Sprawdzony partner - w ubezpieczeniach

Sprawdzony partner

w ubezpieczeniach

Aktualności

  • RESO wydaje świąteczną płytę suwalskich artystek 19 grudnia 2017

    „Witaj Gwiazdko…!” to nowa świąteczna płyta, którą nagrali utalentowani muzycy pochodzący z Suwalszczyzny. Natalia Ołów, Wiktoria Krużyk oraz Klaudia Korycka w towarzystwie Mariusza Dubrawskiego i Tomasza Bielskiego skorzystali z propozycji firmy RESO Europa Service i stworzyli piękny projekt, którego efektem jest płyta z dwunastoma kolędami.

    RESO Europa Service postanowiła wesprzeć młode muzyczne talenty z Suwalszczyzny i zaproponowała trzem artystkom nagranie profesjonalnej płyty z kolędami. Mezzosopranistka Natalia Ołów, klarnecistka Wiktoria Krużyk oraz skrzypaczka Klaudia Korycka z entuzjazmem przyjęły propozycję i zabrały się do pracy nad tworzeniem unikalnego projektu. W nagraniu suwalszczankom towarzyszyło dwóch muzyków: Mariusz Dubrawski (fortepian) oraz Tomasz Bielski (saksofon). Efektem wysiłku artystów oraz sztabu ludzi jest płyta „Witaj Gwiazdko…!” z dwunastoma kolędami.

    RESO Europa Service Sp. z o. o. jest wydawcą płyty, natomiast współwydawcą zostali Park Naukowo-Technologiczny Polska-Wschód Sp. z o. o. oraz Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Suwałkach.

    Inicjatorem i pomysłodawcą projektu jest Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service. – Zdecydowaliśmy się na wydanie płyty, ponieważ zależało nam na promocji trzech utalentowanych artystek z Suwalszczyzny. Natalia, Wiktoria i Klaudia koncertują po całej Polsce, a także Europie, a w Suwałkach nadal nie wszystkim są znane – powiedział Bronisław Woźnialis. Ponadto co roku przed świętami wręczamy naszym pracownikom oraz partnerom coś unikalnego, a zarazem związanego z regionem. Uznaliśmy, że płyta „Witaj Gwiazdko…!” będzie doskonałym prezentem na tegoroczne święta – dodał Prezes RESO.

    Muzycy, którzy brali udział w nagraniu wspominają, że dzięki wzajemnemu zrozumieniu udało się stworzyć ciekawą płytę.

    Projekt był bardzo dynamiczny. Moim zadaniem było dobranie odpowiedniego składu instrumentalistów. Dwóch fenomenalnych warszawskich muzyków zdecydowało się podjąć z nami współpracę w tworzeniu wspólnego projektu. Powstała niesamowicie zgrana i rozumiejąca się grupa – powiedziała Natalia Ołów, mezzosopranistka i kierownik artystyczny projektu. Pracowało nam się wspaniale, mimo że mieliśmy na to tylko miesiąc. Płyta jest dedykowana nie tylko miłośnikom muzyki operowej – została stworzona w nieco lżejszym stylu, więc myślę, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie – podsumowała śpiewaczka.

    Płyta nie trafi do otwartej sprzedaży, jednak będzie ją można zdobyć pozyskując bilety na koncert, który odbędzie się 20 stycznia 2018 r. w Suwalskim Ośrodku Kultury. W tym dniu o godz. 19:00 w Sali im. A. Wajdy rozpocznie się Koncert Noworoczny WITAJ GWIAZDKO ZŁOTA…! w wykonaniu Suwalskiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją Krzysztofa Jakuba Kozakiewicza oraz zespołu solistów, którzy nagrali płytę wydaną przez RESO. Krążek będzie stanowić miły upominek dla gości koncertu.

  • RESO, Balcia i Bacca podsumowują 3 lata współpracy 30 listopada 2017

    30 mln zł przypisu ze sprzedanych polis i ponad 28,5 tys. sprzedanych ubezpieczeń od października 2016 r. do września 2017 r. Tak przedstawiają się rekordowe wyniki w trzecim roku współpracy między RESO Europa Service i Balcia Insurance SE z firmą Bacca. Zintegrowanie usług trzech partnerów pozwoliło ponadto na zwiększenie sieci aktywnych sprzedawców i wzrost liczby klientów.

    Z systemu sprzedaży ratalnej Bacca mogą skorzystać klienci RESO, którzy nabywają produkty Balcia. Od trzech lat kwitnie sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych, które stanowią największą część sprzedanych na raty polis, natomiast od kwietnia 2017 r. z płatności ratalnej mogą korzystać również osoby, które nabyły ubezpieczenie domów i mieszkań – Dom Pakiet.

    System sprzedaży ratalnej opracowany we współpracy przez RESO, Balcia i Bacca jest dostępny w kalkulatorach sprzedaży online w Panelu Agenta i daje możliwość rozłożenia płatności składki w dwóch, czterech lub jedenastu ratach. Decydując się na uruchomienie polecenia zapłaty, klienci nie muszą martwić się o dokonywanie wpłat, ponieważ są one pobierane automatycznie z rachunku bankowego.

    Oferta RESO, Balcia i Bacca polega na zintegrowaniu rat z produktem ubezpieczeniowym. Aby zdecydować się na system ratalny Bacca przy nabyciu ubezpieczenia Balcia wystarczy, że klient podpisze dwa dokumenty: oświadczenie o poinformowaniu o cesji praw z wierzytelności Balcia na rzecz Bacca oraz zgody na uruchomienie automatycznego polecenia zapłaty.

    Co to oznacza w praktyce?

    W ofercie RESO, Balcia i Bacca obowiązują wszystkie zasady dotyczące zawarcia i obsługi ubezpieczeń obowiązkowych i dobrowolnych. W momencie, w którym klient zdecyduje się na sprzedaż pojazdu i w odpowiednim terminie poinformuje o tym Balcia, polecenie zapłaty zostanie anulowane i zakończone. Co niezwykle istotne – w takiej sytuacji klient nie jest zobligowany do regulowania pozostałych rat, bowiem pozostałe prawa i obowiązki z tytułu ubezpieczenia pojazdu przechodzą na nowego właściciela. Należy jednak pamiętać, że zakończenie umowy ratalnej w Bacca następuje z chwilą skutecznego poinformowania o sprzedaży pojazdu, a nie samego dnia przeniesienia prawa własności.

    Najlepsza oferta dla osób planujących sprzedaż auta

    Korzystając z systemu sprzedaży ratalnej Bacca nasi klienci płacą składkę ubezpieczeniową za okres, w którym są posiadaczami pojazdu. W momencie sprzedaży auta umowa sprzedaży ratalnej z Bacca wygasa, a w związku z tym polecenie zapłaty za polisę zostaje wyłączone. Co więcej – klient może otrzymać zwrot składki za okres, który z góry został opłacony, a podczas którego auto nie było już w jego posiadaniu – twierdzi Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.

    W takiej sytuacji nadal jednak obowiązuje polisa OC, która w dniu sprzedaży pojazdu przechodzi na nowego właściciela. Z kolei w przypadku umów ubezpieczeń dobrowolnych – umowa zostaje rozwiązana w dniu sprzedaży ubezpieczonego mienia.

    *3 lata imponujących wyników sprzedażowych

    Zeszłoroczne podsumowanie sprzedaży produktów Balcia w systemie ratalnym Bacca zakończyliśmy na wrześniu 2016 r. Wtedy przypis osiągnął rekordową wartość 1,78 mln zł. W kolejnych miesiącach wartość sprzedanych przez RESO polis komunikacyjnych na raty przekraczała 2 mln zł, dobijając maksymalnie do 2,9 mln zł w grudniu 2016 r.

    W październiku 2016 r. przypis z polis sprzedanych w systemie ratalnym wyniósł ponad 2,4 mln zł, co było wynikiem ponad dziesięciokrotnie lepszym od października 2015 r. Listopad 2016 r. zamknęliśmy z przypisem ponad 2,7 mln zł (dynamika 1180% r/r), natomiast grudzień – niemal 2,9 mln zł (dynamika 919% r/r).

    Zarejestrowane wzrosty były możliwe dzięki ogólnym wynikom sprzedażowym ubezpieczeń komunikacyjnych RESO. Tylko w ostatnim kwartale poprzedniego roku w segmencie OC, Balcia i RESO odnotowały najwyższą dynamikę sprzedaży na rynku, która wyniosła 384% w porównaniu r/r.

    Z kolei w styczniu 2017 r., miesięczny przypis z polis komunikacyjnych sprzedanych w systemie ratalnym Bacca wyniósł 2 mln zł, a już 9 miesięcy później odnotował kolejny wzrost i osiągnął poziom 2,7 mln zł.

    W trzecim roku współpracy RESO, Balcia i Bacca, obejmującym okres od października 2016 r. do września 2017 r., przypis ze sprzedaży polis wyniósł 30 mln zł i był niemal 3-krotnie wyższy niż w analogicznym okresie w poprzednim roku. Jednocześnie, warto zauważyć, iż w ostatnich dwunastu miesiącach agenci RESO wystawili ponad 28,5 tys. polis komunikacyjnych w systemie ratalnym (ponad dwukrotny wzrost r/r). W trzecim roku współpracy trzech firm wzrosła również średnia składka (+33% r/r), a także liczba pośredników, którzy zdecydowali się na oferowanie ratalnej formy opłacenia składki polisy komunikacyjnej.

    Cieszymy się, że wspólny projekt RESO, Balcia oraz Bacca wciąż się rozwija i jest postrzegany zarówno przez klientów, jak i agentów za zaletę produktów ubezpieczeniowych Balcia – powiedziała Inga Powichrowska, dyrektor Departamentu Sprzedaży RESO Europa Service. System ratalny Grupy Bacca, będący ważnym ogniwem spajającym oferowane produkty, opiera się na wygodnych, automatycznych poleceniach zapłaty. To bezpieczne i szybkie rozwiązanie cieszy się rosnącym zaufaniem naszych klientów – dodała Powichrowska.

    Coraz większa sprzedaż produktów dobrowolnych na raty

    Początkowo uruchomiliśmy system sprzedaży ratalnej Bacca tylko przy polisach OC ppm, natomiast od jakiegoś czasu sukcesywnie zwiększamy także dostępność nabycia na raty produktów dobrowolnych, np. Auto Casco i Dom Pakiet – komentuje Artur Stępień, dyrektor Balcia Insurance SE Oddział w Polsce. Dzięki temu konsekwentnie realizujemy główny cel systemu płatności ratalnej, jakim jest wzrost sprzedaży ubezpieczeń w tym segmencie – podsumowuje dyrektor Balcia.

    System ratalny Bacca jest ważnym elementem, integrującym proces sprzedażowy Balcia i RESO. Jesteśmy czołowym podmiotem w Polsce, dzięki któremu klienci mają możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia na bardzo preferencyjnych warunkach. Co ważne, nie muszą kontrolować harmonogramu płatności kolejnych rat, dzięki opcji polecenia zapłaty. Cieszymy się, że nasz mechanizm działania jest realnym wsparciem działań sprzedażowych naszych partnerów. Potwierdzają to chociażby wyniki. Tylko w ciągu pierwszych 2 lat od momentu rozpoczęcia współpracy, odnotowaliśmy bardzo wysoką dynamikę sprzedaży – komentuje Cezary Świerszcz, prezes zarządu Bacca.

    __________________________________________________________________________

    *Dane dotyczą polis rozliczonych.

  • Inauguracja kolejnej edycji RESO Suwałki Football League 21 listopada 2017

    9 miesięcy i jeden dzień czekali piłkarscy kibice w Suwałkach na wznowienie kolejnej edycji RESO Suwałki Football League. Inauguracja nowego sezonu amatorskich rozgrywek piłki halowej odbyła się 17 listopada w hali Ośrodka Sportu i Rekreacji. RESO Europa Service już po raz trzeci została sponsorem tytularnym zawodów.

