Dziś mija kolejny rok działalności RESO Europa Service. Suwalska spółka ma już 12 lat i w dalszym ciągu wiele planów do zrealizowania. Jak minęło ostatnich dwanaście miesięcy? Co przyniosą kolejne?
RESO Europa Service Sp. z o. o. została zarejestrowana w dniu 20 października 2005 r. w Suwałkach. Od początku spółka zajmowała się ubezpieczeniami: sprzedażą oraz likwidacją szkód. Od 2009 r. RESO rozpoczęła ścisłą współpracę z łotewskim zakładem ubezpieczeń Balcia Insurance SE, na początku jako przedstawiciel zakładu, a następnie jako Partner Generalny w Polsce.
Współpraca z Łotyszami okazała się być strzałem w dziesiątkę – zapoczątkowała ona intensywny rozwój RESO. W 2009 roku w suwalskiej spółce pracowało 27 osób, a dziś liczba zatrudnionych wynosi dokładnie 150 osób. W ciągu ostatnich 8 lat rozwinęła się również Balcia, o czym najlepiej świadczy fakt, że wartość sprzedanych polis w 2009 r. wynosi równowartość przypisu z 11 dni pierwszego półrocza 2017 r.
– Wraz z rozwojem RESO rozwija się Balcia i odwrotnie – rozwój Balcia oznacza wzrost RESO. Obie spółki są ze sobą ściśle związane, a ich współpraca przebiega wzorowo – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.
RESO odpowiada za sprzedaż wszystkich produktów Balcia oraz zajmuje się likwidacją szkód krajowych i zagranicznych. Poza tym suwalska spółka opracowuje strategie wdrożenia nowych produktów na polski rynek, przygotowuje akcje promocyjne produktów istniejących, a także prowadzi infolinię, dzięki której klienci mogą zgłosić szkodę, uzyskać informacje na temat przebiegu procesu likwidacji szkody, poznać ofertę sprzedażową czy też wyjaśnić wszelkie wątpliwości związane z ubezpieczeniem.
Najintensywniejszy rok
Dwunasty rok działalności RESO Europa Service na polskim rynku ubezpieczeń był najbardziej intensywnym okresem w historii spółki. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy RESO zanotowała największą dynamikę sprzedaży, a zebrany przypis był rekordowo wysoki. Znacząco wzrosła również liczba agentów współpracujących z suwalską spółką – z 5 tys. pod koniec 2016 r. do niemal 7 tys. pośredników ubezpieczeniowych obecnie.
Wzrost sprzedaży pociągnął za sobą wzrost likwidowanych szkód. Od października 2016 r. do września br. RESO zlikwidowała niemal 20 tys. szkód krajowych i międzynarodowych.
W ostatnim roku dokonano również wielu zmian, które wpłynęły na wzmocnienie sprzedaży poszczególnych produktów – m. in. wprowadzono nowe warunki Dom Pakiet, które od kwietnia br. są dostępne z ubezpieczeniem mienia od wszystkich ryzyk, a także Biznes Pakiet, gdzie wprowadzono łącznie ok. 40 modyfikacji.
Spółka dokonała również zmian w obsłudze klienta – Departament Obsługi Klienta RESO został wzmocniony kadrowo, a od sierpnia dodatkowo wydłużył godziny swojej pracy. Od tego czasu klienci RESO mogą kontaktować się z konsultantami firmy od poniedziałku do piątku w godz. 6:00-22:00 oraz w soboty od 8:00 do 16:00. Dzięki temu czas oczekiwania na rozmowę został znacząco skrócony.
RESO była bardzo aktywna w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i sponsoringu, co odczuli zwłaszcza mieszkańcy Suwalszczyzny. Dzięki suwalskiej spółce odbyły się duże imprezy masowe, takie jak RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania czy RESO Gala Karate. Ponadto wsparcie firmy przyczyniło się do powołania żeńskiej drużyny piłkarskiej w Suwałkach – RESO Akademia 2012, która już po pierwszym ligowym sezonie awansowała z III do II ligi. Oprócz tego RESO stale wspiera trzy suwalskie stowarzyszenia: Akademia 2012, Salos Suwałki oraz Suwalski Klub Karate Kyokushin, których jednym z głównych celów statutowych jest wychowywanie dzieci i młodzieży poprzez sport. Kolejnym podmiotem, który uzyskał pomoc RESO, był Suwalski Ośrodek Kultury. Spółka doceniła jego działalność przy organizacji festiwali teatralnych dla dzieci i młodzieży oraz Suwałki Blues Festival 2017.
Z kolei firmę RESO docenili Prezydent Miasta Suwałk oraz złożona z laureatów poprzednich edycji Kapituła Włóczni Jaćwinga. Podczas uroczystej Gali nasza firma otrzymała Włócznię Jaćwinga, czyli prestiżową nagrodę za działalność usługową i sponsorską wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym.
– Jeżeli firma odnosi sukcesy i osiąga dobre wyniki, to naturalnym jest, że chcemy dzielić się z najbliższym otoczeniem – podsumował Prezes RESO.
Plany na kolejny rok
Podczas najbliższych miesięcy spółka zamierza systematycznie rozwijać swoją działalność.
– Zawsze trudniej jest utrzymać dobry wynik, niż zdobyć go po raz pierwszy. Mamy jednak nadzieję, że uda nam się zachować wzrost na wszystkich płaszczyznach i wprowadzić zaplanowane technologiczne innowacje w naszej działalności – zakończył Bronisław Woźnialis.