Sprawdzony partner - w ubezpieczeniach

Sprawdzony partner

w ubezpieczeniach

Aktualności

  • RESO Suwałki 10,5 po raz ostatni. Od 2020 r. nowa formuła zawodów 07 maja 2019

    W tym roku po raz ostatni odbędzie się RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania, czyli „Suwalska ćwiartka” – największa impreza biegowa na suwalszczyźnie. Zawody odbędą się w nowym terminie podczas pierwszego lipcowego weekendu (6-7 lipca), tydzień przed Suwałki Blues Festival. Od 2020 r. zmieni się formuła wydarzenia – ćwierćmaraton zostanie zastąpiony przez półmaraton. Szczegóły przedstawiono na wczorajszej konferencji prasowej.

    W konferencji uczestniczył m. in. Czesław Renkiewicz, Prezydent Miasta Suwałk, który podkreślił społeczny wymiar projektu. W RESO Suwałki 10,5 wzięło udział dotychczas 3,5 tysiąca biegaczy – dzieci w wieku przedszkolnym, młodzież szkolna, dorośli, a także seniorzy. Wydarzenie integrowało różne grupy wiekowe, społeczne i zawodowe, wszak do rywalizacji stawali także przedstawiciele przedsiębiorstw. Bieg cieszył się rosnącym zainteresowaniem wśród kibiców, których z roku na rok pojawiało się coraz więcej.

    Konieczne zmiany

    Wzrost zainteresowania zawodami spowodował, że dotychczasowa trasa stała się niewydolna. Ustalony na niej limit uczestników był niższy od ilości osób zgłaszających gotowość do startu. Jak się również okazało, analiza preferencji biegaczy jednoznacznie wskazała, że interesują ich dłuższe dystanse niż ćwierćmaraton (10,5 km).

    Po pierwszej edycji RESO Suwałki 10,5 powiedziałem, że Suwałki stać na imprezę biegową, w której weźmie udział 2 tysiące osób. Okazało się jednak, że na obecnym dystansie nie jesteśmy w stanie zorganizować biegu dla kilku tysięcy osób. Zmiana formuły i przekształcenie ćwiartki w półmaraton pomoże nam w osiągnięciu tego celu – powiedział podczas konferencji Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.

    Zmiana terminu zawodów i nowy partner

    Dotychczasowe edycje RS10,5 odbywały się w pierwszą sobotę po Bożym Ciele. W tym roku wydarzenie rozpocznie się 6 lipca, a zakończy dzień później śniadaniowym biegiem na wyspę, gdzie na wszystkich biegaczy będzie czekać smaczna jajecznica.

    Cieszę się, że termin biegu został przesunięty na początek wakacji. W tym okresie więcej osób może podróżować i skorzystać z okazji, by przyjechać do Suwałk na dwie największe imprezy w naszym regionie: biegi RESO oraz odbywający się kilka dni później Suwałki Blues Festival – dodał prezes suwalskiej spółki, która jest sponsorem obu wydarzeń.

    Podczas konferencji prasowej podpisano porozumienie pomiędzy Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Suwałkach a Suwalskim Ośrodkiem Kultury, organizatorem Suwałki Blues Festival. SOK dołączył do grona partnerów RESO Suwałki 10,5. Obie miejskie jednostki chcą wspólnie promować dwa organizowane przez siebie wydarzenia. Na mocy zawartej współpracy na trasie biegu powstanie specjalna muzyczna strefa kibicowania Suwałki Blues Festival, w której zagra zespół bluesowy. Będzie to świetna okazja do promocji największej imprezy bluesowej w Polsce, która odbędzie się tydzień później (11-14 lipca br.).

    RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania odbędzie się 6 i 7 lipca 2019 r. W sobotę odbędą się biegi w ramach rywalizacji sportowej (wezmą w nich udział wszystkie grupy wiekowe – począwszy od przedszkolaków, skończywszy na seniorach). Dzień później odbędzie się bieg śniadaniowy pn. „Bieg na wyspę”, który będzie miał charakter happeningu, a zakończy go wspólne śniadanie i integracja środowiska biegowego na wyspie na zalewie Arkadia w Suwałkach.

  • Wesołych Świąt! 19 kwietnia 2019

    Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy Państwu dużo prawdziwego spokoju, zaczerpnięcia nowych sił oraz nadziei na lepsze jutro

    Zarząd oraz Pracownicy RESO Europa Service

  • RESO z własnym biurem detektywistycznym 10 kwietnia 2019

    Od początku kwietnia 2019 r. RESO Europa Service prowadzi biuro detektywistyczne, które zostało utworzone w dziale bezpieczeństwa wewnętrznego. Obecnie w biurze jest zatrudnionych czterech detektywów, którzy oprócz walki z przestępczością ubezpieczeniową w przyszłości będą zajmować się także wyjaśnianiem spraw spoza branży.

    W ciągu ostatnich kilku lat dział bezpieczeństwa wewnętrznego rozrastał się, a zatrudnione w nim osoby rozwijały swoje kompetencje. Każdy z pracowników działu ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w działalności dochodzeniowej i kryminalnej, a ich wiedzę udokumentowała zdobyta w zeszłym roku licencja detektywistyczna.

    W 2015 roku suwalska spółka rozpoczęła wdrażanie nowych dobrowolnych produktów ubezpieczeniowych Balcia Insurance SE (m. in. Auto Casco i Biznes Pakiet). Rok później rozpoczął się okres, podczas którego RESO odnotowywała bardzo wysoką dynamikę sprzedaży. Obie sytuacje spowodowały wzrost zgłaszanych roszczeń, które były uznawane przez spółkę za wątpliwe. Analizą takich spraw zajmuje się dział bezpieczeństwa wewnętrznego RESO Europa Service, który w zeszłym roku był jedną z najskuteczniejszych komórek spółki.

    Wiele spraw udało nam się skutecznie rozwiązać i udowodnić próbę wyłudzenia odszkodowania. W takich sytuacjach nie jest wypłacane odszkodowanie, a my składamy zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa – powiedział Andrzej Bałazy, kierownik działu bezpieczeństwa wewnętrznego RESO Europa Service.

    Skuteczność działania, doświadczenie i wiedza pracowników DBW są na tak satysfakcjonującym poziomie, że władze RESO postanowiły wydzielić biuro detektywistyczne, które docelowo w przyszłości będzie zajmowało się także wyjaśnianiem spraw spoza branży ubezpieczeniowej.

    Nasz dział bezpieczeństwa wewnętrznego ma duży potencjał. Grzechem byłoby z tego nie skorzystać. Praca naszych detektywów może pomóc wielu osobom, które poszukują profesjonalistów w tym zakresie. Dlatego będziemy przygotowywać się do tego, aby niebawem otworzyć się na nowych klientów z zewnątrz – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.

  • Ubezpieczenia ryzyk w podróży dostępne w Panelu Agenta 01 kwietnia 2019

    RESO Europa Service wprowadzi kolejny produkt ubezpieczeniowy do sprzedaży w Panelu Agenta. Od 2 kwietnia w elektronicznym systemie sprzedaży dostępne będzie ubezpieczenie ryzyk w podróży dla wyjeżdżających na terytorium Białorusi oraz Rosji. Dzięki temu wystawienie polisy będzie znacznie szybsze i wygodniejsze.

    Ubezpieczenie ryzyk w podróży dla wyjeżdżających na terytorium Białorusi oraz Rosji to dwa spośród trzech ubezpieczeń turystycznych, które w swojej ofercie ma RESO Europa Service. Trzecim produktem jest ubezpieczenie cudzoziemców, które od początku było sprzedawane poprzez Panel Agenta.

    Przedmiotem ubezpieczenia ryzyk w podróży jest zdrowie i życie ubezpieczonego, który wyjechał na terytorium Białorusi lub Rosji. Zakres ubezpieczenia obejmuje skutki zdarzeń, jakie mogą nastąpić podczas podróży: nagłe zachorowanie, zaostrzenie chronicznego zachorowania, nieszczęśliwy wypadek lub śmierć ubezpieczonego. Umowa ubezpieczenia może obowiązywać na okres jednej podróży (czas zaplanowany) lub podczas wielokrotnych podróży (3 miesiące, 6 miesięcy, 12 miesięcy – dotyczy obu krajów – i dodatkowo 24 miesięcy w przypadku Rosji).

    Ubezpieczony ma do wyboru dwie sumy ubezpieczenia. Podróżując do Rosji można wybrać sumę 30 tys. euro lub 50 tys. euro, zaś wybierając się na Białoruś – 10 tys. euro lub 20 tys. euro.

    Sprzedaż ubezpieczeń turystycznych w Panelu Agenta przyspieszy pracę pośredników ubezpieczeniowych. Nasz system sprzedaży jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze. Poza tym posiada kilka istotnych udogodnień, takich jak na przykład automatyczne pobranie z baz danych klienta, o ile wcześniej zawierał już umowę ubezpieczenia – powiedział Mateusz Bartosiewicz, starszy specjalista w departamencie sprzedaży RESO Europa Service.

    W ciągu najbliższych kilku miesięcy do elektronicznej sprzedaży w Panelu Agenta zostaną dodane kolejne produkty – m. in. ubezpieczenie gwarancji spełnienia zobowiązań finansowych przewoźników drogowych.

  • RESO rozpoczęła kampanię plakatową 28 lutego 2019

    Dom Pakiet, Biznes Pakiet oraz ubezpieczenia komunikacyjne – to trzy oferty produktowe, które w najbliższym czasie będą promowane poprzez kampanię plakatową przygotowaną przez departament marketingu i komunikacji RESO. Trzy różne grafiki systematycznie będą dostarczane przez kierowników regionalnych do agentów z sieci RESO w całej Polsce.

    Kampania plakatowa została przygotowana we współpracy z agentami ubezpieczeniowymi, którzy zgłaszali potrzebę zamieszczenia w swoich biurach tego typu grafik z produktami oferowanymi przez RESO. Celem akcji jest przede wszystkim promocja trzech głównych rodzajów produktów ubezpieczeniowych Balcia, które w swojej ofercie ma RESO. Są to ubezpieczenia, na które decydują się klienci indywidualni (Dom Pakiet, ubezpieczenia komunikacyjne), jak również biznesowi i instytucjonalni (Biznes Pakiet, ubezpieczenia komunikacyjne flotowe). Celem pośrednim jest także promocja marek RESO i Balcia.

