Prawdopodobnie już w lipcu tego roku RESO Europa Service wraz z BTA będą dysponować pełną ofertą w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych. Łotewski ubezpieczyciel oraz jego Partner Generalny zamierzają wprowadzić do swojej oferty ubezpieczenie autocasco.
Gdy BTA debiutowała na polskim rynku ubezpieczeniowym, obrała drogę opartą na trzech fundamentach: po pierwsze konkurencyjna cena, po drugie atrakcyjność i innowacyjność produktów połączona z indywidualnym podejściem do potrzeb klienta, i po trzecie – elastyczność, tak potrzebna przy budowie sieci pośredników oraz dobrych, długotrwałych relacji z nimi. Po kilku latach działalności w Polsce można stwierdzić, że plan rozwoju BTA jest sukcesywnie realizowany, a rezultaty satysfakcjonujące. Nie zmieniają tego nawet kiepskie wyniki samego rynku ubezpieczeniowego w naszym kraju. Wojna cenowa, z którą mamy do czynienia od końca 2012, okazała się bodźcem dla BTA do nowych inwestycji związanych z opracowaniem i wdrożeniem nowych produktów oraz systemów informatycznych. Wszystko po to, aby stać się bardziej atrakcyjnymi dla klientów, aby stworzyć więcej nietypowych produktów oraz po to, by ułatwić pracę pośrednikom. Należy szczególnie podkreślić ich rolę, która w całej tej układance jest niebagatelna. BTA, chcąc długoterminowo działać na rynku ubezpieczeniowym w Polsce, musi skrupulatnie budować pozytywne relacje z agentami oraz brokerami, na co kierownictwo firmy kładzie największy nacisk.
Efekty pracy BTA są widoczne gołym okiem. Na przełomie 2014 i 2015 roku ofertę wzbogacił nowy produkt ubezpieczeń nieruchomości Dom Pakiet, następnie pojawiła się kompleksowa oferta ubezpieczeń szpitali – zarówno obowiązkowego OC, jak i ubezpieczeń dobrowolnych. Teraz zaś przyszła kolej na autocasco, które wzbogaci ofertę BTA i RESO prawdopodobnie na początku III kwartału 2015 roku.
– Dzięki pracy naszych underwriterów, którzy przeanalizowali i ulepszyli portfel ubezpieczeniowy, a także dzięki profesjonalnej likwidacji szkód mamy lepsze wskaźniki szkodowości niż średnia na rynku polskim. W tym aspekcie zdecydowanie wyróżniamy się na tle całego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych OC, odnotowując dodatni wynik techniczny. Dlatego też z optymizmem wyczekujemy, gdy naszą ofertę uzupełni autocasco – mówi Artur Stępień, Zastępca Dyrektora BTA w Polsce.
Niebawem rozpocznie się proces prezentacji naszej oferty Agentom, uwypuklenie jej zalet i walorów, a także przekazanie konkretnych argumentów sprzedażowych, po to, by pokazać dlaczego to nasz produkt jest lepszy od konkurencyjnych.
Zobacz podobne
-
RESO Europa Service podsumowuje 2013 rok 10 kwietnia 2014 W 2013 roku RESO Europa Service zebrała składki brutto o wartości 96,4 mln zł, czyli o 2% więcej niż w roku poprzednim. W tym samym okresie ilość wypisanych polis spółki wzrosła do 268 tys., co daje zwyżkę o 8% w porównaniu z 2012 rokiem. W ostatnim roku liczba agentów i osób fizycznych stanowiących sieć sprzedaży RESO wzrosła do 1930 osób, zatem powiększyła się o 46,88% względem 2012 roku.
– Mimo tendencji spadkowej na rynku, w minionym roku udało nam się zachować dynamikę sprzedaży. Ogromnym sukcesem jest także rozwinięcie sieci sprzedaży na całą Polskę, dzięki czemu oferowane przez nas produkty są dostępne w każdym regionie kraju – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service.
Ponadto w ubiegłym roku RESO Europa Service została wyróżniona m.in. „Diamentem Forbesa 2013”. Firmę doceniono, ponieważ w ostatnich latach wykazała się wysoką płynnością oraz dodatnim wynikiem finansowym i wartością kapitałów własnych. RESO Europa Service jest wyłącznym partnerem w sprzedaży i likwidacji szkód, łotewskiego Towarzystwa Ubezpieczeniowego BTA Insurance Company SE. Firma posiada w swojej ofercie ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, ubezpieczenia NNW Kierowcy i Pasażerów, ubezpieczenia Graniczne, Zielone Karty, ubezpieczenia turystyczne (do Republiki Białoruś i Federacji Rosyjskiej), ubezpieczenia OC Agenta, ubezpieczenia Auto-Szyby oraz ubezpieczenia gwarancji spełnienia zobowiązań finansowych przewoźników drogowych.
