Balcia Insurance SE, na początku jako przedstawiciel zakładu, a następnie jako Partner Generalny w Polsce.
Współpraca z Łotyszami okazała się być strzałem w dziesiątkę – zapoczątkowała ona intensywny rozwój RESO. W 2009 roku w suwalskiej spółce pracowało 27 osób, a dziś liczba zatrudnionych wynosi dokładnie 150 osób. W ciągu ostatnich 8 lat rozwinęła się również Balcia, o czym najlepiej świadczy fakt, że wartość sprzedanych polis w 2009 r. wynosi równowartość przypisu z 11 dni pierwszego półrocza 2017 r.
– Wraz z rozwojem RESO rozwija się Balcia i odwrotnie – rozwój Balcia oznacza wzrost RESO. Obie spółki są ze sobą ściśle związane, a ich współpraca przebiega wzorowo – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.
RESO odpowiada za sprzedaż wszystkich produktów Balcia oraz zajmuje się likwidacją szkód krajowych i zagranicznych. Poza tym suwalska spółka opracowuje strategie wdrożenia nowych produktów na polski rynek, przygotowuje akcje promocyjne produktów istniejących, a także prowadzi infolinię, dzięki której klienci mogą zgłosić szkodę, uzyskać informacje na temat przebiegu procesu likwidacji szkody, poznać ofertę sprzedażową czy też wyjaśnić wszelkie wątpliwości związane z ubezpieczeniem.
Najintensywniejszy rok
Dwunasty rok działalności RESO Europa Service na polskim rynku ubezpieczeń był najbardziej intensywnym okresem w historii spółki. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy RESO zanotowała największą dynamikę sprzedaży, a zebrany przypis był rekordowo wysoki. Znacząco wzrosła również liczba agentów współpracujących z suwalską spółką – z 5 tys. pod koniec 2016 r. do niemal 7 tys. pośredników ubezpieczeniowych obecnie.
Wzrost sprzedaży pociągnął za sobą wzrost likwidowanych szkód. Od października 2016 r. do września br. RESO zlikwidowała niemal 20 tys. szkód krajowych i międzynarodowych.
W ostatnim roku dokonano również wielu zmian, które wpłynęły na wzmocnienie sprzedaży poszczególnych produktów – m. in. wprowadzono nowe warunki Dom Pakiet, które od kwietnia br. są dostępne z ubezpieczeniem mienia od wszystkich ryzyk, a także Biznes Pakiet, gdzie wprowadzono łącznie ok. 40 modyfikacji.
Spółka dokonała również zmian w obsłudze klienta – Departament Obsługi Klienta RESO został wzmocniony kadrowo, a od sierpnia dodatkowo wydłużył godziny swojej pracy. Od tego czasu klienci RESO mogą kontaktować się z konsultantami firmy od poniedziałku do piątku w godz. 6:00-22:00 oraz w soboty od 8:00 do 16:00. Dzięki temu czas oczekiwania na rozmowę został znacząco skrócony.
RESO była bardzo aktywna w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i sponsoringu, co odczuli zwłaszcza mieszkańcy Suwalszczyzny. Dzięki suwalskiej spółce odbyły się duże imprezy masowe, takie jak RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania czy RESO Gala Karate. Ponadto wsparcie firmy przyczyniło się do powołania żeńskiej drużyny piłkarskiej w Suwałkach – RESO Akademia 2012, która już po pierwszym ligowym sezonie awansowała z III do II ligi. Oprócz tego RESO stale wspiera trzy suwalskie stowarzyszenia: Akademia 2012, Salos Suwałki oraz Suwalski Klub Karate Kyokushin, których jednym z głównych celów statutowych jest wychowywanie dzieci i młodzieży poprzez sport. Kolejnym podmiotem, który uzyskał pomoc RESO, był Suwalski Ośrodek Kultury. Spółka doceniła jego działalność przy organizacji festiwali teatralnych dla dzieci i młodzieży oraz Suwałki Blues Festival 2017.
Z kolei firmę RESO docenili Prezydent Miasta Suwałk oraz złożona z laureatów poprzednich edycji Kapituła Włóczni Jaćwinga. Podczas uroczystej Gali nasza firma otrzymała Włócznię Jaćwinga, czyli prestiżową nagrodę za działalność usługową i sponsorską wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym.
– Jeżeli firma odnosi sukcesy i osiąga dobre wyniki, to naturalnym jest, że chcemy dzielić się z najbliższym otoczeniem – podsumował Prezes RESO.
Plany na kolejny rok
Podczas najbliższych miesięcy spółka zamierza systematycznie rozwijać swoją działalność.
– Zawsze trudniej jest utrzymać dobry wynik, niż zdobyć go po raz pierwszy. Mamy jednak nadzieję, że uda nam się zachować wzrost na wszystkich płaszczyznach i wprowadzić zaplanowane technologiczne innowacje w naszej działalności – zakończył Bronisław Woźnialis.
-
RESO uruchamia kalkulator Biznes Pakiet 17 października 2017 Intuicyjny, prosty w obsłudze i dający dużą elastyczność w tworzeniu oferty – taki jest kalkulator Biznes Pakiet, który został dziś uruchomiony w Panelu Agenta. Głównym celem nowego narzędzia systemu sprzedaży RESO Europa Service będzie wygenerowanie kalkulacji i wniosku do polisy Biznes Pakiet oraz – w końcowym etapie wdrożenia – wystawienie polisy. Na początku dostęp do kalkulatora będzie miała pilotażowa grupa wybranych agentów.