    Każdy z plakatów przedstawia grafikę, a także nazwę produktu z hasłem:

    Dom Pakiet – Twój dom w bezpiecznych rękach

    Ubezpieczenia komunikacyjne – Obierz właściwy kierunek

    Biznes Pakiet – Produkt z myślą o Twoim biznesie

    Dom Pakiet to ubezpieczenie domów i mieszkań, które w standardzie oferuje szeroki zakres ochrony ubezpieczeniowej. Ubezpieczenia komunikacyjne to dostępne w ofercie RESO OC ppm., Auto Casco, Assistance, Auto Szyby, NNW, ubezpieczenie graniczne i Zielona Karta. Natomiast Biznes Pakiet to ubezpieczenie majątkowe przeznaczone dla przedsiębiorstw oraz podmiotów instytucjonalnych, które charakteryzuje się dużą elastycznością i dostosowaniem zakresu do konkretnego klienta.

    Na plakatach znalazł się również kod QR, po zeskanowaniu którego zostaniemy przekierowani na stronę internetową dedykowaną danemu produktowi – powiedziała Joanna Szeraszewicz, starszy specjalista ds. marketingu RESO Europa Service, autorka projektów.

    Osobami odpowiedzialnymi za dystrybucję materiałów graficznych są kierownicy regionalni, którzy osobiście odwiedzą agentów ubezpieczeniowych z sieci sprzedaży RESO.

  • 14. Dywizjon obronił tytuł mistrzowski RESO Suwałki Football League 26 lutego 2019

    Drużyna 14. Suwalskiego Dywizjonu Artylerii Przeciwpancernej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego obroniła tytuł sprzed roku i ponownie zwyciężyła w rozgrywkach RESO Suwałki Football League. W miniony piątek odbyła się ostatnia kolejka amatorskiej ligi piłki nożnej halowej. Podsumowanie niemal czteromiesięcznych zmagań odbyło się w sobotę, 23 lutego, podczas Gali Mistrzów.

    RESO Europa Service już po raz czwarty była sponsorem tytularnym amatorskich rozgrywek halowej piłki nożnej w Suwałkach. W sezonie 2018/2019 w RESO Suwałki Football League wzięło udział 14 drużyn, czyli o dwie więcej niż rok wcześniej. Podczas trzynastu kolejek łącznie rozegrano 91 spotkań, w których wystąpiło ok. 170 zawodników.

    Kibice nie zawiedli

    Miniona edycja RSFL cieszyła się większą popularnością także wśród kibiców. Rekordową frekwencję odnotowano 22 lutego 2019 r., gdy swój mecz rozgrywały zespoły 14. Dywizjonu oraz Elektromilu Rutki Tartak. Obie drużyny przystępowały do spotkania z szansą na końcowy triumf w rozgrywkach. Ta emocjonująca rywalizacja przyciągnęła na halę OSiR w Suwałkach kilkuset kibiców, którzy gorąco dopingowali swoich ulubieńców.

    O zaangażowaniu kibiców świadczyła również ich aktywność na profilu RSFL na jednym z portali społecznościowych, gdzie co tydzień głosowali na najlepszego zawodnika minionej kolejki.

    Zadecydowała ostatnia kolejka

    O końcowym układzie tabeli RSFL zadecydowały rozstrzygnięcia z ostatniej kolejki. W najciekawszym meczu całego sezonu 14. Dywizjon zremisował z Elektromilem Rutka Tartak 1:1, dzięki czemu utrzymał dwupunktową przewagę nad swoim bezpośrednim rywalem w walce o tytuł. Wojskowi okazali się niepokonani w całych rozgrywkach, potwierdzając, że zasługują na mistrzostwo.

    We wszystkich poprzednich edycjach rozgrywek mieliśmy do czynienia z tzw. klątwą mistrza, gdy zwycięzcy poprzednich edycji nie zgłaszali się do udziału w kolejnym sezonie. W sezonie 2018/2019 udało się zakończyć tę nieszczęsną tradycję.

    Za nami kolejny sezon RESO Suwałki Football League, który z kilku powodów był wyjątkowy. Po pierwsze w końcu udało się zakończyć klątwę mistrza. Tym razem 14. Dywizjon stanął do walki, a co więcej – udało mu się obronić tytuł, co z pewnością było trudniejsze, niż pierwszy triumf. Wyjątkowe były również okoliczności zdobycia tego tytułu. Terminarz nas rozpieścił, w ostatniej kolejce zmierzyły się dwie drużyny, które przystępując do meczu miały szanse na końcowe zwycięstwo w lidze. Do ostatnich chwil towarzyszyły nam ogromne emocje – powiedział Tomasz Szyszko, rzecznik prasowy RESO Europa Service Sp. z o. o. RESO Suwałki Football League stała się sportową marką na Suwalszczyźnie. Cieszę się, że spółka RESO Europa Service uczestniczyła w tym projekcie już po raz czwarty jako sponsor tytularny – zakończył Szyszko.

    Tabela oraz szczegółowe informacje dotyczące rozgrywek RESO Suwałki Football League znajdują się na stronie www.footballsuwalki.pl.

    Kolejna edycja RESO Suwałki Football League rozpocznie się w połowie listopada 2019 r.

  • Prezes RESO Przewodniczącym Rady Gospodarczej w Suwałkach 17 stycznia 2019

    Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service, został powołany do Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Suwałk i jednocześnie wybrany na Przewodniczącego Rady obecnej kadencji.

    Rada Gospodarcza przy Prezydencie Miasta Suwałk jest organem opiniodawczo-doradczym. W jej składzie znajdują się osoby reprezentujące przedsiębiorców i instytucje okołobiznesowe, którym bliski jest rozwój społeczno-gospodarczy Miasta Suwałk. Rada powoływana jest na okres kadencji Prezydenta Suwałk.

    Głównym zadaniem Rady jest zintegrowanie środowiska przedsiębiorców i instytucji okołobiznesowych poprzez zapewnienie płaszczyzny dla współdziałania i wymiany doświadczeń. Poza tym Rada inicjuje i wspiera rozwój społeczno-gospodarczy Suwałk, opiniuje działania i rozstrzygnięcia problemów związanych z funkcjonowaniem miasta proponowanych przez Prezydenta, wspiera promocję inwestycyjną Miasta, reprezentuje środowiska suwalskich przedsiębiorców, opiniuje i uzgadnia kierunki działań wynikające z dokumentów strategicznych Miasta Suwałk oraz inicjuje działania mające na celu rozwój i aktywizację suwalskiej przedsiębiorczości.

    Nowa kadencja, nowa Rada

    Czesław Renkiewicz, Prezydent Miasta Suwałk, zarządzeniem nr 449/2018 z dnia 27 grudnia 2018 roku powołał Radę Gospodarczą na rozpoczętą w 2018 roku kadencję. W składzie gremium znalazło się 14 osób – przede wszystkim przedsiębiorców, ale także prezesów spółek miejskich i wojewódzkich, rektor PWSZ w Suwałkach oraz przedstawiciele samorządów biznesowych w regionie.

    Na pierwszym posiedzeniu Rady, które odbyło się 14 stycznia 2019 roku, w głosowaniu jawnym wybrano Przewodniczącego Rady i Zastępcę Przewodniczącego Rady.

    Bronisław Woźnialis, który w poprzedniej kadencji Prezydenta Miasta Suwałk pełnił funkcję Zastępcy Przewodniczącego Rady Gospodarczej, został wybrany na nowego Przewodniczącego. Jego Zastępcą została zaś Marta Wiszniewska, rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Suwałkach.

    Dziękuję Prezydentowi za zaproszenie mnie do Rady oraz powołanie na Przewodniczącego organu. Przed nami wiele pracy na rzecz rozwoju gospodarczego Suwałk. W składzie Rady znajduje się kilkanaście przedsiębiorczych osób, z których każda ma ciekawe pomysły. Mam nadzieję, że uda się wykorzystać potencjał członków Rady, a miasto będzie nadal tak prężnie się rozwijać – powiedział Bronisław Woźnialis.

    Formami działania Rady Gospodarczej są okresowe posiedzenia zwoływane przez Prezydenta lub Przewodniczącego w porozumieniu z Prezydentem Miasta.

  • Rozmowa z Bronisławem Woźnialisem 16 stycznia 2019

    O tym jaki był 2018 rok, o branży ubezpieczeniowej i jej wynikach, o zmianie struktury portfela RESO i Balcia oraz Radzie Agentów, nowych produktach i aktywności sponsoringowej RESO z Bronisławem Woźnialisem, prezesem zarządu RESO Europa Service, rozmawia Tomasz Szyszko.

    Panie Prezesie, za nami niezwykle intensywny 2018 rok. Jak Pan go wspomina? Co najbardziej utkwiło w Pana pamięci z ostatnich 12 miesięcy zarówno z kwestii zawodowych, jak i życia prywatnego?

    Na pewno spać nie dawały dwie dyrektywy – RODO i IDD. Wiedzieliśmy, że będzie to rok techniczny. Mieliśmy ograniczone możliwości IT. Kiedy niemal wszystkie zasoby trzeba skierować w kierunku technicznym, to wiadomo było, że za dużo nowych rzeczy się nie wykona. Nie mieliśmy górnolotnych planów. Zamierzaliśmy wprowadzenie dwóch produktów, a udało się wdrożyć jeden.

    Największym wyzwaniem były dyrektywy, które wiązały się z przeglądem wszystkich procesów technologicznych. Oprócz tego musieliśmy dostosować się do zmian wprowadzonych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, które były spowodowane zniesieniem obowiązku posiadania przez kierowcę dowodów rejestracyjnych i potwierdzenia zawarcia polisy OC. To wiązało się z kolejną modyfikacją naszych procesów, ponieważ musieliśmy przyspieszyć raportowanie o polisach, aby dane trafiały do bazy UFG. Te trzy sprawy – RODO, IDD i UFG – rozłożyły się czasowo w całym roku, więc cały czas mieliśmy co robić.

    Po świetnym roku 2017, który był łatwym okresem dla firmy, gdy przy dynamice cen nie trzeba zbytnio zachęcać agentów do sprzedaży OC – wówczas walczyliśmy tylko o produkty dobrowolne – to w 2018 r. tendencje się odwróciły. Ceny idą w dół. To spowodowali między innymi politycy, którzy nie rozumieją istoty ubezpieczeń. Mamy do czynienia z zachłyśnięciem wynikiem technicznym towarzystw ubezpieczeniowych, który się poprawia, natomiast nikt nie zwraca uwagi na specyfikę biznesu. W ubezpieczeniach nie powinno się patrzeć na bieżący wynik, tylko perspektywicznie. Jeżeli teraz będzie tendencja spadkowa składek polis, to za kilka lat możemy zaobserwować krachy towarzystw, a nie żadne plusy, o których dziś mówimy.