    Rozgrywki piłki nożnej halowej na poziomie amatorskim to już w Suwałkach tradycja. Zawody – z krótką przerwą – odbywają się od wielu lat i cieszą się coraz większym zainteresowaniem zarówno piłkarzy-amatorów, jak i kibiców, którzy odwiedzają halę w piątkowe wieczory, aby dopingować swoje ulubione drużyny.

    W tym roku do walki o Mistrzostwo RESO Suwałki Football League przystąpiło 12 drużyn, w składzie których znajduje się wielu zawodników z drugo- i trzecioligową przeszłością. Wysoki poziom sportowy przejawia się w widowiskowej grze oraz dużej ilości pięknych goli.

    Nowy sezon RSFL rozpoczął się w miniony piątek. Zanim jednak przystąpiono do rywalizacji sportowej, odbyła się krótka inauguracja ligi z udziałem Waldemara Borysewicza, Dyrektora Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach – organizatora rozgrywek oraz Tomasza Szyszko, przedstawiciela RESO Europa Service – sponsora tytularnego ligi.

    RESO Europa Service już po raz trzeci wspiera amatorskie rozgrywki piłkarskie w Suwałkach, które moim zdaniem nie ustępują zaangażowaniem i determinacją zawodników oraz pięknymi golami ligom profesjonalnym. To, co z pewnością powinno odróżniać naszą ligę od zawodów profesjonalnych to dobra zabawa, rozgrywanie meczów w przyjaznej atmosferze oraz gra w duchu fair play – powiedział Tomasz Szyszko, starszy specjalista ds. marketingu RESO Europa Service. – Jak głosi hasło Polskiego Związku Piłki Nożnej – Łączy nas piłka, zatem bawmy się nią! Życzę Państwu jak najwięcej ciekawych pojedynków, wielu pięknych bramek oraz dużo pozytywnych piłkarskich emocji! – zakończył swoje przemówienie Szyszko.

    Mecze w ramach RESO Suwałki Football League odbywać się będą w systemie każdy z każdym, bez rewanżu, co oznacza, że rozegranych zostanie 66 meczów w 11 kolejkach. Spotkanie trwa łącznie 24 minuty – dwie połowy po 12 minut. Rywalizacja odbywa się w hali OSiR w Suwałkach w piątkowe wieczory.

    Po rozegraniu pierwszej kolejki liderem rozgrywek została drużyna Rodziców i Trenerów AP Wigry Suwałki. Poniżej przedstawiamy komplet wyników:

    Wyniki I kolejki RESO Suwałki Football League:

    AUTO LAND & ALP – VIZO OCIEPLANIE PIANĄ UKS RUTKA TARTAK 4:1 (3:0)

    AGRODEALER – RODZICE i TRENERZY AP WIGRY SUWAŁKI 0:5 (0:2)

    SZKARNULIS TEAM – AUTO WIGRY 1:1 (1:0)

    ALBATROS RACZKI – FABRYKA MEBLI FORTE 2:3 (0:0)

    COMMERCE – 14 DYWIZJON 0:3 (0:2)

    AZS PWSZ SUWAŁKI – PEC SUWAŁKI 3:2 (2:2)

    Więcej informacji na temat RESO Suwałki Football League można znaleźć na stronie www.footballsuwalki.pl.

  • RESO Europa Service ma już 12 lat! 20 października 2017

    Dziś mija kolejny rok działalności RESO Europa Service. Suwalska spółka ma już 12 lat i w dalszym ciągu wiele planów do zrealizowania. Jak minęło ostatnich dwanaście miesięcy? Co przyniosą kolejne?

    RESO Europa Service Sp. z o. o. została zarejestrowana w dniu 20 października 2005 r. w Suwałkach. Od początku spółka zajmowała się ubezpieczeniami: sprzedażą oraz likwidacją szkód. Od 2009 r. RESO rozpoczęła ścisłą współpracę z łotewskim zakładem ubezpieczeń Balcia Insurance SE, na początku jako przedstawiciel zakładu, a następnie jako Partner Generalny w Polsce.

    Współpraca z Łotyszami okazała się być strzałem w dziesiątkę – zapoczątkowała ona intensywny rozwój RESO. W 2009 roku w suwalskiej spółce pracowało 27 osób, a dziś liczba zatrudnionych wynosi dokładnie 150 osób. W ciągu ostatnich 8 lat rozwinęła się również Balcia, o czym najlepiej świadczy fakt, że wartość sprzedanych polis w 2009 r. wynosi równowartość przypisu z 11 dni pierwszego półrocza 2017 r.

    Wraz z rozwojem RESO rozwija się Balcia i odwrotnie – rozwój Balcia oznacza wzrost RESO. Obie spółki są ze sobą ściśle związane, a ich współpraca przebiega wzorowo – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.

    RESO odpowiada za sprzedaż wszystkich produktów Balcia oraz zajmuje się likwidacją szkód krajowych i zagranicznych. Poza tym suwalska spółka opracowuje strategie wdrożenia nowych produktów na polski rynek, przygotowuje akcje promocyjne produktów istniejących, a także prowadzi infolinię, dzięki której klienci mogą zgłosić szkodę, uzyskać informacje na temat przebiegu procesu likwidacji szkody, poznać ofertę sprzedażową czy też wyjaśnić wszelkie wątpliwości związane z ubezpieczeniem.

    Najintensywniejszy rok

    Dwunasty rok działalności RESO Europa Service na polskim rynku ubezpieczeń był najbardziej intensywnym okresem w historii spółki. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy RESO zanotowała największą dynamikę sprzedaży, a zebrany przypis był rekordowo wysoki. Znacząco wzrosła również liczba agentów współpracujących z suwalską spółką – z 5 tys. pod koniec 2016 r. do niemal 7 tys. pośredników ubezpieczeniowych obecnie.

    Wzrost sprzedaży pociągnął za sobą wzrost likwidowanych szkód. Od października 2016 r. do września br. RESO zlikwidowała niemal 20 tys. szkód krajowych i międzynarodowych.

    W ostatnim roku dokonano również wielu zmian, które wpłynęły na wzmocnienie sprzedaży poszczególnych produktów – m. in. wprowadzono nowe warunki Dom Pakiet, które od kwietnia br. są dostępne z ubezpieczeniem mienia od wszystkich ryzyk, a także Biznes Pakiet, gdzie wprowadzono łącznie ok. 40 modyfikacji.

    Spółka dokonała również zmian w obsłudze klienta – Departament Obsługi Klienta RESO został wzmocniony kadrowo, a od sierpnia dodatkowo wydłużył godziny swojej pracy. Od tego czasu klienci RESO mogą kontaktować się z konsultantami firmy od poniedziałku do piątku w godz. 6:00-22:00 oraz w soboty od 8:00 do 16:00. Dzięki temu czas oczekiwania na rozmowę został znacząco skrócony.

    RESO była bardzo aktywna w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i sponsoringu, co odczuli zwłaszcza mieszkańcy Suwalszczyzny. Dzięki suwalskiej spółce odbyły się duże imprezy masowe, takie jak RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania czy RESO Gala Karate. Ponadto wsparcie firmy przyczyniło się do powołania żeńskiej drużyny piłkarskiej w Suwałkach – RESO Akademia 2012, która już po pierwszym ligowym sezonie awansowała z III do II ligi. Oprócz tego RESO stale wspiera trzy suwalskie stowarzyszenia: Akademia 2012, Salos Suwałki oraz Suwalski Klub Karate Kyokushin, których jednym z głównych celów statutowych jest wychowywanie dzieci i młodzieży poprzez sport. Kolejnym podmiotem, który uzyskał pomoc RESO, był Suwalski Ośrodek Kultury. Spółka doceniła jego działalność przy organizacji festiwali teatralnych dla dzieci i młodzieży oraz Suwałki Blues Festival 2017.

    Z kolei firmę RESO docenili Prezydent Miasta Suwałk oraz złożona z laureatów poprzednich edycji Kapituła Włóczni Jaćwinga. Podczas uroczystej Gali nasza firma otrzymała Włócznię Jaćwinga, czyli prestiżową nagrodę za działalność usługową i sponsorską wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym.

    Jeżeli firma odnosi sukcesy i osiąga dobre wyniki, to naturalnym jest, że chcemy dzielić się z najbliższym otoczeniem – podsumował Prezes RESO.

    Plany na kolejny rok

    Podczas najbliższych miesięcy spółka zamierza systematycznie rozwijać swoją działalność.

    Zawsze trudniej jest utrzymać dobry wynik, niż zdobyć go po raz pierwszy. Mamy jednak nadzieję, że uda nam się zachować wzrost na wszystkich płaszczyznach i wprowadzić zaplanowane technologiczne innowacje w naszej działalności – zakończył Bronisław Woźnialis.

  • RESO uruchamia kalkulator Biznes Pakiet 17 października 2017

    Intuicyjny, prosty w obsłudze i dający dużą elastyczność w tworzeniu oferty – taki jest kalkulator Biznes Pakiet, który został dziś uruchomiony w Panelu Agenta. Głównym celem nowego narzędzia systemu sprzedaży RESO Europa Service będzie wygenerowanie kalkulacji i wniosku do polisy Biznes Pakiet oraz – w końcowym etapie wdrożenia – wystawienie polisy. Na początku dostęp do kalkulatora będzie miała pilotażowa grupa wybranych agentów.

    Czym jest nowe narzędzie Panelu Agenta?

    Kalkulator Biznes Pakiet jest narzędziem pomagającym w ustaleniu składki polisy ubezpieczenia biznesowego. Dzięki niemu agenci będą mogli wygenerować kalkulację oraz wniosek do polisy. Następnie przygotowany wniosek trafi do RESO Europa Service, która po spełnieniu pozostałych warunków wystawi gotową polisę potwierdzającą zawarcie umowy ubezpieczenia.

    Uruchomienie kalkulatora Biznes Pakiet jest kolejnym potwierdzeniem, że produkty ubezpieczenia biznesowego odgrywają coraz większą rolę w działalności RESO Europa Service oraz Balcia Insurance SE. Przypomnijmy, że na początku września w życie weszły odświeżone warunki tego ubezpieczenia.

    Kalkulator Biznes Pakiet to kolejny krok naszej spółki do otwarcia się w stronę ubezpieczeń majątkowych – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service. Nowe narzędzie jest szybkie, intuicyjne, a przede wszystkim bardzo proste w użyciu. Zostało skonstruowane w taki sposób, aby nasi agenci mieli ułatwioną komunikację bezpośrednio z pracownikami RESO lub underwriterami Balcia – dodał Prezes RESO.

    Udział agentów w przygotowaniu oferty Biznes Pakiet

    Dotychczas przygotowanie oferty czy polisy Biznes Pakiet było możliwe tylko poprzez bezpośredni kontakt z centralą RESO Europa Service. Dzięki uruchomieniu kalkulatora w znaczący sposób wzrośnie rola agentów ubezpieczeniowych, którzy będą mieli kluczowy wpływ na ostateczny kształt umowy ubezpieczenia.

    Kalkulator Biznes Pakiet daje dużą elastyczność agentom w tworzeniu oferty. Będą oni samodzielnie wpisywać dane do systemu, co pozwoli na szybkie obliczenie składki ubezpieczeniowej lub na bezpośrednie wysłanie wniosku do underwriterów Balcia w celu weryfikacji i indywidualnej oceny ryzyka. Od tego momentu rozpocznie się komunikacja na linii agent-underwriter, której głównym celem będzie skuteczne przygotowanie polisy Biznes Pakiet.

