RESO EUROPA SERVICE Sp. z o.o.

  • Phone: (+48) 87 565 4444
  • Mail: biuro@reso.com.pl
  • Website: www.reso.com.pl
  • Address: ul. Innowacyjna 1, 16-400 Suwałki
RESO, Balcia i Bacca podsumowują 3 lata współpracy

30 mln zł przypisu ze sprzedanych polis i ponad 28,5 tys. sprzedanych ubezpieczeń od października 2016 r. do września 2017 r. Tak przedstawiają się rekordowe wyniki w trzecim roku współpracy między RESO Europa Service i Balcia Insurance SE z firmą Bacca. Zintegrowanie usług trzech partnerów pozwoliło ponadto na zwiększenie sieci aktywnych sprzedawców i wzrost liczby klientów.

Z systemu sprzedaży ratalnej Bacca mogą skorzystać klienci RESO, którzy nabywają produkty Balcia. Od trzech lat kwitnie sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych, które stanowią największą część sprzedanych na raty polis, natomiast od kwietnia 2017 r. z płatności ratalnej mogą korzystać również osoby, które nabyły ubezpieczenie domów i mieszkań – Dom Pakiet.

System sprzedaży ratalnej opracowany we współpracy przez RESO, Balcia i Bacca jest dostępny w kalkulatorach sprzedaży online w Panelu Agenta i daje możliwość rozłożenia płatności składki w dwóch, czterech lub jedenastu ratach. Decydując się na uruchomienie polecenia zapłaty, klienci nie muszą martwić się o dokonywanie wpłat, ponieważ są one pobierane automatycznie z rachunku bankowego.

Oferta RESO, Balcia i Bacca polega na zintegrowaniu rat z produktem ubezpieczeniowym. Aby zdecydować się na system ratalny Bacca przy nabyciu ubezpieczenia Balcia wystarczy, że klient podpisze dwa dokumenty: oświadczenie o poinformowaniu o cesji praw z wierzytelności Balcia na rzecz Bacca oraz zgody na uruchomienie automatycznego polecenia zapłaty.

Co to oznacza w praktyce?

W ofercie RESO, Balcia i Bacca obowiązują wszystkie zasady dotyczące zawarcia i obsługi ubezpieczeń obowiązkowych i dobrowolnych. W momencie, w którym klient zdecyduje się na sprzedaż pojazdu i w odpowiednim terminie poinformuje o tym Balcia, polecenie zapłaty zostanie anulowane i zakończone. Co niezwykle istotne – w takiej sytuacji klient nie jest zobligowany do regulowania pozostałych rat, bowiem pozostałe prawa i obowiązki z tytułu ubezpieczenia pojazdu przechodzą na nowego właściciela. Należy jednak pamiętać, że zakończenie umowy ratalnej w Bacca następuje z chwilą skutecznego poinformowania o sprzedaży pojazdu, a nie samego dnia przeniesienia prawa własności.

Najlepsza oferta dla osób planujących sprzedaż auta

Korzystając z systemu sprzedaży ratalnej Bacca nasi klienci płacą składkę ubezpieczeniową za okres, w którym są posiadaczami pojazdu. W momencie sprzedaży auta umowa sprzedaży ratalnej z Bacca wygasa, a w związku z tym polecenie zapłaty za polisę zostaje wyłączone. Co więcej – klient może otrzymać zwrot składki za okres, który z góry został opłacony, a podczas którego auto nie było już w jego posiadaniu – twierdzi Bronisław Woźnialis, prezes zarządu RESO Europa Service.

W takiej sytuacji nadal jednak obowiązuje polisa OC, która w dniu sprzedaży pojazdu przechodzi na nowego właściciela. Z kolei w przypadku umów ubezpieczeń dobrowolnych – umowa zostaje rozwiązana w dniu sprzedaży ubezpieczonego mienia.

*3 lata imponujących wyników sprzedażowych

Zeszłoroczne podsumowanie sprzedaży produktów Balcia w systemie ratalnym Bacca zakończyliśmy na wrześniu 2016 r. Wtedy przypis osiągnął rekordową wartość 1,78 mln zł. W kolejnych miesiącach wartość sprzedanych przez RESO polis komunikacyjnych na raty przekraczała 2 mln zł, dobijając maksymalnie do 2,9 mln zł w grudniu 2016 r.