    Rok 2019 będzie jeszcze trudniejszy. Widać, że ceny stoją, co oznacza, że ten dumping będzie się pogłębiał, bo wszyscy będą chcieli zdobyć jakieś cyfry.

    Jeżeli chodzi o moje życie prywatne to na pewno wydarzeniem było wydanie za mąż mojej młodszej córki i cały cykl przygotowań. To był bardzo ważny moment dla całej rodziny, scalający wszystkich w jednym wspólnym celu. W 2018 roku skończyłem 50 lat. Z jednej strony to niedużo, ale z drugiej daje satysfakcję, że udało się w dobrej kondycji przeżyć te 50 lat i patrzeć daleko w przyszłość w momencie, gdy zdrowie jest jeszcze mocne.

    Czy był to najtrudniejszy rok w dotychczasowej działalności RESO?

    Nie, dużo trudniejszy był 2014, a najtrudniejszy był 2015, ponieważ mieliśmy wówczas porównywalny przychód jak w latach poprzednich, a koszty zdecydowanie większe. Kiedy jest zastój, a zarazem nie robi się redukcji, nie zwalnia ludzi i nie robi się roszad, to koszty rosną. Analogicznie jeżeli 2019 rok okaże się bardzo trudny, to najtrudniejszy z założenia będzie 2020 r. Dlatego że trzeba utrzymać stany, a wszystko wokół drożeje.

    Zawsze porównuję firmę do statków. Gdy ktoś zakłada działalność gospodarczą, to ma łódeczkę. Gdy przyjdzie większa fala, to przewraca i można się utopić. Natomiast im większa łódź, tym stabilniej. My jesteśmy na etapie dobrego jachtu, który już pływa na morzu, ale nadal jeszcze nie jest superfrachtowcem. Ten poziom gwarantuje nam spokój.

    Prowadzenie firmy, to nieustanne odczuwanie na plecach ludzi, którzy zaufali i pracują. To nie jest tak, że szef pracuje dla siebie oraz dla dobra właścicieli i nie przejmuje się tym, co dzieje się wokół niego. Wręcz przeciwnie. Człowiek jest świadomy, że wielu ludzi wiąże swój budżet domowy z firmą, że utrata przez nich pracy może znacząco przełożyć się na ich życie rodzinne. Odczucie potrzeb innych jest bardzo istotne.

    Zarządzanie jest szukaniem kompromisów. Plusem zarządzania dużą firmą jest to, że nie trzeba wchodzić w detale na każdej płaszczyźnie działalności. Teraz wystarczy orientować się w całości, znaleźć odpowiednich ludzi, zaufać im i w ten sposób rozwijać przedsiębiorstwo.

    Brak zwolnienia z VAT usług likwidacji szkód, RODO oraz IDD czy rosnące wartości odszkodowań i wynagrodzeń pracowników to coraz większe koszty dla podmiotów z branży ubezpieczeniowej. Czy prowadzenie działalności stało się w ostatnich miesiącach mniej opłacalne?

    Zdecydowanie. Natomiast należy przy tym rozdzielić pewne kwestie. Podatek VAT za usługi likwidacji szkód dotyczy firm okołorynkowych. W naszym przypadku to milion kilkaset tysięcy złotych w skali roku. Wartość wypłaconych odszkodowań zaś to kwestia zakładów ubezpieczeń. Koszty związane z RODO, IDD i wzrost wynagrodzeń dotyczą wszystkich graczy z branży ubezpieczeniowej. Samo wykonywanie zapisów RODO kosztuje nas dodatkowo 1,5 mln zł rocznie.

    Co do samych wynagrodzeń to trzeba patrzeć jeszcze inaczej. Nie zważywszy na tendencje rynkowe, płace w RESO stale rosną. Tak mamy sporządzony regulamin pracy, którego integralnym składnikiem jest dodatek stażowy. Koszty rosną także ze względu na pracowniczy program emerytalny.

    Rozmawiając z pracownikami na temat wynagrodzeń często podkreślam jak bardzo ważny jest w tym zakresie kompromis. Łatwiej się daje, niż zabiera. Trzeba być świadomym, że jeżeli raz coś się komuś dało, to nie można tego odebrać za pół roku, gdy staje się to wówczas ekonomicznie nieuzasadnione lub firmy na to nie stać. Znam takie przypadki, gdy po podwyżkach wynagrodzeń nagle szefostwo zaproponowało niższe płace. Pytanie co jest lepsze? Jak poczułby się pracownik, gdyby nagle usłyszał, że sytuacja w firmie zmusza do obniżenia pensji na przykład o 20%? To nie jest takie proste z punktu widzenia pracownika, który na pewno nie spodziewa się takich sytuacji. Dlatego pracodawca musi być bardzo ostrożny w swoich działaniach, aby nigdy nie musiał robić takich rzeczy.

    W przypadku RESO dodatek stażowy zapewnia podwyżkę inflacyjną.

    Taki był zamiar, gdy wprowadzaliśmy dodatek stażowy. Chcieliśmy uniknąć sytuacji, że pracownicy przychodzili po podwyżki mówiąc o inflacji. To się obroniło.

    Zgodnie z danymi KNF po trzech kwartałach 2018 r. wynik dotyczący rentowności technicznej w „komunikacji” (OC+AC) wyniósł ponad miliard zł, co oznacza wzrost o ponad 99% w porównaniu do 2017 r. Wygląda na to, że w tym względzie nie jest aż tak źle i to pomimo spadku cen za polisy OC. Czy według Pana rynek ma się dobrze?

    Nie można patrzeć na rynek ubezpieczeniowy w perspektywie jednego roku. To nie jest sprzedaż bułek, gdzie piekarnia może dokonać bilansu po danym dniu sprzedażowym.

    Na ten wynik trzeba patrzeć w perspektywie wielu lat. Wszyscy lubią liczyć zyski ubezpieczycieli. W branży finansowej wszyscy chcieliby patrzeć w kieszeń, kto ile zarabia, a następnie drążyć w niej. Możemy wspomnieć o opłatach od aktywów zakładów ubezpieczeń. Co ciekawe ubezpieczyciele płacą dwa razy więcej od aktywów niż banki. To sytuacja niezrozumiała, ponieważ banki są w lepszej sytuacji, one zarabiają przecież także na aktywach zakładów ubezpieczeń – pieniądze zakładów są lokowane w bankach.

    Musimy też pamiętać, że gdy będzie dumping i zbyt niskie ceny, to będzie słaby serwis. I odwrotnie – gdy ceny będą dobre, to nikt nie będzie musiał na siłę szukać rentowności swego biznesu poprzez oszczędności na serwisie. Tak jak odbywa się to w każdym biznesie. Ubezpieczenia są wyjątkową branżą bardzo dużego zaufania społecznego. Takie szukanie oszczędności jest nie do pojęcia. Dlatego im szybciej politycy przestaną ingerować w nasz rynek, tym będzie lepiej.

    W minionym roku odnotowaliśmy 13-procentowy spadek sprzedaży w segmencie ubezpieczeń OC ppm w porównaniu do 2017 roku, gdzie o wyborze oferty decyduje przede wszystkim cena. Jaka jest strategia naszej polityki cenowej? Czy skoncentrowaliśmy się na konkretnej grupie klientów czy po prostu nie chcemy zdobywać nowych klientów za wszelką cenę?

    Nigdy nie staraliśmy się być najtańszym ubezpieczycielem i nigdy nie będziemy. Powodów jest kilka, m. in. fakt, że co jakiś czas na rynku pojawia się jakiś nowy gracz, który chcąc zdobyć udział w rynku dumpinguje ceny.

    Zrobiliśmy kilka głębokich analiz dotyczących naszego portfela i pewne kwestie zmieniliśmy świadomie. Z punktu widzenia Balcii chcemy mieć jak najlepszą kondycję, aby mądrze budować portfel. Głównym zadaniem, który stawiają przed nami nasi partnerzy z Balcii, nie jest udział w rynku czy wielkość obrotu, tylko rentowność. Naszym zadaniem jest szukanie kompromisu pomiędzy objętością a rentownością zakładu. Nie oznacza to, że oddamy cały portfel, ale chcemy pracować mądrze i korzystać z nadarzających się szans.

    Tę zmianę struktury portfela widać wyraźnie, gdy analizujemy wyniki sprzedażowe produktów dobrowolnych, gdzie z roku na rok sprzedajemy coraz więcej polis. Popularnością cieszy się przede wszystkim Biznes Pakiet, który kończy kolejny rok z dużą dynamiką sprzedaży.

    Biznes Pakiet to bardzo dobry produkt. Myślę, że jeden z najlepszych na rynku. Mówię to bez przechwalania się, obiektywnie. Wzrost sprzedaży Biznes Pakietu odzwierciedla również coraz lepsze relacje z brokerami. Widać, że nie boją się już lokować swoich klientów w portfelu Balcia. Rozpoznawalność marki RESO i Balcia wśród nich jest coraz większa.

    Po wprowadzeniu elektronicznych narzędzi sprzedaży Biznes Pakietu, więcej spodziewałem się po naszych agentach. Jednak na razie nie widzimy ich znaczącej roli w zakresie sprzedaży tego produktu, nad czym ubolewam. Zobaczymy, co będzie w przyszłości.

    Nie mniej jednak dynamika sprzedaży Biznes Pakietu wskazuje, że idziemy w dobrym kierunku. Oby te trendy udało się utrzymać w 2019 roku.

    W 2018 r. RESO powołała Radę Agentów i zaprosiła do jej grona kilkunastu najaktywniejszych agentów ubezpieczeniowych. Jakie są najbliższe plany tego gremium?

    Najpóźniej do końca lutego zorganizujemy spotkanie. Istotą działania Rady jest wzajemne wpływanie na relacje i biznes. W zeszłym roku odbyliśmy dwa spotkania, z których jedno było typowo robocze. Wymieniliśmy się poglądami dotyczącymi aspektów biznesowych. Agenci doradzili nam, co moglibyśmy zmienić, jakie ulepszenia produktów wprowadzić.