    Kolejnym novum w Panelu Agenta, które powinno ułatwić pracę agentom RESO, jest umieszczona w prawym górnym rogu ikonka „Powiadomienia”, która pełni funkcję komunikatora. To właśnie dzięki temu mechanizmowi agent będzie mógł swobodnie komunikować się z pracownikami RESO lub underwriterami Balcia w sprawie przygotowywanej oferty. Dotyczy to zarówno ubezpieczenia Biznes Pakiet, jak i wszystkich pozostałych produktów dostępnych w Panelu Agenta. Każda zmiana statusu zgłoszenia będzie wyświetlana jako „Powiadomienie” – może to być akceptacja danych wpisanych przez agenta, dokumentacji zdjęciowej do Auto Casco lub Auto Szyb, jak również pytania lub komentarze ze strony underwritera. Agent będzie mógł oczywiście odpowiadać na wszelkie nadsyłane komunikaty.

    Biznes Pakiet – przyjazny produkt

    Ubezpieczenie Biznes Pakiet od momentu wprowadzenia warunków w lutym 2016 roku charakteryzuje się dużą elastycznością, dzięki której mamy możliwość dopasowania ochrony ubezpieczeniowej do potrzeb klientów. W zeszłym miesiącu wprowadzono modyfikację, dokonując ok. 40 zmian w warunkach produktu, które bardziej dostosowały go do oczekiwań klientów.

    Po kilkunastu miesiącach funkcjonowania Biznes Pakietu wiedzieliśmy, co należy poprawić. I tak też zrobiliśmy – powiedział Ireneusz Drzewiecki, Manager ubezpieczeń majątkowych RESO Europa Service. Biznes Pakiet ze względu na swoją elastyczność jest bardzo ciekawym ubezpieczeniem dla klientów. Dzięki uruchomieniu kalkulatora stał się on również przyjazny dla naszych agentów. Nowe narzędzie jest szybkie i proste w obsłudze. Znajduje się w nim wiele wskazówek i podpowiedzi przeniesionych z OWU, co ułatwi pracę także tym agentom, którzy jeszcze nie zapoznali się z naszymi warunkami. System pomaga w zrozumieniu Biznes Pakietu – dodał.

    Kalkulator Biznes Pakiet w swojej prostocie jest podobny do narzędzi, które już zyskały uznanie wśród agentów, a więc systemów, za pomocą których przygotowywane są oferty Auto Pakiet oraz Dom Pakiet.

    Na razie wersja testowa

    Na początku przewidziano uruchomienie kalkulatora na kontach wybranych agentów, którzy przez kilkanaście dni będą testować nowe narzędzie Panelu Agenta. Jeśli wszystko będzie przebiegać zgodnie z planem, w listopadzie kalkulator zostanie uruchomiony u pozostałych agentów i OFWCA, czym zakończy się I etap wdrożenia kalkulatora Biznes Pakiet. Docelowo agenci RESO będą mogli samodzielnie wystawiać polisę ubezpieczenia biznesowego.

  • OC krótkoterminowe dostępne wyłącznie w Panelu Agenta 03 października 2017

    Od dnia 3.10.2017 r. ubezpieczenie OC krótkoterminowe jest dostępne wyłącznie w elektronicznym systemie sprzedaży RESO – Panelu Agenta. Dotychczas polisa była wystawiana na drukach, natomiast teraz będzie to możliwe tylko przez system sprzedaży online. Jednocześnie wprowadza się całkowity zakaz sprzedaży produktu OCK na drukach ręcznych serii PL-OCK.

    Zasady zawierania i wykonania umów obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych określa Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

    Ubezpieczenie krótkoterminowe OC posiadaczy pojazdów mechanicznych jest dostępne m. in. dla właścicieli aut, którzy prowadzą działalność gospodarczą polegającą na pośredniczeniu w kupnie i sprzedaży pojazdów mechanicznych, dla właścicieli aut zarejestrowanych czasowo lub zagranicą, które docelowo mają być zarejestrowane w Polsce, dla właścicieli aut wolnobieżnych (z wyłączeniem ciągników rolniczych) oraz właścicieli pojazdów historycznych.

    RESO Europa Service dotychczas oferowało OC krótkoterminowe w tradycyjnej formie sprzedaży na drukach ręcznych. Od dziś spółka uruchomiła elektroniczną sprzedaż ubezpieczeń krótkoterminowych OC ppm. (OCK). Oznacza to, że od teraz umowy ubezpieczenia OCK będzie można zawrzeć jedynie za pośrednictwem Kalkulatora OCK dostępnego w Panelu Agenta, w zakładce Sprzedaż online → OCK.

    W związku z tym, od dnia 3.10.2017 r. wprowadza się zakaz sprzedaży produktu OCK na drukach ręcznych serii PL-OCK. Uprzejmie prosimy o jak najszybszy zwrot druków ręcznych (papierowych) serii PL-OCK. We wszystkich sprawach dotyczących zwrotu druków ręcznych prosimy o kontakt z p. Anną Przybycień, tel.: 87 565 45 50, email: anna.przybycien@reso.com.pl.

  • Nowe warunki Biznes Pakietu 01 września 2017

    Od 4 września br. w naszej ofercie będą obowiązywać nowe warunki ubezpieczenia Biznes Pakiet. Produkt został udoskonalony i bardziej dostosowany do oczekiwań klientów. Istotne znaczenie w procesie modyfikacji Biznes Pakietu miał głos brokerów i agentów współpracujących z RESO Europa Service.

    Biznes Pakiet to ubezpieczenia skierowane do sektora biznesowego oraz instytucjonalnego. W zakresie produktu znajduje się m. in. ubezpieczenie od ognia i innych zdarzeń, od kradzieży z włamaniem i rozboju, ubezpieczenie mienia w transporcie, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej czy ubezpieczenie sprzętu elektronicznego, w tym specjalistycznego sprzętu medycznego. Produkt zawiera również ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, a także rozbudowaną ofertę w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków dla przedsiębiorcy i jego pracowników. Umowa ubezpieczenia może zostać dodatkowo rozszerzona o pakiet usług assistance.

    Wpływ pośredników ubezpieczeniowych

    Modyfikacja dotychczasowych warunków ubezpieczenia Biznes Pakiet była spowodowana przede wszystkim zgłaszanymi sugestiami i propozycjami ze strony pośredników ubezpieczeniowych współpracujących z RESO. Brokerzy oraz agenci ubezpieczeniowi, podczas spotkań z przedstawicielami suwalskiej spółki, sygnalizowali potrzebę zmian niektórych zapisów, aby jak najbardziej uatrakcyjnić produkt i przystosować go do aktualnych potrzeb na rynku.

    RESO zawsze wsłuchiwała się w głos swoich partnerów i nie inaczej było tym razem – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service. Brokerzy i agenci mają bardzo dobre rozeznanie rynkowe. Doceniamy ich wiedzę, dlatego chętnie korzystamy z różnego typu rozwiązań sugerowanych przez naszych partnerów. Modyfikacja Biznes Pakietu jest tego najlepszym potwierdzeniem – dodał.

    Jakie zmiany?

    W nowych warunkach Biznes Pakietu dokonano ok. 40 zmian. Do najważniejszych z nich należy m. in. rozszerzenie zakresu ubezpieczenia mienia w transporcie krajowym, dzięki któremu przedmiotem ubezpieczenia może być również mienie osób trzecich w sytuacji, gdy przewóz dotyczy mienia stanowiącego przedmiot usługi lub mienia zakupionego w placówce handlowej i przewożonego jako ładunek w transporcie drogowym. Ponadto treść OWU wzbogaciły klauzule dodatkowe do ubezpieczenia mienia: klauzula M23 Ubezpieczenia dodatkowych kosztów działalności, klauzula M24 Ubezpieczenia kosztów rzeczoznawców, klauzula M25 Ubezpieczenia zewnętrznych elementów budynku i budowli oraz klauzula M26 Ubezpieczenia kosztów usunięcia pozostałości po szkodzie.

    Underwriterzy dokonali również zmian redakcyjnych. Doprecyzowali niektóre zagadnienia, ujednolicając pojęcia z produktem majątkowym Dom Pakiet.

    Istotną zmianą w nowych warunkach jest z pewnością zniesienie limitów ograniczających możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia. Dotychczas z produktu Biznes Pakiet mogli skorzystać przedsiębiorcy, osoby fizyczne oraz klienci instytucjonalni, którzy posiadali mienie o łącznej wartości nieprzekraczającej 20 mln zł oraz w ostatnim roku obrotowym ich przychód netto nie przekroczył 20 mln zł. Po zmianie, która zacznie obowiązywać 4 września 2017 r., nie będzie już tych ograniczeń uniemożliwiających zawarcie umowy ubezpieczenia Biznes Pakiet.

  • RESO z Włócznią Jaćwingów 07 sierpnia 2017

    Włócznię Jaćwingów – Nagrodę Prezydenta Miasta Suwałk za działalność usługową i sponsorską wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym, w szczególności „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania”, otrzymała firma RESO Europa Service Sp. z o.o. Uroczysta gala wręczenia nagród odbyła się w piątek, 4 sierpnia 2017 r., w Sali im. Andrzeja Wajdy w Suwalskim Ośrodku Kultury, a Włócznię z rąk Czesława Renkiewicza odebrał Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO.

    Włócznia Jaćwingów to nagroda Prezydenta Miasta Suwałk, która od 15 lat jest przyznawana osobom i podmiotom szczególnie zasłużonym dla miasta. Uroczyste wręczenie nagród odbywa się podczas Jarmarku Kamedulskiego (dawniej „Dni Suwałk”), w tym roku przypadającego w dniach 4-6 sierpnia.

    – Po raz kolejny spotykamy się, aby wyróżnić osoby, które w szczególny sposób zasłużyły się dla miasta w minionym roku czy to w dziedzinie gospodarczej, społecznej czy kulturalnej – powiedział podczas gali wręczenia nagród Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk. – Kandydatów do nagrody zgłaszają sami mieszkańcy, a ostatecznego wyboru, przy mojej akceptacji, dokonuje kapituła złożona z laureatów ubiegłorocznej Nagrody – dodał.

    W tym roku suwalczanie nominowali do nagrody aż 38 kandydatów, natomiast prestiżowe wyróżnienie trafiło do sześciu osób, firm i instytucji, które w sposób szczególny wyróżniły się swoją działalnością w 2016 roku.

    Pierwsza nagroda za działalność usługową i sponsorską wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym, w szczególności „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święta Biegania”, trafiła do RESO Europa Service.

    Jestem dumny, że zostaliśmy wyróżnieni. Największą sztuką jest sztuka dzielenia się, więc dzielimy się ze wszystkimi i staramy się to robić jak najlepiej – powiedział Bronisław Woźnialis odbierając nagrodę.

    Oprócz RESO Włócznię Jaćwingów otrzymali: Urszula Rutkowska, Dyrektor Przedszkola nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi w Suwałkach, Bogdan Dojnikowski, właściciel Zakładu Wyrobów Metalowych Dojnikowscy Spółka Jawna z siedzibą w Suwałkach, ksiądz Dawid Banach, proboszcz Parafii Ewangelicko-Augsburskiej Świętej Trójcy w Suwałkach, Stowarzyszenie Aktywności Społeczno-Kulturalnej „Nie Po Drodze”.

    Specjalną Włócznię Jaćwingów z diamentem za całokształt twórczości otrzymał Profesor Andrzej Strumiłło. Autor statuetki w tym roku obchodzi 90. urodziny i z tego powodu Sejmik Województwa Podlaskiego ustanowił rok 2017 Rokiem Profesora Andrzeja Strumiłły w Województwie Podlaskim.