W październiku 2016 r. przypis z polis sprzedanych w systemie ratalnym wyniósł ponad 2,4 mln zł, co było wynikiem ponad dziesięciokrotnie lepszym od października 2015 r. Listopad 2016 r. zamknęliśmy z przypisem ponad 2,7 mln zł (dynamika 1180% r/r), natomiast grudzień – niemal 2,9 mln zł (dynamika 919% r/r).

Zarejestrowane wzrosty były możliwe dzięki ogólnym wynikom sprzedażowym ubezpieczeń komunikacyjnych RESO. Tylko w ostatnim kwartale poprzedniego roku w segmencie OC, Balcia i RESO odnotowały najwyższą dynamikę sprzedaży na rynku, która wyniosła 384% w porównaniu r/r.

Z kolei w styczniu 2017 r., miesięczny przypis z polis komunikacyjnych sprzedanych w systemie ratalnym Bacca wyniósł 2 mln zł, a już 9 miesięcy później odnotował kolejny wzrost i osiągnął poziom 2,7 mln zł.

W trzecim roku współpracy RESO, Balcia i Bacca, obejmującym okres od października 2016 r. do września 2017 r., przypis ze sprzedaży polis wyniósł 30 mln zł i był niemal 3-krotnie wyższy niż w analogicznym okresie w poprzednim roku. Jednocześnie, warto zauważyć, iż w ostatnich dwunastu miesiącach agenci RESO wystawili ponad 28,5 tys. polis komunikacyjnych w systemie ratalnym (ponad dwukrotny wzrost r/r). W trzecim roku współpracy trzech firm wzrosła również średnia składka (+33% r/r), a także liczba pośredników, którzy zdecydowali się na oferowanie ratalnej formy opłacenia składki polisy komunikacyjnej.

Cieszymy się, że wspólny projekt RESO, Balcia oraz Bacca wciąż się rozwija i jest postrzegany zarówno przez klientów, jak i agentów za zaletę produktów ubezpieczeniowych Balcia – powiedziała Inga Powichrowska, dyrektor Departamentu Sprzedaży RESO Europa Service. System ratalny Grupy Bacca, będący ważnym ogniwem spajającym oferowane produkty, opiera się na wygodnych, automatycznych poleceniach zapłaty. To bezpieczne i szybkie rozwiązanie cieszy się rosnącym zaufaniem naszych klientów – dodała Powichrowska.

Coraz większa sprzedaż produktów dobrowolnych na raty

Początkowo uruchomiliśmy system sprzedaży ratalnej Bacca tylko przy polisach OC ppm, natomiast od jakiegoś czasu  sukcesywnie zwiększamy także dostępność nabycia na raty produktów dobrowolnych, np. Auto Casco i Dom Pakiet – komentuje Artur Stępień, dyrektor Balcia Insurance SE Oddział w Polsce. Dzięki temu konsekwentnie realizujemy główny cel systemu płatności ratalnej, jakim jest wzrost sprzedaży ubezpieczeń w tym segmencie – podsumowuje dyrektor Balcia.

System ratalny Bacca jest ważnym elementem, integrującym proces sprzedażowy Balcia i RESO. Jesteśmy czołowym podmiotem w Polsce, dzięki któremu klienci mają możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia na bardzo preferencyjnych warunkach. Co ważne, nie muszą kontrolować harmonogramu płatności kolejnych rat, dzięki opcji polecenia zapłaty. Cieszymy się, że nasz mechanizm działania jest realnym wsparciem działań sprzedażowych naszych partnerów. Potwierdzają to chociażby wyniki. Tylko w ciągu pierwszych 2 lat od momentu rozpoczęcia współpracy, odnotowaliśmy bardzo wysoką dynamikę sprzedaży – komentuje Cezary Świerszcz, prezes zarządu Bacca.

__________________________________________________________________________

*Dane dotyczą polis rozliczonych.