-
Zmiana adresu lub numeru rejestracyjnego – dopilnuj tego 14 kwietnia 2014 Zmiana numeru rejestracyjnego pojazdu wymaga sporządzenia aneksu do umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC. W tym celu należy przekazać Ubezpieczycielowi kserokopię nowego dowodu rejestracyjnego, powołując się na numer polisy, której dotyczy zmiana. Można to zrobić osobiście, pocztą tradycyjną, elektroniczną bądź na pośrednictwem jednego z naszych Agentów.
Jest to o tyle ważne, iż w przypadku konieczności okazania odpowiednim władzom unikniemy zbędnego tłumaczenia – kiedy zostanie zakwestionowana ważność naszego ubezpieczenia. Ponadto poinformowanie Ubezpieczyciela o zmianie numerów rejestracyjnych zagwarantuje, że w Ośrodku Informacji UFG znajdą się poprawne i aktualne dane naszego pojazdu. Podobnie rzecz ma się w przypadku zmiany danych personalnych bądź adresowych. Każdorazowo, gdy zmienimy np. miejsce zamieszkania lub nazwisko, należy obligatoryjnie dokonać odpowiednich zmian również w polisie OC. Zasadniczo niedopuszczalne jest dokonywanie skreśleń na samym dokumencie zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego, dlatego wymagane jest sporządzenie aneksu w zakresie jakiego dotyczy zaistniała zmiana.
Pamiętajmy o tym, by na bieżąco regulować kwestie związane ze zmianą numeru rejestracyjnego czy miejsca zamieszkania. Dobry przepływ informacji między Ubezpieczycielem a Ubezpieczającym, to gwarancja spokojnej i udanej współpracy – mamy nadzieję wieloletniej.
Agnieszka Piotrowska st. specjalista Departamentu Finansowo-Księgowego, RESO Europa Service Sp. z o.o. -
Koniec ubezpieczenia – brak wznowienia w przypadku zakupu pojazdu 19 maja 2014 Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, która weszła w życie 11 lutego 2012 roku wniosła sporo zmian, i choć dotyczą one wszystkich użytkowników pojazdów mechanicznych – w dalszym ciągu nie wszyscy wiedzą, na co zwrócić szczególną uwagę. Warto przypomnieć o ochronie ubezpieczeniowej przejmowanej po zbywcy w przypadku zakupu pojazdu.
Jeśli zdecydujemy się na kontynuację ubezpieczenia OC, z którym zakupiliśmy auto pamiętajmy, że ta ochrona trwa tylko do końca okresu ubezpieczenia określonego w polisie zbywcy. Ustawa jednoznacznie reguluje fakt automatycznego zakończenia OC w sytuacji, gdy podczas jego trwania następuje przeniesienie prawa własności. Tym samym nie musimy składać wypowiedzenia takiej polisy, bo ochrona wygasa na mocy ustawy – oczywiście pod warunkiem, że zakład ubezpieczeń posiada informację o zmianie właściciela. Dosłanie czytelnej i kompletnej umowy o przeniesieniu prawa własności pojazdu ciąży na zbywcy w nieprzekraczalnym 14-dniowym terminie, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, aby takiego zgłoszenia dokonał nabywca.
Pewne jest to, że w przypadku posiadania przez zakład ubezpieczeń wiedzy o zmianie właściciela pojazdu, nie nastąpi automatyczne wznowienie na kolejne 12 miesięcy. Warto podkreślić, że taka sytuacja ma miejsce tylko w przypadku polis przejętych po zbywcy. Należy o tym pamiętać, gdyż ciągłość ubezpieczenia obowiązkowego posiadaczy pojazdów mechanicznych uchroni nas przed wysokimi karami finansowymi grożącymi ze strony UFG. Krótko mówiąc ochrona z polisy zbywcy wygaśnie z końcem okresu ubezpieczeniowego i nie ma potrzeby składania wypowiedzenia takiej umowy. Jak wszystko, ma to swoje dobre i złe strony… mniej biurokracji więcej czasu na przyjemności. Natomiast zapominalskim ku pamięci – sprawdź ważność swojej polisy jeśli kontynuujesz OC zbywcy.