    Gdybym wiedział, że ja to otrzymam kiedyś, to bym zaproponował ze złota bądź platyny – żartował Strumiłło, który przed laty zaprojektował nagrodę. – Prawie 50 lat żyję i pracuję na ziemi suwalskiej. I dostaję Włócznię, a bardziej by się przydał kijek z diamentem – dodał wywołując gromkie oklaski. – Dziękuję wszystkim, którzy dobrze mi życzą – zakończył swoją wypowiedź.

    Foto: um.suwalki.pl

  • Infolinia RESO wydłuża godziny pracy 01 sierpnia 2017

    Od 1 sierpnia 2017 r. infolinia RESO Europa Service zmienia godziny pracy. Od teraz Departament Obsługi Klienta będzie pracować każdego dnia tygodnia dłużej o 4 godziny. Infolinia będzie czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 22:00 oraz w soboty od 8:00 do 16:00.

    Departament Obsługi Klienta RESO, który jest odpowiedzialny za obsługę infolinii, zajmuje się przyjmowaniem szkód i reklamacji, przekazywaniem informacji na temat przebiegu procesu likwidacji szkody, prezentowaniem oferty sprzedażowej, jak również wyjaśnianiem wszelkich wątpliwości związanych z produktami czy usługami w zakresie ubezpieczeń. Z pomocy infolinii mogą skorzystać zarówno klienci, jak i agenci.

    Od sierpnia Departament Obsługi Klienta będzie pracował w systemie zmianowym, dzięki czemu nasi klienci będą mogli zadzwonić do nas w dogodnym dla siebie czasie. Poza tym po raz kolejny zwiększyliśmy zatrudnienie w naszej komórce – w ciągu ostatnich dwóch lat ilość konsultantów wzrosła dwuipółkrotnie – powiedziała Ewa Ulikowska, Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta RESO Europa Service. Jestem przekonana, że dzięki wprowadzonym zmianom poprawimy skuteczność obsługi dzwoniących do nas klientów – dodała Ulikowska.

    Zmiana godzin pracy infolinii spowodowana jest przede wszystkim znaczącym wzrostem sprzedaży produktów ubezpieczeniowych (czytaj więcej tutaj), a co za tym idzie – większą ilością telefonów związanych z obsługą posprzedażową czy likwidacją szkód. Z infolinii chętnie korzystają również agenci, którym konsultanci RESO zawsze pomogą rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące produktów Balcia Insurance SE.

    Kontakt do obsługi klienta RESO:

    e-mail: dok@reso.com.pl

    tel. 87 565 4444

    kom. 57 595 4444

  • RESO – partner społecznie odpowiedzialny 31 lipca 2017

    Aktywność społeczna i sponsoringowa od kilku lat są bardzo ważnym elementem działalności RESO Europa Service. Dzięki swojemu zaangażowaniu suwalska spółka zaczęła być postrzegana jako mecenas kultury, nauki i sportu, a w ostatnim czasie także jako lider suwalskiego sponsoringu. Oprócz stałej współpracy ze stowarzyszeniami sportowymi, Suwalskim Ośrodkiem Kultury czy Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Suwałkach, RESO uczestniczy w wielu innych projektach. A na horyzoncie pojawiają się kolejne.

    Po pierwsze – wychowanie

    Jednym z najważniejszych elementów działalności społecznej RESO jest wspieranie organizacji, które zajmują się wychowywaniem dzieci. Należą do nich m. in. stowarzyszenia Akademia 2012, Salos Suwałki czy Suwalski Klub Karate Kyokushin, z którymi RESO związała się stałą umową sponsoringową.

    Do statutowych zadań naszych partnerów należy wychowywanie dzieci i młodzieży poprzez sport. Jest to idea bliska naszej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz odpowiedniemu przygotowaniu szkoleniowemu i pedagogicznemu trenerów wszystkich trzech stowarzyszeń mamy pewność, że dzieci uczęszczające na zajęcia do Akademii, Salosu czy Klubu Karate owocnie spędzają swój czas. Każdy trening jest dla nich świetną zabawą, a jednocześnie prawdziwą nauką.

    Okres wakacyjny to przerwa w prowadzeniu zajęć przez stowarzyszenia sportowe. Zakończenie sezonu było okazją do podsumowania działalności klubów w ostatnich miesiącach. Zwieńczeniem udanego sezonu Akademii 2012 był kolejny cykl „Moich Małych Mistrzostw 2017”. W tegorocznej edycji pikniku sportowo-rodzinnego zaplanowano 6 spotkań. Połowa z nich już się odbyła: w Ełku, Grajewie oraz Olecku. Przed nami jeszcze spotkania w Wydminach, Suwałkach i Białymstoku. Łącznie w tegorocznej edycji „Moich Małych Mistrzostw” weźmie udział około tysiąca ośmiolatków. RESO po raz kolejny została sponsorem głównym całego wydarzenia.

    W ostatnim czasie Zarząd RESO podjął również decyzję o wsparciu działań Fundacji na Rzecz Pomocy Dzieciom z Grodzieńszczyzny, która zajmuje się organizacją pobytu wakacyjnego w naszym kraju dla polskich dzieci z Białorusi. Dzięki działalności fundacji w okresie letnim z kolonii skorzysta ok. 250 dzieci zza wschodniej granicy. Organizatorzy przygotowali mnóstwo atrakcji. Wszystko po to, aby nasi rodacy mogli zwiedzić Polskę, aktywnie wypocząć i wrócić do domów z dobrymi wspomnieniami oraz nowymi umiejętnościami, a także większą wiarą w siebie i rozbudzonym poczuciem jedności z krajem swojego pochodzenia.

    Na sportowo

    Miesiąc temu w Suwałkach odbyły się największe w tej części kraju zawody biegowe „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania”. Uczestnicy imprezy startowali w trzech dyscyplinach – w „Suwalskiej ćwiartce” na 10,5 km, w biegu sztafetowym „Pogodne Suwałki Team” oraz w „Suwalskich debiutach”. W tegorocznej edycji „RESO Suwałki 10,5” wzięło udział 1013 osób.

    Zawody „RESO Suwałki 10,5” odbyły się 17 czerwca 2017 roku, a więc jak co roku – dwa dni po Bożym Ciele. Oprócz trzech głównych dyscyplin odbyły się rywalizacje zarówno dla seniorów, jak i dla najmłodszych. W biegach głównych nie zawiedli faworyci. „Suwalską ćwiartkę” wygrał Kenijczyk Rop Abel Kibet (32 min. 16 sek.). Wśród kobiet tryumfowała Ukrainka Valentyna Kiliarska (37 min. 40 sek.). Najlepszy z Polaków był Przemysław Dąbrowski (33 min. 47 sek.). W klasyfikacji generalnej aktualny Wicemistrz Mistrz Polski w Maratonie zajął 6 miejsce. O dwie lokaty niżej uplasował się Bartosz Olszewski (35 min. 1 sek.), Wicemistrz Świata Wings For Life Run 2017 i ambasador Miejskiego Święta Biegania.

    „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” na stałe wpisało się w kalendarz wydarzeń sportowych w regionie. Po drugiej edycji dostrzec można, że impreza cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród biegaczy z całej Polski. Trzecia edycja „RESO Suwałki 10,5” odbędzie się 2 czerwca 2018 roku.

    Kulturalnie – teatralnie i muzycznie

    Kilka miesięcy temu RESO weszła również na pole wspierania lokalnej kultury, czego owocem stało się nawiązanie współpracy z Suwalskim Ośrodkiem Kultury przy organizacji jubileuszu 65-lecia Zespołu Pieśni i Tańca „Suwalszczyzna” oraz XIII Ogólnopolskich Spotkaniach z Monodramem „O Złotą Podkowę Pegaza”. Efektem udanej kooperacji było podpisanie kolejnych umów sponsoringowych. RESO zdecydowała się dołożyć swoją cegiełkę do organizacji XVI Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Dzieci i Młodzieży „Wigraszek 2017”, Suwałki Blues Festival 2017 oraz Ogólnopolskiego Przeglądu Zespołów Muzycznych „Na Dywaniku u Marii”.

    Festiwal Teatrów Dzieci i Młodzieży „Wigraszek” to miejsce dla osób kochających teatr. Do udziału w tegorocznym wydarzeniu zakwalifikowało się ponad dwadzieścia zespołów teatralnych z 5 krajów. Na scenach SOK-u prezentowały się teatry ruchu, maski i lalkowe, widowiska dramatyczne, spektakle oparte zarówno o literaturę współczesną, jak i klasyczną.

    „Wigraszek” to przede wszystkim wspieranie młodych aktorskich talentów. Dzięki takim wydarzeniom dzieci i młodzież mają szansę rozwijać swoje pasje, a przy okazji zaprezentować się szerszej publiczności, co na pewno stanowi dla nich pewne wyzwanie – powiedział Tomasz Szyszko, starszy specjalista ds. marketingu RESO Europa Service.

    W dniach 6-9 lipca 2017 r. Suwałki zmieniły się w stolicę bluesa. 10. edycja Suwałki Blues Festival rozpoczęła się od występu obchodzącej 40-lecie działalności artystycznej Martyny Jakubowicz. Koncert odbył się w ramach programu „Jan Chojnacki przedstawia – 40 lat audycji Bielszy Odcień Bluesa” i był transmitowany na żywo na antenie radiowej Trójki.

    Podczas kolejnych trzech dni blues rozbrzmiewał na suwalskich ulicach przez 20 godzin na dobę. Od rana odbywały się śniadania bluesowe, następnie koncerty towarzyszące, a wieczorem koncerty główne, po których fani tej niezwykłej muzyki ponownie przenosili się do lokali gastronomicznych, gdzie przez niemal całą noc występowały kolejne zespoły w ramach koncertów klubowych i jam session. Podczas jubileuszowej 10. edycji największego bluesowego festiwalu plenerowego w Polsce na scenie wystąpili m. in. Fantastic Negrito, Doyle Bramhall II, Joe Louis Walker, Dżem czy The Original Blues Brothers Band.

    Suwałki Blues Festival to marka sama w sobie. Po raz pierwszy zaangażowaliśmy się w pomoc przy organizacji festiwalu ze względu na jego dziesiątą edycję. Wiedzieliśmy, że wszystkim zależy, aby jubileuszowy Suwałki Blues Festival był naprawdę wyjątkowy. Z satysfakcją mogę stwierdzić, że udało się tego dokonać – dodał Szyszko.

    Suwalczanie oraz licznie odwiedzający miasto turyści mogą liczyć na kolejne dawki pozytywnych muzycznych emocji. Pięć dni po Suwałki Blues Festival Suwalski Ośrodek Kultury rozpoczął cykl Ogólnopolskiego Przeglądu Zespołów Muzycznych „Na Dywaniku u Marii”. W każdy piątek, począwszy od 14 lipca aż do 25 sierpnia, o godz. 20:00 odbywać się będą koncerty na Placu im. Marii Konopnickiej w Suwałkach. Wystąpią zespoły z Suwałk, Białegostoku, Ostródy, Rzeszowa, Warszawy czy Białej Podlaskiej. Jest to kolejny projekt, który SOK organizuje przy wsparciu RESO Europa Service.

    Plany na przyszłość

    RESO zapowiada realizację kolejnych projektów we współpracy ze swoimi partnerami. Na pewno będziemy kontynuować udaną współpracę z dotychczasowymi partnerami. Mamy kilka stałych projektów, które będziemy chcieli rozwijać. Oprócz tego pojawią się nowe wydarzenia, takie jak chociażby Mistrzostwa Europy w narciarstwie wodnym – zdradził Bronisław Woźnialis.