Czym jest nowe narzędzie Panelu Agenta?
Kalkulator Biznes Pakiet jest narzędziem pomagającym w ustaleniu składki polisy ubezpieczenia biznesowego. Dzięki niemu agenci będą mogli wygenerować kalkulację oraz wniosek do polisy. Następnie przygotowany wniosek trafi do RESO Europa Service, która po spełnieniu pozostałych warunków wystawi gotową polisę potwierdzającą zawarcie umowy ubezpieczenia.
Uruchomienie kalkulatora Biznes Pakiet jest kolejnym potwierdzeniem, że produkty ubezpieczenia biznesowego odgrywają coraz większą rolę w działalności RESO Europa Service oraz Balcia Insurance SE. Przypomnijmy, że na początku września w życie weszły odświeżone warunki tego ubezpieczenia.
– Kalkulator Biznes Pakiet to kolejny krok naszej spółki do otwarcia się w stronę ubezpieczeń majątkowych – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service. Nowe narzędzie jest szybkie, intuicyjne, a przede wszystkim bardzo proste w użyciu. Zostało skonstruowane w taki sposób, aby nasi agenci mieli ułatwioną komunikację bezpośrednio z pracownikami RESO lub underwriterami Balcia – dodał Prezes RESO.
Udział agentów w przygotowaniu oferty Biznes Pakiet
Dotychczas przygotowanie oferty czy polisy Biznes Pakiet było możliwe tylko poprzez bezpośredni kontakt z centralą RESO Europa Service. Dzięki uruchomieniu kalkulatora w znaczący sposób wzrośnie rola agentów ubezpieczeniowych, którzy będą mieli kluczowy wpływ na ostateczny kształt umowy ubezpieczenia.
Kalkulator Biznes Pakiet daje dużą elastyczność agentom w tworzeniu oferty. Będą oni samodzielnie wpisywać dane do systemu, co pozwoli na szybkie obliczenie składki ubezpieczeniowej lub na bezpośrednie wysłanie wniosku do underwriterów Balcia w celu weryfikacji i indywidualnej oceny ryzyka. Od tego momentu rozpocznie się komunikacja na linii agent-underwriter, której głównym celem będzie skuteczne przygotowanie polisy Biznes Pakiet.
Kolejnym novum w Panelu Agenta, które powinno ułatwić pracę agentom RESO, jest umieszczona w prawym górnym rogu ikonka „Powiadomienia”, która pełni funkcję komunikatora. To właśnie dzięki temu mechanizmowi agent będzie mógł swobodnie komunikować się z pracownikami RESO lub underwriterami Balcia w sprawie przygotowywanej oferty. Dotyczy to zarówno ubezpieczenia Biznes Pakiet, jak i wszystkich pozostałych produktów dostępnych w Panelu Agenta. Każda zmiana statusu zgłoszenia będzie wyświetlana jako „Powiadomienie” – może to być akceptacja danych wpisanych przez agenta, dokumentacji zdjęciowej do Auto Casco lub Auto Szyb, jak również pytania lub komentarze ze strony underwritera. Agent będzie mógł oczywiście odpowiadać na wszelkie nadsyłane komunikaty.
Biznes Pakiet – przyjazny produkt
Ubezpieczenie Biznes Pakiet od momentu wprowadzenia warunków w lutym 2016 roku charakteryzuje się dużą elastycznością, dzięki której mamy możliwość dopasowania ochrony ubezpieczeniowej do potrzeb klientów. W zeszłym miesiącu wprowadzono modyfikację, dokonując ok. 40 zmian w warunkach produktu, które bardziej dostosowały go do oczekiwań klientów.
– Po kilkunastu miesiącach funkcjonowania Biznes Pakietu wiedzieliśmy, co należy poprawić. I tak też zrobiliśmy – powiedział Ireneusz Drzewiecki, Manager ubezpieczeń majątkowych RESO Europa Service. Biznes Pakiet ze względu na swoją elastyczność jest bardzo ciekawym ubezpieczeniem dla klientów. Dzięki uruchomieniu kalkulatora stał się on również przyjazny dla naszych agentów. Nowe narzędzie jest szybkie i proste w obsłudze. Znajduje się w nim wiele wskazówek i podpowiedzi przeniesionych z OWU, co ułatwi pracę także tym agentom, którzy jeszcze nie zapoznali się z naszymi warunkami. System pomaga w zrozumieniu Biznes Pakietu – dodał.
Kalkulator Biznes Pakiet w swojej prostocie jest podobny do narzędzi, które już zyskały uznanie wśród agentów, a więc systemów, za pomocą których przygotowywane są oferty Auto Pakiet oraz Dom Pakiet.
Na razie wersja testowa
Na początku przewidziano uruchomienie kalkulatora na kontach wybranych agentów, którzy przez kilkanaście dni będą testować nowe narzędzie Panelu Agenta. Jeśli wszystko będzie przebiegać zgodnie z planem, w listopadzie kalkulator zostanie uruchomiony u pozostałych agentów i OFWCA, czym zakończy się I etap wdrożenia kalkulatora Biznes Pakiet. Docelowo agenci RESO będą mogli samodzielnie wystawiać polisę ubezpieczenia biznesowego.