    Każda zmiana w naszej działalności zawsze wiąże się z IT. W 2018 r. nasz dział IT był bardzo zaangażowany w inne procesy, dlatego uznaliśmy, że w tamtym czasie nie ma sensu organizować więcej spotkań z Radą Agentów, ponieważ nie mielibyśmy możliwości wdrożyć ich propozycji, pokazać ich wpływu na rozwój naszego biznesu. W ciągu najbliższych dwóch miesięcy zorganizujemy spotkanie, aby pokazać im, na jakie decyzje mieli wpływ dotychczas, co zrobiliśmy tak, jak nam proponowali oraz aby zapytać ich o kolejne propozycje.

    Za każdym razem spotkanie odbywa się w innej części Polski. Gremium spotyka się pod koniec tygodnia. Dwa dni są typowo robocze, natomiast ostatni dzień jest integracyjny i relaksacyjny. Uczestnictwo w Radzie jest bezpłatne – agenci nie pobierają za to wynagrodzeń.

    W tym roku RESO planuje wprowadzić do swojej oferty dwa nowe produkty ubezpieczeniowe. Jakie to będą ubezpieczenia i kiedy możemy spodziewać się ich w sprzedaży?

    W 2019 r. chcemy wprowadzić do naszej oferty ubezpieczenie podróży na cały świat oraz ubezpieczenie OC biur rachunkowych. Zamierzamy skoncentrować się na przygotowaniu ubezpieczeń OC zawodowych. W planach jest także ubezpieczenie dla pracowników administracji państwowej.

    W ostatnich latach RESO stała się liderem suwalskiego sponsoringu – mecenasem kultury i sportu. Projektów jest coraz więcej. Czy RESO będzie chciała utrzymać swój poziom wsparcia? Czy spółka planuje zaangażować się również w projekty ogólnopolskie?

    Jesteśmy już na takim poziomie biznesu, że będziemy chcieli otworzyć się na inne regiony kraju. Pierwszym elementem realizacji strategii było budowanie rozpoznawalności w naszym regionie. Udało już się to osiągnąć. Następnym planem jest rozpoznawalność w naszym województwie. Kolejnym krokiem będzie budowanie naszej pozycji na terenie całego kraju.

    Im będziemy mocniejsi w Suwałkach, tym łatwiej będzie nam się sprzedawało w pozostałych częściach Polski. Pierwsze pytanie, które otrzymujemy, to co to za firma, skąd pochodzi itp. Dzięki naszej aktywności sponsoringowej częściej pojawiają się informacje na temat naszej firmy w mediach.

    Czy 2019 rok będzie otwarciem na większy sponsoring? Raczej nie spodziewałbym się tego. Jeżeli przychodzi okres trudniejszy, nie można zwiększać nakładów na marketing. To wszystko jest związane z zawartością kieszeni. Nie wyeliminujemy jednak naszego zaangażowania całkowicie. Jestem zwolennikiem koncepcji, że jeśli jest gorzej, to redukujemy mądrze wydatki związane z całym przekrojem biznesu, a nie tylko jednej dziedziny. Zredukowanie marketingu pogłębia kryzys.

    W tym momencie na pewno będziemy walczyli, aby utrzymać wszystkie projekty, które dotychczas wspieraliśmy. Jednak na pewno będziemy też bardziej się im przyglądać. Teraz nie ma dnia, aby ktoś – zwłaszcza z rynku lokalnego – nie przychodził z jakąś propozycją czy prośbą o wsparcie. Skoro wszyscy słyszą, że się angażujemy, to liczą na to, że także uzyskają wsparcie. Czasami nie ma oczywistych argumentów, dlaczego jednym się pomaga, a innym trzeba odmówić. Sztuką jest bycie pierwszym, który przekona jakiegoś szefa do wsparcia, a nie liczyć na pomoc od przedsiębiorstwa, które wspiera kilka czy kilkanaście innych projektów. Nikt przecież nie będzie wymieniał jednego podmiotu po to, aby wesprzeć kogoś innego. Pomaganie nie jest łatwe, taki jest wniosek tego wszystkiego.

    Dziękuję za rozmowę.

  • Podsumowanie 2018 roku 15 stycznia 2019

    Przystosowanie do nowych regulacji prawnych, poprawa struktury portfela dzięki dynamicznemu rozwojowi ubezpieczeń dobrowolnych, wdrożenie nowego produktu oraz procedur, powołanie Rady Agentów, a także wzrost wartości wypłaconych odszkodowań oraz liczby pracowników – z tym wszystkim mieliśmy do czynienia w 2018 roku. RESO Europa Service oraz Balcia Insurace SE podsumowują minione 12 miesięcy.

    RODO i IDD

    Rok 2018 stał pod znakiem przede wszystkim zmian legislacyjnych, które były związane z wdrożeniem do polskiego prawa dwóch unijnych dyrektyw – RODO oraz IDD.

    Wdrożenie RODO wymusiło na branży ubezpieczeniowej dokonanie przeglądu wszystkich procesów, w których odbywa się przetwarzanie danych osobowych.

    Podjęliśmy działania o charakterze proceduralnym, technologicznym i organizacyjnym prowadzące do zapewnienia zgodności z przepisami prawa. Przy okazji udało nam się zoptymalizować nasze procesy biznesowe – powiedział Artur Stępień, dyrektor Balcia Insurance SE Oddział w Polsce.

    Z kolei ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, która wdrożyła przepisy unijnej dyrektywy IDD, nałożyła na dystrybutorów szereg obowiązków. Najważniejszym z nich jest zbadanie wymagań i potrzeb klienta oraz zaproponowanie produktu odpowiadającego jego oczekiwaniom. W tym celu Balcia i RESO przygotowały ankietę potrzeb klienta oraz karty produktów, a także dostosowały narzędzia elektronicznej sprzedaży.

    RODO i IDD wymusiły na nas przegląd całego modelu biznesowego: począwszy od umów z partnerami, poprzez zmiany w produktach ubezpieczeniowych, po zmiany w systemach informatycznych. W modyfikację procesów zaangażowanych było niemal 100% pracowników po stronie RESO, jak i Balcii. Cieszę się, że z wyzwaniem tym świetnie sobie poradziliśmy – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.

    Poprawa struktury portfela

    W 2018 roku nastąpiła znacząca poprawa struktury portfela RESO i Balcia. Wszystkie ubezpieczenia dobrowolne zanotowały łączną dynamikę sprzedaży w wysokości 122% w porównaniu do 2017 roku. Łącznie RESO i Balcia zebrały w 2018 roku 327 mln zł przypisu.

    W minionym roku mocno pracowaliśmy nad poprawą struktury naszego portfela ubezpieczeniowego. Wskaźniki sprzedażowe wykazują dużą dynamikę składki w ubezpieczeniach dobrowolnych, zatem cel udało się osiągnąć – dodał prezes RESO.

    Ubezpieczenie cudzoziemców

    Nowym produktem ubezpieczeniowym Balcia, wprowadzonym do oferty RESO w ostatnim czasie, było ubezpieczenie cudzoziemców, które swoim zakresem obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia, OC w życiu prywatnym oraz NNW. Produkt jest przeznaczony dla osób fizycznych nieposiadających obywatelstwa polskiego, które przebywają na terenie Polski. Umowę można zawrzeć na okres jednego dnia do maksymalnie 12 miesięcy w formie ubezpieczenia indywidualnego lub ubezpieczenia grupowego.

    Wprowadzenie tego ubezpieczenia do oferty było odpowiedzią na potrzeby rynku i ukłonem przede wszystkim w stronę Ukraińców i Białorusinów, którzy przybywając do Polski, chętnie nabywają ubezpieczenie graniczne Balcia.

    Rada Agentów RESO

    Jednym z kluczowych zadań w 2018 roku było budowanie i utrwalanie pozytywnych relacji biznesowych z agentami i brokerami ubezpieczeniowymi. W tym celu RESO powołała Radę Agentów, której główną działalnością jest doradztwo spółce i reprezentowanie sieci sprzedaży w regularnych spotkaniach pomiędzy agentami a pracownikami RESO.

    W składzie Rady Agentów znalazło się kilkunastu kluczowych agentów współpracujących z RESO. Łącznie stanowią oni ok. 30% naszego biznesu, dlatego ich opinie są dla nas bardzo ważne – powiedziała Inga Powichrowska, dyrektor departamentu sprzedaży RESO Europa Service.

    Likwidacja szkód

    W minionym roku wzrosła wartość wypłaconych odszkodowań w porównaniu do 2017 r. Łącznie departament likwidacji szkód RESO, działający w imieniu Balcia, wypłacił ponad 107 mln zł odszkodowań (101,3% r/r). W 2018 r. uregulowanych zostało 21200 szkód (o 465 więcej niż w roku poprzednim).

    – Likwidacja szkód odgrywa bardzo ważną rolę w ubezpieczeniach. Nasza praca polega na sprzedaży obietnicy, że będziemy zawsze wtedy, gdy poszkodowani będą potrzebować nas najbardziej, gdy coś pójdzie nie tak. RESO i Balcia starają się pokazać, że realizujemy tę obietnicę efektywnie, z należnym współczuciem i szacunkiem – powiedział Wayne Hattingh, kierownik działu szkód międzynarodowych RESO Europa Service.

    Wzrost zatrudnienia

    Rozwój firmy to z jednej strony nowe produkty oraz zwiększające się obroty i zyski, z drugiej zaś wzrost zatrudnienia. W celu utrzymania wysokiego poziomu jakości obsługi portfela, w mijającym roku Oddział Balcia zwiększył liczbę pracowników o 15%, zaś RESO o 22%.

  • Wyższe kary za brak OC 14 stycznia 2019

    Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują wyższe kary za brak ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Jest to efekt podniesienia minimalnego wynagrodzenia za pracę w Polsce, z którym skorelowana jest wysokość opłat karnych.

    Kary za brak ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych są ustalane na podstawie minimalnej pensji w Polsce, która od początku 2019 roku wynosi 2250 zł brutto.

    Wysokość opłaty karnej za brak OC komunikacyjnego uzależnione jest jeszcze od dwóch czynników:

    • rodzaju pojazdu:

    – samochody osobowe – kara 4500 zł (równowartość 2-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę),

    – samochody ciężarowe – kara 6750 zł (równowartość 3-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę),

    – pozostałe pojazdy – kara 750 zł (równowartość 1/3 minimalnego wynagrodzenia za pracę),

    • okresu pozostawania bez ochrony ubezpieczeniowej w danym roku kalendarzowym:

    – do 3 dni – 20% pełnej opłaty karnej,

    – 4 do 14 dni – 50% pełnej opłaty karnej,

    – powyżej 14 dni – 100% opłaty karnej.