    Mistrzostwa Europy juniorów i seniorów w narciarstwie wodnym za wyciągiem oraz Mistrzostwa Europy w kategorii Open w narciarstwie wodnym za wyciągiem odbędą się w dniach 9-17 września 2017 r. na terenie Wojewódzkiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Szelmencie. Po raz pierwszy na Suwalszczyźnie zostanie zorganizowana impreza tej rangi. Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy WOSiR Szelment a RESO Europa Service, suwalska spółka zapewniła sobie miano sponsora głównego Mistrzostw Europy.

  • Rekordowe półrocze 27 lipca 2017

    Pierwsza połowa 2017 roku okazała się najlepszym półroczem w historii działalności RESO Europa Service. Spółka zebrała przypis netto w wysokości ponad 149,3 mln zł, a dynamika sprzedaży wyniosła 184% w porównaniu r/r. RESO odnotowała wzrost sprzedaży wszystkich najważniejszych produktów ze swojej oferty.

    RESO Europa Service podsumowała sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w ostatnich sześciu miesiącach. Jak pokazują dane, utrzymany został trend wzrostowy, którym spółka może chwalić się już od dłuższego czasu. RESO zebrała ponad 149,3 mln zł przypisu netto, a wszystkie produkty z jej oferty zanotowały lepsze wyniki sprzedażowe w porównaniu do analogicznego okresu z 2016 roku.

    Od kilkunastu miesięcy zauważamy znaczący wzrost sprzedaży naszych produktów. W ciągu ostatnich dwóch lat wynik sprzedażowy po każdym miesiącu był lepszy w porównaniu rok do roku. Oznacza to, że nasze produkty cieszą się coraz większą popularnością, a firma stała się wiarygodnym partnerem zarówno dla agentów, jak i dla samych klientów – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service, Partnera Generalnego w Polsce łotewskiego zakładu ubezpieczeń Balcia Insurance SE.

    Ubezpieczenia komunikacyjne

    Ubezpieczenia komunikacyjne pozostają najważniejszą częścią portfela RESO. Auto Pakiet, w skład którego wchodzi m. in. OC komunikacyjne, Auto Casco, Assistance czy Auto Szyby, zanotował bardzo dobre wyniki sprzedażowe.

    Przypis za sprzedaż OC wyniósł niemal 128 mln zł (dynamika 185% r/r). Jednak udział tego ubezpieczenia w portfelu RESO sukcesywnie maleje – obecnie stanowi 85%. Dodatkowo w pierwszej połowie 2017 roku RESO sprzedała polisy ubezpieczenia OC granicznego o łącznej wartości 5,7 mln zł (4,4 mln zł w 2016 r. – 130% dynamika sprzedaży r/r).

    Znaczący wzrost sprzedaży RESO zanotowała przy produkcie Auto Casco. W I połowie 2016 r. przypis za sprzedaż tego produktu wyniósł 1,9 mln zł, natomiast w analogicznym okresie tego roku było to już ponad 4,9 mln zł (dynamika na poziomie 258% r/r).

    Z kolei największą dynamiką sprzedaży, wynoszącą 307%, może pochwalić się assistance komunikacyjne. Od poprzedniego roku produkt jest dostępny w trzech wariantach, a jego szeroki zakres sprawia, że nawet najbardziej wymagający klient będzie usatysfakcjonowany w przypadku konieczności skorzystania z usługi assistance w ramach ubezpieczenia.

    W pierwszych sześciu miesiącach zeszłego roku RESO sprzedała polisy assistance za łączną kwotę 0,69 mln zł, natomiast w tym roku przypis wyniósł ponad 2,1 mln zł.

    Otrzymywaliśmy wiele sygnałów, że nasz assistance jest najlepszy na rynku. Ten wzrost i te liczby to potwierdzają – dodał Prezes RESO.

    Produkty biznesowe

    Wzrost sprzedaży w sieci RESO został odnotowany również przy produktach skierowanych do sektora biznesowego. Dotyczy to zarówno produktu Biznes Pakiet, jak i gwarancji finansowych.

    Biznes Pakiet to produkt stworzony z myślą o osobach fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, przedsiębiorstwach, wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych, jednostkach samorządowych czy stowarzyszeniach. Największą zaletą Biznes Pakietu jest elastyczność produktu, co powoduje, że może być dowolnie modyfikowany poprzez wprowadzanie rozwiązań ponadstandardowych pod konkretny rodzaj działalności.

    Na etapie tworzenia Biznes Pakietu ściśle współpracowaliśmy z pośrednikami ubezpieczeniowymi, korzystając z proponowanych przez nich rozwiązań. Dzięki temu sprzedaż produktu rozwija się w bardzo dobrym tempie – powiedział Bronisław Woźnialis. W pierwszym półroczu tego roku podwoiliśmy przypis ze sprzedaży Biznes Pakietu w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Dynamika sprzedaży wyniosła dokładnie 200% – dodał Prezes RESO.

    Jeszcze większy wzrost sprzedaży odnotowano przy produktach z grupy 15. Ubezpieczenie gwarancji spełnienia zobowiązań finansowych przewoźników drogowych oraz gwarancje ubezpieczeniowe uzyskały dynamikę sprzedaży przekraczającą 655%.

    Wyniki sprzedażowe wskazują, że produkty skierowane do klientów biznesowych stanowią coraz większą część portfela RESO Europa Service.

  • Spotkanie z rzeczoznawcami 30 czerwca 2017

    Standardy pracy rzeczoznawcy, zmiany w podatku VAT oraz spowodowane nimi modyfikacje w umowach współpracy pomiędzy RESO Europa Service a rzeczoznawcami były głównym tematem szkolenia, które suwalska spółka zorganizowała w dniu 23 czerwca w Hotelu Ossa. W spotkaniu wzięło udział niemal 50 rzeczoznawców z całej Polski.

    Szkolenie zostało zorganizowane przez RESO Europa Service we współpracy z Balcia Insurance SE. Jednym z powodów spotkania było omówienie zmian legislacyjnych dotyczących podatku VAT, które wchodzą w życie w dniu 1 lipca 2017 roku. Szkolenie było również doskonałą okazją do prezentacji obu firm, wymiany opinii na temat współpracy RESO z rzeczoznawcami, a także omówienia zmian przepisów oraz wynikających z nich modyfikacji umów współpracy suwalskiej spółki ze swoimi partnerami.

    Standardy pracy rzeczoznawcy

    Spotkanie rozpoczął Grzegorz Powichrowski od prezentacji RESO Europa Service oraz Balcia Insurance SE. Dzięki temu rzeczoznawcy zapoznali się z historią firm, ich wynikami finansowymi, współpracą Balcia z jej Partnerem Generalnym w Polsce – RESO, a także statystykami dotyczącymi likwidacji szkód. Następnie Piotr Lutyński, Kierownik Działu Wycen Szkód RESO, skrupulatnie omówił procedury i standardy realizacji zleceń przez rzeczoznawców. Uczestnicy szkolenia krok po kroku mogli zapoznać się z procesem likwidacji szkód, który obowiązuje w RESO, począwszy od odebrania zlecenia w systemie, poprzez prowadzenie kontaktu z Klientami, dokonanie oględzin, wykonanie dokumentacji fotograficznej, skończywszy na zebraniu dodatkowych informacji niezbędnych przy finalizacji procesu likwidacji szkody.

    Spotkanie oceniam bardzo pozytywnie. Udało nam się omówić z rzeczoznawcami wszystkie wątpliwe kwestie, na czym zależało obu stronom – powiedział Piotr Lutyński, kierownik działu wycen szkód RESO Europa Service. Cieszę się, że poruszyliśmy tematy bardzo ważne z naszego punktu widzenia, jak na przykład procedury prowadzenia kontaktu z klientami. Poza tym przypomnieliśmy o naszych standardach działania, a także analizowaliśmy tzw. szkody „wątpliwe” czy najczęściej popełniane błędy – dodał Lutyński.

    Zmiany w prawie

    Druga część szkolenia dotyczyła zmian legislacyjnych, które dotkną wielu podatników z branży wspomagającej usługi finansowe i ubezpieczeniowe.

    Dotychczas część usług związanych z czynnościami pomocniczymi do usług ubezpieczeniowych i finansowych była zwolniona z podatku. Od 1 lipca 2017 roku ust. 13 z art. 43 ustawy o VAT przestanie obowiązywać. Oznacza to, że od tego czasu usługi likwidacji szkód na rzecz zakładów ubezpieczeń, usługi assistance, usługi rzeczoznawców i orzeczników medycznych będą opodatkowane 23-procentową stawką VAT.

    Szczegóły zmian w prawie omówiła Marta Sarnowska, Dyrektor rachunkowości i finansów Balcia Insurance SE Oddział w Polsce. Uczestnicy spotkania prowadzili dyskusję na temat przyczyn zmian w przepisach podatkowych, konsekwencjach podatkowych dla podmiotów świadczących usługi likwidacji szkód oraz możliwych rozwiązaniach w celu optymalizacji kosztów oraz VAT.

    Zmiany w prawie oznaczają konieczność zmodyfikowania zapisów umów współpracy RESO z rzeczoznawcami, co w swoim wystąpieniu zreferował Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.

  • Awans jest nasz! RESO Akademia 2012 w II lidze! 08 czerwca 2017

    Zawodniczki RESO Akademii 2012 awansowały do II ligi piłkarskiej! Suwalczanki wskoczyły na pierwsze miejsce w tabeli po ostatniej kolejce, w której pokonały bezpośredniego rywala w walce o awans Tura Bielsk Podlaski 4:2.

    RESO Akademia 2012 to jedyna suwalska drużyna piłkarska kobiet. Zespół został powołany w sierpniu 2016 roku i w sezonie 2016/2017 występował w III lidze piłkarskiej województwa podlaskiego. Odpowiedzialność za prowadzenie drużyny wzięło na siebie stowarzyszenie „Akademia 2012”, a sponsorem tytularnym zespołu jest RESO Europa Service.

    Cel główny – zdobycie doświadczenia

    Nasze piłkarki przystępowały do sezonu z jednym głównym celem – zdobycia cennego doświadczenia na ligowych boiskach w rywalizacji z występującymi od wielu lat drużynami Ekosportu Białystok, Włókniarza Białystok i spadkowicza z II ligi – Tura Bielsk Podlaski. Przed rozpoczęciem sezonu nikt nie spodziewał się, że ekipa z Suwałk będzie walczyć jak równy z równym ze swoimi rywalkami. Jakież było zaskoczenie, gdy okazało się, że RESO Akademia wygrała dwa pierwsze mecze i zajmowała pozycję lidera. W trzeciej kolejce przyszła pierwsza porażka z faworytkami z Bielska Podlaskiego. Następnie kolejna wygrana z Ekosportem i dwie przegrane z Turem oraz Włókniarzem. Bilans po rundzie jesiennej to 3 wygrane oraz 3 porażki, co dało 9 punktów i drugie miejsce ze stratą 9 punktów do Tura, który wygrał wszystkie swoje spotkania.

    Wiosenna pogoń

    Przystępując do rundy wiosennej trudno było realnie myśleć o awansie, bowiem 9-punktowa strata do Tura wydawała się nie do odrobienia. Jednak wiosna była zupełnie inna w wykonaniu zarówno RESO Akademii, jak i naszych bezpośrednich rywalek w walce o awans.

    9 kwietnia Tur niespodziewanie przegrał z teoretycznie słabszym Włókniarzem, z kolei RESO Akademia pokonała Ekosport Białystok. Dzięki temu strata suwalczanek do Tura zmalała do 6 punktów. W następnej kolejce obie faworyzowane ekipy pokonały swoje rywalki, a 30 kwietnia doszło do bezpośredniej konfrontacji obu drużyn. Tym razem lepsze okazały się suwalczanki, które wygrały 2:0.