Agnieszka Piotrowska st. specjalista Departamentu Finansowo-Księgowego, RESO Europa Service Sp z o.o. -
Czwarte wyróżnienie “Superfirmy” dla RESO Europa Service 30 maja 2014 Już po raz czwarty RESO Europa Service otrzymała wyróżnienie w rankingu „Superfirmy 2014”, zorganizowanym przez Gazetę Współczesną, Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Białymstoku i Wojewódzki Urząd Pracy.
Ranking wyłonił najlepsze firmy województwa podlaskiego, które kierują się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Kryteria, które brano pod uwagę to: działania na rzecz lokalnej społeczności, dbanie o środowisko naturalne, przyjazność miejsca pracy, przestrzeganie etyki w biznesie oraz sytuacja finansowa przedsiębiorstwa.
-
Nowy produkt – ubezpieczenie pomocy podczas podróży – assistance 02 czerwca 2014 2 czerwca 2014 roku BTA do gamy swoich produktów ubezpieczeniowych wprowadziła dobrowolny produkt komunikacyjny – pomoc podczas podróży – assistance.
Jest to usługa, która polega na organizacji i pokryciu kosztów holowania oraz parkowania pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, koniecznych z powodu jego uszkodzenia. Usługa holowania pojazdu jest realizowana z limitem maksymalnie do 50 km od miejsca zdarzenia drogowego oraz z limitem kosztów czynności polegających na podniesieniu, wyciągnięciu, umieszczeniu na drodze ubezpieczonego pojazdu wynoszącym 2.000 zł netto. W przypadku uszkodzenia pojazdu wskutek zdarzenia drogowego poza godzinami pracy warsztatu naprawczego, BTA świadczy dodatkowo usługę parkowania pojazdu do dnia, w którym możliwe będzie holowanie ubezpieczonego pojazdu do warsztatu.
Prócz organizacji i pokrycia kosztów holowania, w ramach ubezpieczenia Ubezpieczony lub Kierowca może skorzystać bezpłatnie z telefonicznej pomocy informacyjnej, czyli np. przekazaniu pilnej wiadomości związanej z zaistniałym wypadkiem drogowym wskazanej osobie, udzieleniu informacji o sposobie postępowania w razie zajścia wypadku drogowego oraz zasadach sporządzania oświadczenia powypadkowego pomiędzy jego uczestnikami.
Usługa assistance świadczona jest jeden raz w trakcie trwania umowy ubezpieczenia. Umowę ubezpieczenia assistance zawiera się na okres 12 miesięcy, jako dopełnienie umowy OC z takim samym okresem odpowiedzialności. Ubezpieczeniem pomocy podczas podróży – assistance mogą zostać objęte wyłącznie samochody osobowe i ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, zarejestrowane w Rzeczypospolitej Polskiej.
Szczegółowy zakres ubezpieczenia określają: Ogólne Warunki Ubezpieczenia zgodne z obowiązującymi aktami normatywnymi Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgłoszenie szkody assistance
Aby zgłosić szkodę z tytułu tego ubezpieczenia należy zadzwonić pod numer tel. 87 565 4444, a następnie na klawiaturze telefonu wybrać 0. -
Autowypłata 02 czerwca 2014 Informujemy, że decyzją Zarządu RESO Europa Service Sp. z o.o. od 2 maja 2014 roku wprowadza się nową formę wypłaty składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia pod nazwą AUTOWYPŁATA. Niniejsza decyzja jest efektem dużej ilości niepodjętych w terminie zwrotów składki w formie przekazu pocztowego.
Zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia można odebrać w terminie 60 dni od daty sporządzenia decyzji w dowolnej placówce Banku Pekao S.A. na terenie całego kraju. Ważne Do banku należy zgłosić się z dokumentem potwierdzającym tożsamość ze zdjęciem i nr PESEL (dowód osobisty lub paszport) informując kasjera, że jest to “autowypłata” zwrotu składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia. W związku z wprowadzoną zmianą, w przypadku upoważnienia innej osoby do odbioru zwrotu składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia, należy pamiętać o wskazaniu we wniosku o zwrot składki, danych osobowych oraz nr PESEL osoby upoważnionej.