    – Kary dotkną tych, którzy z różnych powodów nie zapewnili ciągłości ubezpieczenia OC. Warto o tym przypominać, aby każdy mógł się upewnić, że jego polisa jest obowiązująca. Niekiedy klienci są nieświadomi, że w konkretnym przypadku ich umowa ubezpieczenia nie przedłuża się automatycznie – na przykład gdy nabyli auto i aneksowali dotychczasową polisę – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.

    Na stronie ufg.pl można sprawdzić czy i gdzie właściciel danego pojazdu ma wykupione ubezpieczenie OC ppm. Wystarczy wpisać numer rejestracyjny lub VIN auta.

    Podmiotem odpowiedzialnym za ściągalność kar oraz wyszukiwanie tych, którzy zalegają ze składką i mają nieważne OC, jest Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. System wykrywania posiadaczy aut, którzy nie wywiązali się z obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia, jest coraz bardziej szczelny.

    Najboleśniejszą karą za brak ubezpieczenia OC ppm jest konieczność zapłacenia z własnej kieszeni za wyrządzone szkody w przypadku spowodowania wypadku lub kolizji.

    Więcej informacji na temat ubezpieczenia OC ppm znajduje się tutaj.

  • Ubezpieczenie cudzoziemców odpowiedzią na potrzeby rynku 30 listopada 2018

    Obecnie w Polsce mamy rekordową ilość zatrudnionych cudzoziemców. W 2017 roku powiatowe urzędy pracy zarejestrowały ok. 1,8 mln oświadczeń o zamiarze powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom. Z myślą o obcokrajowcach przebywających w Polsce RESO Europa Service Sp. z o. o. wprowadziła do swojej oferty nowy produkt Balcia Insurance SE. Ubezpieczenie cudzoziemców swoim zakresem obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia, OC w życiu prywatnym oraz NNW.

    Praca w Polsce od kilku lat cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród obcokrajowców. W 2017 roku zarejestrowano dwa razy więcej oświadczeń o zamiarze powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom niż w roku poprzednim. 1 stycznia 2018 r. weszły w życie nowe zasady dot. sezonowego zatrudniania cudzoziemców, które znacznie ułatwiły im podjęcie pracy w naszym kraju.

    Najczęściej zatrudnianymi obcokrajowcami są Ukraińcy, których dotyczyło 85% wszystkich zezwoleń na pracę w 2017 roku. Z prognoz Narodowego Banku Polskiego wynika, że możemy spodziewać się napływu 200-300 tysięcy Ukraińców każdego roku. W dalszej kolejności na emigrację zarobkową do Polski decydują się Białorusini, Wietnamczycy, Mołdawianie, Hindusi, Nepalczycy, Turcy, Armeńczycy oraz Chińczycy.

    Potrzeba rynku

    W związku ze znaczącym napływem obcokrajowców do Polski w ostatnim czasie, RESO Europa Service wprowadziła do swojej oferty nowy produkt – ubezpieczenie cudzoziemców, które swoim zakresem obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia, OC w życiu prywatnym oraz NNW.

    Nasze nowe ubezpieczenie jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Wdrożyliśmy ten produkt przede wszystkim ze względu na Ukraińców i Białorusinów. Przybywając do Polski bardzo często decydują się na nasze ubezpieczenie graniczne – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service Sp. z o. o. Ubezpieczenie cudzoziemców z pewnością zapewni im komfort psychiczny i konkretną pomoc w przypadku wystąpienia określonego zdarzenia – dodał.

    Ubezpieczenie cudzoziemców jest przeznaczone dla osób fizycznych nieposiadających obywatelstwa polskiego, które przebywają na terenie Polski. Umowę można zawrzeć na okres jednego dnia do maksymalnie 12 miesięcy w formie ubezpieczenia indywidualnego lub ubezpieczenia grupowego (wówczas wybrany zakres, suma ubezpieczenia/gwarancyjna oraz okres ubezpieczenia są takie same dla wszystkich Ubezpieczonych).

    Ubezpieczenie cudzoziemców obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia (KL; dostępne sumy ubezpieczenia: 10.000 EUR, 30.000 EUR, 40.000 EUR, 50.000 EUR), ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym (OC; dostępne sumy gwarancyjne: 50.000 PLN, 100.000 PLN) oraz ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW; dostępne sumy ubezpieczenia: 10.000 PLN, 20.000 PLN).

    W Panelu Agenta, systemie sprzedaży RESO Europa Service, dodano funkcjonalność, dzięki której agenci mają możliwość przygotowania polisy ubezpieczenia cudzoziemców w uproszczony sposób, korzystając z jednego z trzech wariantów. Dwa z nich zawierają maksymalne wartości sumy ubezpieczenia/gwarancyjne bez możliwości ich zmian (tzw. gotowce), natomiast wariant III jest elastyczny i można w nim samodzielnie wybrać wysokość sum ubezpieczenia.

  • RESO podpisała długofalową umowę o współpracy z Suwalskim Ośrodkiem Kultury 13 listopada 2018

    We wtorek, 13 listopada Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service Sp. z o. o. podpisał długoletnią umowę o współpracy z przedstawicielkami Suwalskiego Ośrodka Kultury. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Suwałkach popularyzujące długoletnią partnerską realizację projektów pomiędzy instytucją kultury a lokalnym biznesem. Wsparcie ważnych działań artystycznych o zasięgu ponadlokalnym i międzynarodowym przez RESO – Mecenasa Kultury Suwałk i Partnera Suwalskiego Ośrodka kultury – podniesie ich rangę i poszerzy zasięg.

    RESO Europa Service, w ramach współpracy, obejmie mecenatem między innymi: Koncert Noworoczny Suwalskiej Orkiestry Kameralnej, festiwal Soulwałki Gospel Workshop, Międzynarodowy Festiwal Piosenki i Tańca „Muszelki Wigier”, Międzynarodowy Festiwal Teatrów Dzieci i Młodzieży „Wigraszek”, Suwałki Blues Festival, Przegląd Zespołów Muzycznych „Na Dywaniku u Marii” oraz Międzynarodowe Spotkania z Monodramem „O Złotą Podkowę Pegaza”.

    Umowa uporządkuje relacje i zapewni komfort oraz stabilizację Suwalskiemu Ośrodkowi Kultury przy organizacji ważnych wydarzeń kulturalnych w ciągu najbliższych trzech lat. A spółce umożliwi uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych, adresowanych do ambitnych odbiorców – podkreślił Bronisław Woźnialis.

    Jest to umowa o wzajemności. Będziemy promować firmę RESO Europa Service jako Mecenasa Kultury Suwałk i Partnera Suwalskiego Ośrodka Kultury – powiedziała Alicja Andrulewicz, dyrektor Suwalskiego Ośrodka Kultury. Jest to umowa historyczna, ponieważ jeszcze nigdy Ośrodek Kultury nie podpisał z biznesem suwalskim umowy wieloletniej, długofalowej oraz wypracowanej w szczegółach jeżeli chodzi o finanse, nazwy wydarzeń i działania marketingowe, jakie będziemy wykonywać na rzecz RESO. Taka kompleksowa umowa pozwala nam na rozwój wydarzeń – dodała dyrektor SOK.

    RESO Europa Service to suwalska spółka, która zajmuje się sprzedażą produktów ubezpieczeniowych oraz likwidacją szkód. W ostatnich latach spółka jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm na polskim rynku ubezpieczeniowym. RESO ponadto angażuje się w liczne inicjatywy społeczne, kulturalne czy sportowe, co zostało docenione przez Prezydenta Suwałk Czesława Renkiewicza, który w 2018 roku przyznał firmie tytuł honorowego „Mecenasa Kultury Suwałk”. Od kilku lat RESO wspiera Suwalski Ośrodek Kultury przy realizacji ważnych wydarzeń kulturalnych. Umowa podpisana we wtorek, 13 listopada jest potwierdzeniem tej znakomicie rozwijającej się współpracy.

    Suwalski Ośrodek Kultury jest największą instytucją kultury na Suwalszczyźnie oraz nowoczesnym centrum życia kulturalnego Suwałk i regionu. Dysponując nowoczesną infrastrukturą, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi i świetnie przygotowaną kadrą prowadzi zróżnicowaną działalność animacyjno-edukacyjną, ułatwiając mieszkańcom kontakt ze sztuką, ale też rozwijając ich ekspresję twórczą i kreatywność. Na scenie SOK występowali światowej sławy artyści. Ośrodek jest organizatorem szeregu różnorodnych wydarzeń kulturalnych, dzięki którym Suwałki są rozpoznawalnym ośrodkiem w regionie i Polsce.

  • Biznes Pakiet wyróżniony Brązowym Godłem QI 31 października 2018

    Brązowym Godłem QI w programie Najwyższa Jakość Quality International 2018 został wyróżniony Biznes Pakiet. Produkt łotewskiego zakładu ubezpieczeń Balcia Insurance SE został wysoko oceniony przez Kapitułę Programu, która doceniła zaangażowanie ubezpieczyciela w doskonalenie procedur zarządzania jakością oraz realizowanie skutecznej polityki jakości. Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się w piątek, 26 października w Katowicach.

    Podczas Europejskiego Forum Jakości i Innowacyjności Balcia Insurance SE została nagrodzona prestiżowym tytułem Najwyższa Jakość Quality International 2018. Wyróżnienie zostało przyznane w kategorii QI PRODUCT – Produkt Najwyższej Jakości. Brązowym Godłem QI nagrodzono Biznes Pakiet, czyli ubezpieczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów instytucjonalnych.

    Brązowe Godło QI to pierwsza nagroda, którą otrzymał nasz produkt. Biznes Pakiet pojawił się w ofercie Balcia niemal 3 lata temu i od tego momentu stale odnotowuje świetną dynamikę sprzedaży. Ta nagroda jest zwieńczeniem pracy wielu pracowników oraz naszej ośmiotysięcznej sieci pośredników ubezpieczeniowych – powiedział Artur Stępień, dyrektor Balcia Insurance SE Oddział w Polsce. Balcia oferuje bardzo dobrą ochronę ubezpieczeniową już w standardzie. Na tle rynku nasz produkt wyróżnia się elastycznością i szerokim zakresem ubezpieczenia za relatywnie niską cenę. Potrafi także zaspokoić potrzeby ubezpieczeniowe najbardziej wymagających klientów, a ta nagroda jest tego potwierdzeniem – zakończył dyrektor.