    Zwycięstwo dodało pewności siebie piłkarkom RESO Akademii, które coraz głośniej zaczęły mówić o awansie. Ten stał się bardzo realny, bowiem strata do lidera wynosiła już tylko 3 punkty, a przed suwalczankami był jeszcze jeden bezpośredni mecz z Turem (w III lidze drużyny grają systemem każdy z każdym dwa razy u siebie i dwa razy na wyjeździe). Jednak Karolowi Piaścikowi, trenerowi zespołu, zależało na chłodnych głowach piłkarek i studził emocje: Jesteśmy prawdziwymi debiutantami, a nasz cel przed inauguracją rozgrywek był i na jej finiszu pozostaje jeden: w każdym meczu gramy o trzy punkty i zdobywamy doświadczenie, które będzie procentowało w następnych sezonach.

    W następnej kolejce RESO Akademia i Tur solidarnie wygrały swoje spotkania odpowiednio z Ekosportem i Włókniarzem. W przedostatniej kolejce suwalczanki zmierzyły się z Włókniarzem. Aby liczyć się w walce o awans, trzeba było pokonać rywalki. Ta sztuka się udała. Zawodniczki RESO Akademii zdobyły 4 gole, rywalki odpowiedziały dwoma. W drugim meczu tej kolejki outsider Ekosport Białystok, ku uciesze suwalskich kibiców, pokonał Tura 2:1.

    Decydujący mecz

    Przed decydującym starciem RESO Akademii z Turem Bielsk Podlaski obie drużyny miały po 24 punkty. Suwalczanki do awansu potrzebowały zwycięstwa, Tur z kolei przynajmniej remisu. Działo się tak, ponieważ przy takiej samej ilości zdobytych punktów, o kolejności zajmowanego miejsca w tabeli decydował bilans bezpośrednich meczów obu drużyn, a ten był na korzyść Tura (2 wygrane, 1 porażka, bilans bramek 2:2).

    Najważniejszy mecz w sezonie rozpoczął się w środę, 7 czerwca o godz. 18:00. Licznie zgromadzona publiczność miała przyjemność obejrzenia ofensywnie grającej ekipy RESO Akademii. Suwalczanki poradziły sobie zarówno z rywalkami, jak i z presją, która im towarzyszyła. Pewne zwycięstwo 4:2 przypieczętowało awans do II ligi piłkarskiej!

    II Liga

    Za nami fenomenalny sezon z dużą dawką pozytywnych emocji. Z kolei przed RESO Akademią wiele wyzwań. II liga to wyższy poziom oraz większa ilość drużyn, a co za tym idzie – więcej meczów do rozegrania i dalsze podróże. II liga obejmuje swoim zasięgiem województwo podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie i łódzkie.

    Karol Piaścik oraz Grzegorz Twarowski, trenerzy suwalskiej drużyny, już zapowiedzieli, że niebawem ogłoszą nabór do zespołu. Skład trzeba będzie wzmocnić. Dzięki RESO Akademii 2012 każda wyróżniająca się suwalczanka będzie miała okazję regularnie trenować piłkę nożną.

    Z sukcesu RESO Akademii 2012 cieszy się również sponsor tytularny drużyny, na czele z Bronisławem Woźnialisem, Prezesem Zarządu RESO Europa Service:

    Serdecznie gratulujemy awansu do II ligi zawodniczkom oraz całemu sztabowi RESO Akademii 2012 – powiedział Bronisław Woźnialis. Szczególne słowa uznania należą się drużynie za spektakularną rundę wiosenną, przez którą przeszły jak burza. 6. kolejnych zwycięstw nie pozostawiło złudzeń, że suwalczankom należy się ten awans. Cieszymy się, że nasza drużyna została Mistrzem III ligi i w przyszłym roku będzie reprezentowała nas w II lidze – dodał Prezes RESO.

    fot. sudawcy.blogspot.com

  • RESO Suwałki 10,5 już niebawem! 06 czerwca 2017

    Już w sobotę 17 czerwca odbędzie się druga edycja Miejskiego Święta Biegania – „RESO Suwałki 10,5”. Uczestnicy imprezy startować będą w trzech dyscyplinach – w „Suwalskiej ćwiartce”, czyli biegu głównym na 10,5 km, w biegu sztafetowym „Pogodne Suwałki Team” oraz w „Suwalskich debiutach”. Pula nagród w tegorocznej edycji przekroczy 20 tysięcy złotych.

    „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania” to największa impreza biegowa organizowana na terenie Suwalszczyzny. W ramach całego wydarzenia organizowane są trzy biegi – „Suwalska ćwiartka”, a więc bieg główny na 10,5 km, bieg sztafetowy „Pogodne Suwałki Team”, w którym każdy z trzech członków drużyny biegnie dystans po 3,5 km, a także „Suwalskie debiuty” – bieg na 3,5 km skierowany do osób, które rozpoczynają swoją przygodę z bieganiem. Nowością w tegorocznej edycji „RESO Suwałki 10,5” będzie rywalizacja w ramach „Suwałki Marsz!”, czyli nordic walking na dystansie 1.825 m.

    Tak jak w roku poprzednim, zawody rozpoczną się biegami „Od Krasnoludka do Gimludka”, w których wezmą udział przedszkolaki oraz dzieci i młodzież szkolna. Najmłodsi uczestnicy „RESO Suwałki 10,5” wystartują na dystansie 150 m, 600 m oraz 900 m.

    Zgłoszenia

    Impreza ma charakter otwarty, a zatem udział w biegu mogą wziąć wszyscy zainteresowani (od osób niepełnoletnich wymagana jest zgoda przedstawiciela ustawowego).

    Do 11 czerwca zapisy do biegów odbywają się poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy. W dniach 12-14 czerwca oraz 16-17 czerwca zapisy odbywać się będą w biurze zawodów.

    W dniach 12-14 czerwca biuro zawodów znajdować się będzie w Dziale Sportu, Rekreacji i Marketingu OSiR w Suwałkach ul. Wojska Polskiego 2, z kolei w dniach 16-17 czerwca zostanie przeniesione do Urzędu Miejskiego w Suwałkach przy ul. Noniewicza 71A, czyli bezpośrednio przy Placu im. M. Konopnickiej.

    Trasa

    Trasa biegu będzie wiodła m. in. przez ulicę Kościuszki, a więc historyczny trakt Petersburg-Warszawa, wzdłuż którego znajduje się mnóstwo zabytkowych kamienic. Start oraz meta znajdować się będzie na odnowionym Placu im. M. Konopnickiej. Poza tym trasa przebiegnie ulicami Wigierską oraz Narutowicza. „RESO Suwałki 10,5” charakteryzuje się przede wszystkim tym, że biegi główne rozpoczynają się wieczorem, a zawodnicy rywalizują w pięknej scenerii, w świetle ulicznego oświetlenia.

    Pula nagród

    W tegorocznej edycji organizatorzy przeznaczyli ponad 20 tys. zł na nagrody finansowe. Ponad 14 tysięcy zł przypadnie najlepszym uczestnikom „Suwalskiej ćwiartki”. Najszybszy mężczyzna oraz najszybsza kobieta otrzymają 1.500 zł. Drugie miejsce w obu kategoriach zostanie nagrodzone kwotą 1.200 zł, z kolei trzecie miejsce – 1.000 zł. Nagrodę finansową otrzymają także zdobywcy miejsc 4-10 zarówno w kategorii mężczyzn, jak i kobiet.

    W „Pogodne Suwałki Team” organizatorzy nagrodzą 5 najlepszych sztafet w kategorii Open. Zwycięzcy otrzymają 1.500 zł, drugiej drużynie przypadnie 1.200 zł, a trzecie miejsce zainkasuje 900 zł. Czwarte oraz piąte miejsce w biegu sztafetowym otrzyma odpowiednio 600 zł i 300 zł. Ponadto organizatorzy nagrodzą najlepszą sztafetę kobiet dodatkowo kwotą 900 zł.

    Na nagrody finansowe mogą liczyć najszybsi mieszkańcy Suwałk. Zarówno w biegu indywidualnym, jak i sztafetowym organizatorzy przewidzieli dodatkowe nagrody w kategorii „Najlepszy suwalczanin”, „Najlepsza suwalczanka” oraz „Najlepsze drużyny z Suwałk”.

    Orientacyjny program zawodów:

    Bieg Krasnoludków:

    16:00 – Bieg przedszkolaków z rodzicami (chłopcy i dziewczęta) – dystans 150 m

    Biegi szkolne:

    16:15 – Bieg uczniów szkół podstawowych (chłopcy i dziewczęta, kl. I – III) – dystans ok. 600 m

    16:30 – Bieg uczniów szkół podstawowych (chłopcy i dziewczęta, kl. IV – VI) – dystans ok. 900 m

    16:45 – Bieg uczniów szkół gimnazjalnych (chłopcy i dziewczęta, kl. I – III) – dystans ok. 900 m

    17:00 – 18:15 – uroczystość wręczenia stypendiów sportowych, nagród i wyróżnień Miasta Suwałk za osiągnięcia i działalność sportową w 2016 r. (opcjonalnie podsumowanie Miejskiej Rywalizacji Sportowej – etap miejski)

    18:15 – 19:30 – koncert

    19:30 – 20:00 – przygotowania do biegów wieczornych, rozgrzewka przed biegiem

    20:00 – 21:00

    • Suwalskie Debiuty – bieg indywidualny na dystansie 3.516,25 m
    • Bieg Akademicki – bieg indywidualny studentów na dystansie 3.516,25 m
    • Suwałki Marsz! – nordic walking na dystansie ok. 1.825 m
    • wręczenie nagród

    21:00 – 21:30 – przygotowanie do biegu głównego

    21:30 – 23:00

    • Suwalska Ćwiartka – bieg indywidualny na dystansie ćwierć maratonu (10.548,75 m)
    • Pogodne Suwałki Team – sztafetowy bieg uliczny na dystansie ćwierć maratonu (3 x 3.516,25 m)
    • ceremonia wręczenia nagród
    • zakończenie imprezy

  • Dom Pakiet w nowej odsłonie 25 kwietnia 2017

    Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, rozszerzenie ochrony ubezpieczeniowej podczas remontu, nadbudowy czy rozbudowy, ubezpieczenie przenośnego sprzętu elektronicznego poza miejscem ubezpieczenia czy OC za szkody wyrządzone w ośrodkach turystycznych – to tylko niektóre nowe elementy zmodyfikowanego Dom Pakietu. Ubezpieczenie domów i mieszkań przeszło metamorfozę i od 25 kwietnia jest dostępne w nowej odsłonie. Dzięki zmianom klienci mogą się spodziewać większej ochrony ubezpieczeniowej.

    Coraz więcej Polaków nabywa ubezpieczenie dla swoich domów i mieszkań. Popularność produktu stale rośnie, a wraz z tym rosną oczekiwania klientów. Choć wielu nadal zaspokaja własne potrzeby zwykłym ubezpieczeniem swojej nieruchomości – rozszerzonym co najwyżej o ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym, to jednak rośnie grupa osób, której zależy na niestandardowym zakresie ubezpieczenia. Odpowiadając na potrzeby i wymagania klientów, RESO Europa Service wprowadziła do swojej oferty zmodyfikowaną formułę Dom Pakietu – ubezpieczenia domów i mieszkań Balcia Insurance SE.

    Ubezpieczenie od wszystkich ryzyk

    Jedną z najistotniejszych modyfikacji Dom Pakietu jest wprowadzenie zakresu ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk.

    W podstawowym zakresie nowego Dom Pakietu znajdują się te ryzyka, które w innych tego typu produktach są dostępne w opcjach dodatkowych. Mowa tu chociażby o przepięciu czy ubezpieczeniu szyb i przedmiotów szklanych od stłuczenia i pęknięcia – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes RESO Europa Service.

