Rok 2014 na polskim rynku ubezpieczeń był czasem wielu przemian i wyzwań. Widoczny był dumping cen stosowany przez konkurujące ze sobą Zakłady Ubezpieczeń. Jak podała Polska Izba Ubezpieczeń w jednym ze swoich analiz – tylko po I kwartale 2014 roku zysk ubezpieczycieli majątkowych zmalał aż o 27% w porównaniu z rokiem poprzednim. W całej Europie Środkowo-Wschodniej największy spadek składki OC komunikacyjnego odnotowała Polska, gdzie wyniósł on około 0,5 miliarda złotych. Jak informuje dziennikubezpieczeniowy.pl było to głównie spowodowane wojną cenową podmiotów rynku ubezpieczeniowego.
Między innymi z tych powodów podejmowane przez nas działania wymagały rozwagi, przemyślenia, dużo energii i zaangażowania wszystkich pracowników. Walczyliśmy nie tylko o utrzymanie dobrych i przyjaznych relacji ze swoimi pośrednikami ubezpieczeniowymi, ale również o możliwości przedstawienia klientom oferty spełniającej ich wymagania i oczekiwania w jak najwyższym stopniu.
RESO Europa Service, pomimo tendencji spadkowej na polskim rynku ubezpieczeń, osiągnęła satysfakcjonujące wyniki. Spółka zebrała składkę brutto o wartości 84,97 mln zł, sprzedając łącznie 249 tysięcy polis ubezpieczeniowych. Rozwinęliśmy również sieć sprzedaży, zawierając współpracę z kolejnymi 829 pośrednikami ubezpieczeniowymi. W tym zakresie osiągnęliśmy wzrost o 42% w stosunku do roku 2013. Na dzień 31.12.2014 z RESO współpracowało już 2 759 agentów i osób fizycznych wykonujących czynności agencyjne.
Ponadto chcąc zagwarantować naszym klientom szerszy zakres ochrony ubezpieczeniowej, wdrożyliśmy sprzedaż pakietu dobrowolnego ubezpieczenia domów i mieszkań Dom Pakiet. W celu zapewnienia bardziej profesjonalnej obsługi klienta – w zakresie obsługi posprzedażowej i call center, a także wsparcia współpracujących agentów, rozpoczęliśmy również rozwój Departamentu Obsługi Klienta. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby nasi specjaliści–konsultanci byli w stanie udzielić klientom wyczerpujących odpowiedzi na nurtujące pytania, poprowadzić ich przez procedury likwidacji szkód oraz zapewnić wsparcie techniczne agentom ubezpieczeniowym.
Nasze sukcesy nie ograniczały się jedynie do zadowalającego stanu analizy finansowej oraz ilości sprzedanych polis. Możemy pochwalić się również wyróżnieniem „Superfirmy 2014”. Znaleźliśmy się w czołówce firm docenionych za kierowanie się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w rankingu zorganizowanego przez Gazetę Współczesną, Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Białymstoku i Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.
Warto jeszcze raz przypomnieć o zaszczytnym wyróżnieniu Prezesa Zarządu RESO Europa Service, Bronisława Woźnialis, który został uhonorowany dyplomem Wicepremiera i Ministra Gospodarki oraz Prezydenta Suwałk za aktywne propagowanie idei i ducha przedsiębiorczości w środowisku lokalnym oraz zaangażowanie i wkład w rozwój polskiej gospodarki.
W następnym roku zamierzamy sukcesywnie kontynuować wprowadzanie do naszej oferty kolejnych produktów ubezpieczeniowych i doskonalić rozwiązania technologiczne, wspomagające zwiększenie jakości i dostępności realizowanych przez nas usług w zakresie sprzedaży oraz likwidacji szkód – zdradza najbliższe plany Bronisław Woźnialis – W dalszym ciągu będziemy stawiać mocny akcent na kształtowanie jak najlepszych relacji z naszymi partnerami i klientami.