    Produkt Balcia jest dostępny w sieci pośredników ubezpieczeniowych RESO Europa Service. Balcia to łotewski zakład ubezpieczeń z 25-letnim doświadczeniem, a RESO jest jego partnerem generalnym w Polsce, który zajmuje się sprzedażą oraz likwidacją szkód. Obie spółki stale powiększają swój udział na polskim rynku. Od 2009 roku Balcia i RESO były znane ze sprzedaży OC komunikacyjnego, a od trzech lat prowadzą ekspansję również w sektorze ubezpieczeń biznesowych.

    Najważniejszą cechą ubezpieczenia Biznes Pakiet jest elastyczność, czyli możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb klienta.

    Przygotowujemy produkt pod każdego klienta uwzględniając jego rzeczywiste potrzeby. Nie trzymamy się sztywno przyjętych warunków. Dajemy możliwość zniesienia franszyz we wszystkich ryzykach – zakończył Artur Stępień.

    Produkt został stworzony po głębokiej analizie rynku i potrzeb docelowego klienta. Biznes Pakiet jest rozbudowany o różnego rodzaju ryzyka i klauzule dodatkowe. Stanowi również punkt wyjścia do opracowywania indywidualnych programów, warunków dla klientów różnych branż, nawet tych najbardziej wymagających.

  • RESO Personal Scanner ponownie dostępna dla Agentów 22 października 2018

    Od 3 października br. RESO Europa Service ponownie uruchomiła aplikację RESO Personal Scanner. Dzięki niej sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych jest prostsza, a przede wszystkim znacznie szybsza. Wystawienie nowej polisy z pomocą aplikacji zajmuje Agentom około jednej minuty.

    RESO Personal Scanner to aplikacja mobilna na smartfony i tablety, która w pełni współpracuje z Panelem Agenta. Aplikacja umożliwia zeskanowanie kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu, a następnie przetwarza i eksportuje dane do Kalkulatora ubezpieczeń komunikacyjnych w systemie sprzedaży RESO Europa Service.

    Skaner zdecydowanie ułatwia pracę naszym Agentom, ponieważ dzięki niemu nie trzeba ręcznie wprowadzać do Kalkulatora danych pojazdu i jego właścicieli. Oprócz tego RESO Personal Scanner daje pewność i bezpieczeństwo, że dane są uzupełnione prawidłowo, bez pomyłek i błędów. A więc w dużej mierze wpływa na jakość i komfort pracy Agenta – powiedziała Inga Powichrowska, dyrektor departamentu sprzedaży RESO Europa Service.

    Aplikacja umożliwia wykonanie wszystkich wymaganych dla ubezpieczenia Auto Casco i Auto Szyby zdjęć, które następnie są automatycznie przesyłane do Panelu Agenta i przyporządkowane do danego pojazdu. Narzędzie podpowiada Agentowi krok po kroku, jak w prawidłowy sposób przeprowadzić oględziny pojazdu i sporządzić dokumentację zdjęciową.

    Darmowa aplikacja dla wszystkich Agentów RESO

    RESO Personal Scanner zadebiutowała w 2016 r., będąc wówczas jednym z najbardziej rozwiniętych technologicznie narzędzi sprzedaży na polskim rynku ubezpieczeniowym. W ostatnim czasie dostępność do aplikacji była ograniczona. Po przeprowadzeniu kilku zmian na początku października mobilny asystent Panelu Agenta wrócił do użytku.

    Z pewnością najistotniejszą zmianą aplikacji z punktu widzenia Agentów jest jej nieodpłatność. Wcześniej możliwość korzystania z udogodnień skanera wymagała dokonania płatności z uwagi na fakt, że należał on do zewnętrznej firmy.

    Długo pracowaliśmy nad ponownym uruchomieniem aplikacji. Od jakiegoś czasu RESO Personal Scanner w pełni należy do RESO, dzięki czemu mogliśmy udostępnić aplikację naszym Agentom całkowicie bezpłatnie – dodała dyrektor departamentu sprzedaży. Na tym etapie nie kończymy jednak projektu. To nowy początek. Historia naszych Agentów z mobilnym asystentem Panelu Agenta dopiero się rozpoczyna i jesteśmy przekonani, że będzie trwać długo oraz wpłynie pozytywnie na naszą współpracę – zakończyła Inga Powichrowska.

    RESO Personal Scanner jest obecnie dostępna w najpopularniejszym systemie android. Jednak w niedługim czasie zostanie dostosowana także do systemu iOS na iPhone oraz iPad.

    Do największych zalet RESO Personal Scanner należą szybkość pracy, oszczędność czasu i mobilność – praca na telefonie komórkowym lub tablecie o każdej porze i w każdym możliwym miejscu, gdzie znajduje się dostęp do internetu, a także prosta obsługa i funkcjonalność.

  • Ubezpieczenie graniczne w Panelu Agenta 28 września 2018

    4 września RESO Europa Service uruchomiła elektroniczną sprzedaż ubezpieczenia granicznego (OCG) w Panelu Agenta. Jednocześnie wprowadziła zakaz używania dotychczasowych ręcznych druków ścisłego zarachowania serii PL/UG49 do zawierania umów ubezpieczenia OCG. Druki ręczne mogą stosować wyłącznie agenci sprzedający polisy na granicy Polski z Białorusią, Rosją i Ukrainą.

    Specjalny papier
    Polisy potwierdzające zawarcie umowy ubezpieczenia OCG wygenerowane za pośrednictwem Panelu Agenta są ważne tylko w przypadku wydrukowania ich na specjalnym kolorowym papierze. Każdy agent może złożyć zamówienie na różowo-zielony papier przeznaczony do OCG wysyłając wiadomość na adres zamowienia@reso.com.pl.

    W zamówieniu powinna znaleźć się informacja, kogo agent upoważnia do sprzedaży OCG (i tym samym do kogo trafi papier). Dopiero wówczas wskazane przez agenta loginy otrzymają dostęp do Kalkulatora OCG w Panelu Agenta.

    Zwrot ręcznych druków serii PL/UG49
    W związku z uruchomieniem sprzedaży polis OCG w Panelu Agenta, wszyscy agenci RESO są zobligowani do zwrócenia dotychczasowych ręcznych druków serii PL/UG49.

    Kto może używać dotychczasowych druków?
    Od 4 września br. agenci mogą wystawić polisę ubezpieczenia granicznego wyłącznie w Panelu Agenta. Wyjątkiem są pośrednicy, którzy sprzedają polisy na granicy Polski z Białorusią, Rosją i Ukrainą. W agencjach znajdujących się na granicy będzie możliwość sprzedaży ubezpieczeń w dotychczasowej formie na ściśle określonych warunkach, o których poszczególni agenci zostali poinformowani.

    Nowa funkcjonalność jest istotną zmianą dla wielu agentów, którzy specjalizują się w sprzedaży ubezpieczeń granicznych. Dzięki niej zostanie uproszczony proces sprzedaży tego ubezpieczenia – system zapisuje dane klienta, co oznacza, że przy wystawianiu kolejnej polisy agenci mogą skorzystać z funkcji pobrania danych z ostatniej polisy i ich automatycznego uzupełnienia w odpowiednich oknach Kalkulatora. Nowa forma sprzedaży OCG jest zgodna z dyrektywami RODO i IDD, a generowane przez nią dokumenty (np. klauzule informacyjne) są dostępne w trzech językach (polskim, rosyjskim i angielskim).

    Sprzedaż ubezpieczenia granicznego w Panelu Agenta cieszy się powodzeniem. W ciągu trzech tygodni stale zwiększa się ilość sprzedanych polis, jak również liczba agentów korzystających z nowej funkcjonalności – powiedział Grzegorz Powichrowski, dyrektor pionu rozwoju sieci sprzedaży i partnerów kluczowych RESO Europa Service, który jest odpowiedzialny za wdrożenie OCG w Panelu Agenta.

    Ubezpieczenie graniczne to ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zarejestrowanych poza krajami Europejskie Obszaru Gospodarczego (EOG) oraz Andory, Serbii i Szwajcarii. Jest obowiązkowe dla wjeżdżających do jednego z tych krajów i nieposiadających ważnego certyfikatu Zielonej Karty.

    Ubezpieczenie graniczne zawierane jest na minimum 30 dni.

  • RESO z tytułem honorowego „Mecenasa Kultury Suwałk” 15 sierpnia 2018

    Prezydent Miasta Suwałk przyznał firmie RESO Europa Service Sp. z o. o. tytuł honorowego „Mecenasa Kultury Suwałk”. Oficjalne wręczenie statuetki odbyło się 11 sierpnia 2018 r. podczas Jarmarku Kamedulskiego. Tytuł jest formą uznania, a także wyrazem podziękowania za wspieranie miejskich inicjatyw kulturalnych oraz sportowych.

    W dniach 10-12 sierpnia 2018 r. odbyło się w Suwałkach Święto Miasta – Jarmark Kamedulski. Coroczne wydarzenie rozpoczęło się piątkową Galą wręczenia nagród Prezydenta Miasta Suwałk „Włócznia Jaćwingów”. Dzień później odbyły się koncerty plenerowe, podczas których wystąpili m. in. Natalia Szroeder oraz zespół Pectus.

    Występ muzyków poprzedziła uroczystość wręczenia statuetki „Mecenas Kultury Suwałk” firmie RESO Europa Service Sp. z o. o. Wyróżnienie z rąk Czesława Renkiewicza, Prezydenta Miasta, odebrał Bronisław Woźnialis, prezes suwalskiej spółki.

    Serdecznie dziękuję za nagrodę i wyróżnienie. Jest nam bardzo miło, że po raz kolejny nasza działalność na rzecz kultury została dostrzeżona – powiedział Bronisław Woźnialis odbierając nagrodę. – Dziękuję również załodze RESO za codzienne zaangażowanie w funkcjonowanie firmy. Dzięki naszym pracownikom mamy dobrą pozycję i możemy wspierać kulturę. Na co dzień pełnimy służbę w ubezpieczeniach, ale staramy się także wykonywać ją na rzecz kultury w Suwałkach i regionie. To wszystko robimy dla Państwa – zakończył.