    Oprócz przepięcia czy ubezpieczenia szyb, nowy produkt obejmuje zakresem również dewastację, graffiti czy rozmrożenie artykułów spożywczych. Ponadto posiada rozszerzoną ochronę ubezpieczeniową podczas remontu, nadbudowy czy rozbudowy mieszkania lub domu. W standardzie znajduje się również ubezpieczenie przenośnego sprzętu elektronicznego poza miejscem ubezpieczenia, roślinność ogrodowa, przedmioty osobiste gości, mienie służbowe czy elementy odnawialnych źródeł energii – kolektory słoneczne i ogniwa fotowoltaiczne.

    OC w życiu prywatnym

    Przełomową zmianą w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej jest wprowadzenie odpowiedzialności na zasadzie ryzyka za szkody związane z zalaniem nieruchomości. W takiej sytuacji nie ma konieczności wykazywania winy ubezpieczonego. Biorąc pod uwagę, że „zalania sąsiedzkie” są najczęstszymi szkodami występującymi w budynkach wielokondygnacyjnych, nowy zapis Dom Pakietu powinien zapewnić większy spokój wśród ubezpieczonych.

    Dotychczas w ramach OC w życiu prywatnym wypłacane były odszkodowania za szkody wyrządzone przez domowników, dzieci, a nawet zwierzęta domowe. Obecnie ubezpieczający będzie mógł również ubezpieczyć pomoc domową. Ponadto w nowym zakresie OC znalazła się odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez ubezpieczonego w związku z użytkowaniem przez niego pomieszczeń podczas wyjazdów turystycznych lub rekreacyjnych trwających nie dłużej niż 30 dni. Dotyczy to zatem pobytu ubezpieczonego w hotelach, motelach, pensjonatach, zajazdach, gospodarstwach agroturystycznych lub innych tego rodzaju podmiotach. Co ważne – ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym w ramach Dom Pakietu jest ważne na terytorium nie tylko Polski, ale także pozostałych krajów Europy.

    Nowy zakres NNW i assistance

    Nowy zakres NNW nie przewiduje limitów wiekowych i obejmuje świadczenia będące następstwem nieszczęśliwego wypadku z tytułu m. in. trwałego uszczerbku na zdrowiu, śmierci, kosztów leczenia, kosztów rehabilitacji, kosztów nabycia protez lub środków pomocniczych, kosztów przeszkolenia zawodowego inwalidów czy skutków zawału serca lub udaru mózgu. Odpowiedzialność ubezpieczenia NNW obowiązuje na terenie całego świata, a suma ubezpieczenia może wynieść maksymalnie 50 tys. zł.

    W przypadku ubezpieczenia assistance w nowym zakresie oprócz Home assistance znajdziemy również Medical assistance i usługi informacyjne.

    Home assistance polega na zapewnieniu pomocy specjalisty domowego, a więc tak zwanej „złotej rączki”, a także pomocy specjalisty w zakresie sprzętu elektronicznego. Jeżeli w przypadku zaistnienia awarii lub wypadku nieruchomość została zniszczona w stopniu uniemożliwiającym dalsze zamieszkanie, ubezpieczony ma zapewnione zakwaterowanie w hotelu, transport mienia czy dozór mienia w miejscu ubezpieczenia przez okres 24 godzin.

    Z kolei w ramach Medical assistance ubezpieczony może liczyć na wizytę lekarza pierwszego kontaktu oraz pielęgniarki, dostawę leków, transport medyczny, opiekę domową po hospitalizacji czy opiekę nad osobami niesamodzielnymi.

    System sprzedaży ratalnej Bacca

    Po wprowadzeniu modyfikacji, Dom Pakiet będzie dostępny w systemie sprzedaży ratalnej Bacca. Ubezpieczający będzie miał zatem możliwość rozłożenia składki na 2, 4 lub 11 rat bez konieczności wpłaty pierwszej raty u Agenta. Wygodną funkcjonalnością systemu jest również opcja polecenia przelewu na rzecz Bacca, dzięki której nie trzeba będzie kontrolować harmonogramu płatności kolejnych rat. Do zawarcia umowy sprzedaży ratalnej wystarczy posiadanie dowodu osobistego ubezpieczającego oraz wskazanie numeru rachunku bankowego. Ponadto klient będzie mógł opłacać jedną ratę za więcej niż jedno ubezpieczenie.

    Nowy Dom Pakiet został gruntownie przebudowany. Udogodnienia znalazły się zarówno w ubezpieczeniu mienia, jak również ubezpieczeniu OC w życiu prywatnym, NNW oraz assistance. W podstawowym wariancie możemy znaleźć bardzo ciekawy zakres. Ponadto będzie można oczywiście skorzystać z opcji dodatkowych. Jesteśmy przekonani, że nowy Dom Pakiet sprosta oczekiwaniom Klientów – dodał Prezes RESO.

  • Balcia Insurance SE w Sprawozdaniu RF 24 kwietnia 2017

    Rzecznik Finansowy opublikował sprawozdanie swojej działalności za 2016 roku, w którym znalazły się m. in. informacje dotyczące liczby i sposobu rozpatrzenia reklamacji oraz sporów sądowych. Według danych Balcia Insurance SE dobrze wypadła na tle całego rynku.

    Sprawozdanie dotyczy pierwszego pełnego roku działalności Rzecznika Finansowego obejmującej zarówno sektor bankowo-kapitałowy, jak również rynek ubezpieczeniowo-emerytalny. Ze względu na ponad 21-letnią aktywność Rzecznika na rynku ubezpieczeniowym, większość działań dotyczyła właśnie ubezpieczeń.

    Rzecznik Finansowy pozytywnie ocenił wprowadzenie wymogu złożenia reklamacji do podmiotu rynku finansowego przed złożeniem wniosku o interwencję Rzecznika lub postępowanie polubowne. Określenie zasad procedury reklamacyjnej poprawiło poziom ochrony klienta, a także zobowiązało podmioty rynku do ujawniania statystyk dotyczących m. in. liczby i sposobu rozpatrzenia reklamacji czy sporów sądowych.

    Przed skorzystaniem z usług danej firmy warto zajrzeć do tych zestawień, szczególnie porównując to, jaki odsetek reklamacji dana firma uznaje, a jaki odrzuca. Rozbieżności są olbrzymie, bo są instytucje, które uwzględniają nawet prawie 90% reklamacji, ale są też takie, które mają taki odsetek reklamacji nieuznanych zgodnie z wolą klienta. Jakość usług dobrze też pokazuje liczba spraw sądowych i wartość sporów. Oczywiście trzeba pamiętać o naturalnym zjawisku, że większy bank czy ubezpieczyciel będzie miał te wartości większe – mówi Aleksandra Wiktorow.

    Reklamacje w Dziale II

    W 2016 roku klienci zakładów ubezpieczeń zgłosili 225.332 reklamacji dotyczących produktów z Działu II, z których ubezpieczyciele uznali 50.177 zgodnie z wolą klientów (22,3% zgłoszonych reklamacji), a 169.878 nie uwzględnili.

    Balcia Insurance SE, w imieniu której procesem likwidacji szkód zajmuje się RESO Europa Service Sp. z o. o., otrzymała 1584 reklamacji, co stanowi 0,7% udziału w reklamacjach ogółem. Ponad 98% złożonych reklamacji dotyczyła ubezpieczeń komunikacyjnych, a w tym segmencie łotewski ubezpieczyciel posiada obecnie ok. 2% udziału rynku. Balcia uznała 325 reklamacji zgodnie z wolą klienta, co stanowi 20,5% zgłoszonych spraw. 1181 reklamacji zostało nieuwzględnionych.

    Postępowania sądowe w Dziale II

    Balcia i RESO mogą pochwalić się również dobrymi statystykami dotyczącymi postępowań sądowych.

    Całkowita liczba wystąpień klientów na drogę postępowania sądowego przeciwko ubezpieczycielom w 2016 roku wyniosła 28.567, a wartość roszczeń zgłoszonych we wszystkich pozwach przekroczyła kwotę 754,9 mln zł. Wartość kwot zasądzonych prawomocnymi orzeczeniami sądów na rzecz klientów wyniosła 80,78 mln zł.

    Przeciwko Balcia Insurance SE skierowano 334 wystąpień na drogę postępowania sądowego. Wartość roszczeń zgłoszonych w pozwach przeciwko Balcia wyniosła 4.15 mln zł (czyli 0,55% wartości roszczeń zgłoszonych przeciwko wszystkim zakładom ubezpieczeń w Polsce), z kolei wartość kwot zasądzonych prawomocnymi orzeczeniami sądów na rzecz klientów wyniosła 61,2 tys. zł.

    Statystyki dotyczące postępowania sądowego są dla nas jeszcze lepsze od danych dotyczących reklamacji. Wartość kwot zasądzonych orzeczeniami na rzecz klientów wyniosła 61 tys. zł, co stanowi 0,07% wszystkich zasądzonych kwot w postępowaniach prowadzonych przeciwko zakładom ubezpieczeń – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service. Oczywiście chcielibyśmy, aby liczby zgłoszonych reklamacji czy toczących się postępowań sądowych były jak najmniejsze, aczkolwiek zdajemy sobie sprawę, że nigdy nie będą one równe zeru. Nie mniej jednak cieszy nas fakt, że nasze statystyki dotyczące likwidacji szkód dobrze prezentują się na tle całego rynku – dodał Prezes RESO.

  • Wesołych Świąt! 14 kwietnia 2017

    Z okazji Świąt Wielkiej Nocy składamy wszystkim najlepsze życzenia.

    Niech ten wyjątkowy czas napełni Państwa serca otuchą i nadzieją oraz pozwoli przezwyciężyć nawet największe trudności.

    Wesołych Świąt życzą Państwu Zarząd oraz Pracownicy RESO Europa Service.

  • Mamy największą dynamikę sprzedaży! 24 marca 2017

    Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny opublikował wyniki za IV kwartał 2016 roku. Wynika z nich, że bezwzględnie największą dynamikę sprzedaży na polskim rynku w segmencie ubezpieczeń OC komunikacyjnego zanotowała Balcia Insurance SE. W porównaniu do IV kwartału 2015 roku dynamika wyniosła 384%, z kolei w perspektywie całego roku 2016 odnotowaliśmy 262-procentową dynamikę w porównaniu do 2015 r.

    Polski rynek ubezpieczeniowy zawsze z niecierpliwością wyczekuje na sprawozdania UFG, gdyż są one prawdopodobnie najlepszym źródłem rynkowych statystyk związanych z ubezpieczeniem OC komunikacyjnym oraz OC rolnika. W swoich sprawozdaniach bowiem UFG publikuje wartości wpłat, które otrzymał od zakładów prowadzących w Polsce działalność w zakresie ubezpieczeń obowiązkowych. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 13 marca 2013 roku, zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości procentu składki wnoszonej przez zakłady ubezpieczeń na rzecz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz terminów uiszczania tej składki, wysokość odpisu składki wynosi 1,3% składki przypisanej brutto z ubezpieczeń OC komunikacyjnego oraz OC rolnika. Zatem na podstawie przychodów ze składek z ubezpieczeń obowiązkowych wnoszonych przez zakłady ubezpieczeń na rzecz UFG możemy wyliczyć, na jaką wartość poszczególne zakłady sprzedały produkty ubezpieczeniowe OC.

    Z danych UFG wynika, że w 2016 r. Balcia Insurance SE sprzedała polisy ubezpieczenia OC komunikacyjnego o łącznej wartości 199,83 mln zł, podczas gdy w 2015 r. zebrany przypis za ten produkt wyniósł 76,17 mln zł. Dynamika sprzedaży wyniosła 262% przy średniej rynkowej 136%.

