Tegoroczne wakacje na pewno będą inne, niż dotychczasowe. Zmiany są oczywiście spowodowane koronawirusem i skutkami pandemii. Pierwsze decyzje Polaków pokazują, że na masową skalę rezygnujemy z wyjazdów zagranicznych, a za turystyczny cel obieramy polskie góry, morze, Mazury czy Suwalszczyznę. Najczęściej podróżujemy własnym autem, dlatego warto pamiętać o dobrym ubezpieczeniu assistance, które może być bardzo pomocne na drodze.
Po co nam ubezpieczenie assistance?
Ubezpieczenie assistance zapewnia pomoc kierowcy i pasażerom w razie wypadku, awarii lub unieruchomienia samochodu. W ramach polisy ubezpieczyciel organizuje i pokrywa koszty świadczenia usługi assistance.
W ofercie RESO ubezpieczenie assistance dostępne jest w trzech wariantach: podstawowym, rozszerzonym oraz maksymalnym. Dwa pierwsze zapewniają ochronę na terenie Polski, natomiast wariant maksymalny swym zasięgiem obejmuje także Europę. Warianty różnią się zakresem oraz sumą ubezpieczenia - zostały tak skonstruowane, aby każdy kierowca mógł znaleźć ubezpieczenie dopasowane do swoich potrzeb.
Dzięki ubezpieczeniu assistance zapewniamy sobie pomoc na drodze w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń, a także spokój i bezstresową podróż.
Usługa assistance jest dostępna jako dopełnienie ubezpieczenia OC lub Auto Casco.
Kiedy mogę skorzystać z assistance?
Ubezpieczenie assistance w wariancie podstawowym obejmuje ochroną zdarzenia wynikające z kolizji drogowej, natomiast w wariancie rozszerzonym i maksymalnym - awarię, wypadek i unieruchomienie.
Zakres ubezpieczenia zależy od wybranego wariantu. Dla najbardziej wymagających klientów polecany jest wariant maksymalny, który zapewnia pomoc niemal we wszystkich możliwych sytuacjach drogowych.
Z usług assistance można skorzystać m. in. wówczas, gdy jest potrzeba naprawy pojazdu na drodze, odholowania pojazdu, pomocy w przypadku rozładowania akumulatora, pęknięcia lub stłuczenia szyby, zatrzaśnięcia wewnątrz pojazdu kluczy, utraty powietrza w oponach, braku paliwa czy awarii świateł w aucie.
W jakiej sytuacji ubezpieczyciel odholuje samochód i zapewni transport kierowcy oraz pasażerom?
Jeżeli naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia jest niemożliwa, zakład ubezpieczeń organizuje i pokrywa koszty holowania pojazdu z miejsca zdarzenia do dowolnego miejsca wskazanego przez Ubezpieczonego.
W przypadku ubezpieczenia assistance dostępnego w ofercie RESO możliwe są trzy limity odległości holowania auta: 100 km w wariancie podstawowym, 500 km w wariancie rozszerzonym i 800 km w wariancie maksymalnym.
Takie same limity kilometrów dotyczą transportu kierowcy i pasażerów pojazdu, który Balcia organizuje z miejsca zdarzenia do miejsca, gdzie odholowany zostanie ubezpieczony pojazd.
Kiedy otrzymam samochód zastępczy?
Samochód zastępczy jest dostępny w dwóch wariantach ubezpieczenia assistance: rozszerzonym i maksymalnym.
W pierwszym przypadku ubezpieczony może liczyć na auto zastępcze na okres do 5 dni po wypadku drogowym, gdy nie ma możliwości zakończenia naprawy pojazdu w dniu zdarzenia.
Natomiast w wariancie maksymalnym pojazd zastępczy jest dostępny zarówno w razie awarii, jak i wypadku, gdy nie ma możliwości zakończenia naprawy w dniu zdarzenia. Z pojazdu zastępczego można korzystać do 10 dni.
Kto zapłaci za usługę assistance?
W ramach polisy assistance ubezpieczyciel zapewnia usługi assistance, pomoc informacyjną, techniczną oraz medyczną i w takiej sytuacji to Balcia pokrywa wszystkie koszty z tym związane - aż do wyczerpania sumy ubezpieczenia. Natomiast należy pamiętać, że koszty części zamiennych naprawionego pojazdu czy dostarczonego paliwa ponosi ubezpieczony.