    RESO Europa Service została doceniona za wsparcie wydarzeń kulturalnych, do których należą m. in. Suwałki Blues Festival, Ogólnopolskie Spotkania z Monodramem „O Złotą Podkowę Pegaza”, Międzynarodowy Festiwal Teatrów Dzieci i Młodzieży Wigraszek, Międzynarodowy Festiwal Piosenki i Tańca „Muszelki Wigier”, Ogólnopolski Przegląd Zespołów Muzycznych „Na Dywaniku u Marii” czy Koncert Noworoczny „Witaj Gwiazdko Złota”. Suwalska spółka pomogła również rozwijać muzyczne pasje artystom, wydając trzy płyty muzyczne w ostatnich miesiącach. Oprócz tego RESO wspiera lokalne wydawnictwa – dzięki zaangażowaniu firmy ukazała się książka profesora Strumiłły pt. „Dom” oraz wiele pamiątkowych znaczków pocztowych. RESO bardzo aktywnie bierze udział również we współfinansowaniu projektów sportowych, w tym m. in. „RESO Suwałki 10,5 – Miejskiego Święta Biegania” czy RESO Akademii 2012 – żeńskiej drużyny piłki nożnej.

    Tytuł „Mecenas Kultury Suwałk” jest nagrodą honorową Miasta Suwałki, która jest wręczana począwszy od 2009 r.

    Laureaci tytułu otrzymują statuetki tzw. „Wierusze” autorstwa znanej rzeźbiarki Elżbiety Pietras. Figurka wykonana w brązie przedstawia Alfreda Wierusza Kowalskiego – urodzonego w Suwałkach jednego z najwybitniejszych malarzy polskich XIX wieku – trzyma w dłoni paletę, na której został wyryty herb Suwałk.

    Statuetka „Wierusza” jest przyznawana osobom fizycznym i podmiotom wspierającym finansowo działalność kulturalną, angażującym się w ochronę zabytków Suwałk, czy też podejmujących działania na rzecz ochrony lokalnego dziedzictwa.

    Tytuł oraz statuetka przyznawane są przez Prezydenta Miasta Suwałk z własnej inicjatywy bądź na wniosek Komisji Kultury, Sportu i Turystyki Rady Miejskiej w Suwałkach, miejskich instytucji kultury oraz innych instytucji artystycznych, kulturalnych i wydawniczych, a także związków twórców i innych organizacji pozarządowych.

  • Jaki wybrać wariant ubezpieczenia assistance? 08 sierpnia 2018

    Polacy coraz chętniej decydują się na zakup polisy assistance komunikacyjnego. Wynika to z coraz większej świadomości oraz przekonania, że dobra polisa może okazać się dużym ułatwieniem podczas podróży. Przed zakupem ubezpieczenia assistance warto zastanowić się, który wariant będzie dla nas optymalny.

    Ubezpieczenie assistance komunikacyjne zapewnia pomoc techniczną w przypadku problemów z autem. Jest dopełnieniem ubezpieczenia OC lub Auto Casco, w pakiecie z którymi cenowo prezentuje się bardzo korzystnie.

    Ochroną ubezpieczeniową – w zależności od wariantu ubezpieczenia – objęte są zdarzenia wynikające z wypadku, awarii lub unieruchomienia. Zakres wybranego przez nas wariantu assistance decyduje o tym, na jaką pomoc możemy liczyć w przypadku wystąpienia zdarzenia.

    Gdy zatem stoimy przed wyborem oferty, należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań: jakie dystanse pokonujemy autem w skali roku, czy planujemy dalszą podróż, czy wyjeżdżamy także poza granice kraju, a także w jakim stanie technicznym jest nasz pojazd. Przeanalizowanie tych kwestii ułatwi nam wybór wariantu ubezpieczenia assistance, który będzie odpowiadał naszym potrzebom.

    Przy wyborze wariantu pomogą nam pośrednicy ubezpieczeniowi, którzy od 1 października będą prawnie zobowiązani do właściwej identyfikacji i analizy rzeczywistych potrzeb swoich klientów. Wówczas w życie wejdzie dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń, której głównym celem jest zapewnienie odpowiedniej ochrony klientom zawierającym umowę ubezpieczenia. Krótko mówiąc – polisa i zakres ubezpieczenia mają być uszyte na miarę konkretnego klienta. Zawarcie umowy ubezpieczenia będzie poprzedzone uzyskaniem przez dystrybutora istotnych informacji od klienta.

    W ofercie RESO Europa Service Sp. z o. o. znajdują się trzy warianty ubezpieczenia assistance: podstawowy, rozszerzony i maksymalny. Na który powinniśmy się zdecydować?

    Wariant podstawowy

    Jeżeli korzystamy z pojazdu sporadycznie lub przemieszczamy się na krótkich odcinkach (np. z domu do pracy lub na zakupy), wówczas powinien nam wystarczyć assistance w wariancie podstawowym. Dzięki niemu możemy liczyć na pomoc w przypadku kolizji drogowej polegającą m. in. na naprawie na miejscu zdarzenia czy holowaniu z limitem 100 km auta oraz przyczepy, jeżeli była ciągnięta przez pojazd. Poza tym w ramach ochrony ubezpieczeniowej klienci mogą liczyć na transport osób z miejsca zdarzenia, czynności przygotowujące pojazd do holowania (np. wyciągnięcie z rowu), na usługi informacyjne oraz złomowanie pojazdu.

    Wariant podstawowy jest zatem przeznaczony dla osób, które nie pokonują na co dzień wymagających tras, jednak chcą zapewnić sobie elementarną pomoc w przypadku kolizji drogowej. Suma ubezpieczenia w tym wariancie wynosi 6 tys. zł.

    Wariant rozszerzony

    Kolejną opcją jest wariant rozszerzony, który zawiera zakres wariantu podstawowego powiększony o dodatkowe udogodnienia. Główną różnicą jest fakt, że z wariantu rozszerzonego można skorzystać zarówno w przypadku awarii, wypadku, jak i unieruchomienia.

    Klient posiadający ten wariant może wezwać pomoc w przypadku problemów z akumulatorem, urządzeniami przeciwkradzieżowymi, pęknięciem lub stłuczeniem szyby czołowej, zatrzaśnięcia wewnątrz pojazdu kluczy czy ich uszkodzenia, zagubienia bądź kradzieży. Holowanie auta i przyczepy jest możliwe z limitem 500 km od miejsca zdarzenia. Gdy pojazd został uszkodzony w wypadku, ubezpieczony może skorzystać z pojazdu zastępczego do 5 dni. Suma ubezpieczenia w wariancie rozszerzonym wynosi 12 tys. zł.

    Wariant rozszerzony jest odpowiednim rozwiązaniem dla osób, które częściej podróżują po kraju. Wyjazdy w góry, nad morze, na mazury czy suwalszczyznę oznaczają większe ryzyko wystąpienia zdarzeń drogowych. Nad rozszerzoną wersją assistance powinny również zastanowić się osoby, których pojazdy mają słabszy stan techniczny. W takim aucie po przejechaniu nawet kilku kilometrów może zdarzyć się awaria uniemożliwiająca dalszą podróż.

    Wariant maksymalny

    Opcją dla najbardziej wymagających klientów jest wariant maksymalny. W jego zakresie są wszystkie warunki z wariantu rozszerzonego oraz dodatkowo m. in. pomoc w przypadku uszkodzenia stacyjki lub zamka drzwi, problemów z oponami, światłami lub z paliwem (brak, zamarznięcie lub niewłaściwe paliwo). Najistotniejszą zmianą jest zakres terytorialny – obejmuje on Europę z wyłączeniem Rosji, Ukrainy, Białorusi, Albanii, Mołdawii oraz azjatyckiej części Turcji.

    W wariancie maksymalnym holowanie odbywa się z limitem 800 km, a na pojazd zastępczy (do 10 dni) ubezpieczony może liczyć zarówno po wypadku, jak i w przypadku awarii. W ramach tej opcji assistance zapewnione jest również zakwaterowanie do 3 dób w hotelu trzygwiazdkowym.

    Wariant maksymalny jest zalecany dla osób, które przede wszystkim podróżują poza granice Polski, a także tych, którzy cenią sobie komfort i spokój. W tym wariancie suma ubezpieczenia wynosi 40 tys. zł.

    Powyższa oferta powoduje, że każdy klient powinien znaleźć coś dla siebie. Należy tylko przeanalizować swoje potrzeby i wybrać adekwatny wariant.

  • Ubezpiecz dom przed wyjazdem wakacyjnym! 25 lipca 2018

    W okresie wakacyjnym nasze domy są w większym stopniu narażone na wystąpienie szkód z powodu nawałnic, powodzi czy kradzieży z włamaniem. Z kolei przebywając w ośrodku turystycznym sami niezamierzenie możemy wyrządzić szkodę, za którą będziemy odpowiedzialni. Jak w takich sytuacjach uchronić się przed stratami materialnymi?

    Zagrożenia w czasie wakacji

    Podczas letnich miesięcy jesteśmy narażeni na wiele zagrożeń. Jednym z nich jest pogoda, która zwłaszcza w ostatnich latach potrafi być nieprzewidywalna i może wyrządzić wiele szkód. Występujące coraz częściej nawałnice sieją spustoszenie. Wichury, silne burze czy powodzie przyczyniły się do wielu nieszczęść i strat materialnych. Rok 2017 był pod tym kątem rekordowy.

    Kolejnym zagrożeniem jest ryzyko włamania i kradzieży. Włamywacze bardzo chętnie wykorzystują moment, gdy mieszkańcy upatrzonego domu lub mieszkania wyjeżdżają na wakacje. Dlatego ważne, by nie ułatwiać złodziejom zadania i odpowiednio zabezpieczyć nieruchomość. Pamiętajmy o dokładnym zamknięciu drzwi, okien oraz rolet antywłamaniowych, a także o uruchomieniu instalacji alarmu i monitoringu, o ile takowe posiadamy. Warto również poinformować sąsiadów lub kogoś z rodziny o naszym wyjeździe, by co jakiś czas pojawili się w naszych czterech kątach. Powyższe czynności oczywiście mogą pomóc w spłoszeniu złodzieja, ale nigdy nie chronią nas w stu procentach.

    Kiedy wypoczywamy w ośrodku turystycznym, może nam się przytrafić zdarzenie, za które to my będziemy odpowiedzialni. Pech i niefortunne zachowania często doprowadzają do tego, że niezamierzenie wyrządzimy szkodę, za którą odpowiadamy materialnie.

    Zapewnij sobie spokojne wakacje

    Aby przykre wydarzenia nie doprowadziły do strat materialnych, należy zabezpieczyć się w postaci polisy ubezpieczeniowej z odpowiednim zakresem. W przypadku wystąpienia zniszczeń związanych z pogodą lub kradzieżą, a także wyrządzonych przez nas szkód w ośrodkach turystycznych, ubezpieczenie pokryje skutki finansowe.