    Jeszcze lepsze wskaźniki procentowe dotyczące sprzedaży OC odnotowano w IV kwartale 2016 roku. Wówczas Balcia zebrała 77,85 mln zł – a zatem więcej niż w całym poprzednim roku – a dynamika sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. wyniosła aż 384% (przy średniej rynkowej 152%). Był to największy wzrost sprzedaży spośród wszystkich zakładów ubezpieczeń prowadzących działalność w Polsce.

    Za sprzedaż produktów ubezpieczeniowych Balcia Insurance SE na terenie Polski jest całkowicie odpowiedzialna RESO Europa Service Sp. z o. o.

    W 2016 roku odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Udało się nam podwoić swój udział w segmencie ubezpieczeń OC komunikacyjnego, a co istotniejsze – równolegle wzmacniamy swoją pozycję w segmencie ubezpieczeń majątkowych. Sprzedaż Biznes Pakietu rozwija się w zawrotnym tempie, a niebawem wprowadzimy na rynek nowy Dom Pakiet z zakresem na wszystkie ryzyka, co powinno przyczynić się do wzmocnienia pozycji tego produktu – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.

    Dyrektor polskiego Oddziału Balcia Insurance SE podkreśla, że dopełnieniem sukcesu sprzedaży ubezpieczenia OC komunikacyjnego był jeszcze jeden, niezwykle istotny aspekt: Wzrost przypisu udało się osiągnąć jednocześnie przy znaczącym wzroście średniej składki – powiedział Artur Stępień. W 2016 roku średnia składka za OC wzrosła u nas blisko o 50% w porównaniu do 2015 roku, co zasadniczo poprawia rentowność tego produktu.

    Dynamika wzrostowa sprzedaży produktów ubezpieczeniowych Balcia nie dotyczy jednak wyłącznie obowiązkowego OC. Zarówno produkty Auto Casco, Auto Szyby, jak i Biznes Pakiet, Dom Pakiet czy gwarancje ubezpieczeniowe odnotowały wysoki wzrost dynamiki sprzedaży, co jest potwierdzeniem konsekwentnie realizowanej strategii spółki – dodał Dyrektor Stępień.

  • RESO Suwałki Football League 2016/2017 za nami 22 lutego 2017

    Zakończyły się już rozgrywki RESO Suwałki Football League 2016/2017 – amatorskiej ligi halowej piłki nożnej. Mistrzem rywalizacji została drużyna Salagu, która wyprzedziła 14 Dywizjon oraz ekipę Euromaster Gniedziejko. Ostatnia, a zarazem decydująca o mistrzostwie kolejka odbyła się w czwartek, 16 lutego, zaś dzień później podczas Gali Mistrzów nastąpiło uroczyste podsumowanie ligi oraz wręczenie nagród i wyróżnień.

    RESO Suwałki Football League to amatorskie rozgrywki piłki nożnej halowej, które odbywają się każdej zimy w hali Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach. Od dwóch sezonów sponsorem tytularnym ligi jest RESO Europa Service. Podczas rozgrywek, które się właśnie zakończyły, rywalizowało 12 drużyn. Mecze odbywały się w systemie każdy z każdym, bez rewanżu, zatem kibice mieli przyjemność obejrzenia 11 kolejek, w których padło 299 goli.

    17 lutego 2017 roku odbyła się Gala Mistrzów RESO Suwałki Football League, podczas której nastąpiła ceremonia wręczenia nagród i pucharów – zarówno drużynowych, jak i indywidualnych. Na początku spotkania głos zabrał Czesław Renkiewicz, Prezydent Miasta Suwałk, który objął rozgrywki Patronatem Honorowym. Następnie ligę w kilku zdaniach podsumował Waldemar Borysewicz, Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji. Obaj podziękowali również sponsorowi tytularnemu rozgrywek, w imieniu którego wystąpił Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.

    Podczas minionego sezonu RESO Suwałki Football League rywalizacja była bardzo zacięta – losy mistrzostwa ważyły się do ostatniej kolejki, co uatrakcyjniło ligę – powiedział podczas uroczystej Gali Mistrzów Bronisław Woźnialis. Chciałbym pogratulować wszystkim zawodnikom walki do ostatniego gwizdka, a Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Suwałkach gratuluję organizacji ligi. Mogę zapewnić, że w przyszłym sezonie nadal będziemy wspierać RESO Suwałki Football League – dodał Prezes RESO.

    Po przemówieniach nadszedł czas na wręczanie pucharów i medali. Oprócz rozstrzygnięć drużynowych, uczestnicy Gali Mistrzów poznali piłkarzy wyróżnionych indywidualnie.

    Królem strzelców został zdobywca 19 goli Piotr Gwaj z drużyny Agrodealer, który wraz z Wojciechem Mickiewiczem (14 goli) stworzyli zabójczy atak. Razem zdobyli 33 gole, a więc więcej niż dziesięć drużyn biorących udział w RESO Suwałki Football Leauge.

    Najlepszym bramkarzem został Karol Śliwiński z drużyny UKS Rutka-Tartak, zaś najlepszym zawodnikiem RESO Suwałki Football League wybrano Adriana Łejmela. W kategorii najlepszego zawodnika wyboru dokonali sami piłkarze, a głosowanie było bardzo wyrównane – Łejmel zwyciężył jednym głosem. Zawodnik drużyny Euromaster odebrał efektowny puchar i nagrodę z rąk Bronisława Woźnialisa.

    Podczas Gali Mistrzów przyznane zostały również inne wyróżnienia. Nagrodę organizatora otrzymał Tomasz Jarząbski z 14 Dywizjonu, a nagrodę specjalną – Wojciech Mickiewicz z drużyny Agrodealer.

    Rozgrywki RESO Suwałki Football League powrócą do hali Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach jesienią tego roku. Organizatorzy już zapowiedzieli reformę ligi, która wynika z coraz większego zainteresowania rozgrywkami.

  • Balcia Insurance SE wysoko w rankingu UFG 21 lutego 2017

    Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny po raz szósty podsumował współpracę z zakładami ubezpieczeń, prowadzącymi działalność w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. W wyniku tego podsumowania powstał Ranking zakładów za 2016 rok, który wskazuje na pozycję każdego z ubezpieczycieli pod względem jakości danych przekazywanych do bazy Ośrodka Informacji UFG oraz procesów związanych z zasilaniem tej bazy. Wysokie szóste miejsce w rankingu zajęła Balcia Insurance SE.

    Jak podkreśla UFG, dbałość o jakość danych i procesów związanych z zasilaniem bazy Ośrodka Informacji UFG ma priorytetowe znaczenie. Utrzymanie wysokiej jakości danych jest bowiem w interesie całego rynku ubezpieczeniowego, ponieważ przekłada się ono bezpośrednio na wyższą jakość udostępnianych zakładom informacji zwrotnych z UFG.

    Ranking UFG

    Zakłady ubezpieczeń są pozycjonowane w Rankingu UFG według wskaźnika końcowego, stanowiącego średnią arytmetyczną wartość ośmiu wskaźników składowych: identyfikowalności, jednoznaczności, kompletności, stabilności, terminowości, uzysku, wypełnialności oraz współpracy. Poziom akceptowalny można uzyskać, gdy wartość wskaźnika końcowego wynosi powyżej 80,00%.

    W rankingu zakładów ubezpieczeń za 2016 rok Balcia Insurance SE zajęła piąte miejsce ze wskaźnikiem końcowym wynoszącym 84,06%. W porównaniu do 2015 roku Balcia poprawiła miejsce w rankingu o 4 pozycje.

    Na osiemnaście sklasyfikowanych w Rankingu zakładów ubezpieczeń, połowa z nich uzyskała poziom akceptowalny.

    Pozycja w rankingu Nazwa zakładu ubezpieczeń* Wskaźnik końcowy** Zmiana r/r
    1 PZU 90,84% 0
    2 Compensa 86,19% 0
    3 Hestia 85,46% 6
    4 Link4 85,30% 1
    5 Warta 84,93% -2
    6 Balcia 84,06% 4
    7 Interrisk 83,87% 0
    8 Concordia 82,91% 8
    9 Aviva 82,62% -5
    10 Gothaer 78,42% 3
    11 Uniqa 78,08% 0
    12 Allianz 76,81% 3
    13 Axa Ubezpieczenia 73,74% -1
    14 Generali 73,48% 0
    15 TUW 71,35% 2
    16 TUZ 70,06% 2
    17 Pocztowe 63,93% 2
    18 Axa 58,37% 2

    * w 2016 klasyfikowanych było 18 zakładów ubezpieczeń, tj. o 2 mniej (Liberty, Avanssur) niż w roku poprzednim.

    ** wartość wskaźnika końcowego powyżej 80,00% stanowi poziom akceptowalny.

    Źródło: UFG

    Balcia ubezpieczycielem „w porządku”

    14 lutego 2017 roku na Obiektywnym Forum Agentów pojawiła się „walentynkowa” ankieta, dzięki której członkowie forum mogli wybrać trzech ubezpieczycieli, którzy ich zdaniem są najbardziej „w porządku” wobec agentów. W ciągu 12 godzin oddano ponad 500 głosów.

    Wyniki ankiety na OFA

    Warta/HDI 163
    Generali 85
    Compensa 68
    Ergo Hestia 51
    Balcia 34
    Goathaer 28
    Link4 25
    Proama 17
    InterRisk 14
    PZU 14
    TUW 8
    Allianz 8
    Concordia 5
    TUZ 3
    Axa 3
    Prudential 2
    Leadenhall 2
    żaden 2
    Gefion 1
    Uniqa 1
    Aviva 0

    Balcia Insurance SE w ciągu kilku pierwszych godzin zdobyła 34 głosy, co dało jej 5 miejsce na 20 sklasyfikowanych zakładów ubezpieczeń.

Ustawienia plików cookies

Drodzy Użytkownicy,

Wykorzystujemy pliki cookie niezbędne, analityczne i marketingowe do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony, spersonalizowania treści i reklam, analizowania ruchu w naszej witrynie oraz w celach statystycznych. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Jeśli zgadzasz się abyśmy wykorzystywali wszystkie wskazane powyżej pliki cookie do celów powyżej wymienionych prosimy o kliknięcie „Zgadzam się”. Jeżeli chciałbyś/chciałabyś zdecydować, które z plików cookie będą mogły być wykorzystywane prosimy o wejście w Ustawienia szczegółowe i dokonanie wyboru. Szczegółowe informacje możesz znaleźć w naszej polityce. Pamiętaj, że w  każdej chwili możesz zmienić zdanie odnośnie ustawień plików cookie.

Zgadzam się Ustawienia

Niezbędne

Zarówno te pliki cookie, jak i podobne rozwiązania są nam potrzebne, aby zapewnić działanie podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Powyższe obejmuje na przykład zapisywanie tych ustawień.

(zawsze aktywne)

Analityczne

Ponadto chcielibyśmy lepiej poznać, w jaki sposób korzystasz z naszej strony internetowej, aby zoptymalizować ją dla Ciebie i innych użytkowników. W tym celu
wykorzystujemy pliki cookie i podobne rozwiązania, które umożliwiają mapowanie zachowań użytkowników, a tym samym pozwolą nam udoskonalić przedstawianą Tobie ofertę.

Marketingowe, remarketingowe, udostępnianie danych stronom trzecim

Aby zapewnić nam możliwość dostosowania naszych kampanii marketingowych do Twoich potrzeb, zbieramy informacje o tym, w jaki sposób trafiasz na naszą witrynę internetową i w jaki sposób korzystasz reagujesz na nasze reklamy. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej ulepszyć nie tylko nasze reklamy, ale także treści na naszej stronie. Nasi partnerzy marketingowi także wykorzystują te informacje do własnych celów, np. do personalizacji kont użytkowników lub profili na swojej platformie.

Zamknij ustawienia