-
Letnia promocja na produkty BTA 10 czerwca 2014 W okresie od 2 czerwca do 31 sierpnia 2014 roku obowiązuje letnia promocja na poszczególne produkty BTA. Każdy Klient, który w tym okresie kupi ubezpieczenie OC w pakiecie z innymi produktami otrzyma kilkuprocentową zniżkę na OC. Warunkiem uzyskania upustu jest jednorazowa zapłata składki. Warianty pakietów wyglądają następująco:
- kupując OC + NNW Klient uzyska 2% zniżki na OC;
- kupując OC + NNW + AS (Auto Szyby) Klient uzyska 4% zniżki na OC;
- kupując OC + NNW + PPP (pomoc podczas podróży ) assistance Klient uzyska 4% zniżki na OC;
- kupując OC + NNW + AS (Auto Szyby) + PPP (pomoc podczas podróży) assistance Klient uzyska 5% zniżki na OC.
Ponadto w czasie letniej promocji Klient może zyskać rabat na produkty dopełniające ubezpieczenie OC tj. ubezpieczenie PPP (pomocy podczas podróży) assistance, NNW i AS (Auto Szyby). Upusty wyglądają następująco:
- kupując PPP (pomocy podczas podróży) assistance Klient otrzyma 5 zł zniżki na ten produkt;
- kupując NNW Klient otrzyma 10 zł zniżki na ten produkt;
- kupując AS (Auto Szyby) Klient otrzyma 15 zł zniżki na ten produkt.
Promocje łączą się ze sobą
-
Wyróżnienie w konkursie “Gepardy Biznesu 2013″ 17 czerwca 2014 Zostaliśmy wyróżnieni w VIII edycji konkursu „Gepardy Biznesu 2013” województwa podlaskiego za dynamiczny rozwój. Nasza wartość rynkowa w latach 2012-2013 wzrosła o 28 procent. To drugie takie wyróżnienie dla RESO Europa Service.
Ranking dynamicznych firm, których wartość rynkowa w okresie marzec 2012 – marzec 2013 wzrosła o minimum 10 procent, został sporządzony przez Wywiadownię Handlową InfoCredit na zlecenie Instytutu Nowoczesnego Biznesu. Wartość rynkową wyliczono porównując wyniki firm do wycen spółek akcyjnych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
-
RESO w rankingu “Efektywnych Firm 2013” 02 lipca 2014 Po raz kolejny RESO Europa Service znalazła się w rankingu „Efektywnych Firm” województwa podlaskiego, bo jej efektywność w latach 2011-2012 wyniosła 12,4 procent.
Spośród 3 mln przedsiębiorstw Wywiadownia Handlowa Infocredit wybrała te, które w latach 2011-2012 miały każdego roku przynajmniej pół mln złotych przychodów, wykazywały zysk netto, a wartość ich kapitału była dodatnia. Konkurs “Efektywna Firma” prowadzony jest przez Instytutu Nowoczesnego Biznesu od 2008 roku. Przez sześć lat INB przeanalizował wyniki finansowe ponad 3 milionów polskich firm.
-
Co warto wiedzieć o szkodach międzynarodowych 11 lipca 2014 Na szczególną uwagę zasługują szkody o charakterze międzynarodowym czyli takie, które spowodowane są przez obcokrajowców na terytorium Unii Europejskiej lub Polaków poza granicami kraju tzw. wypadki transgraniczne.Jeśli staliśmy się ofiarą takiej szkody, to przede wszystkim musimy zidentyfikować sprawcę, jego pojazd i zakład ubezpieczeń. W przypadku, gdy szkody ograniczają się do uszkodzeń pojazdu wystarczy, że wspólnie ze sprawcą wypełnimy dwujęzyczny formularz wspólnego zgłoszenia szkody. Natomiast, gdy doznamy obrażeń ciała powinniśmy wezwać Policję na miejsce zdarzenia. Zaś po powrocie do kraju – zgłosić się do Polskiego Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które wskaże nam adres właściwego reprezentanta do spraw roszczeń w Polsce. Znając nazwę ubezpieczyciela sami możemy sprawdzić na stronie www.pbuk.pl, czy dane towarzystwo ma nominowanego korespondenta na terenie Polski. Jeśli tak, to powinniśmy zgłosić szkodę właściwemu korespondentowi. W przypadku, gdy nie możemy znaleźć korespondenta towarzystwa, w którym ubezpieczony jest sprawca lub nie wiemy, gdzie dany pojazd jest ubezpieczony, należy zgłosić szkodę w PZU S.A. lub TUiR Warta S.A. (pełniących funkcję agenta PBUK), podając nr rejestracyjny i państwo rejestracji pojazdu sprawcy (liczą się tablice rejestracyjne, a nie obywatelstwo lub narodowość kierowcy).