    Warto ubezpieczyć własną nieruchomość i cieszyć się wakacjami. Dobra polisa to przede wszystkim brak stresu w czasie urlopu, podczas którego powinniśmy wypoczywać. Oferowane przez nas ubezpieczenie Dom Pakiet możemy dodatkowo rozszerzyć o ubezpieczenie OC w życiu prywatnym, dające także ochronę w ośrodkach turystycznych – mówi Ireneusz Drzewiecki, manager ubezpieczeń majątkowych w RESO Europa Service.

    Wykupienie polisy nie zwalnia nas oczywiście z obowiązku jak najlepszego zabezpieczenia domu. – Co więcej, każda dodatkowa ochrona domu w postaci alarmu, monitoringu czy drzwi antywłamaniowych przyczyni się do zmniejszenia składki za polisę – dodaje Ireneusz Drzewiecki.

    Eksperci zwracają uwagę, aby zakres ubezpieczenia był szeroki i zgodny z naszymi potrzebami. Pamiętajmy również o ubezpieczeniu swojego majątku, który możemy utracić na skutek włamania. Jeżeli wyjeżdżając zostawiamy w domu cenne rzeczy, warto zadbać, by ochrona ubezpieczeniowa była kompletna. W wyborze zakresu powinni pomóc nam agenci ubezpieczeniowi.

  • RESO wydaje bluesową płytę i zaprasza na koncert RESO Blues Night 04 lipca 2018

    RESO Europa Service Sp. z o. o. wydała drugą na przestrzeni ostatnich miesięcy płytę muzyczną. Krążek „RESO Blues&Ballads” został nagrany przez zespół Art Blues Band, którego liderem jest Artur Stępień, członek zarządu suwalskiej spółki. Fani bluesa będą mogli wysłuchać na żywo występów grupy podczas Suwałki Blues Festival 2018. Pierwszy koncert pn. „RESO Blues Night” odbędzie już w czwartek 5 lipca o godz. 23:00 w Austerii Rozmarino.

    Suwałki są miastem bluesa! Przekonał się o tym każdy, kto choć raz spędził tu drugi lipcowy weekend w ciągu ostatnich 10 lat. W tym okresie odbywa się Suwałki Blues Festival – największy plenerowy festiwal bluesowy w Polsce, a muzyka rozbrzmiewa na suwalskich ulicach niemal całą dobę.

    Organizatorem festiwalu jest Suwalski Ośrodek Kultury, który przy wsparciu miasta oraz lokalnych firm od lat promuje bluesa w regionie. Od pewnego czasu pomaga mu w tym RESO Europa Service, spółka z branży ubezpieczeniowej oraz znany Mecenas Kultury w Suwałkach.

    Udana współpraca SOK i RESO wsparta muzyczną pasją Artura Stępnia, dyrektora Balcia Insurance SE i zarazem członka zarządu RESO, zaowocowała powstaniem nowego zespołu Art Blues Band, powołanego specjalnie z myślą o SBF2018. W składzie grupy znajdują się dawni przyjaciele ze sceny. Część z nich występowała wspólnie m. in. na Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu oraz za granicą: w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Austrii, Szwecji, Norwegii, Czechach, Słowacji oraz Rosji.

    RESO Blues Night

    Zespół Art Blues Band zagra dwa koncerty podczas tegorocznej edycji Suwałki Blues Festival. Pierwszy koncert odbędzie się w ramach projektu RESO Blues Night w czwartek o godz. 23:00 w Austerii Rozmarino. Zespół wykona program, w którym znajdą się zarówno własne kompozycje, jak i covery znanych standardów bluesowych (polskich i zagranicznych).

    RESO Blues Night będzie podzielony na dwa bloki koncertowe zespołu Art Blues Band. W przerwie zaprezentują się młodzi radomscy muzycy z zespołu Yate. Po występie obu zespołów tradycyjnie możemy spodziewać się jam session do samego rana.

    Drugi występ Art Blues Band odbędzie się w piątek o godz. 15:00 na Placu im. Marii Konopnickiej.

    Wygraj płytę „RESO Blues&Ballads”

    Na obu koncertach Art Blues Band zagra utwory ze swojej nowej płyty pt. „RESO Blues&Ballads”. Krążek jest kompilacją utworów bluesowych i akustycznych ballad, wykonywanych przez zespoły Art Blues Band oraz Pod Strzechą, w których występuje Artur Stępień. Wydawcą płyty została firma RESO Europa Service.

    Płyta nie trafi do otwartej sprzedaży, jednak można ją pozyskać biorąc udział w naszym konkursie. Wystarczy odpowiedzieć na jedno pytanie na profilu RESO na facebooku. Płytę wyślemy dla pierwszych 20 osób, które w komentarzu napiszą poprawną odpowiedź.

  • RESO umacnia współpracę z „Bajką” 28 czerwca 2018

    RESO Europa Service Sp. z o. o. oraz NTSP „Bajka” w dalszym ciągu rozwijają zapoczątkowaną w styczniu 2018 roku współpracę. W czerwcu oba podmioty wraz z OSiR Suwałki zorganizowały Bajkowy bieg pt. „Razem dla autyzmu” w ramach „RESO Suwałki 10,5” – największego tegorocznego wydarzenia sportowego Suwałkach. W dniu 26 czerwca Bronisław Woźnialis przekazał szkole czek o wartości 10 tys. zł na remont szkoły branżowej dla młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera.

    Szkoła branżowa

    Od kilku miesięcy Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa „Bajka” własnymi siłami realizuje duże przedsięwzięcie, jakim jest remont nieruchomości przy ul. Paca 4 w Suwałkach. Docelowo w budynku będzie znajdować się szkoła branżowa dla młodzieży z autyzmem i zespołem Aspergera. Dzięki nowej inwestycji absolwenci „Bajki” będą mogli kontynuować edukację, która ma ich nauczyć samodzielnego funkcjonowania w dorosłym życiu.

    „Bajka” stanęła przed ogromnym wyzwaniem. Na przeprowadzenie inwestycji potrzebne były znaczące środki finansowe. W związku z tym szkoła zorganizowała akcję 1000×100, chcąc zachęcić 1000 osób do wpłaty 100 zł. Jednocześnie poszukiwała mecenasów wśród lokalnych firm, dla których los uczniów nie jest obojętny.

    W taki sposób rozpoczęła się współpraca „Bajki” z RESO Europa Service Sp. z o. o. W styczniu suwalska spółka podpisała porozumienie ze Szkołą, stając się stałym Mecenasem „Bajki”.

    Bajkowy bieg

    W kwietniu RESO Europa Service wraz z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Suwałkach zaprosili „Bajkę” do udziału w zawodach „RESO Suwałki 10,5 – Miejskie Święto Biegania”. Dzięki temu podczas największego tegorocznego wydarzenia sportowego w Suwałkach, w którym aktywnie uczestniczyło 1500 osób, odbył się Bajkowy bieg pt. Razem dla autyzmu. Celem akcji była integracja uczniów i ich rodziców z lokalną społecznością.

    W trakcie zawodów odbyła się zbiórka pieniędzy na rzecz budowy szkoły branżowej. Ponadto kadra „Bajki” zorganizowała liczne zabawy i animacje dla przybyłych osób. Nie zabrakło dmuchańców dla najmłodszych, malowania twarzy i paznokci, kolorowych tatuaży, zabaw oraz kiermaszu domowych ciast i wyrobów rękodzielniczych.

    Tegoroczna edycja „RESO Suwałki 10,5” trwała dwa dni. W niedzielę odbył się „Bieg na Wyspę” nad Zalewem Arkadia, gdzie na mecie na wszystkich biegaczy czekało pyszne śniadanie w postaci jajecznicy przygotowanej na ogromnej patelni. Tam również pojawiło się środowisko z „Bajki”, które dopingowało biegaczy.

    Czek od RESO

    Determinacja dyrekcji, nauczycieli i rodziców uczniów „Bajki” została ponownie zauważona i doceniona przez RESO Europa Service. Kilka dni temu odbyło się szkolenie, w którym wzięli udział pracownicy suwalskiej spółki oraz grupy Balcia z całej Europy. Podczas spotkania udało się zebrać pokaźną kwotę na rzecz szkoły branżowej. We wtorek (26 czerwca br.) Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service, przekazał symboliczny czek przedstawicielkom Szkoły, na konto której trafi 10 tysięcy złotych.

Ustawienia plików cookies

Drodzy Użytkownicy,

Wykorzystujemy pliki cookie niezbędne, analityczne i marketingowe do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony, spersonalizowania treści i reklam, analizowania ruchu w naszej witrynie oraz w celach statystycznych. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Jeśli zgadzasz się abyśmy wykorzystywali wszystkie wskazane powyżej pliki cookie do celów powyżej wymienionych prosimy o kliknięcie „Zgadzam się”. Jeżeli chciałbyś/chciałabyś zdecydować, które z plików cookie będą mogły być wykorzystywane prosimy o wejście w Ustawienia szczegółowe i dokonanie wyboru. Szczegółowe informacje możesz znaleźć w naszej polityce. Pamiętaj, że w  każdej chwili możesz zmienić zdanie odnośnie ustawień plików cookie.

Zgadzam się Ustawienia

Niezbędne

Zarówno te pliki cookie, jak i podobne rozwiązania są nam potrzebne, aby zapewnić działanie podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Powyższe obejmuje na przykład zapisywanie tych ustawień.

(zawsze aktywne)

Analityczne

Ponadto chcielibyśmy lepiej poznać, w jaki sposób korzystasz z naszej strony internetowej, aby zoptymalizować ją dla Ciebie i innych użytkowników. W tym celu
wykorzystujemy pliki cookie i podobne rozwiązania, które umożliwiają mapowanie zachowań użytkowników, a tym samym pozwolą nam udoskonalić przedstawianą Tobie ofertę.

Marketingowe, remarketingowe, udostępnianie danych stronom trzecim

Aby zapewnić nam możliwość dostosowania naszych kampanii marketingowych do Twoich potrzeb, zbieramy informacje o tym, w jaki sposób trafiasz na naszą witrynę internetową i w jaki sposób korzystasz reagujesz na nasze reklamy. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej ulepszyć nie tylko nasze reklamy, ale także treści na naszej stronie. Nasi partnerzy marketingowi także wykorzystują te informacje do własnych celów, np. do personalizacji kont użytkowników lub profili na swojej platformie.

Zamknij ustawienia