Pierwsza połowa 2017 roku okazała się najlepszym półroczem w historii działalności RESO Europa Service. Spółka zebrała przypis netto w wysokości ponad 149,3 mln zł, a dynamika sprzedaży wyniosła 184% w porównaniu r/r. RESO odnotowała wzrost sprzedaży wszystkich najważniejszych produktów ze swojej oferty.
RESO Europa Service podsumowała sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w ostatnich sześciu miesiącach. Jak pokazują dane, utrzymany został trend wzrostowy, którym spółka może chwalić się już od dłuższego czasu. RESO zebrała ponad 149,3 mln zł przypisu netto, a wszystkie produkty z jej oferty zanotowały lepsze wyniki sprzedażowe w porównaniu do analogicznego okresu z 2016 roku.
– Od kilkunastu miesięcy zauważamy znaczący wzrost sprzedaży naszych produktów. W ciągu ostatnich dwóch lat wynik sprzedażowy po każdym miesiącu był lepszy w porównaniu rok do roku. Oznacza to, że nasze produkty cieszą się coraz większą popularnością, a firma stała się wiarygodnym partnerem zarówno dla agentów, jak i dla samych klientów – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service, Partnera Generalnego w Polsce łotewskiego zakładu ubezpieczeń Balcia Insurance SE.
Ubezpieczenia komunikacyjne
Ubezpieczenia komunikacyjne pozostają najważniejszą częścią portfela RESO. Auto Pakiet, w skład którego wchodzi m. in. OC komunikacyjne, Auto Casco, Assistance czy Auto Szyby, zanotował bardzo dobre wyniki sprzedażowe.
Przypis za sprzedaż OC wyniósł niemal 128 mln zł (dynamika 185% r/r). Jednak udział tego ubezpieczenia w portfelu RESO sukcesywnie maleje – obecnie stanowi 85%. Dodatkowo w pierwszej połowie 2017 roku RESO sprzedała polisy ubezpieczenia OC granicznego o łącznej wartości 5,7 mln zł (4,4 mln zł w 2016 r. – 130% dynamika sprzedaży r/r).
Znaczący wzrost sprzedaży RESO zanotowała przy produkcie Auto Casco. W I połowie 2016 r. przypis za sprzedaż tego produktu wyniósł 1,9 mln zł, natomiast w analogicznym okresie tego roku było to już ponad 4,9 mln zł (dynamika na poziomie 258% r/r).
Z kolei największą dynamiką sprzedaży, wynoszącą 307%, może pochwalić się assistance komunikacyjne. Od poprzedniego roku produkt jest dostępny w trzech wariantach, a jego szeroki zakres sprawia, że nawet najbardziej wymagający klient będzie usatysfakcjonowany w przypadku konieczności skorzystania z usługi assistance w ramach ubezpieczenia.
W pierwszych sześciu miesiącach zeszłego roku RESO sprzedała polisy assistance za łączną kwotę 0,69 mln zł, natomiast w tym roku przypis wyniósł ponad 2,1 mln zł.
– Otrzymywaliśmy wiele sygnałów, że nasz assistance jest najlepszy na rynku. Ten wzrost i te liczby to potwierdzają – dodał Prezes RESO.
Produkty biznesowe
Wzrost sprzedaży w sieci RESO został odnotowany również przy produktach skierowanych do sektora biznesowego. Dotyczy to zarówno produktu Biznes Pakiet, jak i gwarancji finansowych.
Biznes Pakiet to produkt stworzony z myślą o osobach fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, przedsiębiorstwach, wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych, jednostkach samorządowych czy stowarzyszeniach. Największą zaletą Biznes Pakietu jest elastyczność produktu, co powoduje, że może być dowolnie modyfikowany poprzez wprowadzanie rozwiązań ponadstandardowych pod konkretny rodzaj działalności.
– Na etapie tworzenia Biznes Pakietu ściśle współpracowaliśmy z pośrednikami ubezpieczeniowymi, korzystając z proponowanych przez nich rozwiązań. Dzięki temu sprzedaż produktu rozwija się w bardzo dobrym tempie – powiedział Bronisław Woźnialis. W pierwszym półroczu tego roku podwoiliśmy przypis ze sprzedaży Biznes Pakietu w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Dynamika sprzedaży wyniosła dokładnie 200% – dodał Prezes RESO.
Jeszcze większy wzrost sprzedaży odnotowano przy produktach z grupy 15. Ubezpieczenie gwarancji spełnienia zobowiązań finansowych przewoźników drogowych oraz gwarancje ubezpieczeniowe uzyskały dynamikę sprzedaży przekraczającą 655%.
Wyniki sprzedażowe wskazują, że produkty skierowane do klientów biznesowych stanowią coraz większą część portfela RESO Europa Service.