Na mocy porozumień zawartych z PBUK towarzystwa te wykonają oględziny i wycenę szkód w poszkodowanym pojeździe. Jeśli chodzi o terminy regulacji szkody zaistniałej poza granicami Polski, to reprezentant ds. roszczeń zobowiązany jest, w terminie 3 miesięcy od zgłoszenia szkody, do udzielenia odpowiedzi na zgłoszone żądanie odszkodowawcze wraz z uzasadnieniem.
Bardzo ważne jest to, że w procesie likwidacji szkód zagranicznych obowiązuje zasada miejsca zdarzenia, czyli prawem właściwym jest prawo państwa, w którym powstaje szkoda. Po wypadku za granicą następuje zatem likwidacja szkody zgodnie z zagranicznym prawem odszkodowawczym i przepisami dotyczącymi ustalenia odpowiedzialności. Tak więc np., jeśli szkoda miała miejsce na Litwie, prawem właściwym do regulacji szkody jest prawo litewskie. Natomiast jeśli szkoda miała miejsce w Polsce, prawem właściwym jest prawo polskie.
Aspekty prawne dotyczące zasad regulacji szkód międzynarodowych zawarte są w Regulaminie Wewnętrznym Systemu Zielonej Karty oraz w Czwartej Dyrektywie Komunikacyjnej (DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2000/26/WE z dnia 16 maja 2000 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych, zmieniająca dyrektywy Rady 73/239/EWG i 88/357/EWG).
Agnieszka Woźniak kierownik Działu Szkód Międzynarodowych RESO Europa Service Sp z o.o. -
Jesteśmy “Mocną firmą godną zaufania 2013” 22 sierpnia 2014 Tym razem RESO Europa Service znalazła się w rankingu „Mocna Firma Godna Zaufania 2013” województwa podlaskiego, gdyż jej średnia efektywność w latach 2011-2012 wyniosła ponad 12 procent.
Tytuł ten przysługuje dynamicznym i efektywnym przedsiębiorstwom, czyli takim, które w jednym roku jednocześnie uzyskały tytuł „Gepard Biznesu” i „Efektywna Firma” na podstawie kilkuletnich wyników finansowych. Wywiadownia Handlowa Infocredit spośród 830 firm wybrała te, które w latach 2011-2012 miały każdego roku przynajmniej pół miliona złotych przychodów, wykazywały zysk netto, a wartość ich kapitału była dodatnia.
Wartość rynkowa „Mocnych Firm Godnych Zaufania 2013” została policzona na koniec marca 2012 i 2013 przez porównanie ich wyników do wycen spółek akcyjnych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Czytaj więcej –> Mocne Firmy Godne Zaufania 2013 województwa podlaskiego
-
Ubezpieczenie w 2, 4 lub 11 ratach 14 października 2014 Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, którzy chcieliby zakupić ubezpieczenie nie obciążając zarazem domowego budżetu jednorazową opłatą za polisę, RESO Europa Service podjęła współpracę z firmą, która umożliwia rozłożenie płatności na raty poprzez system ratalny BACCA. Zaletami tego systemu są niskie raty, łatwa spłata i minimum formalności.
System ratalny BACCA oferuje płatność składki ubezpieczeniowej w 2, 4 lub nawet 11 ratach, dając możliwość skorzystania z dodatkowych ubezpieczeń poprzez rozłożenie płatności w czasie. Zakup ubezpieczenia w tym systemie jest niezwykle łatwy – wystarczy posiadanie dowodu osobistego oraz wskazanie numeru rachunku bankowego. Nie wymagamy żadnych dodatkowych zaświadczeń ani dokumentów.
Decydując się na system ratalny BACCA Klienci mają możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia na raty bez wpłaty pierwszej raty u Agenta. Co więcej nie muszą kontrolować harmonogramu płatności kolejnych rat, dzięki opcji polecenia zapłaty na rzecz BACCA.
Obecnie w systemie ratalnym BACCA można zapłacić za składkę takich ubezpieczeń BTA jak: OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, NNW kierowcy i pasażerów, Auto Szyby oraz pomocy podczas podróży – assistance. W przyszłości na raty będzie można również nabyć Zieloną Kartę i ubezpieczenie gwarancji spełnienia zobowiązań finansowych przewoźnika drogowego.